Stránka 1 z 2

e65 745i upgrade brzd

Napsal: pon 09.07.2018 08:08
od JaraX
dával si někdo 750i přední brzdiče na 745i?

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: pon 09.07.2018 16:51
od tixik
V čem jsou brzdy ze 750i lepší? Oboje jsou jednopístky s 348mm kotoučem. Až 760i má 374mm.

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: pon 09.07.2018 17:01
od JaraX
750i má dvojpístky, stejnej průměr kotouče ale o 6mm širší a asi dvojnásobna plocha destiček

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: stř 11.07.2018 10:06
od JaraX
tak furt nevím

proč do toho jít
- mám těžké auto LPG + vytlumení,
- mám skladem brzdiče
- širší kotouče, o 6mm,
- dvojnásobná plocha brzd
- 745i a 750i má stejné zadní brzdy.

proč do toho nejít
- 750kvé brzdy vyjedou o 3,5k dráž ale zase je asi nebudu už nikdy měnit
- bude s tím víc práce
- největší mínus asi vidím v tom že to bude cca o 7 kilo rotační hmoty těžší.

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: stř 11.07.2018 10:22
od pavproch
JaraX píše:- největší mínus asi vidím v tom že to bude cca o 7 kilo rotační hmoty těžší.
Bingo!

Na úplně stejný problém sem narazil při upgrade předních brzd na mém 330ix - nárust neodpružené hmoty na př. kolech o zhruba stejnou váhu způsobil výrazné zlenivění auta v zatáčkách.....

Pravda, 7er je (pojetím a určením) něco jiného než 3er.

PS: Mám na mysli upgrade z OEM 330/24 mm kotoučů + Alu třmeny na 348/30 mm + ocelové třmeny z 335i(x).
Proto šly zase hned pryč a dal jsem tam ///M-Performance brzdy z 235i (340/30 mm + alu dvoupístkové třmeny) které nepřidávají tolik moc hmotnosti navíc.

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: stř 11.07.2018 10:36
od JaraX
750i je v zatáčkách rychlejší jak 745i, ale myslím že to bude jiným softwarem, hardware je stejnej a brzdy těžší.
zase je min pohodlná.

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: stř 11.07.2018 11:32
od kawaman
Já bych do toho šel, Jaraxi. Budeš sice pokusný králík, ale třeba to bude stát za to

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: stř 11.07.2018 15:24
od Hanz
Kotouče můžeš řádně odvrtat, ale 7kg to neudělá :-)

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: čtv 12.07.2018 14:45
od Itchythefirst
JaraX píše: - největší mínus asi vidím v tom že to bude cca o 7 kilo rotační hmoty těžší.
Tohle muze a nemusi byt problem :-) Pokud jezdis stylem brzda-plyn, pak to ma negativni vliv na akceleraci. Pokud jezdis spis plavne, tak je to podle me spis vyhoda, protoze auto ma vetsi setrvacnost ;-)
pavproch píše: Na úplně stejný problém sem narazil při upgrade předních brzd na mém 330ix - nárust neodpružené hmoty na př. kolech o zhruba stejnou váhu způsobil výrazné zlenivění auta v zatáčkách.....
Tohle nejak nechapu, jak muze narust neodpruzene hmoty zpusobit zleniveni auta v zatackach? :roll: Jeste pochopim, ze na to muze mit vliv gyro efekt, v pripade tezsich a vetsich kotoucu, ale obecne neodpruzena hmota? :roll:

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: čtv 12.07.2018 14:48
od pavproch
Prostě s těma velkýma a těžkýma brzdama se to pokládalo do zatáček výrazně neochotněji.

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: čtv 12.07.2018 14:55
od Itchythefirst
pavproch píše:Prostě s těma velkýma a těžkýma brzdama se to pokládalo do zatáček výrazně neochotněji.
Jako ze bylo auto vic nedotacivy?

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: čtv 12.07.2018 14:57
od pavproch
Ne, bylo třeba větší silou kroutit volantem.

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: čtv 12.07.2018 14:59
od Itchythefirst
Jo takhle, tak to bych necekal, ze bude takovy rozdil, zajimavy info! ;-)

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: čtv 12.07.2018 15:28
od Hanz
Stejně feeling dělají těžká kola, máš pak pocit, že jedeš o třídu větším autem...

