Stránka 1 z 1
E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: pon 16.07.2018 04:40
od Vildaa89
Mám e91, R. V 2008, 2.0i 125 kW, nájezd 200tis km. V nižších otáčkách je auto v pohodě. Jakmile se ale dostanu například nad 3tis tak se stává že se rozsviti kontrolka oleje, auto je lenive, když pustím plyn tak v motoru něco vrčí, škrtící klapka cvaka jak jebnuta.... Napadá mě že špatně casuji ventily? Nebo nějaký jiný nápad? Rozvody jsou udělané. Byla sundana vana a vyčištěne sítko... Díky za jakékoli rady. Čest

Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: pon 16.07.2018 15:17
od El_Fuego
Předpokládám, že motor N46B20? Diagnostika hlásí něco? Pokud se nepletu, tak škrtící klapka by měla být stále otevřená a průtok vzduchu by si měl řešit valvetronik proměnou zdvihu ventilů
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: úte 17.07.2018 03:42
od Vildaa89
Diagnostika neukazuje právě nic. Ale asi to špatně časuje. Protože dole to je dobrý ale nahoře to je katastrofa. Do toho ten vrnící zvuk když jsou otáčky dolů... S čeho si bere vanos informace? Jak otestovat co je špatně? A hlavně co..
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: úte 17.07.2018 23:12
od starML
Motor bude N43 nebo N46N. VANOS je řízen řídící jednotkou motoru, která si bere informace z čidla viz
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_3296 . A k přestavení VANOSu ŘJ motoru použije tlak oleje přes solenoid viz odkaz výše. Ale Ty máš ten tlak oleje ve vyšších otáčkách nízký, když se Ti rozvěcuje červená kontrolka oleje => proto k přestavení VANOSu nedojde a auto je líné. Vynechám havarijní možnosti a doporučuji:
- vypustit veškerý olej z motoru a změřit, kolik skutečně ho v motoru bylo - zvláště u motorů, kde je místo mechanické měrky množství pouze měrka elektronická,
- vyměnit olejový filtr motoru jak píšu v tomto vlákně
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=32&t=98464 a v tom odkazu do slovenského BMW fóra - zvláště pokud jsi nebyl přítomen u výměny oleje a filtru.

Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: čtv 06.09.2018 02:15
od Vildaa89
Tak problém je nalezen. Uvalene zámky ojnice. Ložiska a ojnice 1mm vůle. To byl ten zvuk při padání otáček. Malý tlak oleje z důvodu vůle na klika/ojnice. Takže komplet rozborka motoru, nové ojnice, ložiska, všechny těsnění, přebrus hlavy a ventilů, přebrus kliky, vyvážení kliky. Cca 50tis oprava. Naštěstí mám na tyhle opravy pojistku takže to jde skoro celé z pojistky. Motor je už takřka pokládany. Do konce tydne snad půjde zpátky do auta. A příčina?? Buď tam někdo nacpal ve 200 km/hod trojku a motor přetočil. Nebo s tím někdo letěl hodinu v kuse a pak hned chcipl motor... Klika byla mírně zvlněná ale naštěstí šla prebrousit ještě. Ale tak tak...
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: čtv 06.09.2018 07:16
od JaraX
tydle motory odchází jak na běžícím pásu a divím se že někdo do takovyho shitu hodlá investovat. nejlepší oprava je to prodat.
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: sob 08.09.2018 01:49
od Vildaa89
Naštěstí šla většina peněz z pojistky tak proč to neopravit?? Teď ten motor musí šlapat zase deset let jak hodinky když je po go...
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: sob 08.09.2018 07:06
od JaraX
dobře no, když myslíš

Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: pon 10.09.2018 02:06
od Vildaa89
Jestli si fakt myslíš že je lepší to prodat za tretinovou cenu z vadou motoru, nebo to spravit na pojistku když to je pojištěný na tyhle věci tak jsi buď IQ tykve nebo se snažíš jen hejtovat

Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: úte 11.09.2018 20:02
od JaraX
pokud máš možnost to opravit z pojistky, tak je blbost to neudělat, ale pak hned šup s tím do světa, jeslti si myslíš že ten motor bude fungovat tak nebude, sere se na něm tolik věcí že dát ho do stoprocentního stavu by stálo tak 200k a víc a stejně by to pak vydrželo max 100tkm. jsem BMW mechanik a vím co mluvim.
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: stř 12.09.2018 01:00
od Vildaa89
A co se na tom sere Teda? At vím na co se případně připravit... Jsem totiž taky mechanik

Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Napsal: stř 12.09.2018 04:04
od JaraX
odchází olejová čerpadla včetně regulace, odchází katy i ten celý oxidační systém, včetně čidla NOX které nevydrží víc jak 70 tisíc km, k tomu samozřejmě vstřiky, čerpadla, rozvody, ale ty máš hotový, tak zase 100tkm vydrží, no je toho víc než dost a vživotě jsem neviděl N43 co by fungovala víc 50tkm bez problémů