Návod na retrofit auto. zatm. zpětného zrcátka [e46]
Napsal: stř 15.08.2018 03:04
Nazdar borci
Ukážu vám jak správně zapojit automaticky zatmavující se zpětný zrcátko, což je u nových aut docela drahá vychytávka ale na e46 se dneska dají na internetu sehnat v podstatě za "díky". Mimochodem, na e39 a e46 se používali stejný zrdcátka tak že tam bude pasovat jakýkoliv. Zdá se mi že i z x3, x5 ale nejsem si jistej.
Budeme potřebovat
1x Automaticky zatmavující zpětný zrcátko z e46/e39
1x Samořezná kabelová spojka (https://www.gme.cz/kabelova-spojka-samo ... -3-cervena)
1x Fuse Tap, nevím jak se tomu česky říká, umožní to rozdvojit pojistku, budeme potřebovat standardní velikost (https://www.aliexpress.com/item/12V-Car ... lsrc=aw.ds)
1x 5A pojistka
2x 2 metry drátů, ideálně hnědý, a červený.
1x 0,5 metrů drátu, ideálně šedivý.
1x Očko (https://www.gme.cz/kabelove-ocko-kss-r2-5)
- Smršťovací bužírka
- Letovačka
- Zaplaovač na vajgly
- Torx a křížový šroubováky
- e46
Příprava zrcátka
Před tím než začneme musíme na nový zrcátko přiletovat dráty který náš model auta nemá.
hnědej je zem.
červenej je plus.
šedivej je signál že jsou zapnutý zpáteční světla. Tohle zapojovat ani nemusíme, ale v továrně to vymysleli tak že když auto couvá, zrcátko není nikdy zatmavený tak že to z hlediska bezpečnosti má účel a doporučuju to zapojit.
Já použil místo hnědýho černej a šedivýho modrej.

To je v podstatě všechno, teď sundáme starý zrcátko tím že ho prostě otočíme o 45 stupňů a nový upevníme stejně akorát naopak a pak zastrčíme konektor a protáhneme nový dráty pod strop.
Jak je vidět tady, dráty potáhneme bužírkou aby všechno vypadalo přesně jako z fabriky. (Na ten černej neberte ohled, ten je od mý kamery).

Připojení zrcátka
Oparně vyndáme světýlko.

Nejdřív zapojíme zem tím že ustřihneme hnědej drát asi tak po 15cm a na konec nasadíme očko.

Já tady mám 2 dráty protože tam mám ještě připojenou kameru.
Pak to očko přišroubujeme pod tenhle šroub. Některý modely mají ještě takovej vyčnívající šroub přivařenej přímo ke stropu, tam se to tady dá uzemnit.

Dál musíme sundat plast ze sloupku spolujezdce. VELMI OPATRNĚ nožem vyloupneme tento velmi křehký pásek pod kterým jsou 3 Torx šrouby.

Já dávam pod hlavici hadr aby se nepoškrabalo sklo.

Opartně zastrčíme dráty pod strop kolem čelního skla a okolo airbagu spolujezdce vedle originálních drátů z fabriky. Dráty uložíme tak aby nebránili případnému nafouknutí airbagu při havárii!

Připojení za kastlíkem
Vyšroubujeme kastlík na rukavice a protáhneme do něj dráty.
Vyndáme šuplík s pojistkama a vyndáme ho z pantů. Najdeme vzadu modrý drát se žlutým pruhem. Jsou tam 3, všechny 3 jsou od zpátečky, a na jeden z nich namáčkneme samořeznou spojku s modým drátem od zrcátka.


No a teď je těžká část za námi, teď jenom přiletujeme náš "fuse tap" k červenýmu drátu, a strčíme ho do nějaký pojistky do který jde elektřina jenom když otočíme klíč v zapalování do 2 polohy. Já ho strčil do pojistky číslo 11, což je boční airbag což asi není úplně nejlepší nápad
tak že ho zítra strčím někam jinam a použil jsem 5A pojistku.

Kdyby někdo náhodou měl plán pojistek z e46 v AJ dejte vědět, koupím ho.
No a teď stačí hezky uklidit dráty, a vyzkoušet to. Když otočíme klíč do 2 polohy a posvítíme na zrcátko baterkou mělo by ztmavnout a při zařazení zpátečky
ne-ztmavnout.
(Funguje to ale jenom když se setmí tak že se to musí zkoušet večer)
EDIT: Kdo chce čisty vzhled, může červený drát zapojit na drát Terminal 15. Já mám ale rád když je všechno pojištěný, mám tam ještě zapojenou kameru a proto jsem zvolil takovej způsob.
První pravidlo elektřiny je každý obvod pojistit, to si zapamatujte jako otče náš, jinak se jednoho dne seznamíte s hasičema.

