Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě nového 5 BMW
Zdravim
mám v plánu koupit nový auto a kvůli spotřebě jsem se delší dobu koukal po superbu 1.9 TDI, ale čim víc jsem o tom četl, tím víc jsem o Škodovce začal pochybovat a tak jsem se začal koukat po nějákým BMW v stejný cenový kategorii jako superb, tak jsem zjistil, že je to jinej svět....
Bohužel se v nich moc nevyznám, takže bych potřeboval poradit jakej motor je nejvíc spolehlivej a má únosnou spotřebu ? Je mi jasný, že nebudu jezdit po městě s bávem za 6 litrů, ale zase 13l nebo 14l by už by bylo moc... Nejvíc se mi zamlouvá právě 5 řada, známej mi doporučil r.v. 2003-2005, že nemají filtr pevných částic, který zlobí a že jsou spolehlivý ? Jaký jsou Vaše zkušenosti, co byste mi doporučili ?
mám v plánu koupit nový auto a kvůli spotřebě jsem se delší dobu koukal po superbu 1.9 TDI, ale čim víc jsem o tom četl, tím víc jsem o Škodovce začal pochybovat a tak jsem se začal koukat po nějákým BMW v stejný cenový kategorii jako superb, tak jsem zjistil, že je to jinej svět....
Bohužel se v nich moc nevyznám, takže bych potřeboval poradit jakej motor je nejvíc spolehlivej a má únosnou spotřebu ? Je mi jasný, že nebudu jezdit po městě s bávem za 6 litrů, ale zase 13l nebo 14l by už by bylo moc... Nejvíc se mi zamlouvá právě 5 řada, známej mi doporučil r.v. 2003-2005, že nemají filtr pevných částic, který zlobí a že jsou spolehlivý ? Jaký jsou Vaše zkušenosti, co byste mi doporučili ?
celkově koncern "Das Auto" je težký omyl... Ruce od něj dát.
Já měl chvíli 530xd E61 (5er v kombajnu), r.v. 2007, takže facelift. Spotřebu jsem měl kolem 9l a to jsem s ním jezdil většinou jen po Praze a auta nijak nešetřím. Problémy jsem zádné neměl. DFP když nejezdíš často krátké trasy, tak to je asi v pohodě. Jinak, pokud budeš chtít i navigaci, tak rozhodně Professional (velký monitor), Business s malým monitorem je shit.
Superblb odpovídá tak max. 3er a i tak sotva. Kámoš ho má a na to, že stál přes milion je to šílená sračka.
Myslím, že i s benzínem se dá jezdit rozumně, jde o to co preferuješ - nafta / benzín.
Já měl chvíli 530xd E61 (5er v kombajnu), r.v. 2007, takže facelift. Spotřebu jsem měl kolem 9l a to jsem s ním jezdil většinou jen po Praze a auta nijak nešetřím. Problémy jsem zádné neměl. DFP když nejezdíš často krátké trasy, tak to je asi v pohodě. Jinak, pokud budeš chtít i navigaci, tak rozhodně Professional (velký monitor), Business s malým monitorem je shit.
Superblb odpovídá tak max. 3er a i tak sotva. Kámoš ho má a na to, že stál přes milion je to šílená sračka.
Myslím, že i s benzínem se dá jezdit rozumně, jde o to co preferuješ - nafta / benzín.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
no ja jsem se pro zajimavost dival na cenik novych Superbu. V te lepsi vybave a "vykonejsi" verzi stoji skoro 2x tolik jako stala moje F10ka. Takze skutecne nechapu jak si muze nekdo koupit 2x tak draheho Superba namisto lehce ojete F10ky. Mam F10ku zatim velmi kratce ale pred koupi jsem stravil mozna 150hodin studiem nem. diskusnich for ohledne zkusenosti a problemu a take srovnani s radou E60. Na F10 jsem v podstate nenasel vubec nic negativniho spis naopak proto za mne doporucuju F10 klidne s motorizaci 520d.talio2 píše:Myslet si, že Superb je stejná třída jako 5er je těžkej omyl !
Jeste co se tyka DPFka, pokud mi prodejce (autorizovany dealer BMW Würzburg) vylozene nekecal kdyz jsem se ho na to ze zvedavosti ptal, tak on mi tvrdil ze s DPFkem byly problemy ze nevydrzelo udajne pouze do rady E60 ale rada F10 uz ma DPFko vyresene a je pry "lifetime". No tak jsem zvedavy ovsem zas tak moc mi to netizi, nastesti to u nas neni jako u nem. sousedu, kdyz DPFko zacne zlobit a nepujde jednoduse vycistit kompresorem (pry se to tak dela) tak pujde bez nahrady pryc....
No za mě, bych se spíše přikláněl také k F-er. Přeci jen je to novější auto, ikdyž může být v horším stavu. Ale záleží na finančních možnostech
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
DYX: kolik tě přišlo 520d fko ? 6-7kil ?
ona e61 pěkná a vybavená 530d se dá za 300-400k koupit.
_Fko je min. o 4kila dražší...
Kolik chceš do auta investovat a kolik najezdíš ročně km ?
Pokud máš 2kila nebo 3kila na auto je to už velkej rozdíl.
