Stránka 1 z 2

E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: ned 24.06.2018 03:33
od johnyrocknroll
Zdravím, v dohledné době budu shánět ojetinu do 150 000,-Kč, plánovaný roční nájezd je zhruba 25 000 km, převážně okresky, cca 30 km na jeden zátah, manuální převodovka. Současná "ekologická" politika ( :roll: ) tlačí ceny starších dieselů dolů do té míry, že se i v této cenové hladině začínají objevovat zajímavé stroje, třeba právě BMW E46 330d. Přestože můžu vzít "kilo", jezdit legendární jedničkovou Oktávkou TDI 66/81kW za 4,5 l/100 km a ještě zbude na úpravy, BMW je přece jen někde jinde. To zrovna Vám nakonec nemusím vykládat :) Bohužel ale znám jen málo lidí s BMW, takže nemám moc představu o ceně náhradních dílů a servisu obecně a sám si na tom nic neudělám. Je zcela zřejmé, že inzerované kusy kolem 130 000,-Kč v mém případě nebude možné v dohledné době uvést do stavu nového auta, ale jde mi především o to, jestli je vůbec reálné s tímto rozpočtem tohle auto aspoň udržovat. Nehodlám se dívat na to, jak se mi kus automobilové historie rozpadá pod rukama na prach a zároveň dost dobře nemůžu dávat 50 000,-Kč ročně za servis, abych tomu zabránil, to radši vezmu tu Oktávku. Pokud bude auto sloužit, nechám si ho klidně na věky, dnešní vozítka se dvěma pedály plná dotykových displejů, všelijakých asistentů, konektivit a jiných nemožných nesmyslů stejně nejsou nic pro mě. Má smysl o parádní E46 "v naftě" aspoň uvažovat? Nebo by se v tomhle případě spíš vyplatila 330i? Případně s přestavbou na LPG? Nebo tahle zkrátka není pro mě a mám jít pro tu Oktávku? :D

PS: Jsem tu nově, koukal jsem do FAQ a do tématu Koupě ojetého BMW v sekci 3er/4er, zkoušel jsem i vyhledávat kvůli duplicitě, ale je tam 727 stran témat :shock: Pokud už tu něco podobného bylo, pak se za případnou duplicitu omlouvám a snad to nebude hned na ban :)

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: ned 24.06.2018 15:15
od TurboShnek
johnyrocknroll píše:Zdravím, v dohledné době budu shánět ojetinu do 150 000,-Kč, plánovaný roční nájezd je zhruba 25 000 km, převážně okresky, cca 30 km na jeden zátah, manuální převodovka. Současná "ekologická" politika ( :roll: ) tlačí ceny starších dieselů dolů do té míry, že se i v této cenové hladině začínají objevovat zajímavé stroje, třeba právě BMW E46 330d. Přestože můžu vzít "kilo", jezdit legendární jedničkovou Oktávkou TDI 66/81kW za 4,5 l/100 km a ještě zbude na úpravy, BMW je přece jen někde jinde. To zrovna Vám nakonec nemusím vykládat :) Bohužel ale znám jen málo lidí s BMW, takže nemám moc představu o ceně náhradních dílů a servisu obecně a sám si na tom nic neudělám. Je zcela zřejmé, že inzerované kusy kolem 130 000,-Kč v mém případě nebude možné v dohledné době uvést do stavu nového auta, ale jde mi především o to, jestli je vůbec reálné s tímto rozpočtem tohle auto aspoň udržovat. Nehodlám se dívat na to, jak se mi kus automobilové historie rozpadá pod rukama na prach a zároveň dost dobře nemůžu dávat 50 000,-Kč ročně za servis, abych tomu zabránil, to radši vezmu tu Oktávku. Pokud bude auto sloužit, nechám si ho klidně na věky, dnešní vozítka se dvěma pedály plná dotykových displejů, všelijakých asistentů, konektivit a jiných nemožných nesmyslů stejně nejsou nic pro mě. Má smysl o parádní E46 "v naftě" aspoň uvažovat? Nebo by se v tomhle případě spíš vyplatila 330i? Případně s přestavbou na LPG? Nebo tahle zkrátka není pro mě a mám jít pro tu Oktávku? :D

PS: Jsem tu nově, koukal jsem do FAQ a do tématu Koupě ojetého BMW v sekci 3er/4er, zkoušel jsem i vyhledávat kvůli duplicitě, ale je tam 727 stran témat :shock: Pokud už tu něco podobného bylo, pak se za případnou duplicitu omlouvám a snad to nebude hned na ban :)
No podívej se já mam menší model e46 320d z roku 2000. Za 150,000kč určitě koupíš 330d, koupit auto není problém, není problém ani najít auto v dobrým stavu, otázka je jestli ho budeš moct dlouhodobě udržovat, jestli to bude mít finančně smysl a jestli je to vůbec to co potřebuješ, protože plno lidí si koupí starý BMW a pak je to sežere.

Začneme z toho jestli se ti to bude hodit? Nájezd máš 25,000km ročně tak že mít naftu má smysl. Říkal jsi že budeš jezdit převážně po okreskách a 30km na jeden zátah, tak že počítám 60km denně. Po okreskách pojedeš spíš na 3 - 4 čtyřku, budeš hodně předjíždět tak že řekněme že to bude žrát nějakých 7 litrů na 100km.

Spočítáme přibližně kolik tě to bude stát za 5 let. 7 x 31kč (což dneska průměrně stojí litr nafty) = 217 kč na 100 km x 250 = 54,250kč bude stát nafta za 1 rok, 271,250kč za 5 let.

STK budeš za 5 let dělat dvakrát, záleží jak kde, já platím 1200kč, tak že celkem 2400kč.

