Stránka 1 z 2
BMW E60 523i
Napsal: stř 17.10.2018 11:12
od Pavel 686
Krásný den.Potřeboval bych poradit.Před 14ti dny jsem koupil E60,523i,najeto asi 222000 km,první majitel,doktor,tudíž vše servisováno v Inveltu.Jezdilo super,najel jsem asi 400km a najednou,když jsem vyhodil rychlost,mi to chcíplo a vyběhla mi porucha motoru.Bylo to v zatáčce a měl jsem plné ruce to udržet na silnici.Tak jsem to zase nastartoval,kontorlka zhasla tak jsem si říkal,že nějaká blbost,ale po kilometru,když jsem zase vyhodil rychlost,to znovu zhaslo,po opětovném nastartování už kontrolka svítila pořád a nedrželo to v otáčkách a cukalo to.Otočil jsem to a radši dojel domů.V garáži jsem to nechal běžet,cukalo to,malé otáčky.Koupil jsem to u Klokočky a oni si to odvezli...že prý to musejí dát na diagnostiku.No a nyní se bojím,aby to nebylo něco závažnějšího.Říkají,že je to asi lambda sonda,protože vydrží asi 200000km....ale já mám ještě starou E39ku,najeto skoro 400000km a vše v pohodě s lambda sondou,nikdy žádný problém.Prosím,nemáte někdo tuhle zkušenost??
Re: BMW E60 523i
Napsal: stř 17.10.2018 12:00
od Totic
No bude potřeba první načíst ty data z diagnostiky, aby se vědělo a ano to je příkladnej generační rozdíl spolehlivosti mezi E39 a E60.
Re: BMW E60 523i
Napsal: stř 17.10.2018 16:27
od Pavel 686
No,na diagnostice nic nezjistili,tak to vezou do BMW... :(Ale 39ka a tenhle motor je skoro stejnej....jen tam jsou přímý vstřiky.
Re: BMW E60 523i
Napsal: stř 17.10.2018 16:43
od TANN3R
To si koupil LCI už s N53? Jediné, co mají ty dva motory společného je počet válců a palivo

Re: BMW E60 523i
Napsal: stř 17.10.2018 17:47
od Jirke
Pavel 686 píše: E60,523i,najeto asi 222000 km,první majitel,doktor,tudíž vše servisováno v Inveltu.Jezdilo super,najel jsem asi 400km
Tohle se muze stat kdykoli komukoli, ale ze zrovna hned po koupi...to asi pan doktor něco tusil. Není doktor jako doktor

Pokud se to bude nejak protahovat, zvazil bych odstoupeni od kupni smlouvy, uz jen proto, ze jestli je 523i primovstrik, tak to je teda "snová" kombinace... Das Traumhaft!

Re: BMW E60 523i
Napsal: stř 17.10.2018 23:16
od Pilifo
Aké odstúpenie od zmluvy? Pri kúpe ojazdeného auta proste nemáš žiadnu záruku. Teda vlastne máš - záruka na skryté vady, ale teda good luck pri dokazovaní, že za túto chybu bola zodpovedná skrytá vada...
Re: BMW E60 523i
Napsal: čtv 18.10.2018 08:11
od Pavel 686
No můj kamarád,který mi BMW servisuje,říkal,že je to ještě jeden z posledních "pohodových" modelů...tak jsem do toho šel.Dneska mi to řeknou.On má známý v servisu BMW,tak to ošéfuje a když tak,jdu od toho.Ono je to dost nebezpečný..vyhodíš kvalt a je to neovladatelný.Ještě mě napadlo,jestli to nemůže být blbým benzínem...třeba voda v benzínu,protože když šlápnu na plyn,tak to do otáček normálka jde.Jen při volnoběhu,to cuká...a pro Jirke....proč myslíš,že je ten motor na nic??
Re: BMW E60 523i
Napsal: čtv 18.10.2018 08:13
od Pavel 686
Jinak pochybuji,že by ten doktor něco tušil......je tam úplná serviska,každý půl roku kontrolováno v Inveltu....no uvidíme,dneska mi to řeknou.
Re: BMW E60 523i
Napsal: čtv 18.10.2018 09:58
od JaraX
jestli je to N53 tak je to jeden z nejhorších motorů co BMW kdy vyrobilo
Re: BMW E60 523i
Napsal: čtv 18.10.2018 10:30
od Filozof
jo to mě taky napadlo nekvalitní palivo ... nebo něco jiného ... jakej je to rok výroby vozu ?
