Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
pozdrav noveho clena klubu F10 (520d, automat)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Dyxi - jaké na foru uznávané a vychvalované tuningové úpravy myslíš - to by mě zajímalo...
jinak znovu to, co se píše na skoro 20 stranách:
a) skutečně myslíš, že jsi chytřejší jak inženýři z BMW?
b) myslíš, že kdyby existoval jednoduchý a levný způsob jak dosáhnout poloviční spotřebu paliva při snížení emisí a zvýšení výkonu....tak už to dávno někdo nedělá?
PS:
jestli to není tajné - kolik ti je let?
jinak znovu to, co se píše na skoro 20 stranách:
a) skutečně myslíš, že jsi chytřejší jak inženýři z BMW?
b) myslíš, že kdyby existoval jednoduchý a levný způsob jak dosáhnout poloviční spotřebu paliva při snížení emisí a zvýšení výkonu....tak už to dávno někdo nedělá?
PS:
jestli to není tajné - kolik ti je let?
Pokud nekoho zajimaji prvni osobni prakticke zkusenosti - prvni krok (pred instalaci HCS systemu do F10ky dle planu behem cca. 1-2 mesicu):
Probehla instalace HCS-systemu do starsiho dost vyjezdeneho auta ktere bylo vicemene skoro na odpis: Citroen Saxo 1.5D 42kW rv 2002 nadrz 45L.
Behem ujeti prvnich 50km resp. mezitim cca. 150km doslo dle subjektivne velmi dobre jiz na prvni pohled/pojezd pozorovatelnym zlepsenim:
1. Radikalni dekarbonizace motoru i sání
2. zvyseni vykonu i kroutaku (k dosazeni stejne rychlosti neni treba tolik slapat na plyn jako driv)
3. zmizeni kourivosti (z vyfuku mezitim neni dokonce i pri studenem startu skoro nic citit, predtim se vzdy vyvalil bily dym nebot auto davno nema kat)
4. znacne zlepseni studenych startu (rchleji chyta skoro jako benzinak, zmizelo kolisani otacek ktere v minulosti vedlo i k chcipnuti pokud se neslaplo plyn kratce po startu)
5. celkove pravidelnejsi chod i zvuk motoru,
6. rychlejsi reakce na plyn a roztoceni do otacek.
7. Pro test spotreby (dosud mezi 4-5L/100km) je ted dotankovana plna nadrz B100 (45L) a vynulovane denni pocitadlo kilometru.
Chvili to ted potrva, nez se bude znovu tankovat plna nadrz, protoze s autem se moc casto nejezdi a jen kratke trasy,
jsem samozrejme zvedavy jak se to projevi na spotrebe a budu v pripade zajmu jeji zmenu reportovat.
Ovsem dokonce i kdyby snizeni spotreby nebylo zadne nebo minimalni tak jiz ted pozorovane vyse uvedene zlepseni povazuju za vic nez pozitivni
Pokud pujde vse dle planu tak za 1-2 mesice pujde HCS i do F10ky (v te se bude behem pristich tydnu - doufejme ze na zaruku - muset vymenit CHAMP jednbotka, nebot je cerna obrazovka, nejde radio, bluetooth, signalizace parkovacek jakoz i dalsi veci o kterych zatim ani nevim ze v aute jsou)
Vzpomel jsem si na dalsi bod resp. dotaz myslim cislo 11. a sice zaslepeni EGR.
Mate nekdo v F10/F11 nebo alespon v predeslem modelu E60/61 zaslepeny EGR? V minulosti jsem to mel na vsech dieselech, ovsem nevim zda to u F10 ci nejblizsich modelu je rozdilne a jak narocne je SW uprava aby se jednotka nerozcilovala (o obecne smysuplnosti zaslepeni EGR asi neni treba zvlast diskutovat)
P.S. Jak jsem tu jiz psal, ale pro jistotu znovu opakuju:
Na jakekoliv osobni popr. "radobyvtipne" zbytecne invektivy nebudu reagovat, neberu je sice osobne ale reagovani na ne by byla pouha ztrata casu vsech zucastnenych (a mozna je admin dokonce smaze to nechame na nem).
Bylo by to dle meho nazoru zbytecne, nekonstruktivni a prispivalo pouze k zaplevelovani threadu (trolly neni dobre krmit :- )[/b]
Probehla instalace HCS-systemu do starsiho dost vyjezdeneho auta ktere bylo vicemene skoro na odpis: Citroen Saxo 1.5D 42kW rv 2002 nadrz 45L.
Behem ujeti prvnich 50km resp. mezitim cca. 150km doslo dle subjektivne velmi dobre jiz na prvni pohled/pojezd pozorovatelnym zlepsenim:
1. Radikalni dekarbonizace motoru i sání
2. zvyseni vykonu i kroutaku (k dosazeni stejne rychlosti neni treba tolik slapat na plyn jako driv)
3. zmizeni kourivosti (z vyfuku mezitim neni dokonce i pri studenem startu skoro nic citit, predtim se vzdy vyvalil bily dym nebot auto davno nema kat)
4. znacne zlepseni studenych startu (rchleji chyta skoro jako benzinak, zmizelo kolisani otacek ktere v minulosti vedlo i k chcipnuti pokud se neslaplo plyn kratce po startu)
5. celkove pravidelnejsi chod i zvuk motoru,
6. rychlejsi reakce na plyn a roztoceni do otacek.
7. Pro test spotreby (dosud mezi 4-5L/100km) je ted dotankovana plna nadrz B100 (45L) a vynulovane denni pocitadlo kilometru.
Chvili to ted potrva, nez se bude znovu tankovat plna nadrz, protoze s autem se moc casto nejezdi a jen kratke trasy,
jsem samozrejme zvedavy jak se to projevi na spotrebe a budu v pripade zajmu jeji zmenu reportovat.
Ovsem dokonce i kdyby snizeni spotreby nebylo zadne nebo minimalni tak jiz ted pozorovane vyse uvedene zlepseni povazuju za vic nez pozitivni
Pokud pujde vse dle planu tak za 1-2 mesice pujde HCS i do F10ky (v te se bude behem pristich tydnu - doufejme ze na zaruku - muset vymenit CHAMP jednbotka, nebot je cerna obrazovka, nejde radio, bluetooth, signalizace parkovacek jakoz i dalsi veci o kterych zatim ani nevim ze v aute jsou)
Vzpomel jsem si na dalsi bod resp. dotaz myslim cislo 11. a sice zaslepeni EGR.
Mate nekdo v F10/F11 nebo alespon v predeslem modelu E60/61 zaslepeny EGR? V minulosti jsem to mel na vsech dieselech, ovsem nevim zda to u F10 ci nejblizsich modelu je rozdilne a jak narocne je SW uprava aby se jednotka nerozcilovala (o obecne smysuplnosti zaslepeni EGR asi neni treba zvlast diskutovat)
P.S. Jak jsem tu jiz psal, ale pro jistotu znovu opakuju:
Na jakekoliv osobni popr. "radobyvtipne" zbytecne invektivy nebudu reagovat, neberu je sice osobne ale reagovani na ne by byla pouha ztrata casu vsech zucastnenych (a mozna je admin dokonce smaze to nechame na nem).
Bylo by to dle meho nazoru zbytecne, nekonstruktivni a prispivalo pouze k zaplevelovani threadu (trolly neni dobre krmit :- )[/b]
v podstate vsechny v sekci tuning a to nemam na mysli nejakou specielni ano a nejakou ne, mozna by se to dalo zobecnit jako "jakakoliv zmena originalniho stavu vozidla (znovu opakuju absolutne nic proti nim nemam, je to kazdeho vec, do jinych aut jsem si taky daval LEDky na vnitrni osvetleni, doplnoval venku denni sviceni, daval neschvalena Xenonova svetla, powerboxy, zadni svetla jine nez cervene barvy atp. ovsem treba nikdy jsem nemenil nic na kapote ani nedaval na auto nejake tuningova vetsi kola atd. ale nevadi mi co si kdo se svym autem dela nebo nedela)Pazdi píše:Dyxi - jaké na foru uznávané a vychvalované tuningové úpravy myslíš - to by mě zajímalo...
Nemyslim a take jsem nikdy nic takoveho nenapsal a nejde tu o zadnou chytrostjinak znovu to, co se píše na skoro 20 stranách:
a) skutečně myslíš, že jsi chytřejší jak inženýři z BMW?
Ano myslim a samozrejme ze dela, pokud by te to zajimalo tak si davno udelas resersi a sam si to vyzkousisb) myslíš, že kdyby existoval jednoduchý a levný způsob jak dosáhnout poloviční spotřebu paliva při snížení emisí a zvýšení výkonu....tak už to dávno někdo nedělá?
A kolik ze je tobe? Tajne to neni ale jelikoz to vubec neni k veci, tak jiste pochopis, ze na to neni treba odpovidatPS: jestli to není tajné - kolik ti je let?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
naprostej souhlas.. v podstatě se tady lámou zákony fyziky přes koleno.. v podstatě to co je tady popisováno má fungovat jako perpetum mobile..Fx píše:Závidím ti, jak tady dokážeš fundovaně básnit o nesmyslech a shazovat se stolu argumenty druhé strany.