Pojistka, taky záleží kde co, kolik máš bonusů atd... 330d je veliký motor, budu počítat že jsi mladej kluk a nemáš moc bonusů tak že 10,000kč ročně x 5, 50,000kč za 5 let.

Výměna oleje a filtrů, olej by se měl měnit každých 10,000km, pokud budeš používat GM Dexos 2 za 500kč, jako já tak 2x do roka kolem 1000kč s prácí, čili 10,000kč za 5 let.

Tak že tvoje celkový náklady jenom na provoz budou za 5 let, 333,650kč.

Tak přejdeme k 6 hlavním věcem údržby který tě na tomhle autě budou stát nejvíc a který za 5 let možná budeš muset opravovat, a určitě pokud si to necháš dýl.

1. Podvozek, e46 má hliníkovej podvozek, tvrdej a absolutně nevhodnej na naše silnice, což jě třeba brát na vědomí když budeš jezdit hlavně po okreskách protože to bude hodně cítít. Vzhledem k tomu budeš muset za 5 let měnit aspoň jednou přední ramena, stabilizátory atd... možná i zadní uložení atd... Teď se dotaneme k náhradním dílům, těch je plno, poměrně lehce dostupný, originály, neoriginály, polský čínský, ceny jsou taky různý od pár tisíc do několik desítek tisíc. Obecně je dobrý vyhnout se čínským a polským dílům a kupovat ňemeckou druhovýrobu třeba Febi, Meyle atd...
Takový nejlevnější ramena stojí kolem 6000kč.

2. Turbo, na 99% bude tvoje turbo vyběhaný a možná ho budeš za 5 let muset vyměnit. Repas stojí kolem 5000kč.

3. Vstřiky, časem ti může jeden odejít. Jeden repasovanej stojí 3500kč a ty jich máš 6. Řekněme že odešel 1.

4. Dvouhmotovej setrvačník, může se ti vysrat, repas stojí 10,000kčnovej nějak 30,000kč. Řekněme že jsi koupil repas.

5. A teď důležitá část, jsou 2 verze 330d. Před rokem 2002 před face-lift který mají pumpu VP44 a pak je facelift a to nevím, já mám před facelift. Repas stojí 20,000kč, nová kolem 50,000kč. Řekněme že jsi koupil repas.

6. Převodovka. V E46 časem odchází synchrony na dvojce a trojce. Může se stát že ti začne chřustět a budeš muset dělat repas kterej stoí kolem 15,000kč.

Tak že tyhle hlavní veci který možná budeš/nebudeš muset dělat by tě stáli 59,500kč.

Ty si práci sám nebudeš dělat, v servisech BMW nemají rádi, většinou to poserou tak že budeš muset jezdit někam jako je Bosch, kde si berou 500kč na hodinu a řekněme že za to všechno by si vzali minimum 35,000kč za práci. Tak že celkem 94,500kč.

Teď ti začnou ještě odcházet nečekaný věci protože je to starý auto, nějakej větrák, možná tlumič, nějakej snímač, hadička, spojka, gumovej pás, alternátor, baterka atd... Budeš muset po koupi vyměnit provozní kapaliny atd... Řekněme že za rok průměrně věci za 5000kč s prácí, za 5 let, 25,000kč.

Teď po koupi budeš muset možná časem koupit nový letní a zimní pneumatiky řekněmě že jedna bude stát 1500kč x8 12,000kč.

Tak že suma sumárum, bez oprav 333,650kč za provoz. Opravy 131,500kč (Tahle částka může bejt nižší nebo vyšší, záleží co ti odejde, to se nedá přesně předpovědět, někdo za 5 let mění jenom trubo a ramena, někomu druhej den odejde VP44). Celkem 465,150kč náklady za 5 let nebo 93,030kč za rok.

Řekněme že jsi to koupil za 100,000kč. První rok tě to bude stát 7.70 kč na 1 km, potom 3.70 kč na 1 km. Nebo celkem za 5 let s cenou auta tě bude jeden km stát 4 koruny české a 50 haléřů taky českých. :D

Tak si spočítej jak dlouho to budeš mít, jaký jsou alternativy a co se ti vyplatí. Myslím že s tou Octavii na tom budeš taky okolo toho bůra.

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: ned 24.06.2018 21:09
od PPK
V rychlosti sem prolitnul ten kalasnikuv blabol... zahlid sem tam dve perly...
Na nemeckejch dilech od febi a meyle jsou nemecky maximalne krabicky. Co se tyce podvozku tak se to radi spis k podprumerny kvalite.
Dvouhmotnosti setrvacnik... to je takova hezka ukazka toho, jak kalaschnikov vubec nema povedomi o tom, kolik co stoji a tak ho vsude oskubou.
Ano cena originalniho setrvacniku na e46 330d je v ceniku bmw je s dph 25 779 Kč. Jenze druhovyroba od Luk je za 9159.17 kc a od Sachs dokonce jen 7668.28 kc.
Stejne tak si cuca z prstu i ty ostatni ceny a realita (jak ceny, tak poruchovost e46) je jinde ;)

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: ned 24.06.2018 21:50
od TurboShnek
PPK píše:V rychlosti sem prolitnul ten kalasnikuv blabol... zahlid sem tam dve perly...
Na nemeckejch dilech od febi a meyle jsou nemecky maximalne krabicky. Co se tyce podvozku tak se to radi spis k podprumerny kvalite.
Dvouhmotnosti setrvacnik... to je takova hezka ukazka toho, jak kalaschnikov vubec nema povedomi o tom, kolik co stoji a tak ho vsude oskubou.
Ano cena originalniho setrvacniku na e46 330d je v ceniku bmw je s dph 25 779 Kč. Jenze druhovyroba od Luk je za 9159.17 kc a od Sachs dokonce jen 7668.28 kc.
Stejne tak si cuca z prstu i ty ostatni ceny a realita (jak ceny, tak poruchovost e46) je jinde ;)
Mám nejradši kecálky který tě vždycky napadnou aniž by ukázali jinej výsledek, jak k němu dospěli a nebo jak koliv proadili. :D

Tak zaprvý já jsem neřekl že díly od Febi a Meyle jsou vyrobený v Německu, výrábí je Něměcký firmy a jsou lepší kvality než Čínský nebo Polský a jsou nejlepší volba když chceš udržovat starý německý auto a přitom nejsi milionář.

