Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e39 528i: špatné starty + padání otáček z vysokých na nulu
Zdravím,
studoval jsem místní témata, ale nedohledal jsem symptomy mé e39, takže poprosím zkušené o identifikaci možného zdroje problému:
donedávna vypadal běžný start tak, že otáčky po startu vyletěly nahoru, poté pozvolna spadly a vše bylo ok. Teď se toto děje pouze v případě zcela studeného motoru. Jinak motor točí, vteřinu dvě se točí "naprázdno" a poté velmi neochotně chytá, žádný náběh vyšších otáček se nekoná. Stejně tak začal problém s občasným vypnutím motoru zejména při pádu otáček z vysokých (kupříkladu při vyřazení rychlosti za jízdy).
Motor se také občas sám vypne při volnoběhu - prostě z nějakých 800 ot/min chcípne. Jízda je jinak naprosto pohodová, motor plynule táhne.
Nejmarkantnější je tento problém, když je motor opravdu prohřátý, start je pak loterie.
Svíčky jsou nové, olej taktéž (originál BMW). Podle diagnostiky je vše ok, BC nehlásí chybu.
Osobně mám pocit, jako by motor neuměl pracovat s volnoběžnými otáčkami.
Co prosím radíte?
studoval jsem místní témata, ale nedohledal jsem symptomy mé e39, takže poprosím zkušené o identifikaci možného zdroje problému:
donedávna vypadal běžný start tak, že otáčky po startu vyletěly nahoru, poté pozvolna spadly a vše bylo ok. Teď se toto děje pouze v případě zcela studeného motoru. Jinak motor točí, vteřinu dvě se točí "naprázdno" a poté velmi neochotně chytá, žádný náběh vyšších otáček se nekoná. Stejně tak začal problém s občasným vypnutím motoru zejména při pádu otáček z vysokých (kupříkladu při vyřazení rychlosti za jízdy).
Motor se také občas sám vypne při volnoběhu - prostě z nějakých 800 ot/min chcípne. Jízda je jinak naprosto pohodová, motor plynule táhne.
Nejmarkantnější je tento problém, když je motor opravdu prohřátý, start je pak loterie.
Svíčky jsou nové, olej taktéž (originál BMW). Podle diagnostiky je vše ok, BC nehlásí chybu.
Osobně mám pocit, jako by motor neuměl pracovat s volnoběžnými otáčkami.
Co prosím radíte?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: stř 09.05.2007 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Klubové ID: 3315
- Kontaktovat uživatele:
Začal bych vyčištěním volnoběžného ventilu, při té příležitosti bych když už tam budeš vyčistil škrtící klapku, a vyměnil olejový separátor.. měl jsem trošku jiné příznaky na bývalé E39, ale podobné..tenhle základ jsem udělal, abych to vyloučil a bylo to v cajku..
Když tohle uděláš, a bude to zlobit pořád, tak aspoň víš, že tohle můžeš vyloučit..
Rozhodně bych vyměnil preventivně i palivový filtr, případně zkontroloval čerpadlo..
Když tohle uděláš, a bude to zlobit pořád, tak aspoň víš, že tohle můžeš vyloučit..
Rozhodně bych vyměnil preventivně i palivový filtr, případně zkontroloval čerpadlo..
1) zkusit odpojit vahu vzduchu a podivat se jestli se to nejak zlepsi. pokud ano, tak hledame kde to nasava vzduch mimo vahu vzduchudogeatdog píše:Jo, ještě jedna věc mě zarazila: když to nechce vůbec chytnout, tak je úplně jedno, jestli přidávám nohou plyn nebo ne. Prostě to nechytne, musím počkat tak pět deset minut.
Když tak nad tím přemýšlím, tak to vážně vypadá, že by to mohlo být čidlo, které přestává dávat signál po zahřátí..?
2) Jako to startuje, kdyz auto vypnes a hned nastartujes znova? Jak nastartuje po delsim stani? Pokud v prvnim pripade dobre a v druhem spatne, tak hledal bych problem v palivovem systemu, resp. slaby tlak. (cerpadlo, regulator tlaku atd.)
3) Pokud mas spatny snimac kliky, tak auto nenastartuje - funkcnost se da zjistit multimetrem na pinech konektoru.
4) Jak se tu uz psalo, vycistit volnobezny ventil anebo pujcit funkcni od nekoho na zkousku.
5) diagnostika

-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
Ještě je na to jedna možnost, motor bere informace ze dvou míst, aby věděl kdy má startovat (jiskra), když nemá ani z jednoho, tak nenastartuje.e155 píše:Dělalo mi to to stejné. Dej si do vyhledávání čidlo vačky. Odhadoval bych to na 99%
Ty dvě místa jsou pozice vaček a pozice kliky, tedy když odpojí obě čidla jak vačky tak kliky, motor nenaskočí, když odpojí jedno a motor nenaskočí, tak je to druhé špatné. Jinak i se špatným čidlem kliky dokáže nastartovat, stačí mu jedno funkční čidlo.
Obvykle je to tak, že vačka jsou dlouhé starty, klika zase špatné chování při zahřátém motoru, obě dokáže zjistit i obyčejná diagnostika, problém je pokud to není originál čidlo a pro diag se může jevit jako funkční, ikdyž už má třeba poruchu. Ideální je stejně preventivně vyměnit obě a to za Hella či podobně kvalitní provedení.
Netěsnost sání se nejlépe prověří sprejem na čištění brzd s acetonem, pokud to saje mimo, tak při postříkání sání, se zvedne volnoběh.
Volnoběžný ventil jsem ještě špatný neviděl, ale jeho vyčištění není marné. Ideálně to pojmout celé jako preventivní údržbu, koupit obě čidla, těsnění na sání a separátor oleje. Shodit sání vyčistit klapky a volnoběžák, okouknout hadice, vyměnit obě čidla i separátor oleje (ten by se měl měnit každé 3 výměny oleje). Celkem cena za díly okolo 5000 a práce na jedno dopoledne i bez dílny a je pokoj na dalších minimálně 80 000 km
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 379
- Registrován: pon 08.01.2007 01:00
- Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Můj tip je čidlo kliky. Úplně přesně se chovala moje ex e39 528iA. Diag nenašla nic, odpojil jsem obě čidla a motor mrtvej, připojil jsem čidlo vačky a tak nějak blbě to chytlo. Čidlo kliky byl nějakej noname poměrně novej, auto dostalo preventivně obě čidla HELLA za cca 3000,- a no problém;-) Předtím to samovolně zdechalo, nejelo, nestartovalo ..