Stránka 1 z 1

Smrad spálené gumy z motoru

Napsal: pát 10.08.2018 21:47
od henry
Zdravím. Mám bmw 325d motor 3.0 145 kw. Dnes mi při zapnutí klimatizace na volnobeh přestalo fungovat servo. Z motoru byl cítit smrad spálené gumy. A přestalo mi dobíjet baterii.remenice se jen tak trochu pohybovala. Pri vypnutí klimatizace se rozběhla normálně. I servo zase zacalo fungovat. Zároveň se začal ozývat takový klepavy zvuk a hybalo to celým autem. A úplně m i to vybilo baterii. Nemáte někdo zkušenost co by to mohlo být za problém? Díky.

Re: Smrad spálené gumy z motoru

Napsal: pát 10.08.2018 22:14
od starML
Podle popisu to vypadá na zadřený kompresor klimatizace. Když zapneš klimu, sepne elektromagnetická spojka, aby zatím volně běžící řemenice klimakompresoru začala točit kompresorem. Jenže když se kompresor odmítá otáčet, stáhne to výkon celého motoru, přestane dobíjet alternátor přestane se otáčet pumpa posilovače řízení a pálí se ten řemen, který má pohánět ten klimakompresor - to je ten smrad spálené gumy. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=64_1518
:D

Re: Smrad spálené gumy z motoru

Napsal: pát 10.08.2018 22:23
od henry
No ale vůbec to nedobiji ani když mám kliku úplně vypnutou. A remenice se normálně točí.

Re: Smrad spálené gumy z motoru

Napsal: pát 10.08.2018 22:26
od henry
Na kolik může vyjít oprava? Nebo j a k se to dá opravit? Bude to fungovat když úplně odpojim klimakompresor? Já jsem totiž v zahraničí a tady by ta oprava vyšla skoro stejně jako jiný auto.

Re: Smrad spálené gumy z motoru

Napsal: pát 10.08.2018 23:31
od starML
Myslím, že by se dal sundat ten řemen z náhonu klimakompresoru, zbytek auta by měl fungovat. Proč to teď nedobíjí netuším.

Obrázek

Re: Smrad spálené gumy z motoru

Napsal: sob 11.08.2018 00:04
od henry
No zítra to zkusím odpojit. Snad to půjde. Jen nechápu proč se vůbec nedobiji baterie.

Re: Smrad spálené gumy z motoru

Napsal: sob 11.08.2018 00:04
od henry
Každopádně díky za radu.

Re: Smrad spálené gumy z motoru

Napsal: sob 11.08.2018 00:45
od Adnej
Podivná posloupnost závad i chování.

1. Jak psal starML, kouslej komporesor při zapnutí klimy držel jeho řemenici zastavenou a buď na ní, nebo na klikovce se pálil řemen.
2. Takhle silně bržděný motor musel skoro chcípnout, když se to stalo na volnoběh a tomu by odpovídalo to klepání auta a zvuky.
3. Servo, vodní pumpa a altík mají vlastní řemen, takže po vypnutí klimy by to mělo bejt v cajku.
4. Absolutně nic mě nenapadá, proč by to mělo vymlátit baterku. Nebo sis jí vycuc sám jízdou bez dobíjení? Předpokládám že ti svítí kontrolka.
5. Čistě teoreticky, jestli to trvalo několik vteřin a motor se stěží točil, asi se to úplně nelíbí třeba regulátoru dobíjení a usmaží ho to, nebo to vyvolá naopak nějakou špičku a jen se utavila nějaká pojistka. Elektrice nerozumím, totálně od boku hádám, co se tam mohlo stát.

Re: Smrad spálené gumy z motoru

Napsal: sob 11.08.2018 07:39
od henry
Právě že kontrolka dobijeni vůbec nesvitila. Na volnobeh pri pustene klime servo nešlo. Jen když bylo auto v otáčkách. Pri vypnutí klima to fungovalo v pohodě jen to klepání v motoru. No a vybita baterka.

Re: Smrad spálené gumy z motoru

Napsal: sob 11.08.2018 09:33
od mi00wa
nejspíš si utrhl řemenici

Re: Smrad spálené gumy z motoru

Napsal: sob 11.08.2018 13:40
od henry
Tak baterie se dobiji. Ale kdy jsem sundal řemen ke klimatizaci tak zase nejde posilovač řízení.