Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
F10 530d netopí!!!
Zdravím všechny, po zatím několika marných návštěvách autorizovaného servisu jsem se rozhodl, že se zkusím poptat zde, třeba někoho něco napadne. Tato závada se řeší už 5 měsíců a stále neúspěšně.
V rozmezí otáček motoru mezi cca 1600 až 1900 RPM fouká úplně studené, na ovládání může být nastavené cokoliv třeba i max 28°C, vypnutá nebo zapnutá klima, automat nebo manuál, venkovní teplota mínus i plus, je to jedno. Pokud jsou otáčky motoru vyšší nebo nižší než toto rozmezí tak to topí normálně jak má. Nejhorší na tom je, že zrovna při rychlosti 130km/h (kterou jezdím nejčastěji) to má na osmičku zrovna 1650 RPM a tudíž to celou dálnici netopí. Zkoušel jsem odpojit kabel od ventilu topení, pak to topí, ale zase je to neregulovatelný. Něco tam nesmyslně zavírá a otevírá ventil topení na max. a min., při funkci REST je to krásně slyšet a i foukání je střídavě teplé a studené. Když je venku vlhko nebo prší tak dochází střídavě k zamlžení a odmlžení oken tak jak se nesmyslně zavírá a otevírá ventil. Při stání na volnoběh při zahřátém motoru i ručička ukazatele teploty oleje klesá a stoupá podle otevírání ventilu skokově ze 100°C na 50°C a ihned zpět tak v půl minutových intervalech. Všechno se vším souvisí.
Otázka zní: co dává info ventilu jak má pracovat ?, na co se zaměřit ?(jedná se o čtyř zónovou klimu). Servis proměřil snad už vše, vyměnil ventil topení, nejrůznější čidla a snímače, následně Junction box, který vykazoval nějaké anomálie, ale stále bez výsledku. Prý se s takovou závadou ještě nesetkali. Bohužel auto je už 6 měsíců po záruce. Díky všem.
V rozmezí otáček motoru mezi cca 1600 až 1900 RPM fouká úplně studené, na ovládání může být nastavené cokoliv třeba i max 28°C, vypnutá nebo zapnutá klima, automat nebo manuál, venkovní teplota mínus i plus, je to jedno. Pokud jsou otáčky motoru vyšší nebo nižší než toto rozmezí tak to topí normálně jak má. Nejhorší na tom je, že zrovna při rychlosti 130km/h (kterou jezdím nejčastěji) to má na osmičku zrovna 1650 RPM a tudíž to celou dálnici netopí. Zkoušel jsem odpojit kabel od ventilu topení, pak to topí, ale zase je to neregulovatelný. Něco tam nesmyslně zavírá a otevírá ventil topení na max. a min., při funkci REST je to krásně slyšet a i foukání je střídavě teplé a studené. Když je venku vlhko nebo prší tak dochází střídavě k zamlžení a odmlžení oken tak jak se nesmyslně zavírá a otevírá ventil. Při stání na volnoběh při zahřátém motoru i ručička ukazatele teploty oleje klesá a stoupá podle otevírání ventilu skokově ze 100°C na 50°C a ihned zpět tak v půl minutových intervalech. Všechno se vším souvisí.
Otázka zní: co dává info ventilu jak má pracovat ?, na co se zaměřit ?(jedná se o čtyř zónovou klimu). Servis proměřil snad už vše, vyměnil ventil topení, nejrůznější čidla a snímače, následně Junction box, který vykazoval nějaké anomálie, ale stále bez výsledku. Prý se s takovou závadou ještě nesetkali. Bohužel auto je už 6 měsíců po záruce. Díky všem.