ještě dodám, že co se vývoje motorů týče, trochu do toho vidim, a kromě minimálně dvou vysokých škol v čechách.. je každá třetí technická v něměcku zaměřená na motory.. stálo by za to si uvědomit že nežijeme v osumnáctém století, kdy lidi chemii a fyziku považovali za čarodějnictví (v té době to tak určitě fungovalo, že lidi přišli s geniálními a jednoduchými nápady které znamenali revoluci, viz parní stroj, spalovací motor atd. atd.)
nejsem chemik ani fyzik, ale pro vodík obecně platí, že pro jeho výrobu je potřeba poměrně velký množství energie.. ať už s čistou elektrolýzou, či pomocí katalizátorů...
a když už vodík, tak si myslim že jedině v kombinaci s palivovým článkem, v tom případě to vyjde každopádně i výhodněji co se hmotnosti týče..
Promin, asi jeden mluvime o voze a druhy o kozeJendix píše:naprostej souhlas.. v podstatě se tady lámou zákony fyziky přes koleno.. v podstatě to co je tady popisováno má fungovat jako perpetum mobile..Fx píše:Závidím ti, jak tady dokážeš fundovaně básnit o nesmyslech a shazovat se stolu argumenty druhé strany.
ještě dodám, že co se vývoje motorů týče, trochu do toho vidim, a kromě minimálně dvou vysokých škol v čechách.. je každá třetí technická v něměcku zaměřená na motory.. stálo by za to si uvědomit že nežijeme v osumnáctém století, kdy lidi chemii a fyziku považovali za čarodějnictví (v té době to tak určitě fungovalo, že lidi přišli s geniálními a jednoduchými nápady které znamenali revoluci, viz parní stroj, spalovací motor atd. atd.)
nejsem chemik ani fyzik, ale pro vodík obecně platí, že pro jeho výrobu je potřeba poměrně velký množství energie.. ať už s čistou elektrolýzou, či pomocí katalizátorů...
a když už vodík, tak si myslim že jedině v kombinaci s palivovým článkem, v tom případě to vyjde každopádně i výhodněji co se hmotnosti týče..

