Stránka 1 z 1
Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 16:52
od Piano
Ahoj,
prosím Vás o radu. Ne hal jsem ženě chipovat BMW E90; rok výroby 2011; 320 D. Ode dne montáže chápu mně to píše, že mám zajet do servisu, ohledně DPF filtru. Co s tím? Moc Vám děkuji za všechny Vaše názory.

Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 18:30
od TurboShnek
Piano píše:Ahoj,
prosím Vás o radu. Ne hal jsem ženě chipovat BMW E90; rok výroby 2011; 320 D. Ode dne montáže chápu mně to píše, že mám zajet do servisu, ohledně DPF filtru. Co s tím? Moc Vám děkuji za všechny Vaše názory.

Není lepší prostě koupit 330D když chceš víc síly?

Takhle si zbytečně ničíš motůrek kterej byl navržen aby optimálně fungoval v určitých podmínkách a ty je měníš. Toho co dokáže šestiválec stejně nedocílíš protože má fyzický výhody jako větší objem, víc pístů, víc výbuchů na 1 otáčku motoru, víc vzduchu atd... Takhle si přiděláš starosti a nakonec tě to s tím DPF filtrem možná bude stát stejne jako ta 330D.
Já bych to šel reklamovat, a ten čip-tuning bych nechal odstranit.

Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 18:34
od Piano
Moc děkuji, za odpověď. Reklamace je určitě možná. Ale filtr pevných částí, se muže ozvat i později.
Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 19:31
od hansm5
Piano píše:Moc děkuji, za odpověď. Reklamace je určitě možná. Ale filtr pevných částí, se muže ozvat i později.
muze to byt souhra nahod,je mozny,ze mas v haji termostat nebo zhaveni a neprobiha regenerace.zajed k nekomu na origo diag.a uvidis hned.ja mel v haji termostat,dpf pricpanej-vymenil se,spustila se regenerace pres diag.a uz dva roky v pohode

Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 19:46
od Piano
Originál diagnostika, proběhla před montáži chipu a i po něm. Před tím opravdu vše v pohodě a pak po montáži chipu, najednou DPF. Tak jsem to jel projet po dálnici, dle jejich instrukcí a na PC v autě zase chyba!!! A to ponekolikáté! Kolik Tě stala výměna filtru. Moc děkuji za odpověď a radu.
Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 19:50
od hansm5
Piano píše:Originál diagnostika, proběhla před montáži chipu a i po něm. Před tím opravdu vše v pohodě a pak po montáži chipu, najednou DPF. Tak jsem to jel projet po dálnici, dle jejich instrukcí a na PC v autě zase chyba!!! A to ponekolikáté! Kolik Tě stala výměna filtru. Moc děkuji za odpověď a radu.
ja ho nemenil,u mne to delal termostat,dal jsem nove-oba a po regeneraci dpf v pohode.
tak at ti to napichnou kde ti delali ten chip a budes vedet hned.

Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 19:54
od Piano
Právě nesmazatelná a znovu opakující se chyba na diagnostice právě ten filtr. Buď chip odstranit nebo prý dokážou odstranit DPF a obejít pomoci softwaru i později technickou. A nebo koupit nový DPF!!! Ale to je raketa.
Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 20:00
od hansm5
Piano píše:Právě nesmazatelná a znovu opakující se chyba na diagnostice právě ten filtr. Buď chip odstranit nebo prý dokážou odstranit DPF a obejít pomoci softwaru i později technickou. A nebo koupit nový DPF!!! Ale to je raketa.
tak nech ten chip odstranit a uvidis,zda to bude dobry.odstranit bych to nenechal-zbytecny problemy

Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 20:13
od TurboShnek
Piano píše:Právě nesmazatelná a znovu opakující se chyba na diagnostice právě ten filtr. Buď chip odstranit nebo prý dokážou odstranit DPF a obejít pomoci softwaru i později technickou. A nebo koupit nový DPF!!! Ale to je raketa.
Jen aby.

Pomocí softwaru můžou jenom vypnout regeneraci a aby počítač nehlídal zanášení filtru. Když ti DPF filtr vymontujou nebo nahradí nějakým vykuchaným, neprojdeš STK a záruku ti na to nikdo nedá protože podvádět STK je nelegální. A kromě toho, jezdit bez DPF filtru je taky nelegální.

