Stránka 1 z 1

Bez vodního termostatu.

Napsal: sob 09.06.2018 10:12
od Spejbl
Zdravím..
Vedeme spor s kolegou, asi si za chvilku dáme do držky :D že závodní motory jedoucí furt pod zátěží, tak nemaj vodní termostat.
Já argumentuju tím, že termostat je dvoučinný, tedy otevře velký okruh a zároveň zavře spodním talířkem obtok. Nestane-li se tak, tak přeci systém nemůže správně fungovat....... nebo se mýlím?
Navíc, bez termostatu i kdyby to fungovalo, tak voda projde chladičem příliš rychle a tolik se také neochladí.
Zkrátka si myslím, že systém s obtokovým termostatem po jeho demontáži nemůže z principu správně fungovat.
Rád bych někoho se zkušeností poprosil jak to je. Děkuji

Re: Bez vodního termostatu.

Napsal: ned 10.06.2018 07:47
od JaraX
todle ti řekne spíš asi mattyx, každopádně pokud jedu kudlu se 750i, tak teplotu v chladiči dostanu a držím kolem teploty otvírání termostatu i víc.
ted jsem tu měl jednu 750i kde do vodního okruhu někdo nalil sračku a tak jsem to čistili ruznyma prostředkama a aby nás neomezoval termostat tak jsem pár dní jezdil jen s prázdnou přírubou, auto se dlouho ohřívalo slušnou jízdou, ale pak jsem mu začal dávat, a krásně jsem ho držel furt přes 80°C, ale stejně když se ti ochladí voda, ochladí se i olej a prostě než by na tom závodě někdo vyrazil ze startu tak by to měl poměrně studeny, takže ja bych i zavod jel s nějakym racing termostatem.
kamarád pár let servisoval auta v africe a říkal že tam termostaty vubec nemaj.

Re: Bez vodního termostatu.

Napsal: ned 10.06.2018 21:50
od MattyX
Termostat je používán vždycky, jen se prodávají termostaty s bodem otevření dříve - u novějších motorů jako e46 a novější, kde se termostat otevírá elektricky případně, tak si s tím můžeš pohrát jen v jednotce.
Pokud to chceš řešit na pankáče, tak se do termostatu udělá dírka, dvě tři, podle potřeby a doladíš si to tak, aby jsi prostě chladil optimálně a ne jak ty emisní cypoviny co drží vodu na 105"C jen aby bylo vyšší EGT :)