Stránka 1 z 1

BMW E46 - prosím o pomoc

Napsal: úte 31.10.2017 20:27
od Konyy
Zdravím, řeším problém s výkonem, auto táhne pozdě - asi ve 2200 otáčkách.
Vyměnil jsem všechny podtlakové hadičky, vyměnil prasklé svody, namontoval díl z Litvy, který řešil 2 chyby na diagnostice ohledně zaslepených vířivých klapek - dostal jsem radu, že pár lidem blbnul výkon a tímto jej vyřešili:
https://www.ebay.com/itm/BMW-e46-x3-330 ... 2749.l2649
Byl jsem auto nachipovat u Donuza, který mi sám potvrdil, že výkon na spodku přidal, mělo by to táhnout od nízkých otáček, ale jede mi to až od 2500 a že někde bude chyba, bohužel jsme neměli čas to tam řešit.
EGR se sáním mám vyčištěno.

Nedávno se mi stalo, že pedál plynu z ničeho nic nereagoval, po puštění a opětovném sešlápnutí to až začalo jet.
A včera z ničeho nic jsem se rozjel, auto po 20km už zahřáté a jednička začala cukat a ostatní rychlosti pomalu ani nezrychlovali, pedál úplně na podlaze, ručička spotřeby šla nahoru, ale auto nepřidávalo, tak asi nouzák ? Po znovu nastartování to jelo už normálně.
https://www.youtube.com/watch?v=R1BUzrlT5rk
Jedinou chybu na diagnostice nyní mám : 4510 abgasrueckfuehr-regelung - EGR
--> a to proto, že jak jsme měnili podtlakové hadičky, tak jsme dvě prohodili, protože jsme to zapojovali podle Realoem a to byla ta chyba :D A právě po výměně hadiček se tyto dvě věci staly.
Může ten nouzák způsobovat právě toto a po prohození hadiček zpět se to víckrát nestane ? Nebo to souvisí s problémem nahoře ohledně výkonu ?

Dále mě začalo trápit kolísání otáček. Než se auto zahřeje, tak takhle skáčou, když běží auto na volnoběh a vytočím ho, tak otáčky padnou k 600 a pak skočí nahoru, tak samo když jedu a vyřadím, rychle spadnou a vyskočí nahoru.
Korekce vstřiků v INPĚ v normě.
Když se auto zahřeje, tak problém zmizí.
https://www.youtube.com/watch?v=FBZVBy8J_30

Posledním problémem, co se mi dnes stal bylo, že když jsem klíčkem zapnul nebo vypnul baterku, ozval se tento zvuk. Bude to startér před smrtí nebo něco jiného ?
https://www.youtube.com/watch?v=U3oVktnIGKI

Možné řešení ohledně výkonu:
1) váha vzduchu, zkusím jí odpojit - pokud auto pojede lépe, je váha špatná a pokud stejně, je váha dobrá ?

2) regulace turba - vím, že u Euro 3 se dá prohazovat měnič tlaku turba s měničem tlaku od EGRu, ale u Euro 4 to u turba je nebo není, když je ovládáno elektricky ?
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_3503
Když do Realoem zadám VINko a najedu na diagram turba, tak mi vyskočí toto, ale nemám tam ani tu podtlakovou nádobku, takže bych tam neměl mít ani měnič tlaku ne ?

EDIT : fotky jdou vidět zde : http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8&t=41633

Foto motoru s podtlakovou nádobkou z internetu.
23113269_10204038111189435_1374931931_o.jpg
Fotky mojeho motoru a turba.
23135015_10204038111309438_1127903246_o.jpg
23112867_10204038111229436_1447726188_o.jpg
Díky moc všem za polopatické odpovědi a rady, jak bych mohl vyřešit všechny tyto radosti, co mi auto přináší :D

Kony

Re: BMW E46 - prosím o pomoc

Napsal: čtv 02.11.2017 04:28
od TurboShnek
Ahoj,

Nerekl jsi co mas za motor, predpokladam ze 330d podle toho odkazu. Problemy s vykonem u motoru M47 a M57 jsou asi to nejcastejsi co na nich majitele resi, obzvlast novy majitele protoze predchozi majitele na to 15 let kaslali. :D

Zaprvy, nechapu jak se ti mohli pustit do cipovani motoru kdyz neni v absolutnim poradku. :!: :?: Mel by jsi tam jit zpatky, rict jim ad ti vrati penize a uvedou vsechno jak to bylo z fabryky a uz se tam nikdy nevracet. :|

Virivy klapky jsou asi venku coz je dobre, to ze jsi vymenil podtlakovy hadicky je taky dobre.