Dvouhmotovej setrvačník jsem řekl že stojí kolem 10,000. Jestli jsem se spletl a napsal že je to repas místo druhovýroby, no tak promiň, človek se může spléct, uvedená přibližná cena je stejne to samý co jsem napsal. Jinak tvůj ceníček od BMW je hezkej, tam je taky napsaný že plastovej šroubek stojí 25 centu jenže u překupníka v Inveltu stojí 100 korun. Novej setrvačník od BMW v Auto Kelly stojí 28 327, v Invelu bude stát 30,000 nebo víc.

Tak jaký druhý ceny si cucám z prstu?

Jo, poruchovost 20 let starýho auta je úplně někde jinde. BMW není jenom auto, to je složený Hephaestusem osobně. :D Tam budeš prostě každých 25,000km let lejt pár litrů Castrolu, moč bohů a všechno bude v pohode, dalších 20 let nebudeš muset dělat vůbec nic, obzvlášť když najedeš 25,000 ročně, neposlouchej nějký pitomce na fórumu kteří to samý auto vlastní už skoro 5 let oni si prostě koupili sráč ale tvoje bude dobrý. :D

Jinak 5 korun za kilometr není špatný vzhledem k tomu že jsem spočítal skoro všechno drahý co by mohlo odejít a opravdická částka bude možná kolem 3.50 tak nevím proč píčuješ. :D

Jinak ceny co jsem napsal jsou přibližný, a poruchy nejvíc pravděpodobný, aď zase někdo nepíše mně Franta vedle v garáži repasoval vstřik za krabičku vajlů a všechno je v pohodě vole co tady meleš. Odhadovat kolik někoho bude stát údržba 20 let starýho auta přesně na halíř je nemožný.

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: ned 24.06.2018 22:33
od PPK
Jak sem dospel k cene origo dvouhmotnostniho setrvacniku. Specialne pro ty hloupe jako kalasnikov471.
Tady vlevo jsou uzitecne odkazy. V etk clovek najde cislo dilu. Pak ho zkopiruje do patricneho okenka na webu na ktery vede cenik a uvidi tam cenu, za kterou ten dil muze koupit :lol:
No a k tem jeho nemeckejm nesmyslum. Clovek si koupi neco od febi a v krabicce najde dil od uplne jinyho vyrobce... Ale tak hlavne ze kupuje od nemcu :lol: Pro dobrej pocit asi dobry ;)

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: pon 25.06.2018 00:11
od TurboShnek
PPK píše:Jak sem dospel k cene origo dvouhmotnostniho setrvacniku. Specialne pro ty hloupe jako kalasnikov471.
Tady vlevo jsou uzitecne odkazy. V etk clovek najde cislo dilu. Pak ho zkopiruje do patricneho okenka na webu na ktery vede cenik a uvidi tam cenu, za kterou ten dil muze koupit :lol:
No a k tem jeho nemeckejm nesmyslum. Clovek si koupi neco od febi a v krabicce najde dil od uplne jinyho vyrobce... Ale tak hlavne ze kupuje od nemcu :lol: Pro dobrej pocit asi dobry ;)
To je pochopitelný že skopíruješ číslo dílu do webu obchodu kde ho chceš koupit a ukáže se ti cena. Já jsem řekl ze novej dvou hmotovej setrvačník stojí kolem 30,000kč, jestli někde stojí 25 a někde 30 je pořád kolem 30,000. Kdybych řekl že novej stojí 5000 a on stojí 25,000 pak mi můžeš říkat že jsem hloupej. Nechápu kam tímhle spěješ když jsem uvedl zhruba tu samou cenu kterou jsi sám napsal... O čem je vůbec řeč, nějak jsem se ztratil? :D

A kolik stojí novej setrvačník je stejně jedno protoze za 30,000 by ho do tak starýho auta koupil jenom imbecil protože se dá sehnat kolem 10,000 druhovýroba, nebo jak jsem se původne spletl a napsal repas, kterýho cena stejně byla uvedená kolem 10,000 jako jsi sám řekl že stojí druhovýroba když jsi mně opravil, tak že opravdu nevím o co ti jde.

Jinak ceník na Real OEM a podobných stránkách je jenom orientační, ceny překupníků se liší proto tam na ceny ani nekoukám. Jak jsem říkal, jednou jsem šel do Inveltu koupit si šroubky který tam stáli 25 centu a Invelt mi řekl 100 korun za jeden.

Co se týče německých nesmyslů, já jsem nikde neřekl že jsou to bůh ví jak kvalitní díly, já jsem řekl že obecně je lepší je kupovat Febi a Meyle než polský a čínský protože jsou přece jen použitelný, když to s polskýma dílama se mi stalo že filtr byl o 1mm menší než má bejt a vytekla mi kolem něj nafta atd... s Febi a Meyle jsem nikdy neměl žádný problém.

Je jasný že Febi i Meyle stejně jako BMW vyrábí dily bůh ví kde, ale přece jen když aspoň delají dojem že je to Něměcká firma tak jsou všechny rozměry spravný oproti nějaký vyloženě polský nebo bezejmenný činský firmě.

