Stránka 1 z 3
Problémy E39 528
Napsal: sob 05.01.2019 17:55
od PRAHAV8
Ahoj, chci se zeptat přestala mi fungovat visko spojka a stojim před otázkou jestli origo nebo stačí druhovýroba. Na 7er jsem kupoval origo ale tady by možná stačila druhovýroba

Motor je to 528. Díky!
Re: Problémy E39 528
Napsal: sob 05.01.2019 18:21
od Filozof
Mám 728i m52b28 koupil jsem hella behr a funguje dobře už 3ti rok a víc jak 70tis km
Re: Problémy E39 528
Napsal: sob 05.01.2019 19:29
od PRAHAV8
Díky zatim to vypadá že koupim druhovýrobu. Počkám ještě na další co napíšou a pak případně objednám.
Re: Problémy E39 528
Napsal: sob 05.01.2019 19:59
od Blackie
Já na 528 kupoval taky druhovýrobu BEHR/Hella,ale fungoval až třetí kus,ostatní dvě byli pořád "seplé" a hučelo to jak lokomotiva...
Re: Problémy E39 528
Napsal: sob 05.01.2019 22:43
od Filozof
práce je to na chvilku a jde to reklamovat mě to funguje přesně jak má.
Re: Problémy E39 528
Napsal: ned 06.01.2019 10:11
od PRAHAV8
Práce je to rychlovka to vím. Mám tu ale 2 528 a u obou nejde povolit vrtule tak jsem u jednoho motoru vyndal rovnou i pumpu a dnes musim z pumpy sundat řemenici a visku. Uvažoval jsem že koupím značku Sachs té spojky.
Re: Problémy E39 528
Napsal: ned 06.01.2019 11:04
od Filozof
Sachs má kamarád a funguje taky dobře u 728i.
Re: Problémy E39 528
Napsal: ned 06.01.2019 13:20
od LUBEC
mam na sachsu u 528i najeto cca 40tis a taky dobrý
abych povolil visku, musel jsem vyrobit přípravek, kterým jsem blok řemenici aby se neotáčela
Re: Problémy E39 528
Napsal: ned 06.01.2019 17:05
od ACDC
Vždyť stačí ťuknout kladivem na klíč. Když tak víc a víc..
Re: Problémy E39 528
Napsal: pon 07.01.2019 08:50
od Francis
LUBEC píše:… abych povolil visku, musel jsem vyrobit přípravek, kterým jsem blok řemenici aby se neotáčela
Stačí ohřát matici visco-spojky PB hořákem, stačí malý pájecí a pak dlouhý klíč a klepnout
Re: Problémy E39 528
Napsal: pon 07.01.2019 10:30
od LUBEC
uznavám oheň a kladivo jako všemocný pomocnik
jsem šel cestou kopie oem připravku

Re: Problémy E39 528
Napsal: pon 21.01.2019 17:20
od PRAHAV8
Tak panové mam tu další problém

Na druhém autě taky 528 kde byla rovněž výměna visko spojky za originál, termostat, vodní pumpa, řemeny, ventily topení, origo BMW chladící směs naředěná na -30 se auto začalo přehřívat. Před touto výměnou se mi to stalo už asi 2x a po výměně to přestalo a ted se to znovu objevilo. V autě je taky LPG se kterým nikdy nebyl problém ale ted mi začal přesně ve stejný den co se začalo auto přehřívat spínat plyn až při 90 stupních a dřív mi přepnul někde okolo 50stupnu. Auto vystoupá s teplotou až do červeného pole a občas se mi i červené pole rozsvítí ale třeba během vteřiny mi to spadne zase na 90 stupnů. Divné je že tam jsou velice rychlé výkyvy teplot. Z 90 stupnů se to třeba během 10-15 vteřin přehoupne do červeného pole. Příjde mi ale že auto dělá tyto problémy až když je teplota pod -10 a motor kompletně vychladne. Diky za rady
Re: Problémy E39 528
Napsal: pon 21.01.2019 18:38
od Spejbl
Otázkou je, jestli údaj čidla je relevantní. Zkusil bych infra teploměrem orientačně změřit teploty, do i z chladiče i na motoru.
Topení jde dobře?
Hadice nejsou jak kámen?
Okruh to má? Myslím jestli z trysky pod zátkou expanzky čůrá voda, bez bublin a v intenzitě s otáčkami?
Re: Problémy E39 528
Napsal: pon 21.01.2019 18:44
od drifterCZ
začal bych namačkáním teploty motoru ve skrytém menu budíků, třeba přijdeš na to, že je špatné čidlo, pokud se bude teplota měnit podivně
Re: Problémy E39 528
Napsal: pon 21.01.2019 20:17
od Blackie
Zkus pořádně odvzdušnit a nebo obejít to lpg,špatnej reduktor ti může taky dělat neplechu
Re: Problémy E39 528
Napsal: pon 21.01.2019 20:31
od PRAHAV8
Teplota podle diagnostiky (INPA) ukazuje opravdu teplotu jakou ukazují budíky. Hadice jsou v pohodě nic netlakuje. Auto krásně topí vše je v pohodě. Jasně pod zátkou "čůrá voda" vše je ok. Diagnostika mi žádné špatné čidlo nehlásí.
Re: Problémy E39 528
Napsal: pon 21.01.2019 21:14
od Filozof
Šáhni si na spodní hadici chladiče, pokud bude studená je to jasný termostat a voda je pouze v malém okruhu případně zavzdušnění muže být taky příčina poslední možnost je těsnění pod hlavou...
Re: Problémy E39 528
Napsal: pon 21.01.2019 22:08
od PRAHAV8
Hadice jsou teplé přesně jak mají bejt. No právě to těsnění nechci aby to bylo proto sem píšu abych případně zajistil něco co ještě nevím. Divný ale je že to auto dělá jen když je velká zima a když je třeba +5 tak nic

Re: Problémy E39 528
Napsal: úte 22.01.2019 02:07
od Spejbl
A ta teplota v budicich a Inpě stoupá lineárně, není tam náhle skok.
Pakliže to topí, hadice nejsou tvrdé, neháže to vodu ven, a neztrácí-li se voda tak bych to moc na těsnění neviděl.

Spíš na ten termistor.
Re: Problémy E39 528
Napsal: úte 22.01.2019 06:41
od PRAHAV8
Ano na budíku i v inpě to stoupá stejně. Výkon motoru je stále stejný a vodu to nežere ani voda v oleji neni ani olej ve vodě. Včera jsem vyměnil tento díl z druhého motoru: 61 31 8 360 857 (10)