Termostaty jsou ok, teplota vody i oleje je stabilní 90 a 100 i když to v uvedených otáčkách netopí. Za jízdy se to ani nehne. Kdyby byly termostaty v háji tak by to topilo sice blbě, ale alespoň trochu (zažil jsem na e60), tady je to úplně studený. Pouze na ten volnoběh na místě jak spíná ten ventil tak to lítá. Jinak Praha.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
obávám se že s f10 ti tady moc lidí neporadí.. a zatim toho ani na zahraničních forech moc neni.. jestli se dostaneš do zahraničí, možná bych vyzkoušel bmw servis v německu.. cenově to vyjde nastejno jako v čechách.. ale hlavně do toho budou asi trochu víc vidět..
jen tě uklidnim, f10 je prej celkově povedenější a spolehlivější v porovnání s e60..
jen tě uklidnim, f10 je prej celkově povedenější a spolehlivější v porovnání s e60..
Mam presne opacnou zkusenost, s E60 jsem resil porad neco. U F10 prvni problem, ale souhlas, ze je jeste brzo porovnavat.prase007 píše:Tady bych moc klidnej nebyl, protože s E60 se mi v životě nic nestalo za 4 roky, s F11 jsem v prvnim roce řešil asi 10 věcí ...Jendix píše:
jen tě uklidnim, f10 je prej celkově povedenější a spolehlivější v porovnání s e60..
Mam presne opacnou zkusenost, s E60 jsem resil porad neco. U F10 prvni problem, ale souhlas, ze je jeste brzo porovnavat.prase007 píše:Tady bych moc klidnej nebyl, protože s E60 se mi v životě nic nestalo za 4 roky, s F11 jsem v prvnim roce řešil asi 10 věcí ...Jendix píše:
jen tě uklidnim, f10 je prej celkově povedenější a spolehlivější v porovnání s e60..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
když už jsi tu načal to téma problémy F10, sice to moc nesouvísí s tématem.. můžeš se ale trochu rozepsat.. přemejšlim o f11 s 20d nebo 25d.. a právě si řikám, jestli by nebylo lepší šáhnout po jednom z posledních ročníků e61, která byla ke konci výroby možná líp vylazená než první ročníky f11.. i když jak jsem psal, f10 je prej v celku spolehlivá.. ale zase až tolik jich s najetejma 250+tkm neni..prase007 píše:Tady bych moc klidnej nebyl, protože s E60 se mi v životě nic nestalo za 4 roky, s F11 jsem v prvnim roce řešil asi 10 věcí ...Jendix píše:
jen tě uklidnim, f10 je prej celkově povedenější a spolehlivější v porovnání s e60..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1387
- Registrován: stř 08.08.2007 00:00
- Bydliště: kousek od Berouna ..
No ..
měch ucházel - výměna - záruka
přední ramena měněný obě - záruka
divný pazvuky z motoru - vyřešeno nachvíli aditivem - záruka, ale už to zas začíná
s minimálnim násilim jde ulomit plastová záchytka roletky v kufru - oprava cca 6000
vysypaly se všechny písmenka z ozdobnejch lišt ve dveřích - záruka
ve dveřích řidiče něco drnčí - nevyřešeno
víko držáků kelímků drnčí - nevyřešeno
popelníček nepoužívat na drobný, protože se ti tam zaseknou a už ho neotevřeš - oprava 1500, po tejdnu to mám zas (hurá, děti)
software způsobil, že auto nestartovalo, neřadilo a když jsem ho přesvědčil, aby jelo, tak nebrzdilo - odtah, přehrání software, údajně chyba software jednotky hydrauliky - záruka
měch ucházel - výměna - záruka
přední ramena měněný obě - záruka
divný pazvuky z motoru - vyřešeno nachvíli aditivem - záruka, ale už to zas začíná
s minimálnim násilim jde ulomit plastová záchytka roletky v kufru - oprava cca 6000
vysypaly se všechny písmenka z ozdobnejch lišt ve dveřích - záruka
ve dveřích řidiče něco drnčí - nevyřešeno
víko držáků kelímků drnčí - nevyřešeno
popelníček nepoužívat na drobný, protože se ti tam zaseknou a už ho neotevřeš - oprava 1500, po tejdnu to mám zas (hurá, děti)
software způsobil, že auto nestartovalo, neřadilo a když jsem ho přesvědčil, aby jelo, tak nebrzdilo - odtah, přehrání software, údajně chyba software jednotky hydrauliky - záruka
Kurňa.... a já jsem o f10 snil, jak o pěkný ženský....