Kde se tu lamou jake zakony fyziky pres koleno? Kde prosim vidis jake perpetum mobile? To ze se zbytkove odpadni teplo vyuzije podle prumyslove znameho a pouzivaneho principu "catalytic fuel reformer" (sorry neznam presny cesky vyraz) to s nejakym lamani zakonu fyziky ani se zadnym perpetum mobile nema vubec nic spolecneho. U spalovacich motoru mame 70-80% energie odpadniho tepla, tedy energie nevyuzite k pohonu. Pokud se i mala cast tohoto odpadniho tepla vyuzije ke crackovani (rozstepeni) kapalneho paliva na palivo plynne ktere shori s vyssi ucinnosti a odpadni ztratove teplo je tim mensi tzn. zvysi se ucinnost spalovani, kde je v tom jaky problem? problem samozrejme muze byt v konkretnim technickem provedeni a instalacnich chybach, tomu se hlavne na zacatku asi vyhnout uplne neda....
Totiz ve skutecnosti se v kazdem spalovacim motoru (pokud se nejedna o LPG/CNG) nikde zadne kapalne palivo k pohonu nepouziva, nybrz se pod vysokym tlakem rozprasi do "skoro plynne podoby" a shori az ty plyny resp. vypary
Znovu opakuju (asi si to vazne necetl to vysvetleni coz je skoda) je to neco podobneho jako prisavani LPG u naftovych motoru, kde se nejedna na cistou jizdu na LPG (u naftaku) ale pouze o castecnou nahradu resp. nahradu casti kapalneho paliva palivem plynnim tedy LPG (nebo v pripade HCS vodikem a syntetickymi plyny).
Vubec nemam na mysli 100% pohon na vodik, to by bylo presne jak pises vyhodnejsi spojeni s palivovym clankem atd. a ve spojeni s elektromotorem. To je ovsem zcela jiny princip pohonu a nema se spalovacim motorem nic spolecneho.
No nicmene priznam ze nejsem zadny vyvojar motoru ani vedec abych tu psal vzorecky (i kdyz se to pri dostatecne casove investici da vygooglovat), tudiz mne zajima predevsim zda to funguje v praxi nebo nefunguje. No a kdyz vidim ze to funguje, tak namisto abych investoval cas do hledani duvodu za kazdou cenu "proc to fungovat nemuze", tak se radeji budu snazit to vyuzit v praxi a treba i postupne pochopit podrobneji.
V kazdem pripade nez se k necemu vyjadrim s presvedcenim ze to nefunguje "protoze to fungovat nemuze" tak si radeji udelam podrobnejsi resersi (bez toho to nepujde) a pokud behem reserse zjistim ze to funguje stovkam lidi na vsech moznych motorech, tak pokud mne to skutecne zajima, tak se dokopu k tomu to vyzkouset sam. Nasledne mi muze klidne treba deset nebo i padesat lidi (kteri si neudelali resersi krome d-fens apod. natoz aby si to sami vyzkouseli) tvrdit ze to nefunguje, protoze NEMUZE... ja ale jen kvuli nim, aby byli spokojeni, jak asi se da predpokladat svuj nazor ale menit opravdu ale opravdu nebudu

- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Ano, nějaká hořlavá směs do sání jde a je to ohřívané výfukovým teplem, ale je odvážné zarytě tvrdit, že to je určitě vodík.
Jendix to vystihl hezky, že ladiči spotřeby, elektrolyzéři a vyznavači bublinek si ohýbají fyzikální zákony a rovnováhy chemických reakcí podle potřeb svých teorií
Jako chemik bych občas brečel, když vidím ty nápady včetně "solidně" se tvářících schémat, viz třeba tohle:

Pokud vůbec nějakou plynnou naftu do té trubičky dostaneš - víš, nafta není tak těkavá jako benzín
Nebo snad v tom HCS zásobníku más (proboha ne) benzín fosilního původu?
Ale tady už vážně končí prdel, Dyxi. Běž se zeptat fyzikálních chemiků, co zhruba ti vznikne z palivových výparů v nekontrolvaně vyhřívané trubičce omotané kolem výfuku s proměnlivou teplotou a jak se skutečně vyrábí vodík rozkladem methanu nebo methanolu s párou a hlavně za jakých podmínek, katalyzátorů a teplot
Pro ostatní: zdroj HCS námětu, o kterém se tady diskutuje, je zřejmě toto výživné vlákno (obsahuje i fotky), kde se zmiňuje i ta studie NASA z roku 1977 (příspěvek #29)
http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=215304
Jendix to vystihl hezky, že ladiči spotřeby, elektrolyzéři a vyznavači bublinek si ohýbají fyzikální zákony a rovnováhy chemických reakcí podle potřeb svých teorií


Takže jsi jistě rozebíral sání i motor dvakrát - před instalací HCS a po ujetí těch 150km. Máš i nějaké foto na podložení tohoto radikálního tvrzení? Nenapadlo tě třeba, že B100 ti spíš ještě víc zabordelí sání, když se to budeš pokoušet tepelně štěpit ve vyhřívané trubičce namotané na výfukovém vedení?Dyx píše:Pokud nekoho zajimaji prvni osobni prakticke zkusenosti - prvni krok (pred instalaci HCS systemu do F10ky dle planu behem cca. 1-2 mesicu):
Probehla instalace HCS-systemu do starsiho dost vyjezdeneho auta ktere bylo vicemene skoro na odpis: Citroen Saxo 1.5D 42kW rv 2002 nadrz 45L.
Behem ujeti prvnich 50km resp. mezitim cca. 150km doslo dle subjektivne velmi dobre jiz na prvni pohled/pojezd pozorovatelnym zlepsenim:
1. Radikalni dekarbonizace motoru i sání



