Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

pozdrav noveho clena klubu F10 (520d, automat)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
cachota
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: stř 23.01.2013 01:00

#101 Příspěvek od cachota »

možná jsem se přehlídnul, ale může mi/nám DYX upřesnit z jakého důvodu si vybral zrovna tohle auto s tímto motorem?
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#102 Příspěvek od Dyx »

cachota píše:možná jsem se přehlídnul, ale může mi/nám DYX upřesnit z jakého důvodu si vybral zrovna tohle auto s tímto motorem?
ano prehledl pisu to uplne v prvnim tedy uvodnim prispevku (jen ve strucnosti).
Mozna jeste muzu shrnout 4. duvod proc motor 2 litr ze s tou 118d r.v 2006 tedy motor predesle generace mame ve firme zatim velmi dobrou zkusenost, jak zhlediska skoro nulovych oprav nebot od 100tis do 220tis bylo nutne z hlediska oprav pouze vymenit jedno lozisko zadniho kola coz na nasich cestach neni nic necekaneho, tak z hlediska toho, ze celou dobu jede na B100 bionaftu a celou dobu ma v sobe levny powerbox CRD-Tuning a vse naprosto bez problemu.
5. Duvod - ze jsem stravil mozna 100 hodin studovanim zkusenosti na nemeckem netu a diskusich zda narazim na neco vyrazne negativniho, vyrazne poruchoveho ci jakekoliv problemy. Krome prkotin (mezi to patri i u nekterych aut hlucnejsi rozvodovy retez) jsem nic negativniho nenasel. Dale jsem si to auto predem vyzkousel tim ze jsem si ho vypujcil v pujcovne na 2-3 dny ale o tom jsem take psal....
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#103 Příspěvek od Dyx »

Filozof píše:To me pose.r e46 a Fko jsou uplně jiné dva světy.

Starej 2litr 100kw žere skoro vše je to prostě motor ještě vývoje 90let ikdyž to není 2,4td nebo 2,5tds - Kde Tyto motory s upraveným čerpadlem žerou i přepálený olej z trafa a podobně jak nic.
Ale novej motor v Fku je prostě někde uplně jinde a vstřikovače a čerpadla jsou uplně jinak řešené a stavěné na kvalitní naftu. Tam se ti to zasere a počítám max pár tisíc km dle kvality bionafty a auto ti poděkuje.
Nejlépe 500km od baráku když budeš někam spěchat. :lol:
no jasne kdyz uz se neco podela tak vzdycky v te nejmene vhodne chvili to prece zname :-).
Nicmene kdyz odhlednu od E46ky to bylo jen pro zajimavost, tak prosim o presne a konkretni sdeleni:

"jak naprosto zasadne se lisi motor 520d F10 a vstriky od 118d r.v. 2006" ktera jede stale bez problemu na bionaftu B100 (vicemne z stale z te jedne cerpacky KN Prona) zatim od 100tis do 220tis a naprosto v pohode ? Doslo snad k naprosto vyraznemu zhorseni kvality u F10-koveho motoru ve srovnani s predeslou generaci tohoto 2-litru tak ze by mel tento novejsi motor (vstriky, cerpadlo) najednou umrit po par tis. km ? Zatim jsem na F10 na B100 najel teprve neco pres 4tis km..... Copak to auto zacli vyrabet v CINE?? :twisted:
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#104 Příspěvek od Brátn Moderátor »

já se divím, že to ostatní ještě baví Ti to vyvracet,

udělej pro nás všechny dobrou věc:
většina z nás v těch autech jednoho dne skončí a budeme rádi, když budeme vědět co jsi Ty udělal špatně a my se tomu vyhnuli nebo naopak budeme mít možnost vědět, že bionafta F10 neublíží,

takže za mě to tam lij co to pude a piš nám sem popravdě Tvé poznatky, jako třeba kolik jsi zatím ušetřil a co se děje atd, prostě reportuj! Mnoho z nás se rádo přiučí.
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#105 Příspěvek od Filozof »

Bratn:Skvěle jsi to zde vyjádřil. Pokud to bude jezdit 200tis km dalších tak bravo a tleskám. A pak taky reference z jaké benzínky a za kolik jsi to bral.
Ideálně vědět kolik taky stojí litr. vs obyč nafta. Počítám je tam 4-5kč na litru rozdíl.
Takže na 100km bude úspora 30kč ?

