Stránka 1 z 3
M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: čtv 01.03.2018 13:55
od ACDC
Volnoběh naprosto OK. Diagnostika bez závad. Při přidání nad 2000ot tak do 2300ot motor maličko houpe v rytmu tak 2 sec. +/- 20-50 ot. To ani tak moc nevadí, ale provoz na plyn to zesílí tak 10x a to už hodně vadí. Vím, že každá chyba benzínu se zvýší plynem. Na plynové diagnostice taky vše OK, ale na mapě je vidět, jak kulička obíhá v kruhu. Čím to může být? Sání OK. dík
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: sob 03.03.2018 19:34
od ACDC
Nikdo??
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: sob 03.03.2018 19:51
od Spejbl
Když by byly dobrý svíčky s civkama a lambda, i když na lpg tam mate asi nějaké emulátor signálu, tak bych se zaměřil na vanos, protože v těchto otáčkách vykonává největší aktivitu.
Takže asi diagnostikou skontrolovat jeho průběh regulace.
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: sob 03.03.2018 20:21
od ACDC
Žádný emu není. Vanos kouknu znova. dík
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: ned 11.03.2018 13:49
od ACDC
Tak jsem z toho trochu smutný, kolísání je větší, tak +/- 100 ot. (benzin) na plyn i chcípne. Závady žádné. Live data ukazují vše, snímání vaček, otevření selenoidu vanosu, prostě vše tak nějak normál. Diagnostika DELPHY. Odpojení čidel vaček nebo ventilů nemá na nic vliv. Palivo lze vyloučit, když to dělá i na plyn. Sání OK. Volnoběh se ani nehne. Kontrolka motoru nesvítí. Na tisíc otáček houpání asi v rytmu 2 sec. Jede to úplně v pohodě. Co to doprdele je? Mechanický problém asi ne. HELP, 8mi válce musíme chránit!!
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: pon 12.03.2018 17:29
od ACDC
Tak podle mechanika, který dělal léta v servisu BMW (teď soukromě-logicky) se mám podívat na signál z škrtící klapky, v tom určitém místě mohou být snímací poťáky už ochozené a pak to dělá takové problémy.
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: stř 14.03.2018 15:01
od ACDC
Tak snímání klapky-potenciometry naprosto OK, bez jediného zadrnutí. Na klapce je vidět, jak ty otáčky jemně dostavuje +/-. Vanos čidla a ventily měřeny osciloskopem, taky ok. Dělá to s váhou i bez. Lambdy taky ukazují hodnoty, ale nevím přesně kolik má mít M62. Stejně by to ale nedělali jen v tom úzkém pásmu otáček, nebo ne? help
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: stř 14.03.2018 16:15
od laik
Když máš všechno dobré, hydroměnič jsi vyloučil?
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: stř 14.03.2018 18:06
od ACDC
Tohle vše se neděje za jízdy..
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: stř 14.03.2018 21:28
od RomanM3
Hele a neni to přeci jen tou klapkou? Je otázka co je příčina a co důsledek. Jestli ona chodi protže se RJ snaží neco dorovnat takto anebo jestli ma RJ nejake zmatené signály z klapky a proto s ni mele a proto to houpe.
Další vec jeste co me napadá jsou senzory klepani...
A ty lambdy by chtělo zmerit osciloskopem asi
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: čtv 15.03.2018 00:32
od ACDC
Jo, lambdy je poslední věc, na kterou kouknu osciloskopem, diag ale ukazuje od 0,2 - 0,6V. Jasně je vidět, jak se to snaží regulovat, všechno se houpe, všechno reaguje, ale proč. Signál z klapky je ale spojitý, žádné cukání. A v takovém úzkém pásu jen kolem těch 1000 ot. Měl jsem odpojené čidla i ventily vanosu, ale nemá to vliv. Přitom na něj bylo podezření první. Čidla klepání jsem teda taky neměřil, ale podle diag předstih není velký, aby to zaklepalo. Ale zkusím taky. Ještě pedál plynu, pokud by dával cukavé napětí, uvidím. Mechanik je na dovolené, tak příští týden k němu.
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: pát 20.07.2018 15:01
od ACDC
Koupil jsem novou klapku. Žádná změna. Co to kur.. může být? Jinak je na prodej, absolutně nová VDO. dohodou
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: ned 22.07.2018 09:55
od JaraX
a smazal jsi adpatace klapky a nechal ju naučit?