Vysvětli prosím, jakým mechanizmem HCS zlepší studené starty (odhlédněme od toho, že jde o diesel motor), když jako bere odpadní teplo z výfuku??? Navíc HCS je výmysl pro benzínové motory. Takže pověz nám (nebo rychle vymysli novou teorii), co to nabídne naftovému motoru, navíc krmenému B100?Dyx píše:4. znacne zlepseni studenych startu (rchleji chyta skoro jako benzinak, zmizelo kolisani otacek ktere v minulosti vedlo i k chcipnuti pokud se neslaplo plyn kratce po startu)
Ale tady už vážně končí prdel, Dyxi. Běž se zeptat fyzikálních chemiků, co zhruba ti vznikne z palivových výparů v nekontrolvaně vyhřívané trubičce omotané kolem výfuku s proměnlivou teplotou a jak se skutečně vyrábí vodík rozkladem methanu nebo methanolu s párou a hlavně za jakých podmínek, katalyzátorů a teplot

Pro ostatní: zdroj HCS námětu, o kterém se tady diskutuje, je zřejmě toto výživné vlákno (obsahuje i fotky), kde se zmiňuje i ta studie NASA z roku 1977 (příspěvek #29)

E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
No super tak alespon ze tedy "dovolis", ze by nejaka horlava smes smela do sani skutecne jit.Falcon píše:Ano, nějaká hořlavá směs do sání jde a je to ohřívané výfukovým teplem, ale je odvážné zarytě tvrdit, že to je určitě vodík.
Zkusebni otazka: No a pokud by se cirou nahodou jednalo opravdu o horlavou plynnou smes.. tak tato pridavna davka sekundarniho paliva, samozrejme pri hlavnim pohonu na "kapalne palivo" znamenala co? Ze auto pojede hur nebo lip? Ze spotreba primarniho paliva bude vetsi nebo mensi?
Jiste ze by tvrzeni ze je to pouze a jen vodik skutecne bylo nejen odvazne, ale i nepresne, jedna se o smes plynu nazyvana take syngas, a pokud jsi skutecne chemik jak pises, tgak budes jiste hned a presne vedet co tento plyn resp. smes plynu obsahuje, no a pokud ne tak si to lehce vygooglujes (nove teorie a jeste k tomu narychlo prosim radeji nevymyslej).
Skoda slz, jako chemik si jiste dokazes zjistit dalsi podrobnosti o tom jak to presne funguje, interpretovat a vysvetlit nam ostatnim nechemikum, tedy samozrejme pokud budes mit zajem.Jendix to vystihl hezky, že ladiči spotřeby, elektrolyzéři a vyznavači bublinek si ohýbají fyzikální zákony a rovnováhy chemických reakcí podle potřeb svých teoriíJako chemik bych občas brečel, když vidím ty nápady včetně "solidně" se tvářících schémat, viz třeba tohle:
Nerozebiral jsem ho vubec, musim se omluvit ale na to bohuzel nemam cas, ovsem nejsem ani slepy ani hluchy abych nevidel vyrazne zlepseni jak sis asi jiz jiste precetl.Takže jsi jistě rozebíral sání i motor dvakrát - před instalací HCS a po ujetí těch 150km. Máš i nějaké foto na podložení tohoto radikálního tvrzení?
Proboha na pokusne ucely dokonce i ano a sice do te doby nez najdu vhodny druh "alkoholu" resp. jiného biopaliva, na reforming v aute, jak bys zjistil dalsi resersi, nepouzivaji tezke uhlovodiky jako je nafta nebo B100...Nenapadlo tě třeba, že B100 ti spíš ještě víc zabordelí sání, když se to budeš pokoušet tepelně štěpit ve vyhřívané trubičce namotané na výfukovém vedení?Pokud vůbec nějakou plynnou naftu do té trubičky dostaneš - víš, nafta není tak těkavá jako benzín
Nebo snad v tom HCS zásobníku más (proboha ne) benzín fosilního původu?
![]()
Znas tu poucku "ohledne tuny teorie a spetky praxe"? Nic ve zlem, napadla mne v souvislosti s tim co pises, ale prosim.Vysvětli prosím, jakým mechanizmem HCS zlepší studené starty (odhlédněme od toho, že jde o diesel motor), když jako bere odpadní teplo z výfuku??? Navíc HCS je výmysl pro benzínové motory. Takže pověz nám (nebo rychle vymysli novou teorii), co to nabídne naftovému motoru, navíc krmenému B100?
Jakym mechanizmem presne si jako chemik jiste dokazes resersi zjistit lepe a presneji, ja nejsem chemik ani jsem to nikdy nikomu netvrdil. Mne zajima predevsim fakt, ze to presto funguje, coz povazuji za docela dulezite a dokazu si predstavit, ze mozna i celou radu dalsich a to i bez znalosti presnych chemickych vzorcu

Jinak od toho, ze jde o diesel motor opravdu odhlizet nemusime, kdyz si najdes par minut a trochu zagooglujes, tak urcite zjistis, ze to funguje u dieselovych motoru naprosto stejne jako u benzinovych. Pokud to sam neudelas, tak ten koho to skutecne zajima, to jiste udela za tebe (resp. pro sebe).
Jelikoz nikdo nikde nepsal resp. jsem dosud nezjistil, ze by nekdo vyzkousel a ukazalo se, ze by HCS fungovalo jen u dieselovych motoru pohanenych vyhradne fosilni naftou, tak jsem to jednoduse vyzkousel i pri pohonu na B100.. a jejda ono "prekvapeni".. jak se dalo ocekavat, funguje to taky... Jinak dovozuji ze studene starty to zlepsilo pravdepdobne prave vycistenim motoru a dekarbonizaci sani... v opacnem pripade resp. jina varianta by mozna mohla byt, ze nekdo v aute z legrace naprosto nenapadne a tajne vymenil stary, udychany, kourici motor, ktery byl uz skoro na odpis, popr. se tak choval, za motor uplne novy, resp. pouze jeho vnitrek za zcela novy a v ramci kanadskeho zertiku udelal na motoru generalku:-). Mozna ale budes dokonce presto radeji verit te druhe variante, jelikoz jsi pravdepodobne presvedceny, ze ta prvni varianta "nefunguje protoze proste fungovat nemuze"
Nevim jestli mas nejaky problem s tvoji sedaci castiAle tady už vážně končí prdel, Dyxi. Běž se zeptat fyzikálních chemiků, co zhruba ti vznikne z palivových výparů v nekontrolvaně vyhřívané trubičce omotané kolem výfuku s proměnlivou teplotou a jak se skutečně vyrábí vodík rozkladem methanu nebo methanolu s párou a hlavně za jakých podmínek, katalyzátorů a teplot

Dekuji za tve doporuceni, ja se samozrejme budu fyzickalnich chemiku ptat, pokud to budu potrebovat, ovsem mne vsak momentalne zajima vic vyuziti v praxi (nez presny chemicky vzorec a pomery jednotlivych plynu ktere jsou skutecne promenlive jak asi pri dalsi resersi sam zjistis).
Pokud jsi vsak dosud dokonce ani nezjistil skutecnost, ze syngas (castecne obsahujici napr. vodik, metan a dalsi plyny a pri pouziti cele skaly moznosti katalyzatoru) vznika jiz od teplot nad 250°C, tak jsi bud te resersi moc resp. vubec nic nevenoval a nebo te to ve skutecnosti ani nezajima (pokud bych pominul variantu ze ti "nevyhovuje" AJ).
Nezlob se, ale nemam nic proti konstruktivni debate, pokud se ovsem netoci porad dokolecka na tema "nemuze to fungovat protoze to fungovat nesmi" a navic bez toho, aniz by sis o tom predem zjistil trochu vic (nerkuli to sam vyzkousel).
Domnivam se ale, ze i ty, pokud by sis to sam vyzkousel v praxi a zjistil svymi normalnimi smysly, kterymi predpokladam disponujes (jizdou, cuchem, zrakem, poslechem) ze to opravdu funguje, tak by ti treba i deset "chemiku" (Falcone ty jsi vazne fyzikalni chemik nebo si tu pouze delas srandu, ono to tak totiz vypada :- ) mohlo dokolecka presvedcovat o tom, ze "to absolutne nefunguje, protoze to to proste fungovat nesmi" a tvrdit, ze pokud mu ale ihned a OKAMZITE nenapises naprosto presne chemicko-fyzikalni reakce, vzorce a pomery, tak si pouze vymyslis ptakoviny, tak bys asi kvuli tomu tezko menil nazor.. Nebo snad ano?

- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Tak se Dyxi nečil, však já ti neříkám, že to nemůže fungovat ani trochu, když obohatíš nasávaný vzduch nějakým hořlavým plynem. Dokonce když si potvrdil, že máš v nádobce benzín, tak okej proč by se to neodpařovalo 
Musíš prominout, prostě mě jen irituje to "fundované" teoretizování všech těch zapálených laiků kolem toho, neověřené indonézské pokusy a skoro 40 let staré výzkumy NASA, které zjevně nedošly do praxe. Ty plastové nádobky a měděné trubičky ledabyle omotané kolem výfuků motorek taky zrovna nebudí moc důvěry, uznej sám...
Abych tě jen nekáral, tak přiznám, že jsem pátral po kombinaci nafty+LPG
a zjevně to něco úspor přináší, ale rentabilní je to leda u náklaďáků s velkými motory, co projezdí spousty kilometrů. Pro osobáky naprosto nerentabilní věc i přesto, že to měřitelně zvýší výkon. Prostě se investice nevrátí tak, jako u benzínu (nafta+plyn osobák řádově 100.000km).
Z logiky věci je vlastně to HCS něco podobného, prostě chceš motoru dávat do sání kromě vzduchu i hořlavý plyn (ať už je jeho složení jakékoli, i kdyby to přinejhorším byly jen ohřáté benzínové výpary). Když tě instalace nevyjde v desítkách tisíc jako u LPG, tak si s tím klidně hraj a referuj výsledky
Ale tu F10 si fakt nech na až konec 
To staré auto, co se ti zdá, že teď startuje lépe - není to jen tím, že jsi třeba dobil baterii? Myslím to bez ironie. A to sání si schválně otevři, posviť do něj a napiš co jsi viděl.
No a fyzikálně chemické rovnice tady opravdu řešit nebudeme, protože jsme na BMW klubu a ne na chemickém fóru
Ale mimochodem
- srandu si většinou nedělám (jen v minulém příspevku
)
- AJ je skoro moje třetí mateřština
- a ano, jsem chemik ale analytický

Musíš prominout, prostě mě jen irituje to "fundované" teoretizování všech těch zapálených laiků kolem toho, neověřené indonézské pokusy a skoro 40 let staré výzkumy NASA, které zjevně nedošly do praxe. Ty plastové nádobky a měděné trubičky ledabyle omotané kolem výfuků motorek taky zrovna nebudí moc důvěry, uznej sám...
Abych tě jen nekáral, tak přiznám, že jsem pátral po kombinaci nafty+LPG

Z logiky věci je vlastně to HCS něco podobného, prostě chceš motoru dávat do sání kromě vzduchu i hořlavý plyn (ať už je jeho složení jakékoli, i kdyby to přinejhorším byly jen ohřáté benzínové výpary). Když tě instalace nevyjde v desítkách tisíc jako u LPG, tak si s tím klidně hraj a referuj výsledky


To staré auto, co se ti zdá, že teď startuje lépe - není to jen tím, že jsi třeba dobil baterii? Myslím to bez ironie. A to sání si schválně otevři, posviť do něj a napiš co jsi viděl.
No a fyzikálně chemické rovnice tady opravdu řešit nebudeme, protože jsme na BMW klubu a ne na chemickém fóru

