Stránka 1 z 1

e61 545i problem s motorem???

Napsal: čtv 03.05.2018 07:13
od Popp
e61 545i 2004 215.000km LPG

1.Problem: začal žrat olej cca 3000km 0.5L oleja
(auto je pracovne týždenne njazdím +- 3000km a vždy cez weekend ked upratujem čistím a leštím kontrolujem kapaliny a viem že ten olej proste žere)

2.ked nechám auto na P a necham ho viac než 5minut len tak proste naštartovane a potom sa rozbieham vidím biely dym z výfuku

3.už sa mi stalo 2x že sa za jazdy rozsvietila kontrolka motoru ale iba blikla a nič až včera sa rozsvietila a motor chcípol za jazdy.

Vždy sa to stalo na tom istom mieste, divné nie? Po ceste domou na nie moc rovnej ceste ale jazda nakrv, čo proste auto dalo.
Proste lavotočivá nerovná cesta a kickdown do kopca a tam ked auto preletí kúskom tej lavotočivaj nerovnej cesty sa to deje, ked idem pomaly (auto predomnou) tak nic.

Po vypnutí kluča, znovu som naštartoval uplne pohode a vobec nič nevyhodilo za chybu.

Diagnostika mi hlási:
27B8 Snímač diferenčního tlaku - chyba platnosti
2761 Funkce systemu vháneni sekundárniho vzduchu 2ř.valcu
2760 Funkce systemu vháneni sekundárniho vzduchu 1ř.valcu
272C Aditivní adaptace smesi 1ř valcu, dosažení regulační meze

Dakujem.

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: čtv 03.05.2018 17:12
od Misanek
Co se týče bodů č. 1 a 2, tak máš v hajzlu stírátka na ventilech, přes které ti na volnoběh sere olej do válců. je to klasická nemoc n62, u kterých se dlouhodobě z výroby používal nevhodně specifikovaný olej ve spojení s dlouhýma intervalama výměn. Jarax ti tady určitě napíše víc

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: čtv 03.05.2018 21:13
od vyjimecnehorky12345
To jsou ty rady vyrobce...vymena oleje po 30 tis, vymena v prevodovce:nikdy,dozivotni. Prd....olej menit po 15ti a prevodovku po 60tis a je klid.

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: pát 04.05.2018 18:52
od mobilman
Ahoj: také mi to dělalo to kouření na volnoběh a po přidání plynu. Měl jsem tam od předchozího majitele olej 5W30 - tak jsem ho vyměnil za 5W40 a jelikož najezdím
málo km tak měním olej asi po 10000km a už asi 3roky nekouří vůbec - snad se to vyčistilo a ten hustší olej ty stírátka ventilů nepustí - mám zatím klid a mám asi ten samý motor co ty.

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: pát 04.05.2018 19:06
od TANN3R
Změna oleje sice může pomoci, ale je to jen oddálení opravy. Ono to bere olej dál, jen v menším množství. Ale gufera na ventilech má v háji minimálně polovina N62, a ani nezáleží na nájezdu, spíš stáří, olej a režim, v jakém ten motor fungoval. Časem to zabetonuje kanály sekundárního vzduchu a katům se to taky dlouhodobě nelíbí.

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: pát 04.05.2018 20:45
od Popp
Olej mením 10-12tis. a dávam 5W40, Aktualne mám najazdené necelých 215tis. Kupene pri 154.000km dotedy 5W30 odtedy 5W40.
Psycho tempo ale, najazdím dost km.

Takže "stíratka na ventilech" OK no, zajtra to poviem mechanikovi a uvidíme čo mi nato povie, výmena komplikovaná?

Dolu výka ventilou + nové tesnenia
Dolu hlavy + nové tesnenia
Nové "stíratka na ventily"
?

Chápem to správne?

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: pát 04.05.2018 21:18
od JaraX
pokud na to máš vybavení tak hlavy dolu nemusí, prostě se sundaj ventilvíka, vyhodí vačky a udělá se to na autě, no a nebo motor ven a udělat ho komplet i s rozvodama atd.

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: sob 05.05.2018 07:17
od Popp
Máš recht Jarax asi to takto skončí, docela ma to mrzí človek jazdí v a s BMW a myslí si že jak ma spolahlivé auto a ono hovno s makom.
745ka my vydržala 370tis a to som ju predal a boh vie kolko snou najazdil ešte nový majitel
750ka 280tis a pohoda nič zasadne. Na manželkynej 550i najazdene 230tis a už sme menili vodnu pumpu alternator tesnenia pod ventilmi atd... kde je to LEGENDARNE BMW ako e39 540i s ktorou som najazdil 660tis a jedine čo chcela bol olej a benzin alebo e38 740i ktorá ani ten benzín nepotrebovala.

Len pre zaujimavost mam vo firme pre zamestnancou Dacie Dokker, dá sa povedat že nájazdy KM sú také iste ako mam ja, samozrejme uních je striktne dané dodržovat rýchlosti. Ano viem je to tupé sprosté auto ktoré okrem náprav, mimochodom sa menia dost často, nepotrebuje nič fakt iba olej a benzín/LPG.

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: sob 05.05.2018 07:45
od JaraX
no já nevím, ale mě nepřijde dát 20 tisíc za výměnu gufer jako něco hrozného, když už je to pak na furt.