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: čtv 12.07.2018 19:12
od JaraX
a ted si vem že jsou ty kola těžší třeba o 3kg což je dost, a to je ta váha těch kotoučů

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: čtv 12.07.2018 19:39
od tixik
JaraX píše:750i má dvojpístky, stejnej průměr kotouče ale o 6mm širší a asi dvojnásobna plocha destiček
Z ETK jsem ten rozdíl nepoznal. Začal jsem se o to zajímat hned, jak jsem poprvé viděl brzdy na svém autě.

Na nástup účinku brzd u své 745i jsem si už docela zvykl a pár krizových momentů mě přesvědčilo, že to auto schopné zastavovat je. Nicméně bych uvítal, kdyby snesly větší zatížení.

Zadní 19" style 95 s gumou váží přesně 30 kg. Přední nebude o moc lehčí. Když k tomu připočteš třmen, kotouč a celou těhlici, tak další 3 kg v neodpr. hmotách tak tragický nebudou.

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: čtv 12.07.2018 22:29
od TANN3R
To je pořád jen teorie, prostě někde je ta mez, kdy se to auto změní tak, že si řekneš jo, teď sem udělal víc škody než užitku. A tenhle rozdíl, kdy se tu to zdá ještě ok a kdy už ne, můžou být klidně ty tři kila. To chce vyzkoušet.

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: úte 25.09.2018 19:49
od Popp
Na 650Ci som dával manželke brzdy z M5 a rozdiel jako svinska krava a pritom oboje su dvojpiest ale vedší priemer kotuča a dosky.

Z 650Ci som si dával brzdy na 545i tuto je to tiež rozdiel jako prasa hlavne ked ideš kudlu a hop bzdíš aj očami, tento rozdiel je velmi moc cítit ten jednopiest je tak na 530d, sa vobec divím že to dávali na 745i/545i proste na V8

Pribrždanie pri slejdovaní vo vyších rýchlostach je velice rozdielne a hlavne omnoho efektivnejšie, neni treba tolko silit brzdy a hlavne aj ten moment došlapnutia je iný, proste lepší.
Ja nepocitujem žiadne omedzenie, prínos niekedy až neuveritelný.

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: úte 25.09.2018 19:55
od Popp
tixik píše:
JaraX píše:750i má dvojpístky, stejnej průměr kotouče ale o 6mm širší a asi dvojnásobna plocha destiček
Z ETK jsem ten rozdíl nepoznal. Začal jsem se o to zajímat hned, jak jsem poprvé viděl brzdy na svém autě.

Na nástup účinku brzd u své 745i jsem si už docela zvykl a pár krizových momentů mě přesvědčilo, že to auto schopné zastavovat je. Nicméně bych uvítal, kdyby snesly větší zatížení.

Zadní 19" style 95 s gumou váží přesně 30 kg. Přední nebude o moc lehčí. Když k tomu připočteš třmen, kotouč a celou těhlici, tak další 3 kg v neodpr. hmotách tak tragický nebudou.
745i ma napr piestik železný ale 750i ma sice dva ale hlinikove takže rozdiel vo vahe?
Doska z 745i je menšia ako u 750i docela odost tak vaha UP
Kotuč je o 6mm širší ale zato má stred z hliniku

Tu by som fakt nehladal rozdiely vo vahe.

Re: e65 745i upgrade brzd

Napsal: stř 26.09.2018 07:59
od Filozof
Pokud máš možnost tak si to předělej na ty větší brzdy. Pokud chceš auto další roky vlastnit asi bych to udělal. Pokud ne vykašlal bych se na to a nechal serii.

Pokud Jardo jezdíš jako drak na hraně fyzikálních zákonů což občas děláš jak jsi říkal tak by se ti lepší brzdy hodily.

Tu váhu bych řešil hlavně u ALU kol a dával nějaké spešl odlehčené pokud na tom trváš.

Mít kolo o x kg těžší je jistě znát hlavně u 3er ale u 7er je to na zvážení každého jednotlivce jak moc chce jezdit hranu s autem. Při běžné i svižné jízdě bych to neřešil a spíše upřednostnil brzdy.

jinak koupě lehčích Alu kol bys mohl kompenzovat váhu a bylo by to pak v pohodě. Rozdíly jsou patrné například u Mkových kol vs klasika.

Co test 745i vs 750i na brzdách ? je někde popsaný za kolik zabrzdí 745i a za kolik 750i při stejné váze ?
Dalo by se jistě lehce otestovat.