Stránka 1 z 1

N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: ned 20.05.2018 17:08
od Steini
Zdravím všechny,
již delší dobu řeším problém, kdy mi motor pouze za studena nepříjemně vibruje a otáčky jsou nestálé (oscilují mezi 500-1000), pokud se hned rozjedu, tak cítím jak auto pod plynem jemně cuká, po zahřátí je vše v pořádku.
Na autě jsem měnil svíčky, cívky, NOX senzor (následovala adaptace). Bohužel problém stále přetrvává, dostal jsem tip na přisávání vzduchu, tak jsem prošel sání a zdá se být v pořádku.
Níže přikládám odkaz na live data:
http://www.imagehosting.cz/?v=2018042108.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=201804uuu.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=201804tqt.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=201804www.jpg

Najeto mám 116tis a jak píšu, auto se po zahřátí chová naprosto normálně, táhne a necuká, spotřeba v normálu na diagu bez chyb.
Za jakoukoli radu bych byl moc rád.

Díky!

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: ned 20.05.2018 17:48
od starML
Podle přiložených obrázků vidím:
- nízký volnoběh, měl by být 660 rpm,
- vysoké korekce na Bank2 (válce 4-5-6), adaptace možná byly smazány, ale nejsou nově vytvořeny viz http://www.imagehosting.cz/?v=2018042108.jpg ,
- totéž ukazují lambda http://www.imagehosting.cz/?v=201804www.jpg ,

Tipuju všechny injektory zralé na výměnu, minimálně provést čištění. Ale napřed zjistit, jestli jsou správně zapsané korekce injektorů v ŘJ motoru.
:D

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: ned 20.05.2018 18:27
od Steini
Díky za rychlou reakci, toho jsem se bál. :( Má čištění vůbec smysl? Nebude lepší vzít rovnou nové? Co jsem hledal, tak některé nové vstřiky mají označení Index 11/12+, netušíš co to znamená?

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: ned 20.05.2018 18:33
od JaraX
a čeho ses jako bál? koupil sis N53 kde se mají pravidelně měnit vstřiky a další pulka motoru a ted se dívíš?
prostě vyměn vstřiky za poslední revizi všechny a uvidíš že to bude jiné auto. čistit nic nemá cenu.

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: ned 20.05.2018 18:55
od Steini
No potřeboval bych si být jistý, že jsou to opravdu vstřiky, protože co jsem četl, tak stejný problém způsobovalo vysokotlaké čerpadlo a upřímně jsem čekal, že ty vstřiky alespoň 150tis km vydrží.

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: ned 20.05.2018 19:13
od matiz
No, nejspis ses nedockal 8-) Kdyz si chces byt jisty, je treba je nechat otestovat.

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: ned 20.05.2018 19:24
od JaraX
otestovat je mužeš nechat, ale pokud nejsou nové, stejně tě v blízké době čekají, takže dle mého vyhozené peníze. ještě bych mrknul jaký mají index, pokud ne aktuální tak bych je prostě rovnou vyměnil. tady není o čem spekulovat.

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: ned 20.05.2018 19:38
od Steini
Dobře, stejně by mě to dřív nebo později čekalo. Ten index by měl být jaky? 11/12 ?

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: ned 20.05.2018 20:26
od starML
Co je to index se dočteš tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0#p1101796 a rovnou prodejci v BMW (jinde NE) řekni, že požaduješ index 11 a vyšší, jinak mu to nezaplatíš. Bohužel se stále ještě pokoušejí prodávat, nejlépe na dobírku zasílat, vstřikovače s indexem 8 a 9.

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: pon 21.05.2018 15:25
od Steini
Díky za rady!
O víkendu jeden vytáhnu a kouknu z jaké je série, pokud bude starší než 09, tak nebudu nic řešit a objednám všechny.

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: pon 21.05.2018 20:18
od RomanM3
To nemusíš vytahovat. Stačí sundat dekl z motoru. Je to vidět i bez demontáže, dokonce i nafotit se mi to takhle povedlo ;)

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: úte 22.05.2018 09:55
od Steini
Tak výborně, o prácí míň. :) Myslíte, že je nutné u výměny vstřiků použít momenťák na ten šroub co drží vždy ty dva vstřiky?

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: úte 22.05.2018 19:44
od starML
Momentový klíč na ten šroub č. 7 používat nemusíš, ale určitě použij správný torx.
A určitě a vždy musíš dát nový díl č. 10 "Oddělovací prvek". A že to stojí 6x10 Euro ber jako nutnost.
https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/13_1182
:D

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: úte 22.05.2018 20:35
od RomanM3
Spíše než momenťák budeš potřebovat istu, protože se budou muset zapsat korekce těch nových vstřiků do dme. Rozhodně to dotahuj s citem - dotahuješ do hliníku tak at to neprotocis

Ty uddělovací podložky dej taky nove jak píše starML...i když jejich přesnou funkci jsem až tak nepochopil/nezkoumal...

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: stř 23.05.2018 12:35
od Steini
Tak jsem na to mrknul a všechny vstřiky jsou index 05, takže objednávám všechny s novou revizí a vezmu i ty kroužky (ač jejich cenu fakt nechápu). Jinak je mi jasné, že bude třeba zapsat korekce skrze diag, než s tím začnu lítat. :)
Výměna vstřiků může mít vliv na lepší tah motoru? Nějak mi těch 200kw dech nevyráží, zvlášť když to porovnám s e90 330D 170kw...

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem

Napsal: stř 23.05.2018 14:05
od pavproch
Steini píše: Nějak mi těch 200kw dech nevyráží, zvlášť když to porovnám s e90 330D 170kw...
Protože mám taky jednu (bude už "třetí") N53B30, dovolím si reagovat - pravá zábava s ní začíná až nad 5000 toček, dole je to jako každá SPRÁVNÁ atmosféra nijaké ale lineární. To i konzernová 1.6CRD odspoda víc člověka zatlačí do sedadla....