rhinos píše:tak ale obecne k tematu.
Je vhodne udelat proplach a rvat nejake aditivum do oleje nebo to zavani pruserem?
Mam treba tip na sadu od BG.
Co se tyce proplachu motoru, podle toho co jsem slysel to je vhodny jenom kdyz vis ze v nem jsou nejaky usazeniny kterych se potrebujes zbavit. Napriklad kdyz tam byla nejaka zavada ktera zpusobila aby se v motoru vytvorili usazeniny. Napriklad otcovi na VW Passatu 1.9 TDi odesel hydrostos, ojela se vackova hridel a k tomu jeste mel spatny turbo tak ze motor byl celej od usazenin, to bylo videt hned kdyz se sundal vackovej kryt. V takovym pripade byl vhodnej proplach.
Kdyz jsem koupil svoji 320D tak jsem delal vyplach motoru pri prvni vymene oleje protoze v servisni knize byla dira 2 roky a nevedel jsem jak casto ho predchozi majitel menil, a taky jsem prechazel z 5W40 na 5w30, tak jsem si rekl ze by bylo rozumny to cely vyplachnout. (Pravdepodobne to nebylo nutny, ale lip se mi po tom spalo.

)
Taky jsem delal proplach prevodovky kdyz jsem v ni menil olej protoze za 20 let se tam pravdepodobne uz vytvorili usazeniny, a pomohlo to, rychlosti tam ted jdou jak maji.
Kdyz delas proplach motoru tak rozpustis i usazeniny ktery se vytvorili kolem vselijakych tesneni ktery jsou za ty leta uz vymackany a ted vlastne pomahaji tesnit tvuj motor, tak ze se muze stat ze ti kvuli tomu nekde zacne protejkat olej.
Tak ze pravidelny vyplachy nejsou treba a muzou i uskodit.
Co se tyce aditiv do oleje, za celej zivot jsem slysel snad jenom o jednom kterej mozna opravdu ma nejakej ucinek. Podle mne za ty penize co utratis na aditiva je lepsi koupit si kvalitnejsi olej a nebo jeste lepsi vymenit si 2x olej. Cervstvy olej je vzdycky lepsi nez starej s aditivem.
Do my 320tky se nikdy zadny aditiva nelili, akorat se pravidelne menil olej u dealera BMW (mozna krome tech 2 let kdyz to vlastnil predchozi majitel od kteryho nemam servisku), ja tam leju GM Dexos2 5w30 kazdych 8000-10,000km/1 rok a motor je cistej, nikde nic netece, puvodni turbo, komprese je vyborna, vsehno je jako kdyby to vcera vyjelo z fabryky.
Jeste si vzpominam ze minulej rok po internetu hodne kolovali reklamy na nejakej aditiv v zluty plechovce asi za 400, uz jsem zapomnel jak se to jmenovalo, ale v Tatre zjistili ze ten aditiv rozezira bronzovy soucastky v motoru. Tak ze proc tam lejt nejakej aditiv za 400 kdyz si za 500 muzu koupit 5 litru Dexos2 a vymenit olej 2x do roka. (coz je taky zbytecny pokud nenajedes tolik km aby to bylo nutny, dnesni synteticky oleje se uz nemusi menit tak casto.)
