Každá žárovka může prasknout, i ta v couvačce. Ale zrovna tyto žárovky svítí nejméně často, naopak nejčastěji svítí a odcházejí žárovky koncových světel. U BMW je udělaný systém kontroly žárovek tak, že kontroluje velikost proudu, která do žárovky (žárovek) protéká. A pokud bude tento proud nižší, než inženýři určily, dostaneš na palubce hlášku o nefunkční žárovce. Jak žárovka stárne, tak se zvyšuje její ohmický odpor. A může dojít k tomu, že vlivem toho stárnutí žárovkou poteče menší proud a přitom žárovka ještě svítit bude, ale systém už ji bude hlásit jako vadnou. Ty staré žárovky vypadají podobně jako zde
http://img.auto.cz/news/img/art/2015-18 ... 653da6.jpg a porovnej to se žárovkou novou
http://www.motocomponents.cz/obrazky/10 ... iginal.jpg .
A teď přijde pointa, co přesně Ti to hlásilo?
- pokud to hlásilo např. Rückfahrlicht (v němčině), tak v to v překladu znamená
https://translate.google.cz/#de/cs/R%C3%BCckfahrlicht ,
- když to přeložím obráceně z češtiny do němčiny, dostanu
https://translate.google.cz/#cs/de/couv ... v%C4%9Btlo , jinými slovy ty hlášky v různých jazykových mutacích nemusí být nejšťastnější, koncové - covací - zpětné,
- zrovna nedávno jsem taky dostal hlášku "Rückfahrlicht", pomocí manželky jsem zkontroloval, že mi obě couvačky svítí,
- tak jsem vytáhnul celý ten trojúhelníkový držák žárovek na obou stranách a svítily úplně všechny žárovky,
- ale jedna ze žárovek koncového světla už měla ten stříbný nános na skle a po výměně této žárovky hlášky ustaly,
- doporučuji vyměnit tyto žárovky koncových světel na obou stranách současně,
- a pokud to bude hlásit nefunkční brzdové světlo, tak nezapomenout na to třetí brzdové světlo na zadním okně.