Ohledne ty chyby '4510 abgasrueckfuehr-regelung - EGR', to je prkotina, staci vymazat z pameti a zapomenout na to. Delej si fotky kazdyho kroku ad potom vis kam vsechno dat zpatky. Co pouzivas na cteni chyb?

1) To kolisani otacek muze zpusobovat vaha vzduchu. Zkus ji vypojit, pocitac zacne pouzivat predepsany hodnoty a pokud to prestane tak je spatna, pokud ne je problem jidne.

2) Ty uz mas 'facelift' model ktery splnuje normy Euro 4 tak ze regulator truba ovlada misto tlaku elektrickej moturek, proto tam nemas tu nadobu. U tvyho modelu nebudes moct prohodit regulator turba a EGR ventilu. Jak je videt na tvych fotkach tak k turbu vedou draty ktery ovladaji ten moturek.

Ja jsem resil ten samej problem kdyz jsem koupil svoji 320d a resil jsem to i na VW Passatu.

Problemy s vykonem skoro vzdycky konci u systemu preplnovani motoru. To znamena:

- Podtlakovy hadicky
- Podtlakova pumpa
- Vaha vzduchu
- Snimac MAP
- Unik v potrubi nebo chladici vzduchu
- Regulator truba
- Turbo
- EGR

U mne to byli popraskany podtlakovy hadicky a rozbytej MAP sensor.

U toho Passatu byla jednou dira v potrubi, a pak ojeta vackova hridel (to je u VW bezny ale BMW se to moc netyka) a samotny turbo bylo v haji protoze tam menili olej jednou za 20 000km. :D

Ty se muzes:

- Podivat se jestli jsou v norme hodnoty MAP snimace. (pripadne ho vyndat a vycistit)
- Ujistit se ze neni nekde prasklina v potrubi, nebo prasklej chladic vzduchu.
- Proverit jestli spravne pracuje ventil EGR.

Taky byva ze se uvolni trubky od naftovy pumpy a pak to hur jede, to se mi taky jednou stalo tak ze na to by se taky stalo mrknou.

A pak by zbyvalo jenom turbo. Muze bejt zaneseny a neoteviraji/zasekavaji se v nem lopatky a nebo uz je po nem. Ja bych to tipoval na turbo. Asi taky kaslali na vymeny oleje. :D

Osobne bych to zavezl na diagnostiku. U nas v Plzni je Bosch servis, pokud ho mas taky pobliz sebe doporucuju zajet tam, berou 500,- na hodinu a odvedou kvalitni praci ne jako Franta nekde na kolene. :D

Pripada mi ze jsi to nedavno koupil tak ti dam par rad na budoucnost. Tyto motory jsou strasne spolehlivy a pri spravny udrzbe najedou i milion km. Nejdulezitejsi je menit olej kazdych 8000 -10,000km nebo 1 rok. Zadny vymeny kazdych 20,000km protoze na oleji je napsany long life. Druhy nejdulezitejsi je hlidat si tlaky, tak ze kazdych 5 let vymenit vsechny podtlakovy trubicky a pokud muzes vechny gumovy trubky systemu preplnovani. Treti nejdulezitejsi je vymena filtru. Vzduchovej maximalne kazdy 2 roky, ostatni (vcetne naftovyho) kazdy rok. Ctvrty nejdulezitejsi je baterka, tyto motory potrebujou silnou baterku, nic pod 100Ah a menit v cas. Paty nejdulezitejsi jsou zhavici svicky, pouzit kvalitni az je budes menit. Pri vymene oleje taky doporucuju vzdycky vycistit ventil EGR.

