Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 530dA - hlučný motor

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
jandlos
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 19.01.2014 01:00

#1 Příspěvek od jandlos »

Zdravím všechny,
prosím o radu s autem
E39 530dA rv. 2003, VIN WBADP81000G047656, najeto 210tis km.

Popis problému:
Při větším záběru motoru jako např. zrychlování do kopce, začne motor kolem 2500 ot/min hrozně hučet. Do kabiny se při tom přenáší vibrace, které se projevují bzučením palubní desky a předmětů jako klíče položených na ní apod. Hučení je hodně nepříjemné a degraduje celé auto na hroznou ojetinu.

Doplňující informace:
- Subjektivně je hučení menší nebo normální když je venku teplota kolem 15°C; hučení je také menší po ujetí delší vzdálenosti > 50km po dálnici při rychlosti > 130km/h.
- Nikdy motor netrápím, pokud není ukazatel teploty na polovině.
- Chybí spodní kryt motoru.
- Při venkovní teplotě < 5°C po nastartování motor hodně klape a vibrace do kabiny jsou citelnější a jsou na frekvenci volnoběhu.
- Výkon nedokážu přesně posoudit, ale zrychlení z 0-100km je kolem 8s. Propady výkonu nepozoruji.
- Spotřeba: krátké vzdálenosti do 5km 11l (léto), 15l (zima); kombinovaná na delší vzdálenosti je cca 9l.
- Při záběru nekouří.
- V zimě, do doby než se auto zahřeje to kouří bíle a taky smrdí.
- Je tam webasto.
- Auto mám od 80tis km a tento problém je asi od 180tis km a postupně se zhoršuje.

Následující opravy nepomohly:
- Repas vadných vstřiků
- Dekarbonizace
- Výměna přední části výfuku včetně katalizátorů
- Výměna filtrů
- Termostat.


Diky moc za rady
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#2 Příspěvek od all »

1. uložení motoru . budou možná utřžené nebo vytelké hydro/podtlakové silenbloky co drží motor na nápravě.

2. problém na hydroměniči nebo celkově s automatem.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Souhlasím s all:
1. uložení motoru - podtlakové silenbloky. Zvedni kapotu, zatáhni ruční brzdu, stůj na nožní brzdě, dej tam D a lehce přidej plyn. Těsně nad palubní deskou uvidíš, jak se vytáčí motor na silenblocích. A pokud se vytočí moc, tak se z něj vibrace přenášejí na kapotu a jinde.

2. odlučovač oleje jsi měnil kdy? Díl č. 15 tady http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
jandlos
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 19.01.2014 01:00

#4 Příspěvek od jandlos »

all & starML
1. Bohužel nepoznám jestli se to zvedá moc. Tady je video http://youtu.be/tstTNz7Czn0, snad to z toho poznáte.

Hučení je zdá se zavislé na prohřátí motoru a asi i převodovky. Mění se nějak vlastnost silentbloků a jejich tlakování s teplotou motoru?

all
2. Projevoval by se problém s hydroměniči i jinak? Zatím řadí dobře. Olej nikdy neměněn. Jen klapaní při přeřazovaní mezi R a D, jak píši v samostatné diskuzi.

starML
2. Na autě si zatím sám nic neopravuju, takže nevím. Jezdil jsem pravidelně do Renocaru a posl 20tis do OdetunBMW. Snad to tam měnili.
jandlos
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 19.01.2014 01:00

#5 Příspěvek od jandlos »

Ještě jednou odkaz, čárka za adresou dělá problém http://youtu.be/tstTNz7Czn0
norg
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 24.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od norg »

Ahoj mám taky nějaký podobný problém..




Ale taky se mi to dějě při jízdě do kopce, nebo při sešlápnutí plynu při 150ti

někdy i při 50ti do kopce a hučí to a ten zátah nic moc.

Nevím co s tím.... Potřeboval bych nějaké posouzení no..
jandlos
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 19.01.2014 01:00

#7 Příspěvek od jandlos »

Znovu zdravím.

Na autě jsem nechal udělat následující opravy:
- diagnostika automatu - prý ok (v KapsAutomatic)
- výměna lamely v hydroměniči, byla skoro dobrá (v KapsAutomatic)
- výměna silentblocků motoru, jeden vyteklý, druhý prasklý
- kontrola podtlaku - ok
- výměna filtrů
- kontrola odlučovače oleje - ok.

Očekávaný výsledek se nedostavil. Auto sice od 2500 ot mnohem lépe zrychluje, ale do 2500ot se auto stále při zrychlování hrozně trápí a v 2400-2500ot hučí a vibruje.
Zdá se mi, že to má nějakou souvislost s teplotou celého systému. Když jedu s autem alespoň 50km tak se to výrazně zlepší. Termostaty jsou ok, teplota drží i nabíhá rychle.

Nemáte prosím někdo odkaz na charakteristiku výkon/otáčky pro tento motor?
norg
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 24.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od norg »

máte někdo nějaký nápad další?

nebo dořešilo se to nějak???
jandlos
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 19.01.2014 01:00

#9 Příspěvek od jandlos »

Nevite pls jestli je mozne na e39 nejak nastavit hodnotu otacek motoru kdyz chci neco testovat (napr pomoci Inpa)? Nebo k tomu vzdy potrebuju nekoho kdo me bude slapat na plyn?
Odpovědět