Stránka 1 z 1

E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 02.05.2018 10:57
od holota
Ahoj, prosím o radu. Auto jezdí na LPG r. 99. Po dojezdu jsou strašně natlakované hadice, hlavně vrchní k chladiči. Teď naposledy po ujetí 20 km spodní hadice úplně studená, vrchní horká, ale tvrdá jak kámen. Stopy po vodě kolem víčka. Termostat měněný před rokem, vodní pumpa teď nová i víčko expanzky (nepomohlo), reduktor k LPG měněný před dvěma lety. Nemáte s tím někdo zkušenost?

Děkuji

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 02.05.2018 11:25
od Jaris330D
Kolik mas teplotu vody? Chce vyzkouset, jestli funguje termostat.

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 02.05.2018 11:54
od holota
Jak se to pozná? To je v nějakém tom skrytém menu?

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 02.05.2018 12:28
od Jaris330D
To ti musi poradit nekdo, kdo ma e38, ale tim bych zacal a nespolehal bych na to, ze je tamto a tohle rok menene. Podelat se muze cokoliv a kdykoliv. Nevim, jak u e38, ale u jinych aut jsem i zkousel vyndat termostat a jezdit bez nej, abych zjistil, jak se to chova.

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 02.05.2018 21:16
od holota
Tak jsem to projel na benzin, teplota vody se pohybovala mezi 96-99°C po 5 km hadice zas uplne k prasknutí, spodni vlažná. Po ujeti 5km zpatky po 2 min. od zaparkování zvuk jakoby praskla hadice a sel ven vzduch, jako kdyz se vypustí celý nafukovací balónek, slo to z hadice u reduktoru LPG a byl citit plyn. Hadice byly menene pred trema mesici. Po minute se to vypustilo a byl zas klid

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 02.05.2018 21:28
od dogeatdog
Zkousel jsi to odvzdusnit? 2.8 ma tusim dva odvzdusnovaci ventily, jeden na chladici a druhy na trubce.

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 02.05.2018 21:59
od JaraX
tak máš KO reduktor a pouští ti plyn do vody.

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 02.05.2018 22:25
od holota
Odvzdusnoval jsem to uz asi 15x za ten měsíc co to tlakuje. Ale nikdy nebyl citit plyn z expanzky.. Auto mam sesty rok, pred dvema lety auto blbe startovalo, vubec nechtelo chytnout, ale tocilo, tak plynar zjistil problém v reduktoru, vyměnili ho a vse šlapalo zas dobře. A ted jsem to chtěl schvalne project jen na benzin abych vyloucil případnou zavadu reduktoru a stejne to zas delalo to samy. Takze i kdyz jsem nejel na plyn, tak ten reduktor stale hraje roli nejak v tom okruhu? Moc tomu nerozumim :-/

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 02.05.2018 23:03
od Jaris330D
Tak ono zalezi, aby se ti to neprehrivalo. Pokud se to neprehriva, tak to siceni muze byt jen diky podchazeni lpg u nejakeho spoje u hadice na LPG. Ona vodni hadice nebude nikdy meka. Pri 95°C bude tlak v celem systému. Kdyz nebudes jezdit na LPG, tak by ti plyn nemel ani do chladiciho systému tlakovat. Mne kdyz tlakoval reduktor do chladiciho systému, tak jsem v expanzce cejtil smrad plynu.

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 02.05.2018 23:23
od holota
nepřehřívá se, alespoň podle ukazatele teploty ne, ten byl vždycky přesně na půlce. S tim reduktorem mi to přijde logický, jen mi nepřijde logický, že to tlakuje, i když mám vyplé LPG a jedu jen na benzin. Snad jen, že by to bylo hodně zavzdušněné. Tak ještě zkusím pokus, znovu odvzdušnit a vůbec už nezapínat plyn.

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 09.05.2018 11:22
od holota
Tak plynem to není, je odpojený a najeto cca 250 km tlakuje pořád, odvzudněno zase, už po několikáté. Nepřehřívá se, tepolota vody stále 96 - 99 st., voda se neztrácí, ale dere se ven skrz víčko expanzky, které je nové od BMW. Hadice nejde ani o půl centimetru promáčknout. Víčko oleje čisté, ve vodě nejsou vidět stopy oleje, nicméně mi přijde, jakoby bylo palivo trošku cítit.

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř 09.05.2018 11:59
od laik
No a co těsnění pod hlavou? Za ty roky proč ne. A existuje na to taky měřák, jestli jsou ve vodě spaliny.