- srandu si většinou nedělám (jen v minulém příspevku

- AJ je skoro moje třetí mateřština
- a ano, jsem chemik ale analytický

E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dyx: Nic proti, ale tenhle způsob obhajoby myšlenek je totální demagogie.
V době, kdy jsem studoval Fakultu Strojní ČVUT, jsem absolvoval v rámci výuky přednášku ohledně RVS technologií přímo od profesora Kreibicha. Pro představu info o technologii zde: http://www.rvs-tec.cz/start.htm
Bohužel ale nebyl schopen vysvětlit základní věci jako třeba: Jak ta látka pozná, kde má motor dorůst (třecí plochy) a kde ne (např. šály)? Generálka motoru v tabletce nebo lahvičce sama o sobě zní jako dobrý nesmysl.
Profesor, který je jediným soudním znalcem v oblasti povrchových úprav, tak u mě ztratil v půlhodině absolutně kredit. Ze zájmu jsem pak absolvoval několik jeho přednášek o dané technologii i jinde, kde hostoval (např. univerzita v Ostravě) - a tam se do něj s železnou pravidelností pouštěli ostatní profesoři s tím, jaké bludy to tam prezentuje.
Na důvěryhodnosti celému tomu cirkusu nepřidává ani to, že jakmile se někde na auto/moto fóru objeví diskuse a někdo tam RVS technologii sepsuje, hned se tam objeví a zaregistruje někdo, kdo tam začne psát pozitivní zkušenosti s vlastním motorem. Co na tom, že se registroval ten den a je to jeho jediný příspěvek na dalších 5 let.
Nemůžu si pomoct, ale přijde mi, že ty si ohledně těch úprav na autě vybíráš záměrně jenom informace, které podpoří tvou myšlenku, že to prostě půjde, že uspoříš třeba 70% paliva a auto pojede dvakrát líp. Zkrátka ideální člověk na prodej magnetizéru na palivové hadičky a čupr tabletky do nádrže. To pak pojedeš skoro zadarmo, nebude-li auto naopak naftu jízdou vyrábět.
V době, kdy jsem studoval Fakultu Strojní ČVUT, jsem absolvoval v rámci výuky přednášku ohledně RVS technologií přímo od profesora Kreibicha. Pro představu info o technologii zde: http://www.rvs-tec.cz/start.htm
Bohužel ale nebyl schopen vysvětlit základní věci jako třeba: Jak ta látka pozná, kde má motor dorůst (třecí plochy) a kde ne (např. šály)? Generálka motoru v tabletce nebo lahvičce sama o sobě zní jako dobrý nesmysl.
Profesor, který je jediným soudním znalcem v oblasti povrchových úprav, tak u mě ztratil v půlhodině absolutně kredit. Ze zájmu jsem pak absolvoval několik jeho přednášek o dané technologii i jinde, kde hostoval (např. univerzita v Ostravě) - a tam se do něj s železnou pravidelností pouštěli ostatní profesoři s tím, jaké bludy to tam prezentuje.
Na důvěryhodnosti celému tomu cirkusu nepřidává ani to, že jakmile se někde na auto/moto fóru objeví diskuse a někdo tam RVS technologii sepsuje, hned se tam objeví a zaregistruje někdo, kdo tam začne psát pozitivní zkušenosti s vlastním motorem. Co na tom, že se registroval ten den a je to jeho jediný příspěvek na dalších 5 let.
Nemůžu si pomoct, ale přijde mi, že ty si ohledně těch úprav na autě vybíráš záměrně jenom informace, které podpoří tvou myšlenku, že to prostě půjde, že uspoříš třeba 70% paliva a auto pojede dvakrát líp. Zkrátka ideální člověk na prodej magnetizéru na palivové hadičky a čupr tabletky do nádrže. To pak pojedeš skoro zadarmo, nebude-li auto naopak naftu jízdou vyrábět.
obavam se ze neuvidim nic a jelikoz jsem ho nemel otevrene ani predtim, tak bych ani ten rozdil OPTICKY nepoznalFalcon píše:Tak se Dyxi nečil, však já ti neříkám, že to nemůže fungovat ani trochu, když obohatíš nasávaný vzduch nějakým hořlavým plynem. Dokonce když si potvrdil, že máš v nádobce benzín, tak okej proč by se to neodpařovalo
jasne v pohodeAno to i uznam ze to tak na prvni pohled pusobi, take proto jsem sam o HCSku a pokusech ostatnich cetl delsi dobu a trvalo mi mozna 2-3 roky nez jsem se nakonec odhodlal (ano nechal vyprovokovat ) resp. dokopal k tomu, abych si to nakonec sam vyzkousel, protoze ano dokud si to clovek sam nevyzkousi tak porad pochybuje to je normalniMusíš prominout, prostě mě jen irituje to "fundované" teoretizování všech těch zapálených laiků kolem toho, neověřené indonézské pokusy a skoro 40 let staré výzkumy NASA, které zjevně nedošly do praxe. Ty plastové nádobky a měděné trubičky ledabyle omotané kolem výfuků motorek taky zrovna nebudí moc důvěry, uznej sám...
Presne tak jak pises jsem tohle zminoval i v druhem threadu "HHO funguje..pod techn. dotazy" a sice ze investice pro komercni instalaci LPG+nafta podle jednoho z ceskych webu co jsem vygoogloval se pohybuje okolo 100tis coz u osobaku rentabilni asi urcite nebude vcetne odhadu nakladu HCS v osobaku ktere jsou mnoho nasobne nizsiAbych tě jen nekáral, tak přiznám, že jsem pátral po kombinaci nafty+LPGa zjevně to něco úspor přináší, ale rentabilní je to leda u náklaďáků s velkými motory, co projezdí spousty kilometrů. Pro osobáky naprosto nerentabilní věc i přesto, že to měřitelně zvýší výkon. Prostě se investice nevrátí tak, jako u benzínu (nafta+plyn osobák řádově 100.000km).
Ano souhlas, ono v prvnich minutach nez se na vyfuku dosahne teploty +200°C (nekde se pise ze ten proces reformace postupne startuje snad uz od teploty 170°C) tam skutecne asi nic jineho nez mlha smesi uhlovodiku a vody nepujde, takze ten max. efekt neni hned od zacatku. Nicmene (ne baterku jsem nedobijel a i kdyby tak s extremnim zlepsenim kourivosti ani s naprosto hladkym a pravidelnym chodem motoru,by to nic mit spolecneho nemelo :- ) jine vysvetleni te zmeny i pri studenem motoru nez ze se procesem vycistilo *dekarbonizovalo sani a motor* mne nenapada. Toto v souvislosti s jinym tematem viz. reserse na tema "steam decarbonizing diesel engine" a dosazenych zlepseni (pricemz tam na to spousta silencu pouziva primo vodu coz bych zadnemu a uz vubec ne novejsimu a drazsimu motoru neudelal)Z logiky věci je vlastně to HCS něco podobného, prostě chceš motoru dávat do sání kromě vzduchu i hořlavý plyn (ať už je jeho složení jakékoli, i kdyby to přinejhorším byly jen ohřáté benzínové výpary).
Nevyjde a poreferujuKdyž tě instalace nevyjde v desítkách tisíc jako u LPG, tak si s tím klidně hraj a referuj výsledky
To urcite necham resp. skoro na konec, toto je neuplny seznam "spalovacich motoru" pohybujicich se v mem dosahu, tam kde neni hvezdicka tak tam mam "vetsi vliv" na to rozhodovan o tom zda se HCS bude instalovat nebo nebude (na 98% tedy ano), tam kde je hvezdicka tak o instalaci rozhoduji vicemene druzi a tam tedy mohu instalaci pouze doporucit, ale ne o ni uplne sam rozhodnout, take proto se zde * pravdepodobnost instalace pohybuje nekde mezi 20-80%. Samozrejme ze se nekde muze vyskytnout i technicky problem (napriklad ve 3. subjektu nezbyva skoro zadne misto na umisteni nadobky atd.)Ale tu F10 si fakt nech na až konec![]()
Toto poradi (i seznam) neni kompletni ani uplne, nybrz pouze priblizne ne absolutni a muze se castecne zmenit.
1.SAXO 1.5D (2001)
2.E-centrala Einhell 2kW 196ccm
3.Toyota Prius 1.5 E85/LPG
4. motoskutr Gilera DNA 125ccm (resp. 210ccm)
5.Audi A6 81kW (AFN/AVG, 6-kvalt)
6.Fabia SDI 1.9D
7.Seat Ibiza 1.2HTP
8.BMW 118d (2006)
9.BMW F10 520d (2010)
10.Ssang Yong Rexton 270XDi ? *
11.Citroen XM ?? 1.9D*
12.Seat Leon 1.9TDI ? *
13.Citroen C1 ? *
14.Peugeot 309D *
15 skutr Gilera VXR 200 *
16 Porsche ? *
17 Audi A8 ?*
A to sání si schválně otevři, posviť do něj a napiš co jsi viděl.