Můžeš nám reportovat jak se auto projevuje.

Stejně by mě zajímalo taky kdyby auto dostalo luxusní VERVU diesel zda spotřeba neklesne např o litr a výkon rapidně nevzroste.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#106 Příspěvek od Dyx »

Bratn píše:já se divím, že to ostatní ještě baví Ti to vyvracet,
udělej pro nás všechny dobrou věc:
většina z nás v těch autech jednoho dne skončí a budeme rádi, když budeme vědět co jsi Ty udělal špatně a my se tomu vyhnuli nebo naopak budeme mít možnost vědět, že bionafta F10 neublíží,
takže za mě to tam lij co to pude a piš nám sem popravdě Tvé poznatky, jako třeba kolik jsi zatím ušetřil a co se děje atd, prostě reportuj! Mnoho z nás se rádo přiučí.
taky se divim ze to nekoho bavi mne to vyvracet, kdyz jsem hned na zacatku psal na co se ptam a na co se NEPTAM a presto mi 99% pise pouze presne to na co se neptam (pouze obecne info typu ze " biosracky jsou sfinstvo, tamten povidal, tamten psal, tamten nalili do nejakeho auta nejake sracky a mel podelane vstriky atd. ").

A SLIBUJU, samozrejme ze budu jednou za cas referovat co se pri provozu na B100 bude dit a nebude dit.
Rozhodne netankuju a nebudu tankovat nekde na nejakych JZD-cerpackach.
Je pravda ze F10ku NEMAM na denni jezdeni (mohl bych) na denni jezdeni do prace ca. 40km sem a tam pouzivam hybrid Prius (LPG-E85-elektro) ktery neni (zatim) plugin ale bude se na plugin upravovat. F10 je pouzivana spis na dulezitejsi a delsi sluzebky (zahranicni i domaci)...
Toto muze byt mensi nevyhodou protoze nejezdi kazdy den, nicmene se snazim aby F10 vyjela alespon 1x tydne a nestala (s B100 bionaftou v nadrzi) delsi dobu. Take i vyrobce B100 popr. vyrobci aut kteri nemaji hysterii z bionafty doporucuji nenechavat B100 v nadrzi delsi dobu nez treba 1 mesic, k cemuz by nemelo dojit.

Jeste k chiptuningu: jelikoz mam na auto od nem. prodejce jeste 1 rok zaruku, zatim neplanuju nejak zasadne zasahovat do SW (ale nikdy nerikej nikdy : - )
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#107 Příspěvek od Dyx »

Filozof píše:Bratn:Skvěle jsi to zde vyjádřil. Pokud to bude jezdit 200tis km dalších tak bravo a tleskám. A pak taky reference z jaké benzínky a za kolik jsi to bral. Ideálně vědět kolik taky stojí litr. vs obyč nafta. Počítám je tam 4-5kč na litru rozdíl. Takže na 100km bude úspora 30kč ?
Můžeš nám reportovat jak se auto projevuje. Stejně by mě zajímalo taky kdyby auto dostalo luxusní VERVU diesel zda spotřeba neklesne např o litr a výkon rapidně nevzroste.
Jak jsem psal B100 beru z 99% na KN Prona cena myslim 29.90 vc DPH na slevovou kartu benzinky jeste 30 haliru sleva. Naklady vsak pocitam bez DPH. No nevim jestli si 118d budeme ve firme nechavat az do 400tis km :-))
Usporu podle mne nema moc smysl pocitat na 100km ale treba na kazdych 10tis km nebo na rok....
Spotreba B100 vs. fosilni nafta muze podle zkusenosti kolisat treba okolo 2-3%, dobre je do KAZDE nadrze B100 ale i fosilni nafty pridat 1-2 vicka (cajove lzicky) ACETONU...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#108 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Dyx píše:hybrid Prius (LPG-E85-elektro) ... bude se na plugin upravovat
tak to je masakr.. 8O to je dábělská kombinace :mrgreen:
cachota
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: stř 23.01.2013 01:00