Jinak abych koupil něco od Febi a bylo v krabičce něco jinýho se mi ještě nikdy nestalo tak že nevím koho "všude oškubávají". :biggrin:

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: pon 25.06.2018 06:14
od hansm5
[quote="johnyrocknroll"]Zdravím, v dohledné době budu shánět ojetinu do 150 000,-Kč, plánovaný roční nájezd je zhruba 25 000 km, převážně okresky, cca 30 km na jeden zátah, manuální převodovka. Současná "ekologická" politika ( :roll: ) tlačí ceny starších dieselů dolů do té míry, že se i v této cenové hladině začínají objevovat zajímavé stroje, třeba právě BMW E46 330d. Přestože můžu vzít "kilo", jezdit legendární jedničkovou Oktávkou TDI 66/81kW za 4,5 l/100 km a ještě zbude na úpravy, BMW je přece jen někde jinde. To zrovna Vám nakonec nemusím vykládat :) Bohužel ale znám jen málo lidí s BMW, takže nemám moc představu o ceně náhradních dílů a servisu obecně a sám si na tom nic neudělám. Je zcela zřejmé, že inzerované kusy kolem 130 000,-Kč v mém případě nebude možné v dohledné době uvést do stavu nového auta, ale jde mi především o to, jestli je vůbec reálné s tímto rozpočtem tohle auto aspoň udržovat. Nehodlám se dívat na to, jak se mi kus automobilové historie rozpadá pod rukama na prach a zároveň dost dobře nemůžu dávat 50 000,-Kč ročně za servis, abych tomu zabránil, to radši vezmu tu Oktávku. Pokud bude auto sloužit, nechám si ho klidně na věky, dnešní vozítka se dvěma pedály plná dotykových displejů, všelijakých asistentů, konektivit a jiných nemožných nesmyslů stejně nejsou nic pro mě. Má smysl o parádní E46 "v naftě" aspoň uvažovat? Nebo by se v tomhle případě spíš vyplatila 330i? Případně s přestavbou na LPG? Nebo tahle zkrátka není pro mě a mám jít pro tu Oktávku? :D

mrkni sem ;)
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=17&t=1155

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: pon 25.06.2018 06:51
od JaraX
ono jde o to co koupíš, v jakým stavu atd, chce to hodně prověřovat, vzít si sebou mechanika atd.
dají se najít krásné vonavky co budou OK, jenže ty nebudou v naftě, z mých dlouholetých jak servisních tak prohlídkových zkušeností už vím že prostě o naftu se lidi starat nechcou, koupili to aby to "spořilo" a prostě nějaké hodně časté výměny olejů, nebo řešení tam to klepe, tak to teče atd na to se sere. Většinou se spíš spravuje až když to nejede, takových je 95 procent naft co přijedou. A ty se musíš prostě spokojit s tím že to bude vylítaná paštika a nebo najit těch 5 procent.
Všeobecně se nafty spíš berou jako firemní auto, kdežto kdo si koupí BMW v 6 a více válcovém benzínu si to koupil pro radost, né proto aby to sloužilo a podle toho se k tomu i chová. samozřejmě že většina benzínových E46 jsou už taky vraky, ale to procento je sakra větší než u nafty.
Já bych si naftu nevzal už kvuli komfortu, prostě než se to zahřeje, než to začně jet po přidání plynu, třepe se to, malý rozsah otáček, nahovno zvuk, přetížená přední náprava atd.
Prostě když máš možnost mít benzín s LPG tak je to levnější než nafta ale chová se to mnohem líp jak nafta.
akorát pokud ti nejde o co největší výkon, je vhodnější zvolit 325i místo 330i, bude to spolehlivější motor a taky pujde lepe sehnat. 330i bych kupoval s nájezdem třeba do 150k.
taky jde o to jeslti chceš manual nebo automat, nafty mají poměrne se seroucí automat, u benzína vydrží víc.
a nebo pokud je ti to fakt jedno, tak bych se řídil cenou, pokud by pořízení 330D se 100tkm stálo o 60k méně než stejný benzín s LPG, tak bych vzal tu naftu, pokud ti nevadí projev.

jinak Meyle je jedna z největších sraček co si můžeš na podvozek dát, Febi je určo lepší ale stejně to vůbec nedáváme. Po dlouholetých zkušenostech si na podvozek dovolím dát jen Lemforder, TRW a nebo origo. a není pravda že by byl ten podvozek poddimenzovaný, jasně není to sedmička, ale nikdo nemuže od 3er čekat že bude mít vydrž podvozku 300tkm. pokud tam dáš kvalitní díly tak 100kkm vydrží.

akorát nevím jeslti bych šel do E46 za 150k, vzhledem k tomu že s tímdle rozpočet jde koupit už E65 tak bych fakt radši trošku přidal a koupil E90, možna by se našla i za 150k, nějaká 325i N52, proti E46 je to spolehlivější stroj, ty E46 už se prostě hodně sypou, né nějaké vážné věcí, ale furt kraviny, furt řešíme věcí typu zarezlo prasátko v brzdiči, rozpadla se ručka, nejde ventilátor, odešel ježek atd atd. u E90 tydle závady vůbec nezaznamenávám z celýho složení vozovýho parku mi E90ky v benzínu vychází jako z nejlevnějších aut na servis kde mi tady ročně nechají ti lidi do 20k za komplet servis a ještě si stěžujou jak je to strašně drahý :D
lidi s E60 naopak klidně i 100k ročně, někdy taky dvojnásobek atd.

