Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

cvakaní vstřiků -příčina e39 523i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#21 Příspěvek od Rady523i »

tak z regulatoru žadny benzin netece a pak jsem palcem zkousel jestli podtlakova hadicka saje a je to dobrý saje , když pridam plyn tak je to silnější ale podtlak funguje , ,,, jinak jak si to myslel sitko na střiku ? že tam je bordel ,, to se tam neco dostane i pres filtr pod ridičem ,,,, ten jsem menil cca rok zpet
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2456
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#22 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Hm, tak pokud je membrána celá (=benzín odtud neteče) a podtlak funguje, tak to asi bude OK. Čištění vstřikovačů a sítek je na tomto vlákně http://www.m3forum.net/m3forum//showthread.php?t=319418 , náhradní sada vypadá asi takto http://www.turbonoz.co.uk/user/products ... 55_8x6.JPG . Takže promiň, že jsem Tě donutil rozebrat lištu, ale ber to jako kontrolu. :D
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#23 Příspěvek od Rady523i »

v pohodě to ja děkuju tobě že mi dávaš šanci nějak něco najit ,,, ale začínam si myslet že to budou lamdy protože jsem vyzkoušel čidlo teploty to funguje a klapka taky pokud je jako motor studeny jdou obe klapky vespod za plynem pak kdyz jsem cidlo pripojil snizili se otacky a sla už jen jedna klapka a pak druha nemela odezvu takže zrejme neco jako sytič funguje , jinak kdyz nastartuju po cca tech 2- 5 minutach znovu tak to cvakani je pryč tak jsem se jel projet a auto jede jak z praku to ty striky ty sitka asi neni potreba menit , teda hlavne nemam jak to vyndat a upřímně ani se na ty sitka necítím mam z toho panickou hruzu co kdybych ten střik zničil ale zeptam se jeste na diagnostice nic nebylo ale to už to cvakani bylo pryč když jsem na ni jel , ale kdyz mi merili lamdy tak sice byli vyhraty na 70% obě dvě ale jedna ma 0,75 Voltů a druhá 4,8 Voltů nevíš jestli toto je normální hodnota , neměli by byt stejné
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2456
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#24 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Rady523i píše:....na diagnostice nic nebylo ale to už to cvakani bylo pryč když jsem na ni jel , ale kdyz mi merili lamdy tak sice byli vyhraty na 70% obě dvě ale jedna ma 0,75 Voltů a druhá 4,8 Voltů nevíš jestli toto je normální hodnota , neměli by byt stejné
Takže heuréka podruhé - konečně nějaké podezřelé hodnoty, i když si přesně neuvědomuji, co řídící jednotka motoru udělá, když takovéto hodnoty dostane. Podle mne by je měla vyhodnotit jako mylné a přepnout se na předem naprogramované defaultní hodnoty. Ale jezdit na default není ideální. Ta sonda s hodnotou 0,75 Voltu ukazuje rozumné hodnoty, sonda s hodnotou 4,8 Voltu ukazuje jednoznačně blbost. Přečti si :

http://www.lambdasondy.wbs.cz/
http://www.squadramoravia.com/manual/la ... tika-2.pdf
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=2&t=8667

Z tohoto pochopíš, proč je hodnota 4,8 Voltu špatně. Osciloskop si kvůli ceně kupovat nebudeš, ale měřit nějakým universálním volmetrem za 300,- taky není, protože signál lambdy má střídavou složku. Takže dostaneš nějakou efektivní hodnotu střídavého signálu, která se bude pohybovat v případě správné lambdy mezi 0,4-0,8 Voltu.

Na diagnostice se žádná zapsaná chyba neukázala, protože to nějaké hodnoty dávalo. Ale diagnostik se nemůže spokojit s přečtením registru závad, ale musí posoudit hodnoty jednotlivých signálů. Takže jde o zkušenosti, druh použité diagnostiky a podmínky testování. Tím říkám, že při ohřátém motoru už mohly být hodnoty úplně jiné a skutečně nemusel nic zjistit.

