Stránka 1 z 1

Otázky po pořízení e34 540i

Napsal: úte 22.05.2018 18:59
od Valihrach
Zdravím pánové,

nedávno jsem pořídil e34 540iA 1993, hodlám ji zachránit a vrátit ji zašlou slávu ;). Je to moje první zkušenost s e34, s V8, s hydr. automatem….takže mám spoustu otázek, ale napíšu jen ty co mě momentálně zajímají nejvíc.

1) Nějaké rady na co si dát pozor u M60? Co rozvody? Řetězům věřím, ale co vodítka a napínáky? Co preventivně udělat, kromě klasiky samozřejmě, náplně, filtry, svíčky... Olejové čerpadlo jsem utáhl, téměř všechny šrouby byly povolený :) Všude se píše, že motor při správné údržbě vydrží hodně, netuším ale jakou údržbu dostával těch 250k km....

2) Převodka řízení má vůli (jako snad všechny e34 co jsem četl, 250k km přiznaných, kdo ví kolik reálných…), vše co mělo i minimální vůli na podvozku jsem vyměnil, ale stále má vůli v řízení cca 4cm na volantu. Dost mě to vytáčí ;)

Někde jsem četl, že i jen kvůli utažení se musí rozebrat půl auta a vyheverovat motor. Pro vyndání prý musí motor ven. Tomu bych ale rád předešel :) Máte někdo zkušenosti s řízením u 540? Popř. repasí šnekové převodky? Nějaké reference? Převodka řízení pro 540 je shodná s nějakými jinými motorizacemi, nebo je spešl jen pro ni?

3) Při rozjezdu je slyšet na první dva stupně jakoby bzučení do přeřazení, po ohřátí se bzučení zmírní, ale je tam i tak. Ozývá se jakoby z palubky. Možní hloupá otázka, ale tohle je moje první zkušenost s hydr. automatem, tak se ptám. Jinak řadí celkem hladce a většinu času o ní ani nevím. Údajně měla být dělaná u p. Savky někdy v průběhu minulých dvou let.

4) Spotřeba, dle BC je dlouhodobá skorem 16 l/100km, jezdím vesměs okresky, 30% město. Moc ji nehoním, tak mi přijde dost vysoká. Tady po fóru jsem četl, že většina jezdíte s M60 kolem 10-12l, tak mi přijde 16l dost. Ani mi nejde o to, že jezdí za hodně, s tím jsem počítal, spíš jestli to neznačí jinej problém. Motor jde klidně, teplý i studený.

Díky za odpovědi,

Vali

https://valihrach.rajce.idnes.cz/e34_540i/

Re: Otázky po pořízení e34 540i

Napsal: úte 22.05.2018 22:17
od Blackie
Tak prvně ti gratuluji ke koupi pokladničky :twisted: Ba ne,taky jí mám a nedám na ní dopustit...

1.Rozvody jsou celkem v pohodě,ale vyplatí se kontrola,pod rozvodama se schovává odlučovač oleje,tak ten dát nový... Na rozvodech určitě plastový vodící lišty atd... V zimě se na to taky chystám,spíš ať poradí místní znalci V8 jetli je potřeba měnit napínáky... Řetěz nechám původní určitě,vzhledem ke kvalitě vyráběných dílů i origo nevim jestli nemám nechat i ty původní napínáky a dát jen vodící lišty?
Čerpadlo si vyřešil to je fajn,mě se kutálel šroubek ve vaně a další povolený :lol: Svíčky NGK
2.Převodka-prý to někdo repasuje,zkušenosti nemám a nevím... Utahovat jí nemá cenu,tím nevyřešíš nic...
3.To kvičení mám taky,mě to dělá hydromenič,v zimě se chystám na repas. Může to dělat přicpaný filtr nebo jen málo oleje...
4, Spotřebu moc neřeším,ale já mám 16 po městě a průměr okolo 12. Na dálku v klídku podle předpisů na kochačku pod 10 v pohodě... Nejmíň asi za 8.5l,ale to bylo 120 po dálnici :lol: