Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
pozdrav noveho clena klubu F10 (520d, automat)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 426
- Registrován: pon 18.06.2007 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1387
- Registrován: stř 08.08.2007 00:00
- Bydliště: kousek od Berouna ..
F10 520d jezdim prostě za 7 litrů dlouhodobej průměr. V dnešní době nechápu, že se ještě někdo diví, že je spotřeba auta vyšší, než udává výrobce.
520d má smysl v tom, že nový auto je o 200.000 Kč levnější než 530d, což mi přijde minimálně trošičku k uvážení.
F10 je ve stejný motorizaci o 150kg těžší než E60, to taky musí bejt znát.
520d má smysl v tom, že nový auto je o 200.000 Kč levnější než 530d, což mi přijde minimálně trošičku k uvážení.
F10 je ve stejný motorizaci o 150kg těžší než E60, to taky musí bejt znát.
Prase007: Právě že zrovna u BMW jsem se většinou držel někdy i měl menší spotřebu než udával výrobce. Ale většinou to sedělo. Narozdíl od jiných automobilek.
Strašně záleží na stylu jízdy. Stejné auto dokáže jezdit s pruměrem o 2litry rozdílným.
A nevím jak jezdíš pokud tak jako s 3litrem e60 tak se nedivím 7litrum
520d jetá dneska stojí 500-700k. Stejně jako má DIX.
mě prostě s touto spotřebou pozbýva smysl 2litrové nafty. krom pořizovací ceny auta u F10 modelu.
To už bych počkal nebo si připlatil za 3litr v naftě. kterej jezdí max o 1l/100km víc...
Strašně záleží na stylu jízdy. Stejné auto dokáže jezdit s pruměrem o 2litry rozdílným.
A nevím jak jezdíš pokud tak jako s 3litrem e60 tak se nedivím 7litrum

520d jetá dneska stojí 500-700k. Stejně jako má DIX.
mě prostě s touto spotřebou pozbýva smysl 2litrové nafty. krom pořizovací ceny auta u F10 modelu.
To už bych počkal nebo si připlatil za 3litr v naftě. kterej jezdí max o 1l/100km víc...
No ale smerodatne asi nejen podle mne jsou podle mne predevsim statisticke udaje realnych uzivatelu, to ze spotreba udavana vyrobcem byva velmi casto mimo realitu je take celkem zname.Filozof píše:Teddy: Jasně to s tebou souhlasím kolo musí mít správné rozměry. Ale ty 18" jsou tušim 225/50 a 255/45 vzadu.
Spotřebu prostě změřím tak jak jsem říkal. Vemu plnou uplně po hrdlo na okraj. A pak projedu trasu a zase plnou. A změřím.
Budu měřit taky na http://www.spritmonitor.de/ a uvidíme kam se pohneme.
pneumatiky na 16ky chci přesně předepsané výrobcem a co mám v TP.
Spotřebu vždy a všude měřím tak že jak nastartuji ihned nuluji a pak se teprve rozjedu projedu město a celou trasu a jak zastavím v cíli, tak vidím co je na palubáku.
Délku trasy a spotřebu abych měl přesně musím s tou plnou nádrží zkombinovat s nulováním palubáku abych viděl že to měří plus mínus přesně jako je reálná spotřeba. Třeba se budu divit že jezdím o litr dráž.
DIX: no právě mít 2litr v naftě před 10lety v 5er a dneska a jezdíš za uplně stejnou spotřebu. to je divné když jsou 8st automaty a kde jaké vychytávky.
Počítám velkej vliv má i kvalita paliva + aditiva + olej v motoru (nano olej snižuje hodně tření takže dokáže 0,5litru uspořit) pneumatiky auta a další proměnné.
zajimavej test 520d f10
http://www.autoweb.cz/bmw-520d-f10/
podívejte na tu spotřebu.
Psaná je Spotřeba paliva (l/100 km) 6,4 / 4,5 / 5,2
takže kombinovaná je 5,2litru
Nez jsem si F10 poridil tak jsem si prostudoval vsechny nanetu dostupne testy v cestine, nemcine, anglictine a samozrejme i tento na ktery odkazujes.
Take diskuse uzivatelu v zahranici a tech par udaju Sprimonitoru.
Podle srovnani se Spritmonitorem je moje spotreba na toto auto zatim celkem v prumeru (kratke trasy a mesto popr. rychlejsi dalnice 7-7.4) delsi streky pri maximalce 130km (proste pri vyuziti tempomatu coz jsem take vyzkousel) okolo 6.1L. Samozrejme ze asi nejake procento prida i ten powerbox.....
Pozitivni na tom je ze je zde prostor ke snizovani spotreby a experimentum

No ja se tomu nedivimprase007 píše:F10 520d jezdim prostě za 7 litrů dlouhodobej průměr. V dnešní době nechápu, že se ještě někdo diví, že je spotřeba auta vyšší, než udává výrobce.
520d má smysl v tom, že nový auto je o 200.000 Kč levnější než 530d, což mi přijde minimálně trošičku k uvážení.
F10 je ve stejný motorizaci o 150kg těžší než E60, to taky musí bejt znát.

Jaka byla zatim tvoje nejvyssi a nejnizsi spotreba?
Velky cenovy rozdil vuci 530d neni jen u noveho auta i kdyz ne tak velky, takze to samozrejme byl take jeden z argumentu. Podobne jako vetsine testeru ani mne nijak zvlast na 520d nechybi vykon ze bych nutne musel mit 530d (obzvlastne ne po instalaci powerboxu

Co bych nekdy chtel vyzkouset je srovnani s F10 modely 530d a/nebo modelem 525d a to bez powerboxu (teoreticky by mohlo byt zrychleni treba do 100kmh srovnatelne s 525d).....
Toto jsem si overil na dalnici na delsi trase kdy jsem tempomat nastavil myslim na 120-130kmh a na 6 jsem se v podstate dostal taky....prase007 píše:Jo, za 6 se dá jet taky, ale to už neni komfort, protože se musíš hlídat.
To ze zrovna u tohoto modelu je udavana a realna spotreba tak odlisna se da v nejakem testu odchylek spotreb u ruznych aut take vycist (nevim kde to ale bylo presne) takze by to kupujiciho ktery si to prostudoval predem az tak prekvapit nemelo.
Mne ale prece jen prekvapil - jak jsem psal na uvod - ten velky rozdil vuci tomu samemu modelu z pujcovny r.v. 2011 se systemem START+STOP (5.3L vs. 7L)
Zatim jsem dlouhodobě jezdil s Hondou Accord (r.v.82 a 97), Mazda 626 (r.v. 89 a 2000), Mazda 121 (97), Honda Civic (98 a 2000), Nissan Sunny (95), Kia Ceed (2009), Fabča (2008), ochcávky (96, 2007, 8, 10) a BMW 530d (2004)
Jen u škodovek jsem měl vyžší spotřebu, než udával výrobce. U obechcávek to bylo asi o 2 l, u fabči 1,5l. Ostatní auta jezdily +- 0,5l kolem spotřeby. Spíš i trochu míň. Byly to převážně benzíny. Jen Mazda, kia a obechcávky byly nafty. No a samo BMW.
Blbý je, že u benzínu se člověk prostě musí hlídat. U nafty je to celkem buřt, jak se jede. U benzínu byl rozdíl mezi kloboukem a prasetem 3 - 5l. U nafty je to max do litru.
S výjimkou toho prvního Accorda byly na všem předepsaný pneu.
Jen ten Accord, to bylo kupátko ve sportovní úpravě z fabriky. Lehoučkej a dovokej sporťáček bez posilovačů. Žádný šidítka a berličky. Prostě jen já a auto. Tak ten měl šrší gumy.
Jen u škodovek jsem měl vyžší spotřebu, než udával výrobce. U obechcávek to bylo asi o 2 l, u fabči 1,5l. Ostatní auta jezdily +- 0,5l kolem spotřeby. Spíš i trochu míň. Byly to převážně benzíny. Jen Mazda, kia a obechcávky byly nafty. No a samo BMW.
Blbý je, že u benzínu se člověk prostě musí hlídat. U nafty je to celkem buřt, jak se jede. U benzínu byl rozdíl mezi kloboukem a prasetem 3 - 5l. U nafty je to max do litru.
S výjimkou toho prvního Accorda byly na všem předepsaný pneu.
Jen ten Accord, to bylo kupátko ve sportovní úpravě z fabriky. Lehoučkej a dovokej sporťáček bez posilovačů. Žádný šidítka a berličky. Prostě jen já a auto. Tak ten měl šrší gumy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1387
- Registrován: stř 08.08.2007 00:00
- Bydliště: kousek od Berouna ..
Pod 6 jsem se nedostal nikdy, ale byl jsem hodně blízko na delší trase, když jsem jel unavenej a nějak jsem to nehnal. Obvykle mívám nejnižší spotřebu když jedu v noci po dálnici a je mlha jak v prdeli, že musim jet fakt pomalu 
Jak už jsem psal, měl jsem problém se vstřikama, po tom aditivu se to pročistilo a spotřeba šla dolu, takže dneska kolikrát dojedu za 6,7.
530d jsem měl v osmikvaltu půjčený když jsem měl auto v servisu a je to úplně o něčem jinym, jestli budeš mít možnost, tak si to někdy vyzkoušej, tohle powerboxem nedoženeš. Předtim jsem měl 530i E60, ta charakteristika je podobná s 520d, ale 520d je prostě pomalejší. 530d až nepřirozeně často řadí, ty nepřerušovaný úseky zvyšování otáček jsou opravdu strašně nepřirozeně krátký, ale na plynulosti rozjezdu to neni vůbec znát, jen uši to trochu rve ale zas je cejtit že to prostě jede o několik tříd líp.

Jak už jsem psal, měl jsem problém se vstřikama, po tom aditivu se to pročistilo a spotřeba šla dolu, takže dneska kolikrát dojedu za 6,7.
530d jsem měl v osmikvaltu půjčený když jsem měl auto v servisu a je to úplně o něčem jinym, jestli budeš mít možnost, tak si to někdy vyzkoušej, tohle powerboxem nedoženeš. Předtim jsem měl 530i E60, ta charakteristika je podobná s 520d, ale 520d je prostě pomalejší. 530d až nepřirozeně často řadí, ty nepřerušovaný úseky zvyšování otáček jsou opravdu strašně nepřirozeně krátký, ale na plynulosti rozjezdu to neni vůbec znát, jen uši to trochu rve ale zas je cejtit že to prostě jede o několik tříd líp.
F10:prase007 píše:Pod 6 jsem se nedostal nikdy, ale byl jsem hodně blízko na delší trase, když jsem jel unavenej a nějak jsem to nehnal. Obvykle mívám nejnižší spotřebu když jedu v noci po dálnici a je mlha jak v prdeli, že musim jet fakt pomalu
Jak už jsem psal, měl jsem problém se vstřikama, po tom aditivu se to pročistilo a spotřeba šla dolu, takže dneska kolikrát dojedu za 6,7.
530d jsem měl v osmikvaltu půjčený když jsem měl auto v servisu a je to úplně o něčem jinym, jestli budeš mít možnost, tak si to někdy vyzkoušej, tohle powerboxem nedoženeš. Předtim jsem měl 530i E60, ta charakteristika je podobná s 520d, ale 520d je prostě pomalejší. 530d až nepřirozeně často řadí, ty nepřerušovaný úseky zvyšování otáček jsou opravdu strašně nepřirozeně krátký, ale na plynulosti rozjezdu to neni vůbec znát, jen uši to trochu rve ale zas je cejtit že to prostě jede o několik tříd líp.
No verim ze 530d je o necem jinem, zvlastni je ze 530d tak casto radi protoze mne prijde ze i 520d docela casto radi..
520d s powerboxem muze byt castecne srovnatelna v urcitem rozsahu rychlosti s 525d bez powerboxu, mimochodem na motor 525d jsem moc doporuceni necetl. Vsichni doporucovali bud 520d a nebo rovnou 530d.
Mimochodem co mne prekvapuje ze na ceskem foru je F10 min nez prstu na ruce, naopak u nasich slovenskych sousedu jako by se tam prodalo 10x vic F10 nez v CR, docela zvlastni ne?

Vsak jasne ale nemusi kazdy snad hned kupovat nove auto. Uz jsme to tu v diskusi meli, nekdo si u nas dokonce kupuje za cenu 2ks F10ek z roku 2010 radsi novy lepe vybaveny SUPERB... mozna je to dokonce rentabilnejsi to nevim ale pochybuju o tom.Filozof píše:kupovat auto pro většinu lidí i slušně vydělávajících podnikatelu za 7-9kil které padne na cenu 4-5kil během dvou let není prostě rentabilní a raději jezdí ve starším modelu e60/e61.
V roce 2016 už těch F10 bude jak máku i tady na klubu jich začne být mnohem více.
Nebo se ta otazka da postavit jinak:
Pokud bys mel na vyber, tak by sis vybal radsi 1/2 noveho SUPERBA ve slusnejsi vybave a nebo jeden kus 4-lete F10ky 520d s najetymi ca. 100tis km a 1 rocni garanci?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
na téma spotřeba jsem ted viděl v německejch auto novinách článek.. průměrná spotřeba podle evropskýho cyklu nebo jak se to jmenuje oproti roku 2001 klesla ca o 28%, ale reálná spotřeba mysli asi o 8-10.. přesný čisla si nepamatuju.. ale bylo to tak nějak v tomhle poměru..
jinak si myslim, že nafták už zase až tak se spotřebou padat nebude, ale docela slušný rezervy jsou ještě u benzíňáků.. ale tam se dá očekávat spíš snížení spotřeby čtyř a tří válců, protože tam na to ještě každej kdo auto kupuje kouká.. jak je to R6 a vejš.. nehraje to takovou roli.. :-d
jinak si myslim, že nafták už zase až tak se spotřebou padat nebude, ale docela slušný rezervy jsou ještě u benzíňáků.. ale tam se dá očekávat spíš snížení spotřeby čtyř a tří válců, protože tam na to ještě každej kdo auto kupuje kouká.. jak je to R6 a vejš.. nehraje to takovou roli.. :-d
No vidis, znamena to ze nam cim dal vic ohledne te spotreby lzouJendix píše:na téma spotřeba jsem ted viděl v německejch auto novinách článek.. průměrná spotřeba podle evropskýho cyklu nebo jak se to jmenuje oproti roku 2001 klesla ca o 28%, ale reálná spotřeba mysli asi o 8-10.. přesný čisla si nepamatuju.. ale bylo to tak nějak v tomhle poměru..
jinak si myslim, že nafták už zase až tak se spotřebou padat nebude, ale docela slušný rezervy jsou ještě u benzíňáků.. ale tam se dá očekávat spíš snížení spotřeby čtyř a tří válců, protože tam na to ještě každej kdo auto kupuje kouká.. jak je to R6 a vejš.. nehraje to takovou roli.. :-d

R6 a vejs?
No ohledne snizovani spotreby vicevalcu (myslim nad 8 valcu?) je jeden z trendu je vypinani-odpojovani urciteho poctu valcu mimo zatez motoru....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
no odpojování válců bmw nemá, myslel jsem hlavně ale to, že co se nasazení nejnovějších technologií za účelem spotřeby, je to spíš u menších motorů.. větší motory nejsou vyráběný v takovejch seriich na to aby se to vyplatilo, navíc tam jde víc o spolehlivost..Dyx píše:No vidis, znamena to ze nam cim dal vic ohledne te spotreby lzouJendix píše:na téma spotřeba jsem ted viděl v německejch auto novinách článek.. průměrná spotřeba podle evropskýho cyklu nebo jak se to jmenuje oproti roku 2001 klesla ca o 28%, ale reálná spotřeba mysli asi o 8-10.. přesný čisla si nepamatuju.. ale bylo to tak nějak v tomhle poměru..
jinak si myslim, že nafták už zase až tak se spotřebou padat nebude, ale docela slušný rezervy jsou ještě u benzíňáků.. ale tam se dá očekávat spíš snížení spotřeby čtyř a tří válců, protože tam na to ještě každej kdo auto kupuje kouká.. jak je to R6 a vejš.. nehraje to takovou roli.. :-d)
R6 a vejs?
No ohledne snizovani spotreby vicevalcu (myslim nad 8 valcu?) je jeden z trendu je vypinani-odpojovani urciteho poctu valcu mimo zatez motoru....
jinak mimochodem, nevim přesně od kdy má bejt zavedenej, ale připravuje se novej cyklus spotřeby kterej by měl víc odpovídat realitě..
ono já si myslim že je to taky způsobený tim že dnešní auta jsou prakticky dvakrát tak výkonnější než tomu bylo před deseti lety.. (naši kupovali před patnácti lety jetou vectru 2,0i s 81kw, tenkrát to byl spíš výkonovej nadprůměr, dneska má dvoulitr v průměr kolem 150kW, a to nepočítám nový AMG s 260kW

