Stránka 1 z 1

E61 535D nepravidelné divné chování

Napsal: stř 17.10.2018 10:31
od rhinos
Začnu zeširoka protože se to špatně popisuje.

Od jisté doby se reakce motoru na lehké sešlápnutí plynu mění.
Někdy je reakce okamžitá a "dravá" a někdy cítím že musím lehce sešlápnout víc nebo možná jen trošku déle čekat na nástup zrychlení.
Zajímavé je že se to mění i v průběhu jednoho nastartování.
Někdy nastartuju a je to OK a pak třeba během 300 metrů cítím že to není ono.
A nebo naopak není to ono a během jízdy se to změní.
Subjektivně mi příjde že to má vazbu i na okolní teplotu. Když je velké teplo tak jakoby tento stav byl spíše sporadický.
Možná si to jen vsugeruju ;)
Celkově ne že by to nejelo..jede to pořád nadstandartně ale protože to auto znám tak to poznám.

Ještě jeden průvodní jev je ten ,že když to "nejede" tak po vypnutí motoru se celé auto otřese jako když není funkční škrtící klapka.
Tu jsem měnil už 2x a podle Isty by mělo být vše OK.

Teď jsem měl díru v hadici od turba. Po výměně to třeba 2-3 dny jezdilo standartně bez otřesu a bez prodlev na výkonu.
Stejně se to chovalo po výměně klapky.
Ale vždy po nějakém čase se to začně zase projevovat...

Napadá někoho po čem jít?
Může se takhle chovat třeba načaté turbo?
Případně regulace?
Napadá mě ještě váha vzduchu.
To by snad i dávalo smysl ve vazbě na okolní teplotu a změnu chování v průběhu jízdy ,ale už mi to nedává smysl ve vazbě na otřesy při zhasnutí motoru

Re: E61 535D nepravidelné divné chování

Napsal: stř 17.10.2018 17:54
od mi00wa
Pdokud cítíš skoro žádny výkon či maly v menších otáčkách, tak hledej přičinu v podtlaku či ventilů.
Snad nemáš ještě zaplněný DPF.

Re: E61 535D nepravidelné divné chování

Napsal: stř 17.10.2018 18:02
od Vlasta
Je otázka, jak dlouho jsi jezdil s vadnou klapkou dr. osla. Pokud je nefunkční, neprobíhá regenerace DPF. A pokud se filtr zaplní, tak už se sám nezregeneruje

Re: E61 535D nepravidelné divné chování

Napsal: stř 17.10.2018 18:30
od JaraX
- otestuj DPF, změř protitlaky přes diag
- načti auto, hledej chyby
- udělej test všech turb, resp jejich regulací
- zaměř se na tlaky turb za jízdy v porovnání s jejich nominální hodnotou, tzn setpoint vs actual value, bmw je velmi tolerátní na nějaké uniky tlaku, mercedes hodí auto do nouzaku při 10ti procentím propadu tlaku, ale BMW chybí 30 procent a furt bez chyby (obojí je špatně, mercedes s mikroskopickou dírou v IC se nebyl schopen vrátit z Vyškova a BMW jede s prasklým IC jako nic)
- zaměř se na váhu vzduchu, ta umí udělat u nafty velké změny
- kup si auto s motorem :D

Re: E61 535D nepravidelné divné chování

Napsal: ned 21.10.2018 09:03
od rhinos
a já si říkal že si Jardo nerejpneš ;)
Ale bylo to jen něžný rejpnutí to ti chválím 8-)
Mě nejvíc motá hlavu to proč to je někdy OK a někdy KO. Kdyby se něco zaplnilo tak je to zaplněný přece pořád a nejelo by to furt.
A ono to jede ale já prostě poznám že je to trošku jinak.
Já tedy nejsem žádnej diagnostik jen strojař ,který nad tím přemýšlí :lol:
Asi to vezmu k někomu kdo se vyzná.

Ty regulace se dají zkouknout přes istu asi ne?
To bych mohl udělat hned.
trošku si myslím že to bude kombinace více vlivů ale nejvíc podezřívám tu váhu

Re: E61 535D nepravidelné divné chování

Napsal: ned 21.10.2018 10:20
od mi00wa
všechno se dá otestovat v istě :-D
Vacuum test.

Re: E61 535D nepravidelné divné chování

Napsal: ned 21.10.2018 10:40
od rhinos
dik