Zatím nebudeme uvažovat, že v automatické převodovce je něco špatně nebo chybí olej. Udělal bych tzv. "smazání adaptačních hodnot" toho automatu. Lze to udělat diagnostikou, ale rychlejší to je udělat "ručně" a hlavně to je zadarmo.
- výchozí stav = studený motor, ideálně ráno před vyjetím,
- zapnout zapalování do kontrolek, ale nestartovat,
- plynule sešlápnout plynový pedál až dolů, ale ne přes odpor mikrospínače pro tzv. "kick-down", držet sešlápnutý 30 sekund,
- po 30 sekundách plynule povolit pedál, vypnout zapalování a počkat, až zhasne podsvícení tlačítka START = 5-7 minut, někdy déle,
- tím došlo ke smazání zapamatovaných adaptačních hodnot automatu ....
Následuje jejich nové vytvoření v provozu:
- nastartovat motor a se zašlápnutou nožní brzdou (auto stojí na místě) několikrát zařadit voličem D-N-R-P ,D-N-R-P,
- zařadit D a rozjet auto na cca 20 km/hod a nechat dojet (bez brzdění) až skoro do zastavení - ale automat nikdy úplně nezastaví,
- opakovat rozjezd stejně do 40km/hod, do 60km/hod, do 80km/hod a do 120 km/hod a vždy bez použití brzdy nechat klesnout rychlost na 20-30 km/hod,
- hotovo.
Pro to vytvoření adaptačních hodnot není nutno naprosto přesně dodržet výše uvedené rychlosti a rezervovat si letiště. Účelem je donutit automat se rozjet a zařadit další vyšší převodový stupeň. A při uvolnění plynu nechat klesnout rychlost tak, aby si zase přeřadil zpět na nižší převodový stupeň. Důležité je smazat staré adaptace podržením plynového pedálu u stojícího motoru, potom nechat uspat řídící jednotku a při prvním startu motoru prořadit voličem automatu všechny polohy. Potom už může následovat klidná jízda po městě i mimo město, ty adaptace se vytvoří sami, tedy automat si zapamatuje styl jízdy řidiče.