#109 Příspěvek od cachota »

Vyjet s karou s bidou 1x za tyden a resit usporu za palivo v cenovem rozdilu nafta x bionafta? Hochu mas muj obdiv.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#110 Příspěvek od Filozof »

taky mi to vrtá v hlavě Mít Fko 5er a jezdit jednou týdně a ještě řešit cenu.
Auto bude ztrácet mnohem více peněz než je daná uspora peněz.
¨
Každej rok to auto ztratí dejme tomu 70-100tis kč. Kde je tedy úspora ?
Kdyby řekl že si BIONAFTU vyrábí doma za 8kč a jezdí 50tis km ročně v 520d e60 za 2kila, tak řeknu ok jeho věc aspoň ušetří hodně peněz.
Ale když to kupuje za 3x tolik a jezdí jednou týdně, tak to taky nevidím na nějaké úspory ještě když auto stárne a rychle ztrácí na ceně...
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#111 Příspěvek od Dyx »

cachota píše:Vyjet s karou s bidou 1x za tyden a resit usporu za palivo v cenovem rozdilu nafta x bionafta? Hochu mas muj obdiv.
nikde jsem nepsal ze hlavnim duvodem je pro mne uspora paliva, proste mam odpor k fosilnim srackam obzvlast kdyz tim podporuju ropnou mafii a proto jezdim radeji na ekopalivo. Kdyby nebyl problem se zdroji tak si bionaftu asi i sam mezitim vyrabim, takto je realnejsi spis ten projekt mikrorafinerky z vyjeteho motoroveho oleje (sklasicke crackovani ropneho produktu ovsem ve zmensene velikosti s vyrobni rychlosti neco okolo 1L/minutu)
Proto jezdim i druhym autem na E85 ...
Ano a nekdy tim autem za den ujedu pres tisic km.
Co se tyka ztraty a opotrebeni je to diskutabilni, kdyz najedu mene km min F10ku opotrebuju, budou mensi predevsim variabilni naklady a zaroven nekdy pozdeji vyssi prodejni cena. F10ky je na popojizdeni sem a tam podle meho nazoru skoda...
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#112 Příspěvek od Dyx »

Filozof píše:taky mi to vrtá v hlavě Mít Fko 5er a jezdit jednou týdně a ještě řešit cenu.
Auto bude ztrácet mnohem více peněz než je daná uspora peněz.
¨
Každej rok to auto ztratí dejme tomu 70-100tis kč. Kde je tedy úspora ?
Kdyby řekl že si BIONAFTU vyrábí doma za 8kč a jezdí 50tis km ročně tak řeknu ok jeho věc aspoň ušetří hodně peněz.
Ale když to kupuje za 3x tolik a jezdí jednou týdně tak to taky nevidím na nějaké úspory.
mě je jedno jak dlouho na to jezdí 1er se tady bavíme o nové 5er. :)

Jedině že by jsi jel 500km trasu jednou týdně a i tak se najede s autem jen 24 000km ročně.