Chladici system je celkem bez problemovej, staci si hlidat uroven vody, funkci termostatu a menit kapalinu jak se ma. Nejslabejsi bod celyho auta je predni naprava, tak ze pozor na diry. Obcas se taky objevujou praskliny okolo ulozeni prednich per a tlumicu a zadni napravy. Na predek bych doporucoval toto a zadek hlidat:

http://www.cusco.co.jp/en/JPG/CUSCO%20T ... 20View.jpg

Dalsi slabej bod je rucni brza a zadni brzdovy trubicky, doporucuju je vymenit spolu s rotorama a rucni brzdou. Jeste jeden slabej bod je flexi koleno na vyfuku ktery casto praskne a je v aute citit nafta. Obcas taky blbnou zadni svetla kvuli prelamanym dratum ktery vedou do kufru. Taky doporucuju menit olej v prevodovce a diferencialu jinak krome obcasnych prkotin je to velmi spolehlivy auto.

Re: BMW E46 - prosím o pomoc

Napsal: čtv 02.11.2017 19:09
od Konyy
Díky moc za vyčerpávající odpověď :D Ano je to e46 330d.

Na čtení chyb používám INPU a chyba 4510 abgasrueckfuehr-regelung právě vymazat nejde. Po smazání zhasne na 5 sekund a znova chyba vyskočí, budou to ty prohozené podtlakové hadičky. Váhu vzduchu určitě vyzkouším. Turbo bylo před rokem repasováno, takže by mělo být v pohodě.

MAP snímač najdu kde a případně jak ho vyčistím ? Dá se na hodnoty kouknout v INPĚ ?

Jak prověřím, zda správně funguje EGR ?
Kde přesně najít naftovou pumpu ? :D

Koupil jsem ho před půl rokem a předtím jsem měl rok právě e46 320d. Olej měním každých 10.000km se všema filtrama najednou.

Ručka se mi už rozpadla a vzala sebou kotouče, oboje už vyměněno :D

Tím flexi kolenem myslíš vlnovec ?

Díky moc za rady.

Re: BMW E46 - prosím o pomoc

Napsal: pát 03.11.2017 05:14
od TurboShnek
MAP snimac je v takovym blbym miste na pravy strane toho plastovyho sani vzduchu ktery je prisroubovany k hlave motoru. Kvuli tomu ze to sani je na boku motoru tak ten snimac je vlastne za motorem a je tezky se k nemu dostat. Teoreticky jde vyndat aniz bys musel sundavat to sani ale kdyz uz to budes delat tak ho radsi sundat.

Cislo 17.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3467

Vypada takhle a stoji 3 litry. :D

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1QSIKXnQM ... 20x220.jpg

Jestli INPA ukazuke jeho hodnoty nevim ale cisti se sprejem na cisteni elektroniky, ja ho cistil lihem. Kdyz ho budes cistit necpi do ty dirky nic, zadny spendliky atd jinak ho skurvis...

Kdyz nebude ukazovat spravny hodnoty nemusi to hned znamenat ze je spatnej, mozna ti nekde utika tlak.

EGR proveris tak ze sundas tu gumovou trubku a poprosis nekoho aby ti slapal na plyn. Na volnobeh by EGR mel bejt zavrenej, cim vic plynu prida tim vic by mel vylejzat ten pistek.

https://youtu.be/QEBw2KnGjUM

Naftova pumpa:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0983

Zije vedle alternatoru:

http://powerdevelopments.co.uk/wp-conte ... _6346.jpeg


Jo flexi kolenem myslim vlnovec. :D

Kdyz mas novy turbo tak bych jeste proveril vstriky a vymenil na nich zpetny hadicky. To stoji par kacek a nemuzes tim nic zkazit.

https://youtu.be/IoSH2w_3lJM

Jeste mne napada pumpa v nadrzi. Je na pravy strane pod zadnim sedadlem. Je slyset kdyz otocis klic do 2 pozice?

Re: BMW E46 - prosím o pomoc

Napsal: pon 06.11.2017 01:25
od Konyy
Jojo, po otočení klíčkem je slyšet dobře.
Váha vzduchu odpojena a přišlo mi, že auto šlo lépe do otáček, ale byla zase větší turbodíra - nejspíš placebo efekt :D
Takže váha vzduchu špatná nejspíš taky nebude. :?
Zkusím v průběhu týdnu kouknout, jestli se otvírá ten EGR a projít důkladně hadice.
Kde všude v INPĚ se podívat na live data (tlaky atd. ? :D) a nemohl by ses rozepsat, kolik má kde co ukazovat a co je špatně ? Třeba by jsme na něco přišli z toho.
Může vlnovec způsobovat něco jiného, než smrad ?

