Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

záhada chybějícího oleje v automatu E39 530d předface

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
roman325e
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: úte 25.01.2005 01:00
Bydliště: Ricany u phy

#1 Příspěvek od roman325e »

Ahoj, kamarad sem nechodi ale resi tenhle problem tak se ptam za nej. Problem je nasledujici:

Převodovka najednou přestala jet. Dolil jsem do ní cca 2 litry oleje a zase jezdí. Bojím se ale s takovým autem jet někam dál. Co když se to stane zase. Někam se ztratily 2 litry oleje a přitom nikde pod autem nejsou žádné olejové skvrny,...

Nesetkal jste se někdo s takovým problémem ?

Diky
stawros
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 31.01.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od stawros »

No tohle se stava pokud vim hodne u mercedesu.. Olej vyvzlina po kabelech klidne az do jednotky..:-)
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#3 Příspěvek od Strosek »

Tak to je hodně divný - s těma kabelama u Mercedesu.

U tý E39 by to mohl být olejovej chladič. U převodovky žádný stopy nejsou, protože to teče u motoru z chladiče.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#4 Příspěvek od Birkoff »

Jo, ale to by bylo vidět na deklu pod motorem. Ten chladič je u předface v chladicový mezistěně spolu se servem (alespoň u V8 benzínu to tak je).
stawros
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 31.01.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od stawros »

Strosek píše:Tak to je hodně divný - s těma kabelama u Mercedesu.

Zni to divne ale je to fakt.. Je to nejspis kvuli neznalosti ze se ma menit spolecne s olejem a filtrem prevodovky i zasuvka na prevodovce... Treba Sklass w220 na to trpela..

Ale dost uz o merglech..:-)
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#6 Příspěvek od Strosek »

Birkoff píše:Jo, ale to by bylo vidět na deklu pod motorem. Ten chladič je u předface v chladicový mezistěně spolu se servem (alespoň u V8 benzínu to tak je).
A máš nějakej jinej tip, kudy by se ten olej ztrácel ?
Přece ho nežere motor.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#7 Příspěvek od Birkoff »

U předace kde je olej chlazenej vzduchem přes chladič (vzduch/olej), s motorem vůbec nesouvisí, mě nic nenepadá, snad jen že byla blbě (málo) naplněná a nebo někde sákne (to zahřátý ATFko teče jako voda) třeba šrouby (plnící/výpušťák) nebo trochu těsnění pod vanou, a pak vedení nebo samotnej chladič, ale jinak nic. Stejně by to mělo být vidět. Mě drobně popraskal ten chladič a pak to teklo na pravý straně, po výměně za jinej použitej zase byly ty trubky k tomu chladiči napadený "korozí" tak to teklo tam, ale jinak nic.

U poface kde je olej chlazenej přes "výměník" chladící vodou, může netěsnit a olej se dostává do chladícího okruhu, ale spíš jsem viděl že se chladící voda dostává do převodovky a tím ji po čase zničí.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#8 Příspěvek od Strosek »

Trošku se o to zajímám - tohle s těma výměníkama jsem vůbec nevěděl - to je pěkná systémová zprasenina ve stylu Renault, Fiat,...

Docela by mě ještě zajímalo, kolik má vůbec tadyten automat náplň. Našel jsem 3,3l --- což mi příjde reálný ( podle toho, jak je ta olejová vana malá ), ale doufám, že je to omyl, že jsem se špatně podíval. Protože, jestli mu chyběly v automatu 2l oleje, tak to je fatální únik oleje - únik 2/3 olejové náplně.

Někde jsem našel, že je v tom automatu ( 530d předface ) 9,2l oleje, někde jen 3,3l :roll: to je podle mě strašně málo na automatickou převodovku. Zas by to trošku vysvětlovalo, proč jsou tyhle aut. převodovky GM tak na hovno, na rozdíl od předchozích ZF, kde bylo třeba 13l oleje.

Nemáte někdo relevantní info, kolik tam je oleje ?

Ani přesný typ oleje jsem nikde nenašel - jeden zdroj tvrdí Dextron II, jeden zase Dextron III, další zdroj zase vůbec ne ATF, ale nějakej jinej olej. :roll:
Odpovědět