DIXI: Hlavně se nenech od ničeho odradit. Zajímala by mě první zkušenost u auta třeba ten SAXO 1.5D jak to dopadne a zda tam bude vidět nějakej rozdíl.
Na nějakých forech jsem se dočetl že to někomu funguje ale i ti co jsou naštvaní na to nadávali že to nefunguje. Jde o to zda to měli dobře seřízené a zda na to nemůže mít vliv instalace.
Uvidíme jaké budeš mít výsledky jsem sám zvědavej.
K te dekarbonizaci.
Dekarbonizace vodou je to nejlepší co může být. Viděl jsem motor kterej byl provozovanej na místech kde je velká vlhkost a byl krásně čistej.
Dokonce i řadu odborných článků potvrzuje že vlhkost vzduchu případně vstřikování rozprašovačem do sání jednou za čas krásně pomůže vyčistit motor a provede se tím pěkně dekarbonizace.
Na nějakých forech jsem se dočetl že to někomu funguje ale i ti co jsou naštvaní na to nadávali že to nefunguje. Jde o to zda to měli dobře seřízené a zda na to nemůže mít vliv instalace.
Uvidíme jaké budeš mít výsledky jsem sám zvědavej.

K te dekarbonizaci.
Dekarbonizace vodou je to nejlepší co může být. Viděl jsem motor kterej byl provozovanej na místech kde je velká vlhkost a byl krásně čistej.
Dokonce i řadu odborných článků potvrzuje že vlhkost vzduchu případně vstřikování rozprašovačem do sání jednou za čas krásně pomůže vyčistit motor a provede se tím pěkně dekarbonizace.
Neboj odradit se urcite nenechamFilozof píše:DIXI: Hlavně se nenech od ničeho odradit. Zajímala by mě první zkušenost u auta třeba ten SAXO 1.5D jak to dopadne a zda tam bude vidět nějakej rozdíl.
Na nějakých forech jsem se dočetl že to někomu funguje ale i ti co jsou naštvaní na to nadávali že to nefunguje. Jde o to zda to měli dobře seřízené a zda na to nemůže mít vliv instalace.
Uvidíme jaké budeš mít výsledky jsem sám zvědavej.
K te dekarbonizaci.
Dekarbonizace vodou je to nejlepší co může být. Viděl jsem motor kterej byl provozovanej na místech kde je velká vlhkost a byl krásně čistej.
Dokonce i řadu odborných článků potvrzuje že vlhkost vzduchu případně vstřikování rozprašovačem do sání jednou za čas krásně pomůže vyčistit motor a provede se tím pěkně dekarbonizace.