Re: BMW E46 - prosím o pomoc

Napsal: úte 07.11.2017 02:34
od TurboShnek
Konyy píše:Jojo, po otočení klíčkem je slyšet dobře.
Váha vzduchu odpojena a přišlo mi, že auto šlo lépe do otáček, ale byla zase větší turbodíra - nejspíš placebo efekt :D
Takže váha vzduchu špatná nejspíš taky nebude. :?
Zkusím v průběhu týdnu kouknout, jestli se otvírá ten EGR a projít důkladně hadice.
Kde všude v INPĚ se podívat na live data (tlaky atd. ? :D) a nemohl by ses rozepsat, kolik má kde co ukazovat a co je špatně ? Třeba by jsme na něco přišli z toho.
Může vlnovec způsobovat něco jiného, než smrad ?
Hmmm :eh: Tvoje auto je tvrdej orisek :D

Kdyz jsi odpojil vahu vzduchu padali porad otacky a nereagovalo to obcas na plyn?

Kde se podivat v INPE na zivy data presne nevim protoze jsem ji nikdy nepouzival, zatim mi na vsechno stacil PA Soft :oops:

Zeptat se taky nemam koho protoze jsem asi jedinej kdo tady v okoli ma staryho bavoraka a zaroven neni zavislej na drogach. :D Ale na YouTube jsem nasel typka kterej ukazuje funkce toho programu a myslim ze mas zmacknout F2:

https://www.youtube.com/watch?v=2J2cO7Acb3M

2:52

Jaky hodnoty tam maji bejt taky nevim, myslim ze ti to INPA ukaze sama a kdyz neco nebude opvovidat tak ten ukazatel bude cervenej. Ty to mas jeste chipnuty tak ze i kdyz najdes vychozy hodnoty ktery by tam meli bejt ty tvy tomu stejne asi nebudou odpovidat. Ale to taky nevim ja s chip tuningem nemam zadny zkusenosti, ale myslim ze by bylo lepsi vratit ECU do vychoziho stavu kdyz chces hledat takovy zavady.

Co se tyce vlnovce tak nemuze zpusobovat nic jinyho nez smrad v kabine (coz je mimochodem hodne vazna zavada protoze ten smrad obsahuje jedovaty plyny a muzes padnout behem jizdy do bezvedomi pokud jejich koncentrace bude dost vysoka). Maximalne kraval pokud tam bude velka dira.

Krome toho mne jeste napada a nevim jestli jsem to uz psal 'Fuel Rail Pressure Sensor' nevim jak se to preklada do cestiny a nebo to muze delat vstrik, chtelo by to je zkontorlovat.

Tady nejakej typek ze slovenska resil podobnej problem s volvem a delalo mu to EGR.

http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... 49&start=0

Re: BMW E46 - prosím o pomoc

Napsal: stř 08.11.2017 23:01
od Konyy
Tak EGR chodí čistě.
To cvakání na tom videu, co jsem psal, že mi někdo radil startér, bude nejspíš dělat regulace na turbu, pokaždé když zapnu nebo vypnu baterku, tak se ta ?regulace? na turbu pohne nahoru nebo dolů a udělá to ten zvuk.

Mechanik mi říkal, že po odpojení váhy vzduchu jsou 2 možnosti
1) pojede to stejně - váha je špatná, musí se koupit nová
2) pojede to hůře - váha je dobrá
Má někdo s tímto zkušenost ? Myslel jsem, že když to jede potom lépe, je váha špatná a když stejně, tak je dobrá.

Poté v zahřátém autě jsme udělali korekci vstřiků a vstřik na prvním válci ukazoval hodnotu 2,3-2,7, což bude nejspíš úplně v 3,14či.
Má cenu ho nechávat čistit, nebo rovnou sehnat nový ? Zná někdo v Moravskoslezském kraji někoho, kdo umí vyměnit vstřik kvalitně ?
Ještě mám v plánu udělat baňkový test.

Re: BMW E46 - prosím o pomoc

Napsal: čtv 09.11.2017 05:32
od TurboShnek
Aha, uz jsme nasli kde ma cmelak zihadlo :D Tak prece jen to byl vstrik.

