Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E61 525d - 530d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
T0XIK
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: úte 04.02.2014 01:00

#1 Příspěvek od T0XIK »

Čaute mám dotaz, potřeboval bych vědět jakej je rozdíl mezi e61 525d(respektive 2993cm3 omezenej na 145kW) a e61 530d 170kW, oba modely facelift, čím je to vlastně omezeno a jakej je mezi těmi motory vlastně rozdíl. A jestli se dá z 145kW motoru udělat ten 170kW.Díky za odpovědi
PPetr
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: úte 01.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od PPetr »

Jen pro upřesnění 530d 170kw je PŘED FL. Po FL ma 173kw.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#3 Příspěvek od kadli »

Jen pro upresneni, E60 530d pred FL ma 160 kw, po FL ma 170 kw a pak az 173 kw. Jinak predelavat to, nevim nevim. Podle me jiny turbo, to bude asi tak vse, krome jiny ridici jednotky.
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#4 Příspěvek od sonyk02 »

Hoši ještě pořád špatně, před FL 530D je 160kw někdy do 2005/? potom bylo 170kw a potom od 2007/? FL už jen 173kw. Ppetr to píše dobře.
A rozdíl od 525D bude asi jiný turbo, možná vstřiky a pár dalších blbostí a předělávat to je myslím blbost, rovnou koupit to co chci, vyjde to ve výsledku levněji než něco složitě předělávat!
PPetr
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: úte 01.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od PPetr »

Jj měl jsem rok 10/06 a bylo to před FL jen 170kw. Co jsem slyšel a četl tak 525d 145kw byl hodně povedenej ohledně spotřeby. A celkem dost super vybavenejch 525 jsem viděl prodávat. Přišlo mi to jako když utratej peníze co ušetřili na motoru za výbavu.
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1473
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od xdentist »

Oni nekupují 525d aby ušetřili na motoru nebo na spotřebě paliva, ale proto, že v německu se platí pojištění dle výkonu a ne obsahu jako u nás. Na tom pak ušetří dost každý rok a vyplatí se jim to. Skoro by se dalo říct, že proto vůbec "uškrcenou" 525d dělali.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Jendix »

nejsem si uplně jistej, ale mám takovej pocit že jsem četl že je rozdíl i ve vstřikách (30 piezo a 25 obyč magnet) a hlavně vstřikovacím tlaku... 1800barů a 2000barů..

jinak pochybuju že někdo bude koukat u 25d na to že zaplatí mín na daních.. spíš je to clekově o ceně.. 25d byla prostě o něco lenvější...

je to to samý jako 50d, kdy jenom náhradní motor je dražší než V8 50i..

jinak mě ta dvaapůlka přijde jako zajímavej motor.. né každej se žene za výkonem.. navíc pokud to bude podobně jako u 20d 120kw ED tak chybí motoru jen výkon při vyšších otáčkách...
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od Tecto »

Mezi 530 a 525 je ale plno dalších rozdílů, které nebudou tak snadno vyměnitelné. Třeba 530 má určitě větší brzdy. Věřím ale, že toho bude celkem dost. Chce si to podrobně přečíst katalog ND a tam to detailně porovnat.
Když nad tím ale přemýšlím, tak je to celý blbost. Pokud chci 530 - koupím 530, pokud 525 - koupím 525. Jinak to bude vždycky prasopes. :roll:
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Jendix »

Tecto píše:Mezi 530 a 525 je ale plno dalších rozdílů, které nebudou tak snadno vyměnitelné. Třeba 530 má určitě větší brzdy. Věřím ale, že toho bude celkem dost. Chce si to podrobně přečíst katalog ND a tam to detailně porovnat.
Když nad tím ale přemýšlím, tak je to celý blbost. Pokud chci 530 - koupím 530, pokud 525 - koupím 525. Jinak to bude vždycky prasopes. :roll:
brzdy jsou stejný.. od 145kw 25d je to stejný.. jinak motory jsou fakt prakticky identický.. až na pár detailů.. je to tak u hodně aktuálních motorů.. liší se to potom akorát mapama řídící jednotky.. i turbo je u nich stejný.. je to levnější než vymejšlet hromadu rozdílnejch dílů.. do extrému to půjde u nový stavebnicový řady motorů, kde jsou společný díly pro naftu a benzín..
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Tecto »

A co zkusit chiptuning. Pak bys nemusel nic dalšího předělávat.
Měl jsem půjčenou taky 525 a jela krááásně . . Já osobně bych to asi neřešil. Mě jde spíš o celkový stav auta i kdyby to byl dvoulitr.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Jendix »

Tecto píše:A co zkusit chiptuning. Pak bys nemusel nic dalšího předělávat.
Měl jsem půjčenou taky 525 a jela krááásně . . Já osobně bych to asi neřešil. Mě jde spíš o celkový stav auta i kdyby to byl dvoulitr.
moje řeč.. i když ten chip bych moc nepřeháněl.. ale důležitej je stav auta.. jinak nevim jak vy, já osobně jezdim docela dost po německu a 525d je naprosto dostačující.. na čechy je sice hezký mít hromadu výkonu. ale míst kde se nechá využít je minimum.. je to vidět i v německu.. většina novejch pětek jsou prostě čtyřválce..
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Tecto »

Jak říkám - přednější je stav auta. na co ti bude 530, když toho budeš jen sypat :!:
Odpovědět