Stránka 1 z 1
f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: pon 01.01.2018 20:43
od jofrey
caute, zajima me jestli se oplati z vykonoveho hlediska vymenit IC z puvodniho na
http://www.wagner-tuningshop.de/product ... 01069.html
muj vuz: bmw 535xd 230kw 2013, auto je po chipu od powerchip.cz
dik za nazory.
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: úte 02.01.2018 07:32
od TANN3R
Jelikož původní chladič je dost na hraně i na sérii, řekl bych že to smysl má. Čím větší bude teplo a čím víc na to budeš šlapat, tím větší rozdíl ve výkonu to bude a ne málo.. Nejde jen o výkon, ale čím níž se bude dařit teplotu držet, tím lepší bude spalování = míň kouře a delší životnost dpf např.
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: úte 02.01.2018 09:51
od jofrey
diky za odpoved, a ted v zime to treba vubec nepoznam ?
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: úte 02.01.2018 10:29
od TANN3R
To nevím, záleží hodně na tom, jak auto používáš. Ale dá se to jednoduše zjistit, stačí změřit teplotu nasávaného vzduchu na cestě.
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: úte 02.01.2018 11:10
od jofrey
no tak rad na to semtam slapnu

)
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: úte 02.01.2018 18:44
od jofrey
nebo jak to myslis jak auto pouzivam ?:)
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: úte 02.01.2018 19:56
od Hanz
Větší IC (beru teď za fakt, že je správně přiveden/odveden vzduch a má stejný či menší vnitřní odpor než sériový) se projeví až při zátěži (viz ten jejich graf, navíc není patrné, jestli je to na autě nebo fiktivně na ponku). Negativem bude větší turbo díra (asi nic dramatického u ropy).
Pokud tomu soustavně nenakládáš, moc to za ty kačky smysl nemá.
Jak píšu hore, hodně se dá pokazit tím, když po instalaci většího IC není zajištěno to, že veškerý vzduch jde skrz a pryč... ono stačí oříznout plast tady, vynechat krytku támhle (protože se tam nevejde) a vzduch pak vesele proudí cestou nejmenšího odporu okolo IC.
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: úte 02.01.2018 20:13
od jofrey
no tydle coolery jsou prej spicka a pasujou uplne perfektne takze predpokladam ze to nehrozi...
turbo dira naka je realna ? je to twin turbo
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: úte 02.01.2018 20:37
od TANN3R
Turbodíra se určitě nezvětší tak, aby si to reálně poznal. Určitě ne s dvěma turbama a automatem..
Co sem se bavil s člověkem, co má 435d s úpravou od profituning na bezmála 370k, tak s Wagner IC by to bylo údajně bezpečně přes 410k. A profituning zrovna ví, o čem mluví. Na sérii leze teplota přes 100° pořád.
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: úte 02.01.2018 20:54
od Hanz
Jo, oni jsou vývojáři v Bmw retardovaní a nikdy si toho nevšimli... "pořád 100 st" by mělo možná singl turbo a v plném výkonu bez proudu vzduchu (stojící auto a bez běžící vrtule).
Na e60 535d dával kluk veliký IC (větší než tento, ale ne tak hluboký) a díru cítil...
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: úte 02.01.2018 21:12
od TANN3R
Jestli jsou retardovaní nebo ne je na delší povídání. Fakt ale je, že tam není z výroby žádná rezerva a tady se nebavíme o sérii. Nikdo tady neřeší, jestli stačí původní chladič na původní výkon..
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: stř 03.01.2018 15:16
od mr_nitroz
Ja si spis myslim, ze pokud neni upraven SW motoru tak, ze pocita s vetsim IC nebude vysledek poznatelny, ale muzu se mylit. Dalsi vec je dpf, to bude podle me nejvetsi brzda po vymene IC a upraveni SW.
Re: f10 intercooler wagner -zvysi vykon?
Napsal: stř 03.01.2018 17:06
od Hanz
Vzduch má mizernou vodivost a ještě zoufalejší tepelnou kapacitu, proto žádný IC už z principu nemůže být dokonalý (předání tepla přes omezenou teplosměnnou plochu ve velmi krátké době), řešíme tedy jen jak "špatný" ten přenos je... A jsou v podstatě 3 režimy -
1- auto stojí/motor jde v nízkém zatížení, IC je kolikrát spíše "interheater-zvlášť u umístění sendvič mezi ACC a H2O chladiči",
2- auto jede/motor jede na 30% výkonu, sériový IC chladí řekněme na "okolní + 10", vše je cajk, motor i majitel je happy,
3- auto jede z nuly na plnej výkon (pokud napíšu opakovaně, budou mít i některé větší IC už problém), sériový IC nestíhá ochlazovat (o kolik záleží na více faktorech-umístění, účinnost přeplňování, odvod horkého vzduchu, hloubka IC)...
běžný majitel v létě s puštěnou ACC konstatuje, že mu to málo "táhne", tuner je nešťastnej a jde měnit IC
Skutečným řešením je až systém vzduch-voda se začleněním extra výměníku napojeného na smyčku z ACC, který dokáže udělat i teploty "pod okolní"
Jinak motor/sériový sw samozřejmě větší chladící schopnost IC využije, ale je dobré si uvědomit, že se to týká až scénáře 3, který ruku na srdce v běžném provozu zas tak častý není... ale pokud na to je rozpočet a chuť