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: ned 06.05.2018 09:40
od Popp
Než dat 20 za výmenu gufer tak to nechám radšej urobit Mr. Snejkovi celý motor a mám to za 45 a bude to na 100%.

Vedel som že ma to čaká pri tomto psycho tempe ale odhadoval som to tak na nájazd 300.000+ a to jazdím 90% dialnice

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: ned 06.05.2018 23:58
od Snejk
to je spis o stari nez o km, kouri i mensi najezdy...

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: pát 11.05.2018 23:29
od Filozof
Ty V8 trpí dost na teplotu jsou mírně stále přehřívané. Psali to na zahraničním foru kde to řešili už nějakej čas zpátky proto se ty motory tak často musí dělat odchází tam spousty věcí mnohem dříve.
Termostaty kolem 90C plus mínus pár stupnů to vyřeší a je po problému. Tak až bude motor hotovej nech si tam rovnou udělat termostat na nižší teplotu. Auto se ti odmění vyšší spolehlivostí. Jak chlazení tak komponenty motoru.

Motory mají často 110C a není to vubec dobré i pro olej který rychleji degraduje jako když je o 15-20C nižší teplota ...
Motory kolem 90-95C jsou absolutně spokojené.
Jarax už to začal taky nabízet klidně to proberte společně. Kdo umí AJ mluví o tom i na youtube a zahraničních klubech BMW kde to už nějaký čas aplikují.

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: sob 12.05.2018 18:16
od Popp
Dakujem za typ, ked v garáži odparkujem 545i a 550i naraz ked su obe rozpalene tak v tej garáži je 40° aj v zime, zaujimave že 760Li aj ked ma motor HTP :lol: tak ta tolko nehicuje, uvidíme jak je natom 850Ci, centralnu jednotku rekuperacie mam v garaži takže mi to teplo pekne rozvede do celeho domu :roll:

100% to urobím jak u svojej 545i tak aj u manželkynej 550i, škoda len že na obydvoch su nové termostaty.

Ked som bol naposledy u Snejka diagnostikoval mi špatný termostat takže som ho hned menil a manželke zase odyšla vodná pumpa tak som menil hned všetko aj termostat samozrejme.

Uvidíme jak natom časovo bude Snejk, viem že uhnat ho je impossible.

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: sob 12.05.2018 21:43
od Snejk
neni to impossible jen ses asi 15tej na motor v poradi.. cekej

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: ned 13.05.2018 07:29
od Sweden
:lol: :lol: :cry:

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: ned 13.05.2018 13:24
od Popp
Jojo počkám si, nevidím vtom problém, viem kolko máte práce.

Zvolnil som tempo a od výmeny oleja mám najazdené už 5400km a dnes pri kontrole chýbalo asi dva deci.

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: ned 13.05.2018 20:13
od TANN3R
Ono ti to nebude brát skoro nic, než se dostaneš někde do ucpaného města nebo zácpy. Olej ti to přes gufera vezme hlavně na volnoběhu.

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: pon 14.05.2018 10:36
od Sweden
Mám zajímavou zkušenost, N62 po přechodu z 5w30 na 5w40 asi tak po 6tis.km se gufera ozvaly, do té doby byl klid. Olej od výměny do výměny ( 10tis.km ale spíš po roce, nenajedu s tím tolik) bez dolévání. Zajímavá věc je teď po zimní odstávce, přes zimu zazimováno, sem tam nastartováno a sem tam při hezkém počasí a suché silnici projeto pár desítek km, asi tak 3x za zimu. Na podzim klasický lehký smrad spáleného oleje, v koloně na D1 po delším volnoběhu lehký oblak dýmu, Snejk domluven ač to zatím nedopadlo :D , po zimě ať dělám co dělám, žádný smrad, žádný dým, prostě jako by byly gufera v nejlepším pořádku, na olej odjeto 6tis.km, olej stejná viskozita, stejný výrobce, v motoru je asi 13měsíců.

Nějaké vysvětlení proč je najednou klid? Díky. ;)

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: pon 14.05.2018 23:45
od Gerchan
Sweden píše:Mám zajímavou zkušenost, N62 po přechodu z 5w30 na 5w40 asi tak po 6tis.km se gufera ozvaly, do té doby byl klid. Olej od výměny do výměny ( 10tis.km ale spíš po roce, nenajedu s tím tolik) bez dolévání. Zajímavá věc je teď po zimní odstávce, přes zimu zazimováno, sem tam nastartováno a sem tam při hezkém počasí a suché silnici projeto pár desítek km, asi tak 3x za zimu. Na podzim klasický lehký smrad spáleného oleje, v koloně na D1 po delším volnoběhu lehký oblak dýmu, Snejk domluven ač to zatím nedopadlo :D , po zimě ať dělám co dělám, žádný smrad, žádný dým, prostě jako by byly gufera v nejlepším pořádku, na olej odjeto 6tis.km, olej stejná viskozita, stejný výrobce, v motoru je asi 13měsíců.

Nějaké vysvětlení proč je najednou klid? Díky. ;)
Asi se ten motor začal bát, že půjde pod kudlu, tak radši vyšlapuje :-)

Re: e61 545i problem s motorem???

Napsal: úte 15.05.2018 22:35
od Popp
Jazdím teraz zase otrošku akčnejšie a boha jeho nič, žiadny dym, ma klepne.
Nevadí aj tak to musím necham urobit všetko, sa nato vyseriem a vráti sa mi to ako bumerang.