Stránka 1 z 1

Zatížení zadní části auta

Napsal: pon 03.12.2018 21:44
od Pelegrino
Ahoj,
kolik by jste doporučili zátěž do kufru? Cca 80kg by mohlo stačit?

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: pon 03.12.2018 23:57
od TurboShnek
Pelegrino píše:Ahoj,
kolik by jste doporučili zátěž do kufru? Cca 80kg by mohlo stačit?
Vždyť je to napsaný v knížce od auta nebo ve velkým technickým průkazu. ;)

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: úte 04.12.2018 10:03
od El_Fuego
Předpokládám, že zátěž myslel teď v zimě při jízdě na sněhu kvůli lepší trakci :-D :-D :-D

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: úte 04.12.2018 12:42
od Filozof
stačí LPG toroid a vzít plnou benzínu ...zátěž není třeba řešit ...ale co tak stačí mozek v hlavě lechtat plyn a kvalitní pneumatiky zimní ... to je vše .. :lol:

S BMW mám daleko lepší zkušenosti v krizi na sněhu a ledu jako s předním náhonem ...tam se urve předek a nic neuděláš ...v BMW máš několik možností ...

Naučit se řídit někde bokem jak začne padat sníh ...na letišti / parkovišti ... případně škola smyků... nebo zasněžená cesta která se nepoužívá cvičák pro autoškoly otevřený apod. ;)

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: úte 04.12.2018 15:54
od TurboShnek
Jo takhle. :lol:

Jak říká Filozof - stačí kvalitní pneumatiky a mozek. :lol: Když si zbytečně moc zatížíš kufr budeš akorát spalovat víc paliva, je lepší si za ty peníze koupit lepší pneumatiky a tu školu smyku.

Ale pár pytlů s pískem pro kočky se ti jednou určitě bude hodit. ;)

U náš v Plzni teď bylo to náledí a já jsem jezdil s 1/4 nádrže bez jakýhokoliv drama zatím co některý lidi ve předokolkách dělali Tokyo drift. :lol: Když vjedeš do prudký zatáčky na ledu 50 a celou dobu držíš plyn nepomůže ti ani 4x4. :ja_nic:

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: sob 15.12.2018 23:56
od icecold
zátěž do kufru? to naposled se řešilo snad před 25 lety maximálně v e30 :lol:

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: ned 16.12.2018 02:13
od qwer
Mám 19" vzadu 255.

Koupil jsem nové zimní pneu a kopec, spíš polní cesta do prudkého kopce - nebyl problém až jsem se divil.. Passat - náhon na předek a zimní 17" 225 které mají tak 6mm ale DOT myslím 2010 a veeelikej problém.

i na asfaltce která byla čerstvě nasněžená skoro ani neprobliklo DSC i kdyz jsem dal plnej.. Až sem s toho nesvůj jestli s stím ještě bude sranda na sněhu :D

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: ned 16.12.2018 09:45
od JaraX
icecold píše:zátěž do kufru? to naposled se řešilo snad před 25 lety maximálně v e30 :lol:
ale furt to pomůže, já jsem ted vezl 150kg datlové pasty v kufru a ta sedma se chovala uplně jinak, zadek byl uplně stabilní, a to mám nivo, tzn že se nepřesunulo těžiště snížením výšky zadku, ale jen čistě zátěží. v E36 už když dáš do kufru 50kg písku, tak to v zimě strašně pomůže, a když zapadneš, mužeš ho nasypat pod kola.

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: ned 16.12.2018 21:34
od matiz
Akorat na jare se ten pisek spatne vyhazuje -))))

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: ned 16.12.2018 23:17
od Filozof
lpg na 103L takže reálně 80l lpg je cca 50kg zátěž navíc plus toroid pár kg...
plus benzín do nádrží a nějaké krámy v kufru a je dalších 50-100kg...

Takže pak tam klidně 50-150kg bude navíc. Kde je problém ? Moc výkonu a nervozní noha může dělat problémy ale pro klidné řidiče co předvídají a chovají se na sněhu a ledu defenzívně nebude žádnej problém. :D

Navíc něco dopomůže elektronika a kontra volantem s plynem když se lehce smýkne zadek....

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: ned 16.12.2018 23:55
od MattyX
Každy báwo bylo vždy vyváženo kolem poměru 50:50, takže nikdy není potřeba nějaká zátěž na zadní nápravu , bohatě stačí kvalitní zimní pneumatiky a nemůže tě nic překvapit - a to jak v e30 tak třeba v e91 (mám obě :D )
Z principu mají všechny zadokolky více adheze při rozjezdu než předohrab z fyziky věci :)
Když brzdíš - tak všechna auta zatěžují přední nápravu a to stejný je to při přidání plynu - všechna auta zatěžují zadní nápravu. Takže zadokolka má při rozjezdu prostě lepší adhezi :) předokolka prostě o něco horší a tam se to snaží kompenzovat trochu geometrií atd ... :)
Pochopitelně 4x4 je kombinace obou těchto jevů v řidičův prospěch :) takže to chce lepší pneu prostě jenom :)

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: pon 17.12.2018 07:13
od JaraX
ale když ten zadek zatížíš tak je to ještě lepší na rozjezd, ale zase horší v zatáčkách.
BMW je v zimě zlatý, otec má Mercedes Vito zadohrab, a to reálně zapadne na 5cm sněhu :D

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: pon 17.12.2018 08:04
od Jackj07
Tak zrovna ve Vitu mel tata udelany na miru dva zelezny platy pres celou podlahu kufru v celkovy hmotnosti snad 250kg :D pak to bylo v zime jak tank a vyjelo vsechno.

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: pon 17.12.2018 08:23
od Vlasta
Zadohrab dobrý, ale nesmí během pěti minut napadnout 10 cm mokrýho sněhu. Já takhle kdysi utavil v Tatrách šádovku, před předníma kolama se z toho sněhu udělal klín a jak to mělo debilně udělaný chlazení, tak se to uvařilo a utavily se i zapalovací kabely. S BMW už jsem taky jednou potupně šel do obchodu koupit 3 kg soli, abych si podsolil zadní kola, když jsem nemohl vyjet s parkoviště

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: pon 17.12.2018 15:54
od Filozof
Moje doporučení pro bojácné co se bojí se zledovatělého parkoviště nebo někde vycukat někam pár metrů je fajn vozit flašku od mléka s tím velkým hrdlem a v tom bud písek nebo malý štěrk je ještě lepší případně kombinace písku a štěrku ... potřeboval jsem to jednou v životě když jsem parkoval mírně z kopce a napršelo všude byl led ...tak jsem prosypal a vycouval v pohodě.
jinak staré vs nové či 2-3 roky staré pneu je obrovský rozdíl ...ted vím že pneu max 5let a min 4mm v zimě a pryč snimi.

Jinak trocha písku/štěrku ve flašce je dobrá záchrana ...lepší jak sul či cokoliv ...funguje všude na ledu i ujetém sněhu.

Jinak osobně mám 215ky pneu na 16" balonech na e38 a super. Proto bych nikdy nedával široké pneu na zimu. Ale jen uzké s lepším vzorkem. Líp fungují.

Re: Zatížení zadní části auta

Napsal: úte 18.12.2018 23:11
od Pelegrino
Tak jsem na to dal nové zimáky a žádnou zátěž a je to super. Diky za názory.