Pro zajimavost jsem do nadobky pridal i trosicku VIFu a acetonu.
Porad nemuzu uverit ze z vyfuku ted neni vubec nic citit a musim si to pokazde znovu overit "cuchanim vyfuku" abych se ujistil ze se "mi to opravdu jenom nezda"

Jinak podobne jako v nejake AJ diskusi lze pozorovat, ze neni treba vubec "slapat" na pedal ale staci "jet oscilacnim zpusobem" a auto jezdi presto daleko svizneji nez kdykoliv driv...
Co se tyka dekarbonizace vodou.. jasne ze funguje ale tam kde mas turbo a dostanou se ti na nej v otackach turba XY cele kapicky vody tak se obavam, ze se hodne rychle opotrebuje. Lepsi by bylo podle mne vodni para nebo rozprasovac nez to tam lit "z kyblu nebo konvi " jak je videt na par pripadech na youtube.....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
nejvíc mě baví, jak pořád chceš fundované odpovědi podložené zkušenostmi a pak vyplodíš tohle: "...Skoda ze jsem nesel na zmereni emisi pred instalaci a ted aby byly videt i nejaka cisla a ne jen popisovani subjektivnich i kdyz naprosto jednoznacnych pocitu a dojmu..." ale dost řečí - my ti fandíme, třeba jednou budem koukat, kam až to mudrlant z BMWklubu dotáhne:)
http://www.rh-engines.cz/
asi bych nejprve pořešil preventivně než tě to potká.
Myslím že se to týká i tebe dyxi.
Tak a úspory jsou v haj...
asi bych nejprve pořešil preventivně než tě to potká.
Myslím že se to týká i tebe dyxi.
Tak a úspory jsou v haj...

tohle jsem si (na nemeckych forech) peclive nastudoval daleko driv nez jsem si auto resp. tuto motorizaci vybral.Filozof píše:http://www.rh-engines.cz/
asi bych nejprve pořešil preventivně než tě to potká.
Myslím že se to týká i tebe dyxi.
Tak a úspory jsou v haj...
Nekolik malo takovych pripadu skutecne bylo, vetsinou dokonce s velmi malo najetymi km. Dale se obcas projevovala "zavada" hlucnejsiho rozvodoveho retezu, ktera vsak podle BMW nema na funkcionalitu zadny vliv. V pripade vetsiku natlak zakaznika vsak BMW v zaruce menili rozvodovy retez i jen kvuli samotne vyssi hlucnosti. V kazdem pripade se (nejen u tohoto auta) vyplati sledovat jakekoliv zmeny zvuku z motoroveho prostoru se zamerenim na hlucnejsi rozv. retez a samozrejme hned zareagovat.
Na motor mam jeste asi pul roku zaruku....
P.S. K predeslemu dotazu (omlouvam se opravdu jen v kratkosti nebudu se zde venovat dalsim podrobnostem). Zatim vicemene uspesne je system testovany v motorech Gilera DNA 125 (resp. 200ccm s kitem malosi), Citroen Saxo 1.5D, zahradni sekacka HECHT 548 SW 5 in 1

Co se tyka montaze do F10 520d tak tam doslo k podceneni prilis tlusteho vyfukoveho potrubi a tim padem v nizke zatezi prilis nizke rychlosti vyfukovych plynu, coz vede k nedostatecnemu pretlaku (pri pouziti obracene venturiho trubice) ktery je pro spravnou funkci systemu zapotrebi.
Kdyz to zkratim: system zacina v F10 momentalne fungovat az tak od 2500-2800ot/minutu ja potrebuju aby zacal fungovat uz od 1200ot/minutu. Tzn. v F10 momentalne dokud ho neoptimalizuju, tak system spis pridava vykon (k jiz namontovanemu powerboxu) a sice od cca. 2500ot/min a projevi se timn padem spis az na dalnici, nez ze by byl schopen neco realne usetrit.....
Budu tudiz muset hledat reseni, kde nejlepe vzit dostatecny pretlak (primo umerny zatezi motoru). Nabizi se nekde za turbem a nebo odfukova hadice z odvetrani ventiloveho vika (CCV) ovsem cele je to u tohoto auta trochu komplikovanejsi. Vsechny zmeny a upravy musi predstavovat minimalni zasah do stavajiciho systemu a zaroven byt jednoduse "vratne". Bude proto zapotrebi jeste trochu (opatrneho) experimentovani nez to zacne byt pouzitelne.
Nicmene pokud ma nekdo nechipovanou F10/F11 525d (bez powerboxu) a je z okoli Prahy, mel bych evt. zajem u techto dvou aut mezi sebou porovnat vykon resp. zrychleni 0-100kmh, coz se da uz ve stavajicim stavu...
Tak jsem si to celé pročetl a nedá mi to nereagovat.Myslím si že je to od tebe cílená provokace,koupím si nejhezčí z pětek F10 a budu na bmwforu prohlašovat že tam leju BIOmrd.u ... schválně co se stane,je to jako se postavit před tlustoprda na dietě a ládovat se před ním,nebo si koupit supr oblek od LV za 150 vočí a abych ušetřil za čistírnu tak to vydrhnout na valše v neckách s nastrouhaným jelenem
Prohlašuješ že jezdíš na spotřebu,leješ tam bio abys ušetřil pár klepáků,ale už ti není líto platit pojistku proti krádeži,havarijní a proti pokutám,dále říkáš že jezdíš 1 týdně abys ho neopotřeboval,že je ho škoda na denní ježdení a aspoň neztratí hodnotu,ale hned na tu F10 chceš sprasit dobastlenou baterkou pod haupnou a místo ní do kufru nasrat bandasku s dalšími pár slzami BIO?Tím cena určitě vzroste. Ty si fakt ježíšek 