Ukážu vám jak správně zapojit automaticky zatmavující se zpětný zrcátko, což je u nových aut docela drahá vychytávka ale na e46 se dneska dají na internetu sehnat v podstatě za "díky". Mimochodem, na e39 a e46 se používali stejný zrdcátka tak že tam bude pasovat jakýkoliv. Zdá se mi že i z x3, x5 ale nejsem si jistej.
Budeme potřebovat
1x Automaticky zatmavující zpětný zrcátko z e46/e39
1x Samořezná kabelová spojka (https://www.gme.cz/kabelova-spojka-samo ... -3-cervena)
1x Fuse Tap, nevím jak se tomu česky říká, umožní to rozdvojit pojistku, budeme potřebovat standardní velikost (https://www.aliexpress.com/item/12V-Car ... lsrc=aw.ds)
1x 5A pojistka
2x 2 metry drátů, ideálně hnědý, a červený.
1x 0,5 metrů drátu, ideálně šedivý.
1x Očko (https://www.gme.cz/kabelove-ocko-kss-r2-5)
- Smršťovací bužírka
- Letovačka
- Zaplaovač na vajgly
- Torx a křížový šroubováky
- e46
Příprava zrcátka
Před tím než začneme musíme na nový zrcátko přiletovat dráty který náš model auta nemá.
hnědej je zem.
červenej je plus.
šedivej je signál že jsou zapnutý zpáteční světla. Tohle zapojovat ani nemusíme, ale v továrně to vymysleli tak že když auto couvá, zrcátko není nikdy zatmavený tak že to z hlediska bezpečnosti má účel a doporučuju to zapojit.
Já použil místo hnědýho černej a šedivýho modrej.

To je v podstatě všechno, teď sundáme starý zrcátko tím že ho prostě otočíme o 45 stupňů a nový upevníme stejně akorát naopak a pak zastrčíme konektor a protáhneme nový dráty pod strop.

Jak je vidět tady, dráty potáhneme bužírkou aby všechno vypadalo přesně jako z fabriky. (Na ten černej neberte ohled, ten je od mý kamery).

Připojení zrcátka
Oparně vyndáme světýlko.

Nejdřív zapojíme zem tím že ustřihneme hnědej drát asi tak po 15cm a na konec nasadíme očko.

Já tady mám 2 dráty protože tam mám ještě připojenou kameru.
Pak to očko přišroubujeme pod tenhle šroub. Některý modely mají ještě takovej vyčnívající šroub přivařenej přímo ke stropu, tam se to tady dá uzemnit.

Dál musíme sundat plast ze sloupku spolujezdce. VELMI OPATRNĚ nožem vyloupneme tento velmi křehký pásek pod kterým jsou 3 Torx šrouby.

Já dávam pod hlavici hadr aby se nepoškrabalo sklo.

Opartně zastrčíme dráty pod strop kolem čelního skla a okolo airbagu spolujezdce vedle originálních drátů z fabriky. Dráty uložíme tak aby nebránili případnému nafouknutí airbagu při havárii!

Připojení za kastlíkem
Vyšroubujeme kastlík na rukavice a protáhneme do něj dráty.
Vyndáme šuplík s pojistkama a vyndáme ho z pantů. Najdeme vzadu modrý drát se žlutým pruhem. Jsou tam 3, všechny 3 jsou od zpátečky, a na jeden z nich namáčkneme samořeznou spojku s modým drátem od zrcátka.


No a teď je těžká část za námi, teď jenom přiletujeme náš "fuse tap" k červenýmu drátu, a strčíme ho do nějaký pojistky do který jde elektřina jenom když otočíme klíč v zapalování do 2 polohy. Já ho strčil do pojistky číslo 11, což je boční airbag což asi není úplně nejlepší nápad



Kdyby někdo náhodou měl plán pojistek z e46 v AJ dejte vědět, koupím ho.
No a teď stačí hezky uklidit dráty, a vyzkoušet to. Když otočíme klíč do 2 polohy a posvítíme na zrcátko baterkou mělo by ztmavnout a při zařazení zpátečky


EDIT: Kdo chce čisty vzhled, může červený drát zapojit na drát Terminal 15. Já mám ale rád když je všechno pojištěný, mám tam ještě zapojenou kameru a proto jsem zvolil takovej způsob.
První pravidlo elektřiny je každý obvod pojistit, to si zapamatujte jako otče náš, jinak se jednoho dne seznamíte s hasičema.
