Stránka 1 z 1
Ponákupní servis e61 550i
Napsal: pon 09.07.2018 16:53
od Curbes23
Ahoj,
zajímalo by mne, co je rozumné udělat za prvotní servis u e61 550i LCI? Auto má najeto 120tkm, celou dobu sevis v autorizáku, takže všechno měněno pozdě (mot.olej) nebo vůbec (např. olej v automatu). Co všechno je rozumný udělat preventivně a na co šetřit do budoucna konkrétně u 550i?
Začnu olejema, jakej je vhodnej mot. olej a jak často měnit? Např. u předchozí E39 530i jsem měnil 5w40 každejch 10-15tkm, buď Liqui Moly nebo Millers Oil. Co je doporučovaný lidma znalýma u N62B48? Co jsem hledal, tak lidi používají všechno možný, 5w30, 0w40, 5w40, 5w50... Dál je rozumný určitě vyměnit olej v automatu, dohledal jsem ZF Pakra v Jihlavě, je to rozumný? Sice to mám z JČ dál, ale tak si udělám výlet. Co dál? Co třeba olej v difu? Ještě něco?
Jsou nějaké preventivní výměny? (u e39 sem měnil DISA klapku, přetěsnil vanos a bůh ví co ještě)
Znáte nějakej rozumnej servis v JČ případně poblíž?
Díky
Re: Ponákupní servis e61 550i
Napsal: pon 09.07.2018 19:28
od Popp
Čauko trochu z praxe a servisu z naších 750i/550i/650i
Po kupe určite urob olej 5w40 + filter olejový
S intervalom je to no ako sa to vezme, niekto ti povie 30.000km a iný 10.000km, ale aditivna zložka pri tejto teplote motora vydrží max 15.000km.
Vymen kabinove filtre najlepšie s AKT uhlím.
Sviečky vymen na 100% + diagnostika a LiveData ako makaju valce - tým zistíš cievky.
Doporučil by som ti vymenit olejový snímač, predídeš tomu že ti kixne a zbytočne pobliješ motor, pretesnit pumpu podtlakovu ten istý priebeh, toto všetko su korunové položky.
Hned nechaj vymenit olej v prevodovke a vanu s filtrom, nenechaj si nahovorit vanu kde sa mení filter, je to totalne nahovno, zasereš prevodovku - filter je súčastou vaničky.
Vekom starnu gufera tak ked začne hulit na bielo na volnobehu tak su zralé na výmenu.
Určite vymen uloženie stabilizačných tyčí, zase je to korunová položka a zvladneš to aj sám zo synom v garáži.
Ta guma straca tvrdost časom a potom sa zdá že su špatne stabilizačné tyčky.
Pokia ti zostanu koruny tak aj baterku vymen a hlavne nakoduj že je nová, predíš vela problemom s elektrikou.
Re: Ponákupní servis e61 550i
Napsal: stř 11.07.2018 21:32
od koki
Ahoj, určitě vyměnit všechny kapaliny, filtry, může Ti najednou přestat topit (příklad nechodící pístky dvoucestného ventilu), kontrola hadic chladiče, mě za jízdy povolila příruba hadice, problémy s dobíjením např. repas alternátoru-určitě vyměnit originál regulátor, nic jiného dobře nefunguje. Problém může být u klimatizace, kompresor klimy, může řachtat řemenice. U tohoto motoru DISA jednotky klapek sání můžou odejít- výměna 6500,- ks. gufírka ventilů do budoucna, úniky oleje, např od držáku alternátoru, krytů motoru atd. olej. čidlo skrz něho může téct, vyměnit. V řazení steptronic automat převodovky, je problém v přerušení vodičů v páce mechanismu (přepnutí převodovky do sport modu z D do DS) rozdělat a sletovat vodiče a umístit je vhodně, pak opět přepnutí z D do DS funguje.
Re: Ponákupní servis e61 550i
Napsal: pon 16.07.2018 11:49
od Curbes23
Díky moc za rady.
Re: Ponákupní servis e61 550i
Napsal: pon 16.07.2018 14:40
od Filozof
Zároven se zeptej JARAXE nebo jiného odborníka na Termostat na nižší teplotě u V8. Netlakuje se tak chladící systém a teplota se drží pod 100C. Ideálně kolem 90C.
Originální totiž při nižším výkonu auta a klidné jízdě nechává vystoupat teplotu k 110-112C což dost rychle ničí nejen díly v motoru ale i trubka co se mění kolem 200-350k nájezdu se bohužel odporoučí a dělá se drahá generálka a pak taky chladící okruh který dostává zabrat rád praskne nebo vystřelí hadice. Dost let to popisují zahraniční servery na BMW jak starší M62 motory tak novější N62... atd.
Takže toto bych taky řešil v první řadě. Odpočine si chladící systém od přetlakování a motor taky nebude vykazovat časté problémy které dochází vlivem extremně vysoké teploty které se blíží přehřátí (120celsia)
Re: Ponákupní servis e61 550i
Napsal: pon 16.07.2018 15:31
od TANN3R
Vyloženě hned po koupi bych hlavně pořádně to auto prolezl a sepsal si, co nutně potřebuje.
Z toho běžného servisu - olej 5w-40, měnit po 10 - 15tkm podle nájezdu, svíčky (pokud nevíš, jak dlouho tam jsou), filtry, olej v automatu i s těsněním pod mechatronikem a průchodkou, olej v diffu, brzdovku a ideálně i ten termostat. Pak máš na nějakou dobu klid.
Ten olej v převodovce můžeš klidně vyměnit standartní cestou a nepotřebuješ nutně proplach v ZF.
Re: Ponákupní servis e61 550i
Napsal: pon 16.07.2018 21:45
od JaraX
a mebmrány
Re: Ponákupní servis e61 550i
Napsal: pon 16.07.2018 22:59
od TANN3R
Jo, membrány sem zapomněl, ty beru jako samozřejmost, a jedině originál BMW.