Stránka 1 z 3
Opět problémy s DPF
Napsal: úte 31.10.2017 02:56
od deizl
Zdravím, po tom co se asi rok (doopravdy to jde ignorovat tak dlouho!!) jezdilo s E60 530d 170kW s hláškou DPF na iDrivu, .... klasika město, město město, nechal otec filtr vyčistit. Teď asi po týdnu, překvapivě, zase hláška v iDrivu. Filtr (původní) teda KO. Emise na STK bez problému

Najeto 250+k
Spíš by mě ale, když s tím někdy jezdím, zajímalo, jak vůbec probíhají regenerace. Prý by otáčky neměli klesnout pod 3000rpm. U automatu chápu, že ta situace dokáže nastat automaticky. Ale když jezdím s manuálem? Přece při těch dálničních 130+ kdy to točí lehce nad 2000rpm nikdy kontinuální regenerace nenastane, i kdybych se na hlavu stavěl. Navíc auto nedá žádné upozornění stylu "regenerujte, nebo právě regeneruju". Co jsem se dočetl tak hláška o DPF vyskočí, až auto pokusy o reg vzdá. (Jestli to někdo můžete potvrdit ....).
Já v této situaci moc neovlivním (auto moje není), ale co by jste dělali právě vy? Nový filtr? A jaké značky? Polskými filtry se jen vyhazují peníze, prý.
PS: Otce napadla taková fikanost ... filtr demontovat a koncovky výfuku dát ty ohlé - á la ročníky bez DPF (2005 a starší).
PS2: Na autě nasazený stále původní turbo! A ani nezní, že by se chystalo činit nějaké potíže.
Díky bavoři .....
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: úte 31.10.2017 07:26
od mr_nitroz
Bmw ma interval na vymenu dpf 250000 u aut cca 2007 a starsich. Pak na idrivu vyskoci hlaska o chybe s dpf. Nebude to tvuj pripad? Postni chybovy kod z diag co ti to pise.
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: úte 31.10.2017 09:26
od Snejk
nezalezi na otackach, dokaze si to regenerovat i pod 2000ot.. pri bezny jizde na dalnici.. i po meste kdyz na nej prijde chut.
spis problematiku bych videl v tom ze to auto proste nefunguje, termostaty, zhaveni, klapka.. cokoliv co ty regenerace omezuje nebo dokonce blokuje... pak i po tom vycisteni jste urcite neudellali na diagnostice proceduru vymeny filtru aby se vsechny hodnoty vyresetovaly... no proste jen jit a po roce vycistit kdovijak filtr neni zadna oprava...
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: úte 31.10.2017 19:40
od Vlasta
Mně to teda ve městě moc neregeneruje. Obzvlášť ne při popojíždění v koloně. Akcelerace má přednost před regenerací a ta se při svižnějším rozjezdu přeruší
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: sob 04.11.2017 19:57
od abcent500
Mam lci a regenerace se spusti i ve meste i pri akceleraci a probiha i pri stojicim vozidle do te doby, nez dam N nebo R (a to mi tam ted vyskakuje spatna jednotka zhaveni). Nejlepsi pichnout na diagnostiku a mrknout, co se za jizdy deje...
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: sob 02.12.2017 15:37
od deizl
Tak jsem měřil teplotu v tom skrytém menu na docela dlouhé cestě (ČR - PL) a nepřekročila 56°C. Znamená to tedy, že je v háji termostat, ne?
Díky
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: sob 02.12.2017 16:33
od TANN3R
Jo, a ne jeden..
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: sob 02.12.2017 18:13
od laik
Já jsem teď řešil ponorku - DPF v maxu.
Motor regeneruje i při 2000rpm, 3000 a +-půl hodiny se musí dodržet při první regeneraci po smazání chyby, aby doběhla až do konce. Pokud vyskočí hláška, tzn, že motor regeneraci vzdal z nějakého důvodu.
Regenerace se dá udělat i na místě při 4000rpm několik minut brrrr. Lepší je za jízdy při 3000rpm min.30km, kdy se motor lépe chladí. MUSÍ mít provozní teplotu a vše v pořádku viz Snejk a Tanner a musí jít smazat chyba. Jinak regeneraci nespustí. U mne až na třetí pokus - kuny překousli hadičku.
Takže z diagnostiky hned na dálnici, nevypínat motor, aby se neblokla regenerace a hnát to půl hodiny na 3000 rpm +. U mne pomohlo i bez demontáže DPF, ale řešil jsem to okamžitě po hlášce.