To co popisuješ mi dooost připomělo služební pochcávku. Taky byla víc v servisu, než na silnici. samý prkotiny, ale zabere to čas a stojí to peníze.... i když všechno opravujou v rámci záruky.
Jo to kdybych jim do servisu jen zavolal, oni přistavili náhradní auto, to moje na plaťáku odvezli a po opravě zase vrátili, to by byla jiná!!

To co popisuješ mi dooost připomělo služební pochcávku. Taky byla víc v servisu, než na silnici. samý prkotiny, ale zabere to čas a stojí to peníze.... i když všechno opravujou v rámci záruky.
Jo to kdybych jim do servisu jen zavolal, oni přistavili náhradní auto, to moje na plaťáku odvezli a po opravě zase vrátili, to by byla jiná!!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1387
- Registrován: stř 08.08.2007 00:00
- Bydliště: kousek od Berouna ..
Já to pořád nezatracuju, ale je pravda, že na E60 530i jsem neměl jedinej výdaj navíc, krom běžnýho servisu kromě výměny jedný trysky ostřikovače a výměny vany převodovky (tekla průchodka).
Několik těch věcí je specifickejch pro F11 a na F10 nejsou (měch, roletka), software se určitě vyladí. Moje auto je 05/2011, takže asi jedna z prvních revizí. E60ka byla 03/2006 takže auto z doby, kdy už se nějakej ten rok dělalo. Pro mě je hlavní důvod problémů v tomhle.
Sorry za offtopic, hlavně se snažte poradit tomu týpkovi s topenim
Několik těch věcí je specifickejch pro F11 a na F10 nejsou (měch, roletka), software se určitě vyladí. Moje auto je 05/2011, takže asi jedna z prvních revizí. E60ka byla 03/2006 takže auto z doby, kdy už se nějakej ten rok dělalo. Pro mě je hlavní důvod problémů v tomhle.
Sorry za offtopic, hlavně se snažte poradit tomu týpkovi s topenim

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Zrovna teď jsem na to čet nějakou statistiku, ani nevim k jakýmu to bylo autu a odlazení výroby trvá v průměru 8-12 měsíců.. to by tak odpovídalo..prase007 píše:Já to pořád nezatracuju, ale je pravda, že na E60 530i jsem neměl jedinej výdaj navíc, krom běžnýho servisu kromě výměny jedný trysky ostřikovače a výměny vany převodovky (tekla průchodka).
Několik těch věcí je specifickejch pro F11 a na F10 nejsou (měch, roletka), software se určitě vyladí. Moje auto je 05/2011, takže asi jedna z prvních revizí. E60ka byla 03/2006 takže auto z doby, kdy už se nějakej ten rok dělalo. Pro mě je hlavní důvod problémů v tomhle.
Sorry za offtopic, hlavně se snažte poradit tomu týpkovi s topenim
U tý 530i jsi měl určitě N52, n53 na tom je se spolehlivostí o něco hůř. Co máš teď N47?
jinak ten offtopic jsem tak nějak způsobil já..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 39
- Registrován: pon 10.08.2015 00:00
Zdravim..no koukam ze moc lidi tady Fko nema...ale chci se zeptat zda nekdo bude vedet kolik je tak normalni teplota motoru? Nemyslim olej tam je ukazatel mam to na 100° ale z vodni pumpy tece voda nic to teda nehlasi ale je to tam zapraseny...tak mam strach aby nebyl v pytli termostat nebo tak neco...