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: pon 25.06.2018 06:58
od JaraX
ta e46 330d má pro mě hlavně nostalgickou hodnotu, od doby co s ní Ant & Pete na gumballu dojeli druzí a osobně jsou pro mě 1ky protože měli nejzábavnější videa :)
https://www.youtube.com/watch?v=dP9Oe3bzjas

moje oblibena scena je prvních 20s tohoto videa
https://www.youtube.com/watch?v=Rcq9zlQY20s

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: pon 25.06.2018 14:29
od TurboShnek
JaraX píše:ty E46 už se prostě hodně sypou, né nějaké vážné věcí, ale furt kraviny, furt řešíme věcí typu zarezlo prasátko v brzdiči, rozpadla se ručka, nejde ventilátor, odešel ježek atd atd.
Když to říkám já tak mi říkají že jsem blbej e46 je spolehlivostí někde jinde co tady meleš. :D Tady ti to samý říká mechanik. Tyhle naftový motory v E46 jsou velmi spolehlivý, jak čtyř válec tak šetsí válec protože je to ten samej motor, věřím že najedou i 1 milion km. Já už jsem najezdil skoro 50,000km a ještě se mi nestalo že by mně to někde nechalo ale je pravda že pořád odchází maličkosti, kterých když pár odejde, časem budou stát víc než třeba ta VP44 pumpa nebo repas převodovky.

Prasátka zareznou to je pravda, na brzdy jsem úplně zapomněl i když je teď sám dělám. Tam nereznou jenom prasátka, když to koupíš tak musíš hned vyměnit brzdy a pravděpodobně i zadní brzdový trubičky protože budou shnilý. Budeš muset vyměnit žhavící svíčky, odhází řídící jednotky větráků, všelijaký čidla, kromě toho když koupíš před face-liftovanej model budeš muset vyměnit podtlakový hadičky atd.... atd... Brzdy se dají udělat za 4000, podtlakový hadičky stojí 100 korun, čidla stojí pár tisíc jenže když si to nebudeš dělat sám budeš ceny všech oprav muset zdvojnásobit a možná i ztrojnásobit.

Je důležitý pochopit že jdeš do strašně starýho auta který bude na 95% zanedbaný a chceš ho začít používat jako kdyby bylo nový, a teď bude na tobě aby jsi všechno dal do pořádku a dál ho udržoval což bude stát hodně, obzvlášť když si to nebudeš dělat sám, a je jedno jestli si koupíš naftu nebo benzín nebo budeš jezdit na LPG, všechno to bude už starý.

Jinak stará Octavie tě vyjde skoro na stejně jako e46 protože tam jsou svoje probémy, hydroštosy, taky odcházi převodovky, rezne to atd... :D

Ty jsi říkal že chceš starý BMW, zažít tu nostalgii atd... Což není problém když máš peníze na vyhození, ale v podstatě má JaraX pravdu, pokud máš prachy a chceš takhle jezdit je lepší koupit novější model a tohle nechat kutilum. Další otázka je, jestli to všechno má smysl vhzledem k dnešní ekologický politice, aby si to celý neopravil a za 3 roky ti řeknou že s tím nesmíš do centra města. :D

Mých 5 centů, i když tady nebudou moc populární je že když už mně za 5 let stará e46 vyjde na půl milionu, jestli není lepší si prostě koupit Fabii za 300,000, odjezdit záruku a zbavit se toho protože tě to vyjde na stejně, možná i mín ale jezdíš v novým autě, nemusíš se srát s opravama a nejspíš to i líp pojede, protože tyhle starý diesly jsou pomalý, mají turbo díru tak že musíš pořád podřazovat aby jsi byl nad 2000 otáčkama a podovzek není komfortní. A nebo když chceš BMW tak jít do tý E90 jak tady bylo řečeno, hodit do do pucu, a za 5 let prodat.

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: pon 25.06.2018 14:33
od TANN3R
Mě se líbí, jak Kalasnikov naprosto zničí každé vznikající téma, které se týká nákupu ojetiny. Sranda, že už mu ani nikdo postupně neodporuje, protože to prostě nemá cenu. Furt ty samy nesmysly dokola..

Btw. Kalasnikove, ukaž mi jednu 330d s vp44.

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: pon 25.06.2018 18:15
od JaraX
kalasnikov471 píše:
JaraX píše:ty E46 už se prostě hodně sypou, né nějaké vážné věcí, ale furt kraviny, furt řešíme věcí typu zarezlo prasátko v brzdiči, rozpadla se ručka, nejde ventilátor, odešel ježek atd atd.
Když to říkám já tak mi říkají že jsem blbej e46 je spolehlivostí někde jinde co tady meleš. :D Tady ti to samý říká mechanik. Tyhle naftový motory v E46 jsou velmi spolehlivý, jak čtyř válec tak šetsí válec protože je to ten samej motor, věřím že najedou i 1 milion km. Já už jsem najezdil skoro 50,000km a ještě se mi nestalo že by mně to někde nechalo ale je pravda že pořád odchází maličkosti, kterých když pár odejde, časem budou stát víc než třeba ta VP44 pumpa nebo repas převodovky.

Prasátka zareznou to je pravda, na brzdy jsem úplně zapomněl i když je teď sám dělám. Tam nereznou jenom prasátka, když to koupíš tak musíš hned vyměnit brzdy a pravděpodobně i zadní brzdový trubičky protože budou shnilý. Budeš muset vyměnit žhavící svíčky, odhází řídící jednotky větráků, všelijaký čidla, kromě toho když koupíš před face-liftovanej model budeš muset vyměnit podtlakový hadičky atd.... atd... Brzdy se dají udělat za 4000, podtlakový hadičky stojí 100 korun, čidla stojí pár tisíc jenže když si to nebudeš dělat sám budeš ceny všech oprav muset zdvojnásobit a možná i ztrojnásobit.

Je důležitý pochopit že jdeš do strašně starýho auta který bude na 95% zanedbaný a chceš ho začít používat jako kdyby bylo nový, a teď bude na tobě aby jsi všechno dal do pořádku a dál ho udržoval což bude stát hodně, obzvlášť když si to nebudeš dělat sám, a je jedno jestli si koupíš naftu nebo benzín nebo budeš jezdit na LPG, všechno to bude už starý.