Pak budeš mít 30 dnů na to aby jsi to dal do pořádku a budeš mít další starosti.
Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 20:16
od Piano
Pravě. Nechám to vrátit na původní, tedy be chipu a uvidím, jestli bude chyba vyskytovat dále. Pak se rozhodnu jestli výměna a nebo repas. Přece jen trochu více drahé. Moc děkuji a také fajn večer a zbytek víkendu. Dělali mně to v Praze, Quantum tunning.
Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 20:20
od TurboShnek
To je zajímavý, u nich na webu to nějak taky nedoporučujou
https://www.quantumchiptuning.cz/odstraneni-dpf-fap
Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 21:19
od JaraX
to ještě počkej až zjistí že si koupil nejporuchovější naftový motor od BMW
Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 21:23
od Snejk
to zas delal nejakej odbornik... a chybi hlavne ta nejdulezitejsi informace... ta chyba je proto ze ten filtr je ucpanej a je realne ucpanej a nebo je jen v prdeli nejaky cidlo popr. ten software?
Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 21:25
od JaraX
Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 21:32
od Snejk
to je lež, konspirační weby, novinářská špína , to je kampaaaaaň

Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 22:28
od TurboShnek
JaraX píše:to ještě počkej až zjistí že si koupil nejporuchovější naftový motor od BMW
Já jsem si dřív myslel že ten řetěz za motorem mají jenom benzínový modely, když jsem zjistil že to mají i naftový, a navíc už ani není dvojitej jako v e46 tak s tím můžou jít zpátky do Bavorska. Peníze nerostou na stromu.

Re: Filtr DPF E90
Napsal: sob 24.11.2018 23:20
od JaraX
no a ještě těm N47 celkem dost praskají bloky, odchází čerpadla a taky EGRy můžeš měnit po lopatách, taky to nemá výkon (vzhledem k ceně auta) a ani to nemá kultivovanost.
kterej benzín má rozvody zezadu motoru? o takovým nevím, právě že todle maj jen nafty (od BMW se bavím)
Re: Filtr DPF E90
Napsal: pon 03.12.2018 00:45
od ATom
Ahoj, vetsina chiptuningovych uprav pro zvyseni vykonu zvysuje kourivost a tudiz i naroky na regeneraci DPF (filtr se rycheji zanasi). Chyba filtru pevnych castic by nemela byt nesmazatelna, pouze pokud je to chyba zpusobena vysokym protitlakem, tak se velice rychle zase zapise. Pres diagnostiku se da zjistit jak protitlak, tak najezd od posledni uspesne regenerace, to mnohe napovi.
V RJ jednotce motoru nesmi byt zapsana zadna chyba, jinak se regenerace nespusti (staci jedna nefunkcni zhavici svicka, lidove zhavicka), teplota motoru musi byt pres cca 85 stupnu (ruzne nastaveni u ruznych modelu, pokud je vadny termostat motoru, motor nedosahuje spravnych teplot a regenerace se bud nezpousti nebo nedobiha), teplota spalin pred katalizatorem musi byt dostatecne vysoka (pri regeneraci vyvolane pres ridici jednotku staci nizsi parametry, cca 300 stupnu, nefunkcni teplotni cidlo=regenerace se nespusti), protitlak pred cistym filtrem pevnych castic na volnobeh by mel byt 10-15 milibar, nevim, kde je hranicni hodnota zapisu chyby filtru (vadne cidlo nebo hadicka cidla=regenerace se nespusti, do RJ se zapisuje chyba).
Nedavno jsem taky laboroval s filtrem pevnych castic, mam nemeckou druhovyrobu Walker, vymenil jsem nejdriv vadne teplotni cidlo pred katem, ale nepomohlo to. Nasledne termostat motoru, stale nepomohlo, nakonec cidlo diferencniho tlaku i s hadickou + preventivne lambda sondu a regenerace probehla (nucena).
Pokud je motor starsi a uz jsou trochu zanesene vstriky, horsi prace turba atd, muze byt problem dosahovat dostatecne teploty spalin, kvalitni chiptuningova firma by mela umet snizit nektere parametry potrebne k regeneraci.