Já bych spíše šel po mladších 5er 2006 a novější a ve výbavě ta dělá uplně jiné auto nebo sociálku tak si vyber co chceš...
ona e61 pěkná a vybavená 530d se dá za 300-400k koupit.
_Fko je min. o 4kila dražší...
Kolik chceš do auta investovat a kolik najezdíš ročně km ?
Pokud máš 2kila nebo 3kila na auto je to už velkej rozdíl.
Já bych spíše šel po mladších 5er 2006 a novější a ve výbavě ta dělá uplně jiné auto nebo sociálku tak si vyber co chceš...

@Filozof: Stalo mne lehce pres 500 bez DPH (bral jsem to na firmu tzn. bez DPH) s poctivym stavem 113tis km (predeslym provozovatelem byla nem. firma na leasing, orig. servisovano u BMW a auto bylo v ramci leasingu vracene BMW dealerovi ktery mi po dohode poskytl rocni garanci). Mimochodem nemam presne porovnani ale podle mne ted s powerboxem reaguje a zrychluje vyrazne svizneji pokud ne jako 530d tak minimalne jako 525d (samozrejme ze se asi nebude chovat v celem rychlostnim a otackovem rozsahu jako 525d nerkuli 530d ale o to mi nejde....)Filozof píše:DYX: kolik tě přišlo 520d fko ? 6-7kil ?
ona e61 pěkná a vybavená 530d se dá za 300-400k koupit.
_Fko je min. o 4kila dražší...
Kolik chceš do auta investovat a kolik najezdíš ročně km ?
Pokud máš 2kila nebo 3kila na auto je to už velkej rozdíl.
Já bych spíše šel po mladších 5er 2006 a novější a ve výbavě ta dělá uplně jiné auto nebo sociálku tak si vyber co chceš...
DYX: Pěkná cena. Ony se Fka pomalu blíží rozumným cenám a dávám tomu dva tři roky a budou už i tady na klubu rozšířeny jak ceny padnou k 3-400k.
Pokud máš i nějakou fajn výbavu tak pak to je jistě super svezení.
Ten chip chce změřit zda to je ok a opravdu to přidalo hodně nebo je to spíše dobrej pocit
Pokud máš i nějakou fajn výbavu tak pak to je jistě super svezení.
Ten chip chce změřit zda to je ok a opravdu to přidalo hodně nebo je to spíše dobrej pocit

Jo vsak jsem ty ceny sledoval docela dlouho. Driv kdyz jsem (v 99% vlastni dovoz ze SRN) kupoval "levnejsi auta" tak jsem nikdy nic nekoupil od zadneho autoriz. ci znackoveho prodejce protoze se mi zdaly zbytecne predrazene ve srovnani s volnym prodejem u "normalnich" obchodniku a koncaku. U tohoto auta se situace zmenila. Rozdily v cenach uz nebyly tak vysoke, treba bych koupil neco podobneho o 1000-1500€ levneji od nejakeho Turka od okurek, ovsem do toho rizika jsem nentokrat nesel.Filozof píše:DYX: Pěkná cena. Ony se Fka pomalu blíží rozumným cenám a dávám tomu dva tři roky a budou už i tady na klubu rozšířeny jak ceny padnou k 3-400k.
Pokud máš i nějakou fajn výbavu tak pak to je jistě super svezení.
Ten chip chce změřit zda to je ok a opravdu to přidalo hodně nebo je to spíše dobrej pocit
Co se tyka predesle generace, tak jsem o ni take uvazoval ovsem z poslednich "vyzralych rocniku" by to sice vyslo mozna take o 1500-2500€ levneji nez tato F10ka ale prece jen na F10ku prevazovaly vsude velmi pozitivni zkusenosti a navic se ani v prvnim roce nejedna o nejakou "nevyzkousenou nevychytanou novinku" jak to tak bohuzel v 99% byva a z toho duvodu bych si nikdy nekoupil auto z prvniho rocniku vyroby. Ovsem u F10ky bylo znamo ze prevzala dlouhodobe overenou techniku ze 7-ckove rady takze se nejednalo ani z tohoto pohledu o nejake riziko nevyzkousenych, neoverenych a nevychytanych "experimentu", kde zakaznici vetsinou delaji drahe pokusne kraliky....
Taky si myslim ze F10ka behem 2 roku klesne pod 400tis, vyvoj jde kupredu...
jo ten chip resp. powerbox bych si klidne nechal od nekoho zmerit.. ale i vzhledem k cene powerboxu se mi do toho momentalne proste nechce investovat, budu radeji prednostne resit zabezpeceni vs. pojistka vs. jaka..... dale evt. snizeni spotreby a dalsi zvyseni vykonu systemem HCS atd.
Take mozna vzhledem ke "vzacnosti" paliva na ktere jezdim (B100) tak nahradu stavajici baterie za mensi lithiovou a na jeji misto umisteni pridavne palivove nadrze vyrabene na miru a jeji nasledne propojeni s orig. nadrzi a cerpadylkem na tlacitko na precerpani (tankovani) za jizdy podobne jako jsem to mel kdysi davno u jedne "konkurencni" znacky W202