Jinak stará Octavie tě vyjde skoro na stejně jako e46 protože tam jsou svoje probémy, hydroštosy, taky odcházi převodovky, rezne to atd... :D

Ty jsi říkal že chceš starý BMW, zažít tu nostalgii atd... Což není problém když máš peníze na vyhození, ale v podstatě má JaraX pravdu, pokud máš prachy a chceš takhle jezdit je lepší koupit novější model a tohle nechat kutilum. Další otázka je, jestli to všechno má smysl vhzledem k dnešní ekologický politice, aby si to celý neopravil a za 3 roky ti řeknou že s tím nesmíš do centra města. :D

Mých 5 centů, i když tady nebudou moc populární je že když už mně za 5 let stará e46 vyjde na půl milionu, jestli není lepší si prostě koupit Fabii za 300,000, odjezdit záruku a zbavit se toho protože tě to vyjde na stejně, možná i mín ale jezdíš v novým autě, nemusíš se srát s opravama a nejspíš to i líp pojede, protože tyhle starý diesly jsou pomalý, mají turbo díru tak že musíš pořád podřazovat aby jsi byl nad 2000 otáčkama a podovzek není komfortní. A nebo když chceš BMW tak jít do tý E90 jak tady bylo řečeno, hodit do do pucu, a za 5 let prodat.
- jel jsi někdy vůbec v té Fabii za 300? ty si asi nedovedeš představit jak velká to je sračka, já jel nedávno v OII L&K a to auto nejde vůbec s BMW ani srovnávat, ani s tou blbou E46, natož s E90.

- benzíny a LPG budou moc do měst jezdit ještě hooooooooodně dlouho, nafta už ve většine západní Evropy do města nesmí, teda E46 nafty. E90 nafty už taky často ne.

- auta na LPG dokonce v německu nebudou muset ani platit dalniční známku, těch výhod je prsotě hodně.

- lidi s naftou se o to prostě staraj mín, takže není jedno jeslti budeš mít naftu, LPG nebo benzín.

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: stř 27.06.2018 01:26
od TurboShnek
TANN3R píše:Mě se líbí, jak Kalasnikov naprosto zničí každé vznikající téma, které se týká nákupu ojetiny. Sranda, že už mu ani nikdo postupně neodporuje, protože to prostě nemá cenu. Furt ty samy nesmysly dokola..

Btw. Kalasnikove, ukaž mi jednu 330d s vp44.
Já jsem nic nezničil, já jsem realisticky spočítal kolik by ho ta ojetina mohla stát za 5 let s takovým nájezdem. Dospěl jsem k tomu že by ho to mohlo vyjít na 5kč za kilometr, což mimochodem není vůbec špatný protože i stará Octavie by vyšla na stejně a tady za tu cenu má auto vyšší třídy.

A máš pravdu v 330d není VP44, spletl jsem se, tam je jiná naftová pumpa která stojí, myslím taky kolem 13,000 - 40,000kč tak že to kalkulaci nijak nemění.
JaraLPG píše: - jel jsi někdy vůbec v té Fabii za 300? ty si asi nedovedeš představit jak velká to je sračka, já jel nedávno v OII L&K a to auto nejde vůbec s BMW ani srovnávat, ani s tou blbou E46, natož s E90.

- benzíny a LPG budou moc do měst jezdit ještě hooooooooodně dlouho, nafta už ve většine západní Evropy do města nesmí, teda E46 nafty. E90 nafty už taky často ne.

- auta na LPG dokonce v německu nebudou muset ani platit dalniční známku, těch výhod je prsotě hodně.

- lidi s naftou se o to prostě staraj mín, takže není jedno jeslti budeš mít naftu, LPG nebo benzín.
Ve Fabii jsem samozřejmě jel jinak bych jí nikomu neradil. :D Jel jsem ve Fabii 1, 2 i v nový 3. Jedničková Fabie samozřejmě má do e46 hodně daleko, ale dvojková se mi hodně líbí, má příjemnější podvozek než e46, se správným motorem je docela zábavná, dobře se řídí a je to celkem pěkný, praktický malý auto. Trojková je taky pěkná protože už není tak vysoká jako dvojková což byl její hlavní nedostatek.

Tím neříkám že je lepší než BMW (i když je plno motorů od BMW místo kterých bych si vzal Fabii kdykoliv) a že si jí má koupit. Jediný co jsem řekl je že ho pravděpodobně vyjde na stejně jako ta e46 330d, tak že když chce jezdit a nechce se srát s opravama, olezlým interiérem, ekologickou politikou atd... stálo by to za zamyšlení (což je nejspíš důvod proč jí má skoro každej druhej).

Co se týče LPG, o tom radit nemůžu a nebudu dokuď si ho sám nekoupím a nebudu s první ruky vědět jak to s tím je. Tím neříkám taky že si ho nemá koupit. LPG taky stojí za zamyšlení, obzvlášť kvůli dnešní naftový politice, tak že mu to můžeš taky spočítat, jako mechanik to uděláš líp než já protože máš přehled úplně o všem. Mně by to taky zajímalo protože příjde den když budu muset svojí starou rotačku prodat.

Je třeba si spočítat i LPG, i Fabii, i novější model BMW stejně jako jsem spočítal tu 330d protože všechny silnice vedou do banky. ;) Kupovat auto emocema se nemá, pokud nejsi Bill Gates, protože až si to za 5 let spočteš, možná z toho budeš mít emoce který jsi nechtěl. :D

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: stř 27.06.2018 07:35
od JaraX
pokud nechceš kupovat auto emocema, tak jsi u BMW z roku 2000 uplně špatně.