Co se tyce vahy vzduchu, kdyz ji odpojis tak pocitac zacne pouzivat predepsany hodnoty ktery si priblizne "mysli" ze by v ten moment prichazeli z vahy vzduchu aby jsi mohl dojet domu. Jenze ty hodnoty jsou jenom priblizny ne optimalni tak ze pokud vaha pracovala spravne a odpojis ji, poznas ze klesl vykon.

Pokud vykon neklesne znamena to ze vaha nepracovala a pocitac celou dobu pouzival svoje hodnoty tak ze kdyz ji vypojis nic ne nezmeni.

Jeste byva ze vaha vzduchu neni uplne rozbyta ale jenom posila spatny hodnoty coz muze zpusobovat radu problemu s vykonem a kolysani volnobehu jako jsi mel ty atd... tak ze kdyz ji odpojis a pocitac zacne pouzivat svoje stabilni hodnoty a ten problem co jsi mel, napriklad kolysani volnobehu nebo ze v 2500 otackach prestava tahnout zmizi tak vis ze to delala ta vaha. ;)

Co se tyce vstriku, to zalezi kolik si za to ten frajer rekne a jak to bude delat :D Kdyz si rekne 5000 a novej stoji 6000 za to ze ho prostrika cisticem na karburator jako u nas byva zvykem tak se na to vyser. Kdyz rekne rozumnou cenu a vycisti ho ultrazvukem atd... tak to muzes zkusit. Ale vic nez 500 bych mi za to nedal.

Znam jednu firmu v tabore ktera cisti vstriky za 2 stovky.

http://www.autodieseltabor.cz

Pokud nic nesezenes ve svem kraji muzes se zeptat jestli jim ho nemuzes poslat treba postou.

Kdyz mas cas a chut muzes ho zkusit taky prostrikat sam.

Re: BMW E46 - prosím o pomoc

Napsal: sob 11.11.2017 00:00
od Konyy
Právě, že po odpojení váhy se na výkonu nic nezměnilo a otáčky houpaly stejně, takže bude úplně špatná ?
Tak to jsem čekal úplně jinou cenovku :shock: zkusím se poptat. Snad půjdou v pohodě vytáhnout.

Re: BMW E46 - prosím o pomoc

Napsal: ned 12.11.2017 03:48
od TurboShnek
Konyy píše:Právě, že po odpojení váhy se na výkonu nic nezměnilo a otáčky houpaly stejně, takže bude úplně špatná ?
Je to divny. V tvym pripade nejdriv priority, nejdriv zprav ten vstrik co neni v poradku protoze vis ze je urcite v hajzlu a kdyz nepracuje spravne tenhle nejdulezitejsi system motoru tak se nemuzes snazit vyresit dalsi problemy. Pak se uvidi co udelal vykon a volnobeh a pak kdyz nejakej z tech problemu bude pretrvavat muzes tu vahu vzduchu zase odpojit a podivat se jakej to bude mit vliv na vykon atd... A radsi se podivej na hodnoty ty vahy v INPE protoze nova stoji pres 3000 a pokud je ta stara v poradku nema smysl rozhazovat penize na vsechny strany.
Konyy píše:Tak to jsem čekal úplně jinou cenovku :shock: zkusím se poptat. Snad půjdou v pohodě vytáhnout.
Udrzba auta nemusi bejt vubec draha, staci vedet kde co sehnat a neplatit hned tisice kde jakymu vykukovi - kterych jsou u nas bohuzel obrovzsky zasoby. :D )

Mimochodem, kdyz uz mluvim o sestreni penez doporucim ti super olej do nasich motoru. ;) GM DEXOS 2 5W-30. 5L stoji kolem 500 kacek, nikdy za 5L nedavej vic nez 600,-.

Vyrabi ho Americkej koncern General Motors a hned ve fabryce ho lili do Oplu tak ze dostanes OEM kvalitu a nemusis za to preplacet jako s Castrolem. Ja uz ho pouzivam treti rok, najel jsem na nej 30 000km a motor je cistej jako kdyby vcera vyjel z fabryky.

Hlavne ty vstriky nevyndavej jako tyhle typci. :D

https://www.youtube.com/watch?v=XwZOTf8vYhE

Kdyz nepujde ven muzes ho vysroubovat a nastartovat motor, ten tlak by ho mel vyrazit ven.