Těch 4,8 Voltu má blíže k výhřevu než k užitečnému signálu. Jako první bych zkontroloval dráty, jestli se někde nepropálily o výfuk nebo je neprokousla kuna. Potom napětí výhřevu a pojistky. Teprve potom měnit lambdu.
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#25 Příspěvek od Rady523i »

jsem se uklepl v čísle 3,8 V ale zvlastní je že se jako by střídaji a nějak se jako dorovnávaji , nebo to je blbost jinak je divný že když se to trochu ohřeje a znovu nastartuju už to nic nedělá , jinak jsem vyzkousel to víčko a motor se jen zhoupne a hned běží zase robně jen asi se mi zdá že zvedne otačky o trosku ale cvakaní těch střiku je pořad a když jsem dal to vičko zpet jako by se ustalil a zase běží hezky ,,,, ale k tem lamdam jsou tam 4 vodičové naměřil jsem akorad odpor a to asi toho topneho članku a to 5,5 ohmů a jinak nic , jedine ten osciloskop
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2456
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#26 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Nevím podle čeho soudíš, že se "střídaji a nějak se jako dorovnávaji", ale je to pravda. Ale taky se můžou hádat. Každá lambda vyhodnocuje jednu skupinu válců (1-3) a (4-6). Takže když naměří větší množství nespáleného paliva na skupině 1-3, řídící jednotka motoru sníží množství paliva pro 1-3 válec (vstřikovač). Ale kdyby (náhodou) byly sondy zapojeny obráceně (=prohozeny konektory), tak sníží dávku paliva na skupině 1-3, jenže korekci potřebuje skupina 4-6 a obráceně. Teď jde o to, jestli k nějakému rozpojování konektorů někdy došlo, vlastní sondy asi demontovány nebyly. Ty konektory mají svoje kódování, ale nevím jak je to dodrženo v tomto případě - viz. obrázek http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50 .

Obrázek

Nevím jak úplně jsi otevřel to víčko pro nalévání oleje, ale benzíňák by při otevření víčka měl chcípnout, protože se mu přes systém odvětrání dostane do sání velké množství vzduchu. Pokud Ti v pohodě běží s otevřeným víčkem, tak pravděpodobně správně nefunguje systém odvětrání klikové skříně, není tam podtlak a už se zase dostáváme k tomu regulátoru tlaku paliva atp. U diesela ja to jedno, ten běží dál, protože přívod vzduchu není ničím omezován.

Vyzkoušej, jestli se ty konektory lambd dají prohodit a pokud ano, tak jak to běží přehozené. A ještě jednou vyzkoušej otevřít to víčko, jak motor zareaguje. Ale připrav si hadr, bude trochu stříkat olej. Hlavně ten hadr nedrž hned u otvoru, aby ho nevcuclo a nenamotal se na vačku.
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#27 Příspěvek od Rady523i »

no olej nestřikal pac tam je nejaky kryt pres vačku na tu nevidim ale jako ma tendence schcipnout ale udrží se tak tak a i se trochu škube ale jakmile jen to vičko přiložim a zasroubuju tak se vse srovná a běží jak ma a jinak jsem koukal na videa ze když olejovy separator nefunguje tak to huci prez to hrdlo pro olej ,,, jinak ale moc děkuju bez tebe bych se nikam nehnul ted aspon mam nějakou sanci to dat dohromady a jsem rad ze semnou mas tu vydrž ,,,dekuju a maly dotaz k benzinovemu filtru , kdyz otocis klicem do polohy kontrolek tak cca 3 vteriny jede cerpadlo a zastavi (natazeni benzinu ) a nekdy se stane ze jako natahne a zasici to , filtr byl menenej cca rok mohl by se nejak sasvinit nebo zmuchlat nejak tim tlakem a ze kdyz cerpadlo natahne a nekdy jej proste neprotlačí nebo je ten filtr stabilne plny benzinu ,,,, aby to nakonec nebyla akova kravina a rano to treba nedelalo toto zkusim jej vymenit taky asi
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#28 Příspěvek od Rady523i »

a jeste dokazal bys mi zjistit jestli to jsou odporové lamdy nebo jine ,,, a jaky je spravny chod , jestli dobre chapu tak je to takova hranata sinusoida a hodnoty by meli byt treba 0,1V nejaky cas a pak skok a 0,8 zase nejaky čas , jestli jsem dobre pochopil to psaní o lamdach jak jsi mi poslal ale ty odporove funguji na 3,8 v co jsem četl :oops: jinak se omlouvam pokud rikam kravinu predem ,,, diky
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#29 Příspěvek od Rady523i »

tak jsem objednal nový filtr paliva a zacneme cestou nejmenich penez az po ty nejhorší a sanad se zadaří
Odpovědět