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: stř 27.06.2018 17:40
od PPK
kalasnikov471 píše:já jsem realisticky spočítal kolik by ho ta ojetina mohla stát za 5 let s takovým nájezdem
Na zaklade vymyslenych cen nebo cen z nejdrazsiho ceniku co si nasel jeste navysenych o kalasnikovu konstantu na totalni nesmysl :D
A jeste si tak hloupy ze i u neceho kde se jednoduse da overit, ze meles kraviny, stale trvas na svoji pravde...

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: stř 27.06.2018 21:45
od TurboShnek
PPK píše:
kalasnikov471 píše:já jsem realisticky spočítal kolik by ho ta ojetina mohla stát za 5 let s takovým nájezdem
Na zaklade vymyslenych cen nebo cen z nejdrazsiho ceniku co si nasel jeste navysenych o kalasnikovu konstantu na totalni nesmysl :D
A jeste si tak hloupy ze i u neceho kde se jednoduse da overit, ze meles kraviny, stale trvas na svoji pravde...
Tak si to začneme ověřovat když jsem tak hloupej a jsou tady vymyšlený ceny. :D

1. Půměrná spotřeba 330d na 100km: (https://www.auto-data.net/en/bmw-3er-e4 ... 184hp-9988)

Fuel consumption (economy) - urban 9.3 l/100 km.
Fuel consumption (economy) - extra urban 5.4 l/100 km.

Průměr: 7.15

2. Cena 1 litru naft dnes: (https://www.kurzy.cz/komodity/benzin-nafta-cena/)

26.06.2018 32.43 Kč

3. Cena STK řekněme v praze (https://www.stkpraha.cz/cenik/)

Vozidla kategorie M1, N1 990 Kč
Naftový motor* 990 Kč

1980 kč za jedno STK v praze.

4. Pojistka (u čsob)

Franta ze Smíchova, 28 let, 0 bonusů (protože celou dobu jezdil pojištěnej na bábu), auto zaparkovaný na ulici atd...

14 046 Kč za rok

Obrázek

5. Olej GM Dexos 2 5 litrů (https://www.bonatrade.cz/gm-dexos-2-5w- ... XwQAvD_BwE)

Nejlevější 467 Kč.

330d bere nějak 6 litrů pokud se nemýlím tak že 600 kč protože musíme dokoupit ještě 1 litr (https://www.bonatrade.cz/gm-dexos-2-5w-30-1l/)

Výměna řekněme zase v Praze. 600 kč. (http://nachtmann-autoservis.cz/cenik-sluzeb)

Celkem 1200 kč.

6. Podvozek

Přední ramena LEMFÖRDER: 8 888 Kč (http://autodily-az.cz/zaveseni-napravy/ ... rder-17861)

MEYLE: 5 899 Kč (https://www.carsshop.cz/sada-ramen-pro- ... 14899.html)

Na čínský padělky koukat nebudeme.

7. Turbo

Repas 6 490,00 Kč (https://www.ceske-repas-turba.cz/e-shop ... 150kw.html)

3. Vstřiky

Repas 3500kč za jeden (https://www.flexamiauto.cz/vstriky-bmw-330d/)

4. Dvouhmotovej setrvačník

Originál: 25 780 Kč (https://www.autokelly.cz/Product/BMW-21 ... 1002141669)

Neoriginál: 8394,70 Kč (https://www.automobilovedily24.cz/sachs/7017651)

5. Čerpadlo

Originál: 33 889 Kč (https://www.autokelly.cz/Product/BMW-13 ... 1002135087)

Repas: 14 750 Kč (https://www.autokelly.cz/Product/DP-135 ... 8/10595974)

6. Převodovka.

Repas: nemůžu najít, ale můžeme poslat dotaz nějaký firmě a oni řeknou cenu.

Použitá: 7 865 Kč Тohle je z 2 litru, 3 litr bude stát zhruba stejně (http://www.bmwtop.cz/nahradni-dily/poev ... -manual-2/)

7. Práce

Tak, jedem dál, řekněme že to zavezeš do nějakýho randomního servisu zase v praze, a tma si budou brát 400-500 na hodinu. Třeba sem:

http://www.autospacek.cz/cz/autoservis/ ... nich-praci

Tady si berou 400. Řekněme že za celých 5 let na tom udělají 70 hodin práce. 70x400 = 28 000 Kč.

8. Nečekaný výdaje

Řekněme že za rok odejde třeba:

Baterka: 3 099 kč (https://autobaterie.heureka.cz/varta-si ... 3/recenze/)
Pumpa: 1 430 kč (https://www.autodily-cardo.cz/rozvody/v ... 330dxd-98/)
Termostat: 1 264 kč https://granex.cz/autodily/bmw/3-1998/3 ... Id=1383170

atd...

9. Pneumatiky

4x letní = 1 303 Kč (https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneum ... UYQAvD_BwE)

4x zimní = 1 552 Kč (https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneum ... l8QAvD_BwE)

K tomu jsem zapomněl původně přidat přezutí.

Tak, začneme zase počítat, teď už tady máme ceny z internetu, ne vymyšlený:

Palivo: 7 x 32 x 250 = 56 000 kč, x 5 = 280000 kč.

STK: 1980 x 2 = 3960 kč.

Pojistka:

14 046 Kč x 3 + 6000 x 2 = 54138 kč

(Řekněme že za 3 roky s bonusama to padne na 6000).

Olej: 1200 kč x 5 = 6000 kč.