a jeste jednou: Uspory nebyly tim jedinym a hlavnim duvodem pro koupi tohoto auta, duvodu bylo vic nektere castecne mozna i protichudne ovsem vsechno je o " rozumnych kompromisech" a samozrejme vsechno je ze subjektivniho pohledu....
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#113 Příspěvek od Dyx »

vita11 píše:
Dyx píše:hybrid Prius (LPG-E85-elektro) ... bude se na plugin upravovat
tak to je masakr.. 8O to je dábělská kombinace :mrgreen:
pro mne to je spis logicka kombinace a hobby..
Na kratke trasy celkem nizke provozni naklady pri spotrebe 5L LPG (0.85Kc/km) nebo E85ky (1.30 Kc/km). Zajimave provozni naklady budou teprve az to bude predelane na plugin-hybrid (0.20 Kc/km?) ovsem zase je to dost velka investice do akumulatoru takze navratnost bude delsi (ovsem zase pripadna vyssi prodejni cena protoze prestavba na plugin-hybrid cenu auta mozna znasobi 3x az 4x )
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice
Klubové ID: 3041

#114 Příspěvek od e155 »

Proboha, on si někdo kupuje ojetého Priuse?
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#115 Příspěvek od Dyx »

e155 píše:Proboha, on si někdo kupuje ojetého Priuse?
jo to je prekvapeni... ja jsem ho take koupil ojeteho... bez ohledu na prijmy si za normalnich okolnosti ani nikdy neplanuju koupit nove auto. Vyjimka by bylo auto v necem vyjimecne ktere ojete jeste neni k dispozici.. jako priklad uvedu TESLA S.. ovsem vzhledem k jeho cene nic takoveho v nejblizsi dobe urcite nehrozi :-))
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#116 Příspěvek od Teddy »

Dyx píše:prestavba na plugin-hybrid cenu auta mozna znasobi 3x az 4x )
Kde jsi na takovou nebetyčnou blbost přišel? Každej, kdo alespoň trochu ví o čem to je, tak se na to předevšim vykašle. V druhý řadě by si to ojetý nikdy nekoupil, protože ty akumulátory v ojetym auě už budou dávno za svym zenitem.
Ta investice do akumulátorů se ti taky nikdy reálně nevrátí. To co ušetříš na phm tě budou stát právě akumulátory (resp. asi 2x tolik). Po 50 tis. km už maji akumulátory jen poloviční kapacitu. Po 80 tis. už jen vyjedeš z garáže a budou mrtvý. :D
Když zohledníš ztráty v nabíjení starých akumulátorů, tak ti to reálně přinese tak 25 - 30 tis. To ty nový akumulátory ani nezaplatíš. Tyhle auta nejsou o úsporách. To si kupujou lidi, který na to maji a je jim fuk, že na tom projedou gatě. Proč to asi kupujou převážně jen blbý amíci? :D
Prius..... taková srač..... Mimochodem srovnatelnej (jízdníma vlastnostma a celkovym komfortem) může bejt 1,2 tříhrnek ve fabii. Srovnatelnej bude taky provozníma nákladama. Teda vlastně když započítáš servis, životnost a zůstatkovou hodnotu, tak je na tom ta fabča o poznání líp. (jak já fabii nesnášim)


PŘESTAŇ nás tu už krmit takovýma blbostma. Prostě si přiznej, že ses s tou bionaftou seknul. Sám tu dokola řešíš halíře na km, hned v prvním příspěvku řešíš, že ti to bere co já vim... o litr víc, apod. Pak nás tu přesvědčuješ o tom, že seš zarytej odpůrce ropný mafie a kdesi cosi.

Prostě ses sakra seknul a teď si to bojíš přiznat a vymlouváš se. Víš co se říká? Když už kydneš hovno, tak se ho nesnaž zamaskovat. Tim šťouráním se to jen dál a dál rozmazává.

Jestli máš skutečně F10 a máš jí jen na sváteční ježdění, tak si ty sváteční jízdy vychutnávej a nevymejšlej píčoviny. A když už je vymejšlíš, tak to pak nemaskuj bojem s mafií, ekologickym smýšlením a podobnýma kecama. To si fakt myslíš, že jsme tu banda debilů, kterým můžeš vesele srát na hlavu??!!
Abychom si rozuměli.... měj si názor jakej chceš, se svym autem si dělej co chceš. Já ale nesnášim, když mě někdo vodí za nos!! To ty tu s náma evidentně děláš a divíš se, že jsme na to přišli. Bohužel všichni jsou tu tak slušní, že ti to nechtěji říct.