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: úte 24.07.2018 17:03
od ACDC
Závady (jenom řízení termostatu a odstavená sekund. vzduchová pumpa) žádné, smazány, adaptace smazány, jak naučit klapku nevím, 30sec zap15 a plný plyn??? Jinak to dělá dál, po odpojení čidel vaček podstatně míň, ale auto pak jede blbě, nemá takový výkon, což podle mne ale znamená, že vanos funguje. Všechny live hodnoty fungují, čidla vaček, procenta vanosu (i když je zobrazeno jenom řízení PWM) ale když se mění hodnoty na snímačích vačky, tak důkaz 2, že vanos funguje. Váha vliv nemá, vstřiky a palivo to být nemůže, když to dělá i na plyn. Svíčky OK, jsou tam pár tisíc km. Sání OK, volnoběh se ani nehne. Hodnoty lambd se mění 0,4-0,8, taky OK. Pedál plynu taky OK, měřen, navíc s ním už pak nehýbu když to houpe. Prostě regulovaná soustava, která jako celek funguje, vše na všem závisí a mění se, jenom kolem těch tisíce ot. to něco rozhodí, ale co.....
Záhada, "moji" dva mechanici co sázeli na klapku taky už neví. Asi se budu muset objednat k někomu z místních mágů, což je ale teď v létě asi dost nereálné. Ještě jedna věc, při takové meziteplotě, třeba hodinu po jízdě někdy nechce chytit na ťuk, musím přidat maličko plyn.
Kdyby to občas nechcíplo na plyn v těch kritických otáčkách kolem tisíce, vykašlal bych se na to, ale když to zdechne při dojíždění do křižovatky a nejde najednou posilovač, je to někdy na palici.
Dík všem, kdo by ještě věděl co s tím. (klapku tam už nechám, stejně už by na ni nebyl asi spoleh).
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: úte 31.07.2018 11:54
od ACDC
Tak už jen lambdy. Ačkoliv diagn. ukazuje nějaké smysluplné hodnoty (0,3-0,7V), na osciloskopu je čára, která se změní při šlápnutí na plyn, zakolísá, ale jinak rovina s občasnou špičkou. Zajímavé, že EML nesvítí a loni jsem prošel emisemi. Jestli mají 300kkm, není divu. Mám TU, ale naštěstí zadní sondy jsou softwarově odstaveny, mám ještě EU2, protože EU3 je až poface, já mám vše mimo displeje face, ale ofiko ne, je od 9/99?
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: ned 05.08.2018 22:48
od Ewou
Koukal si dozadu na sání, jestli je ta membrána ok ?
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: pon 06.08.2018 20:58
od ACDC
Jo, odvzdušnění je komplet OK, děláno s rozvody.
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: úte 07.08.2018 21:25
od Fx
Kontroloval jsi fyzicky rj motoru, konkretne prostredni konektor? Kombinace divneho chovani a hlaseni chyby termostatu napovida, ze by mohl byt konektor na rj motoru zeleny od nemrzky. Zrovna vcera jsem jedno takove auto resil, jinou jednotku me7.2 mam pripadne k dispozici a dokazu i naklonovat data z jednotky puvodni do ni.
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: stř 08.08.2018 19:12
od ACDC
Ne, tohle je OK. Výhřev je odpojen úmyslně, mám tam úpravu na normální termostat. Konektory v pořádku, vše prohlédnuto, vytažené, OK. V sobotu vyměním lambdy a uvidím, co se stane. Doufám teda, že po devatenácti letech půjdou ven, určitě je nikdo neměnil.
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Napsal: čtv 09.08.2018 09:45
od Filozof
ACDC - Dobře že máš klasickej termostat takže kolem 93-96C se ti drží teplota ? nebo je to 97ka termostat ?
Kontroloval jsi teplotu za jízdy i když stojíš o kolik ti vyleze.
jinak mě jednou u starší 525i zlobil LPG systém a díky tomu se přizpusobil benzín a zlobil pak taky ... po výměně vstřikovačů a znovu obnovení mapy LPG s filtrama a svíčkama jsem zase jezdil bez problémů a schcípání motoru.
Jinak váha vzduchu a lambdy dělají taky dost a je třeba ověřit že jsou ok.
Diagnostiku při jízdě bych zkusil live data at je vidět propad kde je problém.
Jinak dělá to při jízdě se studeným motorem nebo jen teplým ... jakoby ihned první minuty po rozjezdu nebo spíše po ohřevu či kdykoliv ?
V jakém stavu jsou svíčky ? Kontroloval jsi je ?
Jednotka motoru vím že mohou mít taky problémy. Je to taky jedna z příčin kdy si mechanici nevěděli rady a až po dlouhém pátrání došlo k jednotce. Pin nebo prostě odešla vlivem stáří a vykazuje jiné hodnoty.