E92 335xi: Problémy po výměně kol
Napsal: sob 20.10.2018 15:57
Ahoj všem,
dnes jsem nahodil zimní kola - poprvé jsem zkusil na svou 335xi hodit originál 19" Double Spoke od M3. Samozřejmě si to s sebou nese několik zjevných potíží - například občas se chytající zadní kola o lem blatníku, nebo chytání přední pneumatikou o nadkolí někde v místě vedení vzduchu k brzdám při plném levém rejdu.
Ovšem objevil se zcela nedefinovatelný problém a nevím, čím může být způsobený, pokud někdo nebudete vědět..
Když jedu a přidám byť jen trošku plyn, začne blikat ASR jako zblázněné, auto jde klidně do otáček, kde se drží, ale ani s plynem na podlaze nezrychluje. Když ASR vypnu, přijde mi, že to trošku zadrhává, no auto jinak zrychluje víceméně normálně.
Se zapnutým, nebo i vypnutým ASR se děje další problém - přidám trochu plyn a hned ho pustím. A auto jakoby lehce poskočí, jakoby přeskočil kloub, či jak to nazvat.
Také se stává, že když zrovna nebliká ASR jako zběsilé, s trochou plynu auto nemá výkon a objeví se zvuk, doprovázený lehkou vibrací - takové jakoby hlubší bručení.
Dnes jsem si poprvé všiml nižší světlé výšky PZ strany proti LZ straně, kvůli jinému rozměru pneumatik (profil 35 namísto 30) a menšímu ET je ale možné, že je to pouze více vidět a bylo to již předtím - ve čtvrtek mám jet na výměnu pružin za nové sportovní, takže se může ukázat, zda za to mohla třeba jen unavená pružina.
Ani tak mi ale nepřijde pravděpodobné, zvláště při minimální akceleraci, aby toto chování způsobovala zadní kola, která by dřela o hranu blatníku - to totiž je slyšet, když na větší nerovnosti ta nižší strana vzadu chytne a navíc nejsou ta kola zase až tak na těsno..
Žádný z uvedených problémů do dnešní výměny kol nikdy nebyl. Nepřijde mi ale, že by to vážně způsobovala mechanika, říkám si, jestli autu nějak "nehráblo", ale nevím proč. Nutno uznat, že ačkoli původní kola po renovaci (rovněž 19") byla na autě pouhý měsíc a mám i nové náboje, přirezla takovým způsobem, že jsem musel vyvíjet hodně síly (kopy), aby se povolila - především pak na PP kole.
V onen čtvrtek bude spolu s výměnou pružin řešena i geometrie a případný odklon kol tak, aby vzadu nechytala. No do té doby bych rád vyřešil toto chování, kde si nejsem jistý, jestli by ho opětovná výměna za původní kola vyřešila (nechce se mi to s ohledem na pracnost zatím zkoušet), podle mě se něco stalo, ale nemohu přijít na to co a proč... Jediné co mě napadá je odchozí snímač ABS na některém kole..?
Děkuji předem za rady.
dnes jsem nahodil zimní kola - poprvé jsem zkusil na svou 335xi hodit originál 19" Double Spoke od M3. Samozřejmě si to s sebou nese několik zjevných potíží - například občas se chytající zadní kola o lem blatníku, nebo chytání přední pneumatikou o nadkolí někde v místě vedení vzduchu k brzdám při plném levém rejdu.
Ovšem objevil se zcela nedefinovatelný problém a nevím, čím může být způsobený, pokud někdo nebudete vědět..
Když jedu a přidám byť jen trošku plyn, začne blikat ASR jako zblázněné, auto jde klidně do otáček, kde se drží, ale ani s plynem na podlaze nezrychluje. Když ASR vypnu, přijde mi, že to trošku zadrhává, no auto jinak zrychluje víceméně normálně.
Se zapnutým, nebo i vypnutým ASR se děje další problém - přidám trochu plyn a hned ho pustím. A auto jakoby lehce poskočí, jakoby přeskočil kloub, či jak to nazvat.
Také se stává, že když zrovna nebliká ASR jako zběsilé, s trochou plynu auto nemá výkon a objeví se zvuk, doprovázený lehkou vibrací - takové jakoby hlubší bručení.
Dnes jsem si poprvé všiml nižší světlé výšky PZ strany proti LZ straně, kvůli jinému rozměru pneumatik (profil 35 namísto 30) a menšímu ET je ale možné, že je to pouze více vidět a bylo to již předtím - ve čtvrtek mám jet na výměnu pružin za nové sportovní, takže se může ukázat, zda za to mohla třeba jen unavená pružina.
Ani tak mi ale nepřijde pravděpodobné, zvláště při minimální akceleraci, aby toto chování způsobovala zadní kola, která by dřela o hranu blatníku - to totiž je slyšet, když na větší nerovnosti ta nižší strana vzadu chytne a navíc nejsou ta kola zase až tak na těsno..
Žádný z uvedených problémů do dnešní výměny kol nikdy nebyl. Nepřijde mi ale, že by to vážně způsobovala mechanika, říkám si, jestli autu nějak "nehráblo", ale nevím proč. Nutno uznat, že ačkoli původní kola po renovaci (rovněž 19") byla na autě pouhý měsíc a mám i nové náboje, přirezla takovým způsobem, že jsem musel vyvíjet hodně síly (kopy), aby se povolila - především pak na PP kole.
V onen čtvrtek bude spolu s výměnou pružin řešena i geometrie a případný odklon kol tak, aby vzadu nechytala. No do té doby bych rád vyřešil toto chování, kde si nejsem jistý, jestli by ho opětovná výměna za původní kola vyřešila (nechce se mi to s ohledem na pracnost zatím zkoušet), podle mě se něco stalo, ale nemohu přijít na to co a proč... Jediné co mě napadá je odchozí snímač ABS na některém kole..?
Děkuji předem za rady.