Stránka 1 z 2
N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: čtv 01.02.2018 12:20
od El_Fuego
Ahoj,
tak jsem byl dneska na emisích, a moc mě nepotěšili. Musel si tam s tím dost dlouho hrát, aby naměřil hodnoty takové, abych prošel. Řeším dlouhodobě problémy s rozsvěcející se kontrolkou MIL a diagnostika mi píše Chyby 29F4 a 29F5 katalysatorkonvertierung Bank1 a bank2.
Poslední měsíc mi tam k tomu začala vyskakovat i chyba 2A98 Kurbelwelle Einlassnockenwelle, Referenz. Po prohození ventilů Vanosu se chyba přesunula na výfukovou Vačku: 2A99 Kurbelwelle - Auslassnockenwelle, referenz.
Trojcestný ventil už je objednaný, a příští týden by snad měl být vyměněný.
Nicméně na STK mi řekli, že účinnost těch katíků je hodně nízká a jsou pravděpodobně v prdeli.
Moje otázka zní: Je možné, že je to způsobený tím Vanosem, nebo se mám připravit na to, že ty katy jsou opravdu v čoudu? RV 11/2006, Najeto 184.000 km
Díky
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: čtv 01.02.2018 16:23
od vita11
Ty vanosové solenoidy dej rovnou oba
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: čtv 01.02.2018 23:55
od starML
Ta chyba čidla vačky sacích ventilů se stane, když se více vytočí ještě studený motor – nějak to nestíhá uregulovat.
Doporučuji :
- vymontovat oba ventily na čele motoru,
- zatřepat s tím ventilem, jestli to uvnitř cvaká, ,tj. že to není zaseknuté + zakarbonované,
- ponořit do skleničky s benzínem a připojovat na piny 12 Voltů, aby to cvakalo a tím se vyplaví nečistoty – občas tam je kousek karbonu a to v tom benzínu uvidíš,
- ty ventily jsou na sání a výfuku záměnné, takže jestli se závada přesune – tak ventil vyčistit, rozchodit nebo vyměnit,
- jeden solenoidový ventil stojí cca 3.100 + 21% DPH, takže pokus o vyčištění se vyplatí,
- u N52 nezapomeň vyčistit sítko zpětného ventilu, který najdeš tady
https://5series.net/forums/attachments/ ... valve-.jpg , problém vypadá takto
https://5series.net/forums/attachments/ ... 41692-.jpg ,
- ale u N53 jsem tento zpětný ventil ještě nenašel - už se to někomu povedlo, nebo u N53 není? Zkuste mi někdo odpovědět - díky.
Více o problému zde:
https://5series.net/forums/e60-discussi ... em-127708/
https://www.pelicanparts.com/BMW/techar ... lacing.htm
Taky mi ta moje N53 občas napsala stejné chyby - 29F4 a 29F5 Katalysatorkonvertierung Bank1 a Bank2, ale na emisích jsem prošel. Ale už to nebylo s takovou rezervou, jako před 2 lety. Taky se ztratilo pár koníků, neochotně to akceleruje, výměna váhy vzduchu a všech lambd (postupně) stav příliš nezlepšila. Tak jsem odmontoval oba katíky a byla provedena pitva s tímto výsledkem
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_1_3.jpg http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_4_6.jpg - jo, a na emisích jsem s tím prošel. Ale zvenku to vypadalo celkem nevinně
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Dirka_kat_1_3.JPG .
Léčení proběhlo v
http://www.motepa.cz/katalysator_cz.html , v pondělí 29.1. jsem to tam odevzdal, ve čtvrtek to přišlo zpět přepravní službou, cena 785 Euro včetně DPH a poštovného. Pan vedoucí Grossmann tomu rozumí, jezdí s F01/N55 a tady oprava katíků vyjde o hodně laciněji, než nové origo katíky.
Jenže ta náplň katu není dřevěná briketa nebo cigareta, která shoří beze zbytku. Tím chci říci, že když ten katík vyhoří, tak se ty zbytky posunou ve směru výfukových plynů. U mne je další částí dusíkový katík
https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/fg/18_0724.jpg + rezonátor, u N52 jen ten rezonátor
https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/fg/18_0580.jpg . Takže jsem dnes do servisu poslal moderního komeníka s kamerou, aby se podíval po zbytcích toho úplně prázdného katu z Bank1 - výsledek zatím neznám. Případné zbytky bude nutno odstranit, vypáčit atp. Asi jen tak vysypat to nepůjde, určitě se to tam pěkne zapeklo. Pokud bych to neudělal, tak snížení průtoku výfukových plynů za katy opět způsobí zvýšení teploty výfukových plynů a ty katíky za svody se znovu vytaví. Tímto děkuji BMW AG za "podařenou konstrukci", která se jistě podílí na prodeji náhradních dílů výfukového systému.

Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: pát 02.02.2018 09:27
od El_Fuego
AHoj, děkuju za vyčerpávající odpověď.
Ventily už venku byly, dle mechanika žádná stopa po karbonu nic, došlo k prohození ventilů a chyba se přesunula -> tzn ventil v pytli. Už je objednanej, takže s tím už nic moc neudělám. Na to sítko řeknu mechanikovi, aby se podíval.
No a s těma katalyzátorama jsi mě nepotěšil. Mi někdo vysvětlete, jak je možné, že jsou v pytli po 180 tkm. To mi hlava nebere....
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: pát 02.02.2018 21:09
od RomanM3
Milane, ty sitka jsou i na n53. Jsou ve predu hlavy naboku hned vedle svodu výfuku pro první válec. Nejsou vidět. Spis je najdeš nahmatas. Nebo zrcatko pomůže nebo jako ja tam das mobil a budes na slepo fotit.
Jsou to hliníkové šrouby na torx. Číslo uz nevim. Kdyby se sem daly nejak inteligentně vkládat fotky dal bych je...
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: pát 02.02.2018 22:42
od starML
Aha, už jsem to našel, díl č. 1136 7541692,
http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E9 ... ched_parts nebo
https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/11_3966 , podle ETK jsou tam dva kusy, protože tam jsou dva solenoidy. Svody jsou teď dole, tak bych to mohl najít.

Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: sob 03.02.2018 21:23
od RomanM3
Poslal jsem ti fotku na mejl

Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: sob 03.02.2018 22:49
od starML
Děkuji, viděl jsem ty foto (níže), ale i s vyndanými svody (katy) a expanzní nádobkou jsem se k tomu žádným nástrojem nedostal. Motor zatím vyndavat nebudu.
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Mesh1.jpeg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Mesh2.jpeg

Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: sob 03.02.2018 23:15
od starML
Výsledky pitvy NOx katalyzátorů:
- měření průchodnosti "komenickou" kamerou a svařovacím drátem prokázalo (částečnou) neprůchodnost NOx katu pro Bank1, průchodné to bylo, ale průchodu výfukových plynů ve vyšších otáčkách to určitě muselo bránit,
- u neucpané Bank2 jsem se se svařovacím drátem dostal až do struktury Nox katu, ale u Bank1 ta délka zasunutí drátu byla o mínus 15 centimetrů kratší a docela náhodou to bylo v místě čidla teploty vyfukových plynů, která dávalo reálné hodnoty teploty až po delší jízdě - psal jsem to jinde v rámci hledání "kurvítek", ale v té době mne nic závažného nenapadlo,
- po rozříznutí Nox katu pro Bank1 to vypadalo takto => fotky níže,
- vysypat zbytky před šikmým sítkem NOx katu bylo snadné, to sítko jsem neporušil, povedlo se mi to říznout přesně,
- a vydolovat zbytky z přívodu od COx katů do katu NOx Bank1 se podařilo proštouchnutím drátem, částečně vrtákem 14 mm asi po 2 minutách,
- ale pokusy o vyfouknutí stlačeným vzduchem (bez rozříznutí katíku) prostě nefungují - jsou to různě zmuchlané kousky COx katu podobné vlnité lepence, přes které stlačený vzduch (stejně jako výfukové plyny) s obtížemi projdou, ale zpět (směrem k motoru) to prostě nevyletí.
Foto:
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... ratem1.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt1.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt2.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _Enjoy.jpg
Perlička na závěr:
Celkem tři autorizované německé BMW servisy v průběhu 8 měsíců konstatovaly, že motor je naprosto v pořádku, ale doporučují výměnu oleje a filtru v automatické převodovce. Ta automatická převodovka prostě nechtěla včas podřazovat při přidání plynu nebo při jízdě do kopce, jako dříve. Amen -

Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: sob 10.02.2018 18:24
od JaraX
já to říkám furt, nekupujte si 6 válce, ale stejně mě nikdo neposlouchá, nakonec to stejně vyjde dráž jak osmiválec a svezení uplně někde jinde.
třeba ty solenoidovy ventily prostě u R6 odchází a V8 jsem ho nikdy neviděl špatnej a že mi jich prošlo rukama.
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: pon 09.04.2018 23:04
od MadButcher
Mám se u M54B30 taky bát toho co řešil starML?
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: pon 09.04.2018 23:07
od TANN3R
Na M54 ne.
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: úte 25.05.2021 12:51
od El_Fuego
Tak jsem se po třech letech a doléčení jiných - důležitějších problémů vrátil k řešení katalyzátorů, a jsem v pasti. Dle doporučení od starML jsem kontaktoval firmu motepa, aby mi nacenili repasi katů. Bohužel mi ale přišla následující odpověď, kterou jsem ani za mák nečekal:
"Good morning,
I`m sorry to tell you, that we are not able to repair this kind of cat. The cause is the different diameter.
With best regards
--
Lutz Grossmann
-Werkleiter-
"
No a jsem v pasti. Co teď dál? Cena OEM katů je cca 60.000 a to je prostě nesmysl.
Máte někdo zkušenosti s after marketama? Našel jsem, že na N52B30 pro 530i/630i/730i dělají katy následní výrobci: JMJ, VEGAZ, Ridex, a pak nějaký, kde toho výrobce vůbec neuvádějí. Upřímně netuším co teď s tím, spoléhal jsem na Motepu, ale to jaksi nevyšlo.
Nejčastěji najde člověk katy od JMJ, ale tam vůbec nevím, co si o tom myslet. Jsou to poláci, a měli nějakou kauzu s DPF, co nebylo DPF - rozmázli je někde ve světě motorů.
Máte někdo nějakou praktickou zkušenost s aftermarket katalyzátory? Nechci koupit něco, co bude při torše dobrý vůle fungovat půl roku. Nejde mi o to to tam dát před STK, nebo před prodejem, ale o to, aby bylo auto v maximálním pořádku.
Předem děkuji za případné rady a zkušenosti
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: stř 26.05.2021 07:20
od Hanz
200 cel sport kat... jsou odolnější, mají mít menší odpor, ale budou fungovat po delší době po startu (jakoze ne po 60s ala oem, ale po např. 3min), na emise jedes s teplým motorem, tak no stress...
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: čtv 27.05.2021 10:42
od Gerchan
El_Fuego: To se nedá sehnat originál jetý kus?
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: čtv 27.05.2021 11:24
od El_Fuego
Gerchan píše:El_Fuego: To se nedá sehnat originál jetý kus?
Není jich moc, ale daj se sehnat. tahle část výfuku je sdílená 5er / 6er / 7er. Ale, za jetý chtějí to co za aftermarket. Navíc nikdy nevíš v jakém stavu je, takže než udělám nějaký nerozvážný rozhodnutí, tak si zjišťuju všechny alternativy
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: čtv 27.05.2021 12:06
od PetoK
Hold budeš musieť našetriť na origo, všetky ostatné riešenia sú nezmysel
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: čtv 27.05.2021 13:54
od Totic
Osobně bych zkusil nějaký ty sportovní free flow katy, po přehrání map dostaneš se třeba přes 200kW. Nebo nějaký zachovalý origo, věřím že menší nájezd z UK dá jakousi záruku, např:
https://www.sbazar.cz/skrabal.auto/deta ... w-e90-325i
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: čtv 27.05.2021 16:03
od El_Fuego
Z UK modelu nejdou, jsou tam jiný pro 4.-6. válec, takž jedině z klasický kontinentální verze. No uvidím, co s tím, co si budeme povídat, ale nepřijde mi vhodné dávat 1/3 hodnoty auta za katy
Re: N52B30 katalizátory v háji?
Napsal: čtv 27.05.2021 19:11
od PetoK
Njn, a co si čakal od BMW, Biedneho Motorového Wozidla...