Roadmag píše:Přesně, jak píšeš. Nejrači bych jim to tam omlátil o hlavu. Já nikdy neměl káru, ale můj sen vždy bylo kabrio. Po opravdu dlouhým šetření jsem si vybral to svý vysněný. Říkal si, jak ten Bawor, benzínovej šestihrnek, musí být spolehlivej. Vždyť je to legendární motor, no a pak postupně zjišťuju, že to byla snad ta nejhorší volba. Ale pozdě brečet. Je to moje chyba, že jsem v tomto fóru neležel dny při výběru auta a nezjistil si to pořádně.
Co se týče těch použitejch vstřiků. Děkuju za odkazy, ale tomu se radši vyhnu. Moje kára má nalítáno 139t a pravděpodobně budou v háji. To radši zaskřípu zubama a vezmu prostě nový, ať mám jistotu, že je při řešení problému s kontrolkou motoru můžu považovat (zatím) za bezproblémový.
Musím počkat, až mi dorazí ta diagnostika, INPA/ISTA snad napoví. Stějně tak ty svíčky, chci se na ně mrknout teď v sobotu. Zatím jsem to asi před třemi týdny zkusil načíst nějakou obyč. diagnostikou. Kódy byly P114D a P2198.
K té P114D tam byl ještě nějakej freeze frame:
Chci si ji půjčit ještě tento týden, jestli budou chyby stejný, nebo se tam objeví něco jinýho.
Pokud to myslíš vážně a rozhodneš se dlouhodobě provozovat N53, vlastní zkušenosti po 3 letech trápení, co má najeto momentálně 270tis (ano, je to opravdu hodně na tenhle motor) a mnoho proinvestovanejch peněz:
1) projdi si tyhle stránky:
https://bimmerprofs.com/blog/
-> je to podle mě nejlepší zdroj informací k N53, ta databáze článků se neustále rozšiřuje (i na základě toho, co ta moje pitomá N53 dokázala vykouzlit). Ten člověk, co to píše opravdu ví o čem mluví, narozdíl od mnoha mechaniků, které jsem prostřídal, kteří Ti řeknou "vyměň vstřiky a vše bude ok". Je tam mnoho článků o tom, jak ten motor vůbec funguje, o katech, celým principu toho přímýho vstřikování a NOx emisním řetězci, o vstřikách, adaptačních hodnotách, apod.
2) připrav si hodně peněz - ten motor je prostě jaderná elektrárna, i pitomý svíčky jsou "speciální" a stojí momentálně v 500Kč/ kus (*6ks), vstřiky oproti třeba dieselu jsou ještě celkem zalevno, kolem 5tis (*6ks), ale zato vydrží prd, elektrická vodní pumpa kolem 8tis, NOx sensor 13tis, (lambda sondy oem cca. 5tis kus (*6ks), váha vzduchu cca. 8,5tis, kapitola sama o sobě jsou katalyzároty, který jsou tam 3: klasickej třícestnej pro každej Bank, každej momentálně v ceně 26500/kus (*2ks) a lahůdka NOx kat momentálně v ceně 77466Kč

:D - toto je opravdu nesmysl inženýrství.
No a pak nesmíš zapomenout na všechny další odcházející věci na E90 (i když je to celkem spolehlivý auto třeba oproti E60): spojka s dvouhmotou v aftermarketu cca. 24tis komplet (origo by vyšlo přes 50tis, to už je nesmysl), tlumiče se dají koupit v aftermarketu celkem levně, a pak další a další věci typu: čidla otáčení kol, předpínače pásů, stahovačky v oknech, brzdy, olej filtry, to je samozřejmost.
3) rovnou zapomeň na výměnu čehokoliv za použitý díly a aftermarket díly (pokud to není bezpodmínečně nutný, neli lepší řešení, např. v případě cívek Bosch), i ty oem díly na motoru nejsou kdo ví jaký kvality a opravdu se ti v konečným důsledku nevyplatí kvůli nějakýmu ojetýmu dílu za pár šupů pak kupovat nějakej jinej v řádu desetitisíců.
Co se týče těch tvých 2 chyb, z mého pohledu to může být asi tak 1000+1 možností - ten, kdo Ti to bude řešit, je potřeba, aby znal souvislosti toho emisního systému - ani inpa, ani ista totiž nejsou žádná spása, mnoho chyb se dokáže překrývat přes sebe a vyhazovat to může něco, a bezhlavý vyměňování dílů se prodraží potom o to víc (taky jsem si zažil). Ještě horší případ je, když máš 2 chyby najednou, který se ovlivňujou a člověk neví, za jakej konec tahat, protože u N53 souvisí snad všechno se vším.
1) pokud se objeví skrytý missfiry - projeví se právě např. úbytkem výkonu (- nejlépe to zjistíš pomocí malý EML327 obd diagnostiky za pár šupů, která umí číst live hodnoty jednotlivejch válců), z vlastní zkušenosti už postupuji takto:
2) pokud nevíš, jak jsou tam svíčky dlouho - hned vyměň celou sadu za oem (jedna cca. 480Kč bez slevy)
3) pokud svíčky nepomůžou, potom (pokud nevíš, jak dlouho jsou tam cívky) vyměň celou sadu cívek- zde je mnohem lepší aftermarket Bosch č. 0 221 504 471, ta se dá sehnat relativně levně nejméně za 530Kč
4) až potom bych přistoupil k výměně vstřiků, který ale i tak nemaji podle mě taky moc dlouhou životnost, ani ty s indexem 11. Dají se sehnat nejlevnější za cca. 5tis kus, vyměnit také celou sadu naráz.
Shrnutu - dobrou radu pro Tebe asi nemám, sám bych jí po 3 letech provozování auta potřeboval

btw. všichni kolem mě mi říkájí, že jsem blázen, že jsem se toho ještě nezbavil - zatím stále držím.