Podvozek MEYLE: 5 899 kč.

trubo: 6 490,00 Kč

vstřik: 3 500kč

setrvačník: 8 394,70 Kč

čerpadlo: 14 750 Kč

předovka: 7 865 Kč

práce: 28 000 Kč

Nečekaný věci za rok:

Baterka: 3 099 kč
Pumpa: 1 430 kč
Termostat: 1 264 kč

Total: 5793 kč x 5 = 28965

pneumatiky:

4x letní = 1 303 Kč
4x zimní = 1 552 Kč

Total: 13528 Kč

Suma sumárum:

461489.70 Kč za 5 let, děleno 5 = 92297.94 kč za provoz na jeden rok

461,489.70 + 100,000 (cena auta) = 561489.7 / 125000km = 4.4 kč
kalasnikov471 píše:
johnyrocknroll píše: Nebo celkem za 5 let s cenou auta tě bude jeden km stát 4 koruny české a 50 haléřů taky českých. :D
Už jsem to spočítal s cenama s internetu, s důkazama že si nic necucám z palce. Rozumíš arabaský číslice vole? Rozumíš česky? 5 korun, otevři ruku, 5 korun jako 5 prstů, 5 korun na 1 kilometr už jsem to spočítal dvakrát. Jste tady natvrdlý nebo neumíte matematiku nebo co? 8-O

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: stř 27.06.2018 22:58
od TANN3R
Ty vole, jedno se ti musí nechat Kalasnikove, tyhle slohovky musí dát strašně práce, i je to cely takovy hezky přehledny :D

Ale podle mě je hlavně kravina to tvoje počítání nákladů pět let dopředu, na tom je vidět, že vůbec nechápeš, proč si lidi tyhle auta kupují (někteří). Do těch tvých výpočtů musíš zahrnout i jistej fun factor. Nevím teda, jakou má hodnotu v penězích, ale věřím, že ty tenhle převod zvládneš :D Tohle je klasika u lidí, co si kupují nejmenší naftové motorizace, prostě k tomu žádnej vztah nemají a chtěj jen BMW + šetřit. Málo komu jeho auto vydělává peníze, tj. nákup auta, obzvlášť toho pro radost, nikdy nebude ekonomicky výhodná akce. Když na to půjdeš jen z hlediska nákladů + chceš jezdit bez starostí, tak ten tvůj vysněnej novej rapid možná i smysl dává.

Btw. Soused si koupil novej Škoda Kokodák, to je teda fakt odpornost zevnitř ven..

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: stř 27.06.2018 23:40
od TurboShnek
TANN3R píše:Ty vole, jedno se ti musí nechat Kalasnikove, tyhle slohovky musí dát strašně práce, i je to cely takovy hezky přehledny :D

Ale podle mě je hlavně kravina to tvoje počítání nákladů pět let dopředu, na tom je vidět, že vůbec nechápeš, proč si lidi tyhle auta kupují (někteří). Do těch tvých výpočtů musíš zahrnout i jistej fun factor. Nevím teda, jakou má hodnotu v penězích, ale věřím, že ty tenhle převod zvládneš :D Tohle je klasika u lidí, co si kupují nejmenší naftové motorizace, prostě k tomu žádnej vztah nemají a chtěj jen BMW + šetřit. Málo komu jeho auto vydělává peníze, tj. nákup auta, obzvlášť toho pro radost, nikdy nebude ekonomicky výhodná akce. Když na to půjdeš jen z hlediska nákladů + chceš jezdit bez starostí, tak ten tvůj vysněnej novej rapid možná i smysl dává.

Btw. Soused si koupil novej Škoda Kokodák, to je teda fakt odpornost zevnitř ven..
Mně to dalo asi 15 minut napsat jinak bych to nepsal. Jinak tohle je užitečný pro stovky lidí který to budou číst, možná se z toho lidi naučí vypočítat kolik je bude stát auto a nebudeme v ČR mít tolik problémů s dluhama, exekutorama, vraždama, sebevraždama atd... ;)

Náklady se musí počítat na 5 let dopředu, nebo na jak dlouho v tom budeš jezdit, snad nemusím říkat pohádku o 3 prasátkách. :P

Máš pravdu, faktor zábavy se taky možná musí počítat ale myslím že když si kupuješ naftový auto tak je pro tebe faktor peněz důležitější. :P Pro mně je faktor peněz nejdůležitější, protože na zábavu si zvykneš ale na útraty nikdy, a kromě toho všechny cesty vedou do banky.

Třeba nová 7 série s V12 je moje auto snů, ale chtěl bych si ho vzít jenom na pár dní, dát mu plnou nádrž a jet na výlet a pak někomu dát klíče, nenést za to celý zodpovědnost a pak nasednout zpátky do svý 320d kde všechno stojí pár korun a všechno si udělám sám na parkovišti. :P

A máš pravdu, Škoda Kodaiq nebo jak se ten nesmysl píše, stejně jako BMW x6, Mercedes a další crossovery jsou hnusný černý díry peněz pro lidi kterých ego se nevejde do normálního auta. :D Kromě toho, 99% lidí crossover ani nepotřebuje. :D

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: čtv 28.06.2018 07:22
od JaraX
takže ten rapid je vlastně furt jasná volba, ty crossovery stojí zahovno :D
mě prostě přijde nesmysl kupovat si BMW abych něco šetřil, sedma mě servisně stojí zatím cca 2kč km, s gumama tak 3kč, k tomu 2kč km palivo, tak jsem na 5kč km, a vím že za 5kč km mi nic jinyho takovy ježdění nenabídne, tolik radosti, atd. ale kdyby chtěl šetřit, tak taková OI 66kW bude nejspíš levnější. ale na šetření není BMW uplně nejvhodnější, už třeba jen díky odklonům a sbíhačce žere prostě víc než koncerny, zase ma lepší motory, třeba 320D 110kW v manualu a bez zatížení umí být hodně usporná. stejně tak 318i 105kW VVT. ale nikdy jsem si nekoupil BMW abych ušetřil.

Re: E46 330d do 150 000,-Kč

Napsal: čtv 28.06.2018 09:09
od laik
Taky šetřím. Mě zase nejlevněji vychází vlak a ve městě šalinkarta. A stejně se vozím v SUV. Toš to je pak těžký.