kdejaká 530d e60 pojede za 6,5litru nafty. Takže DIXI: klídek a odpověd je taková že bych raději o 2kila levněji koupil pěknou 530d e61 v touru. a byl bych spokojenej a až teprve vychytají chyby a problémy prvních kusů F10 tak pak teprve za pár let bych přemýšlel o novějším modelu a zase 530d.
O superbu bych vůbec nepřemýšlel.
Ale jinak at si každej koupí co chce. Mě prostě 2litr když žere 6,5 - 7litru na sto přijde zbytečnej když o litr víc žere 3litr e60/e61 kterej je prostě výkonově jinde a není potřeba na něj šlapat.
tohle mi přijde reálné pro slušného řidiče co jezdí lehce nad povolené limity
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/541650.html
O superbu bych vůbec nepřemýšlel.
Ale jinak at si každej koupí co chce. Mě prostě 2litr když žere 6,5 - 7litru na sto přijde zbytečnej když o litr víc žere 3litr e60/e61 kterej je prostě výkonově jinde a není potřeba na něj šlapat.
tohle mi přijde reálné pro slušného řidiče co jezdí lehce nad povolené limity
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/541650.html
Vubec se nechci s tebou hadat.. ale jak jsme zjistili tak podle Spritmonitoru i v realu je prumerna spotreba F10 520d okolo 6.5-7 litruFilozof píše:kdejaká 530d e60 pojede za 6,5litru nafty. Takže DIXI: klídek a odpověd je taková že bych raději o 2kila levněji koupil pěknou 530d e61 v touru. a byl bych spokojenej a až teprve vychytají chyby a problémy prvních kusů F10 tak pak teprve za pár let bych přemýšlel o novějším modelu a zase 530d.
O superbu bych vůbec nepřemýšlel.
Ale jinak at si každej koupí co chce. Mě prostě 2litr když žere 6,5 - 7litru na sto přijde zbytečnej když o litr víc žere 3litr e60/e61 kterej je prostě výkonově jinde a není potřeba na něj šlapat.
Podle Spritmonitoru je pak prumerna spotreba E60 530d (kde mame statisticky daleko vic dat) 7.7-8.8L a ne 6.5 litru

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... model=530d
Samozrejme souhlas s tim, ze ve vyssich rychlostech je u 520d potreba vic slapat nez u 530d a take s tim, ze at si kazdy koupi co chce.
Co se tyka chyb prvniho rocniku a vychytanosti poslednich rocniku vyroby modelu tak, to obecne samozrejme plati. Ovsem u F10 je to prece jen trochu jine a sice proto, ze (alespoin podle mych resersi) velka cast technologii tam neni nova a neproverena, ale naopak dlouhodobe proverena a odzkousena ve vyssi tride 7.
Pokud by to tak nebylo tak bych take dal prednost poslednimu vyrobnimu rocniku predesleho modelu (tak jak to byva ve vetsine pripadu)[/url]
No když jsem jel s 530xd je to kráva těžká tak spotřeba 7.1 se 4mi lidmi a kufrem plným.
Když jsem jel sám na pohodu lehce nad limity tak 6,5litru / 100km.
a obyč 530d jezdí úsporněji - problém hledej v DPF a v tom že lidi jezdí jak prasata 170-180km/h a ty motory prostě už žerou.
To bych pak taky jezdil o litr až dva více.
Pak ty spotřeby jsou zkreslené.
tohle mi přijde reálné pro slušného řidiče co jezdí lehce nad povolené limity
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/541650.html
Když jsem jel sám na pohodu lehce nad limity tak 6,5litru / 100km.
a obyč 530d jezdí úsporněji - problém hledej v DPF a v tom že lidi jezdí jak prasata 170-180km/h a ty motory prostě už žerou.


To bych pak taky jezdil o litr až dva více.
Pak ty spotřeby jsou zkreslené.
tohle mi přijde reálné pro slušného řidiče co jezdí lehce nad povolené limity
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/541650.html
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
jo jenže ty tu furt uvádíš nějaký tvoje hodnoty, to neni žádná statistika.. tu máš na spritmonitoru kde si člověk udělá přestavu, a tam to 20d vs 30d vypadá trochu jinak..Filozof píše:No když jsem jel s 530xd je to kráva těžká tak spotřeba 7.1 se 4mi lidmi a kufrem plným.
Když jsem jel sám na pohodu lehce nad limity tak 6,5litru / 100km.
a obyč 530d jezdí úsporněji - problém hledej v DPF a v tom že lidi jezdí jak prasata 170-180km/h a ty motory prostě už žerou.![]()
![]()
To bych pak taky jezdil o litr až dva více.
Pak ty spotřeby jsou zkreslené.
pokud jezdíš s 530d jak důchodce, tak to taky pro motor neni uplně ideální, hlavně při častějších kratších trasách.. to je výhoda 20d kterej je daleko dřív na provozní teplotě.... sice ten čtyřválec nemá tak sametovej chod.. ale podle mě naprosto vyhovující motorizace na ježdění do práce a příležitostní dálnici.. jetou 530d bude do budoucna problém i sehnat.. prakticky 80% novejch pětek je 20d.