523i po doktorovi ...to je skoro jako z pohádky. Bud to je duchodce nebo doktor. To známe.
Pak aby tam nebylo 350-450k namotáno a z doktor z hor nebyl jen v seriálu ...
A jinak není doktor jako doktor. Znám chirurga co je spíš řezník... v autě hulí,,,šlape autu na krk jak když jde o život no chudák auto.
A taky je to doktor.
523i 2005-2007 BMW N52B25 130kW @5800 rpm 230Nm@ 3500 rpm
523i 2007-2010 BMW N53B25UL 140kW @6100 rpm 240Nm@ 3500 rpm
Zjisti VIN AUTA nebo rok co je to zač...
Re: BMW E60 523i
Napsal: čtv 18.10.2018 14:17
od Pavel 686
Tak je to r.v. 2006,tudíž......523i 2005-2007 BMW N52B25 130kW @5800 rpm 230Nm@ 3500 rpm....Právě to mi můj servisák řekl,že je tenhle v pohodě.A ten doktor je soukromý stomatolog a bylo to koupeno v Čechách,v Praze.....od Inveltu....kilometry souhlasí!!!Myslím,že to bude nějaká blbost,nebo fakt to dlouho stálo a nyní když jsem vzal plnou bandu,tak se to tam nějak zamíchalo.Právě,že jsem přijel v sobotu domů,vše v pohodě a v pondělí navečer jsem odjížděl a tehdy se to stalo.....tak doufám,že to byl fakt jen blbej benzín.Protože to chcípá na volnoběh,když šlápneš na plyn,normálně jde do otáček!!!!
Re: BMW E60 523i
Napsal: čtv 18.10.2018 15:13
od JaraX
spíš vanos, nebo disa, připadně separator
Re: BMW E60 523i
Napsal: čtv 18.10.2018 21:19
od Pavel 686
Tak už to prý je opravený....vyskytly se tam prý nějaké...teď nevím,jak to říkal...rezidentní nebo rezistentní chyby,které způsobily závadu.Zítra si pro to mám odpoledne dojet.Tak nevím,jestli to mám vrátit,nebo si to nechat....co myslíte,kolegové??

Re: BMW E60 523i
Napsal: čtv 18.10.2018 21:39
od JaraX
první bych to auto nechal pořádně prověřit, prohlídku od A do Z, kdy se proleze fakt celé auto, na základě toho se sestaví seznam vše závad včetně nacenění každé kraviny no a pak se uvidí.
Re: BMW E60 523i
Napsal: čtv 18.10.2018 22:11
od starML
... že by sporadic Error? Sporadický má význam občasný, roztroušený, ojedinělý, zřídka se vyskytující. Sporadická chyba znamená, že chvilku tam je, chvilku tam není, třeba se na chvilku rozsvití elektronika motoru a pak zase zhasne. Řídící jednotka často posílá hodnoty vypočtené nebo zjištěné náhradním způsobem a nejsou důvěryhodné. Příklad
https://i.stack.imgur.com/wQxVY.png
To by ale znamenalo, že nejsou schopni určit, co závadu způsobuje. Ten volnoběh je řízen ŘJ motoru na základě hodnot ze senzorů, jejichž údaje se dají vyčíst diagnostikou nebo dalšími měřícími zařízeními, tj. snímač otáček, tlak paliva a množství vzduchu ... Příčinou může být jak nekvalitní palivo, tak i zpuchřelá podtlaková hadička za pár korun. Ale vyhledání závady může trvat spoustu hodin a stát tisíce korun. A pokud se ztratí posilovací účinek řízení a určitě by následoval i pokles posilovače brzd, tak to auto je nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích a máš důvod k odstoupení od smlouvy.
Edit 20.10.2018: oprava překlepů ...
