Uvedu to na pravou míru.
JOM a TA Technix jsou absolutně neporovnatelné podvozky. Počty reklamací se liší řádově a počty reklamací u TAčka jsou obdobné jako u drahých podvozků. Ceny TAčka jsou proti JOMu vysoké, ale konkurence je stlačila na minimum. V Německu je za tyhle ceny vůbec nekoupíte. Podvozky co jsou tady za 5 tis tak jsou v DE za 8-9 tis. Když si projdete diskuze, tak je vetšina stížností je na JOM. Na TA se objevují jen občas. Na to, že to jsou druhý nejprodávanější podvozky, tak to je skvělý obraz.
Obecně velký problém je to, že jsou ty podvozky celkem cenově dostupné a tak si je kupuje spousta lidí. Internet je blbý v tom, že každý pitomec si sem může napsat co chce. A zpravidla ty co si ty podvozky zničí sami napíšou jen půl pravdy. Zničený podvozky jsou vetšinou ty, který byly špatně využívaný. Někdo si koupí podvozek na jiný model / motor a nabastí ho tam. Na to nazuje na místo povolených 17 ctek 19ky kola a jezdí. Ta kola jsou těžší o 5-10kg na kolo a auto je těžší o 50 kg na kolo. To udělá své. Stačí trošku zadriftovat na díru a je to. Lidi co si koupí podvozek za 30 tis ho takhle nikdy neoprasí, protože jim je líto peněz.
A tak se taky objevují názory, že TAčko je přebarvený JOM a podobné nesmysly. Jsou to všecko kraviny.
------------------------
To k vysvětlení.
--
Co se týče snižování, tak jsou tři varianty:
- pružinou
- pevným
- stavikem
Obecně na BMW bych doporučoval pevným podvozkem, protože je to nejlepší z hlediska funkce. Pružina jde vždy na úkor jízdních vlastností a stavik je univerzál, který je tvrdší než by musel být.
Pokud chceš levný podvozek, tak se určitě vyhni JOMu, ale TA se vůbec neboj:
http://tatechnix.cz/42782-sportovni-pod ... 30732.html
Pokud chceš středně drahý tak AP, ale koukám na E34 nemají oficiální dovozci:
http://www.escape6.cz/Podvozky/Pevne-ko ... werke/BMW/
Pokud chceš na závody, tak H&R...