Ze začátku to vypadalo na celkem pěknou diskuzi o palivu. Bohužel svýma kecama jsi to celý poslal k šípku.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#117 Příspěvek od Teddy »

Když se vrátim k bionaftě. Já jí nezatracuju. Mam to nastavený tak, že dokud výrobce auta nevydá prohlášení, že jí můžu tankovat, tak to prostě dělat nebudu. No a proč? Najezdim cca 20 - 40 tis. km ročně to je při současných cenách úspora 5 - 8 tis. ročně. Mam tohle jako řešit???? Mam riskovat nákladnou opravu???? Na to mam svý auto moc rád. Nejsem boháč, ale tohle svýmu autu dopřeju.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#118 Příspěvek od Filozof »

Dyx: Vždyt ty máš několik aut a mluvíš o úspoře.... kdybys chtěl uspořit máš jedno auto a platíš vše jednou a ne dvě nebo 3 auta.... :lol:
To vrážíš peníze do tolika aut ?

Věřím že obyčejná oktávka 1,9tdi za kilo co jezdí za 4,5-5litru/100km bude úspornější jak ten prius kterej musel stát s baterkama šílenej nesmysl.
U té oktávky bych pak i pochopil tu bionaftu a že stím najezdíš 50tis km ročně.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#119 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Navíc by ta stará octávka tu bionaftu asi i bez problémů schroustla


Řešit u auta se spotřebou (údajně) do 5ti litrů, takovou ďábelskou kombinaci jako je LPG, E85 a ještě přestavbu na plug-ig (která bude hrubým odhadem stát nesmysl), je trochu šílené. To má cenu řešit až tak u aut typu Tundra 5.7 V8 (bez toho plug-inu samozřejmě)
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Klubové ID: 2271
Kontaktovat uživatele:

#120 Příspěvek od Daudgen »

Sleduju to od začátku a řekl jsem si, že na to vše nebudu reagovat. Fakt jsem si myslel, že si tady z nás chlapík dělá srandu, ale jelikož už několikátý den mele jedno a to samé, tak už mi to nedá.

Nesere tě u té F10, že to má posilovač řízení a automat? Protože kdyby je to nemělo, tak bys mohl z kopce vždycky pěkně vyředit na "N" chcípnout motor a jet pěkně zadarmo s výborným pocitem v kapse, jak šetříš.

Při každém tankování tebou svěceného biopatoku na nejlepší benzínce KN prona bys měl zkontrolovat nahuštění pneumatik na 10 barů místním EKO kompresorem na baterky, které jsou dobíjeny z hoven místní kravičky Máni, aby si měl co nejnižší valivý odpor a tím pádem i nejvíc ušetřil. Pak se poplácat s Frantou a Béďou od Máni, jak si to s tím čipem od páwrboxu za 50€ což je 1350 Kč vyhrál. A po tankování a celkovém zhodnocení stavu vozidla s Joskou z Prony uklidil F10 zpět do garáže, aby se radši neopotřebovala a tím pádem měla vyšší prodejní cenu.


Chlape vzpamatuj se trochu. BMW není o tom, že jeho vlastnictvím si hustej a uznávanej člověk. BMW aspoň tady pro nás na BMWklubu je nečím, víc než běžná auta. Nemáme to na machrování, ale máme to protože nám to dělá radost. Snažíme se těm autům dát co nejvíce. Bereme je jako členy rodiny. F10 je podle mého názoru jedno z nejhezčích BMW vůbec. A je mi líto, že se dostalo do vlastnictví člověku jako si ty.

Měl sis koupit Dacii, ta by to všechno bez problémů snesla.
Odpovědět