Re: BMW E60 523i
Napsal: sob 20.10.2018 08:42
od Pavel 686
Už jsem auto vrátil,vrátili mi i peníze.Přítelkyně si už do toho odmítala sednout....pro starML:přesně tak to je....tohle se stalo,jak popisuješ.Je to nebezpečný vůz,ale je mi to líto,byl super,jezdil krásně.....jinak moc děkuji za všechny rady.....JSTE SUPER!!!!A závěrem,už jsem BMW nechtěl,ale zkuste mi poradit,který model si koupit.Vím,že do roku 2006,protože tam ještě dávali dvojitý rozvoďák,po faceliftu je takový řetízek,který se rád trhal,pak se to potkalo a byl konec.Tudíž do roku 2006,ale který motor??Rád bych benzin....nevím,...530i,525i nebo 528i?????Nižší objemy budou asi víc žrát.V dieselech nevím,nikdy jsem diesel neměl.....děkuji za názory.
Re: BMW E60 523i
Napsal: sob 20.10.2018 09:24
od JaraX
naftu neber, ojetá nafta je prostě zdroj dosti problémů a v benzínech to chce hodně vybírat a kupovat s mechanikem co to auto pořádně prověří, hlavně u nás je většina vraků.
E60(5er) ti moc doporučovat nebudu, je to takové auto šité horkou jehlou, kvalita zpracování interieru je strašná, je horší než u trojky.
pokud chceš doporučit tak super jsou trojky E90, konkrétně 330i a 325i, ale pro někoho je trojka malá, a nevýhoda je že nemají rezervu, což je trošku problém pro případnou konverzi na LPG, ale pokud najedeš třeba 5k ročně tak je LPG zbytečny.
další super je sedmička E65, od 150tkč koupíš pěknou, je tam V8 která je mnohem spolehlivější než 6válce, dá se super přestavět na LPG, místo rezervy vleze 103L nádrž na LPG, pak natankuješ za 1500kč a ujedeš 500-800km dle stylu jízdy.
pokud ti nejvíc vyhovuje pětka, nejvíc radosti dostaneš u 545i, 550i, jenže jsou drahé na pořízení (proti třeba sedmičkám nebo 530i), LPG nádrž vejde jen 50l a hlavně mají horší servis než stejný motor v 7er (málo místa, poruchové komponenty které nejsou v jiné řadě/motorizaci, např klimakompresor)
pokud má sedmička aktivní podvozek, je rychlejší v zatáčkách než pětka bez něj.
pokud chceš přece jen E60 kupoval bych
- asi kombíka, sice je méně komfortní než sedan, ale aspon máš proti 7er nějakou výhodu
- 530i N52 190kW, 545i, 550i
- z výbavy bych určitě nekupoval bez komfortních sedaček, dynamic drivu, audio Logic 7 nebo Dirac,
- velké navigace,
- pro mě je pak nutnost asi dalších 20 věcí ve výbavě
pokud bys chtěl zkusit nějaká auta tak se můžeš stavit projet projet jednu z mojich sedmiček, 745i, 745Li, připadně 645Ci, občas jsou tu na servis nějaké trojky co se dají po dohodě se zákazníkem taky projet. 5er už neberem na servis z důvodu poruchovosti, ale určitě se tu najdou členové co tě rádi nechají okusit jejich 530i, 545i, 550i. na svých stránkách
www.jarax.net mám i nějaké články kde můžeš nabrat nějaké informace, bude i seriál o E90, ale zatím není čas.
u všeho opět platí, kupuj s BMW mechanikem, co ti auto na místě pořádně prověří, zdiagnostikuje a ideálně se ti za něj zaručí, aby když pak koupíš auto co ti zdechne v zatáčce on jen nezvednul ramena.
Re: BMW E60 523i
Napsal: sob 20.10.2018 12:28
od Pavel 686
JaraX.....děkuji za vyčerpávající odpověď a radu.....dal bych do toho tak 200 000,-Kč....taky mě napadla E60ku...530i...já jezdím se svou starou 39kou..520i,Vanosem za 9,2 litů,tak si myslím,že bych jezdil se silnějším motorem za míň...kouknu na Tvůj veb...díky
Re: BMW E60 523i
Napsal: sob 20.10.2018 13:59
od JaraX
E60ka už není 39ka ani náhodou, je tam hodně vrozených vad, E39 jich měla mín,
rozpočet 200tisíc kč tě vyřazuje na
- E90 325i
- E60 530i
- E65 745i
zbytek do 200k pěknej nebude,
Re: BMW E60 523i
Napsal: ned 21.10.2018 10:00
od Pavel 686
Ok......taky jsem přemýšlel nad tou 530i...díky za radu....