Moje zkušenost s Fordem, bafo to může mít podobné.
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: sob 02.12.2017 19:48
od Zdenda530d
No potěš... to jsou teda ekologické procedury... tfuj
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: ned 03.12.2017 14:52
od deizl
Zpět od OT, na jaké termostaty se mám zaměřit? Vím o termostatu umístěném za chladičem dole (ten je pro chladící kapalinu) a také pro EGR. Je tam ještě nějaký?
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: ned 03.12.2017 15:58
od Misanek
To by mělo být všechno - jeden je vedel vodní pumpy v takovém domečku (mění se celý domeček) a další je na výměníku výfukových plynů, tedy egr termostat
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: sob 23.12.2017 21:58
od drifterCZ
Ahoj, mám pár dní e60 530d 170kw s DPF.
Po koupi jsem udělal oba termostaty (oba KO) a žhavičky (při 0° nebylo schopné chytnout, i diag psala všech 6 KO), Trochu mě děsí představa jak dlouho s tím předchozí majitel jezdil a neprobíhala regenerace. Umí to inpa zjistit?
Ale ještě je tu poslední závada související s DPF - nefunguje klapka - vůbec se nehýbe, ani při zapnutí klíčku, ani při zdechnutí motoru, nikdy. Píše to
43E2 Throttle valve actuator, control: P2620 Throttle position output - circuit/open
do sání a do turba šlo hodně oleje, pravděpodobně přes olejový separátor - nebyl tam filtr. Takže hádám že se dostal do elektroniky té klapky a ta už to asi nerozchodí. I když údajně jde rozdělat vyčistit...
Můj dotaz zní - spustí se s touto chybou regenerace? Vím že s klapkou si to pomáhá k dosažení vyšších teplot, ale nebyl bych to schopný obejít "vhodným" stylem jízdy, tzn hodně to šlapat?

Díky
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: ned 24.12.2017 15:45
od mr_nitroz
Aktualni chyba na skrtici klapce nepovoli regeneraci. Na diagnostice jde zjistit kdy to naposledy regenerovalo. Jestli jsi menil jenom zhavicky, je mozne, ze ti to nebude zhavit i ted protoze muzes mit spatnou jednotku zhaveni.
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: sob 30.12.2017 12:12
od voTon
na aby se spustila regenerace je třeba mít splněno několik podmínek:
- teplota motoru nad 85C (za jízdy)
- v pořádku systém na sání jako váha, egr, klapka
- nemel by být přejetý olejservis
- min. 10l nafty v nádrži
- určitá teplota před filtrem (to nejde moc ovlivnit)
- rychlost tuším nad 65kmh
- tlak před filtrem takový aby byla regenerace vyžádána, ale ne tak vysoký aby se uzamkla.
pokud vím, nelze u BMW regenerovat staticky jako u Fordu, na otáčkách nezáleží, na žhavení nezáleží.
Na slušné diagnostice lze vyčíst ujetá vzdálenost či čas od poslední úspěšné regenerace, měla by probíhat v závislosti na provozu každých 100-1000km.
Regenerace pocitově není na autě znát.
Když je regenerace aktivní tak se spíná v různých intervalech tak, aby se udržovala správná teplota v DPF (kolem 500-600C), když regenerace neběží je tahle teplota zhruba poloviční.
Samotný proces regenerace trvá většinou 12-40 minut
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: čtv 04.01.2018 11:46
od Radek
Jen bych trochu poupravil předchozí příspěvek VoTona - funkční zhaveni je jedna z podmínek pro spuštění regenerace
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: čtv 04.01.2018 18:18
od voTon
Radek píše:Jen bych trochu poupravil předchozí příspěvek VoTona - funkční zhaveni je jedna z podmínek pro spuštění regenerace
troufám si nesouhlasit.
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: čtv 04.01.2018 18:46
od inspi1981
Hmm, tak to bych chtěl vidět
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: čtv 04.01.2018 18:58
od mi00wa
Radek píše:Jen bych trochu poupravil předchozí příspěvek VoTona - funkční zhaveni je jedna z podmínek pro spuštění regenerace
Co napsal Voton jsou nutné podmínky pro regeneraci ani jedna znich nesmí bejt špatná.
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: čtv 04.01.2018 19:20
od Radek
voTon píše:Radek píše:Jen bych trochu poupravil předchozí příspěvek VoTona - funkční zhaveni je jedna z podmínek pro spuštění regenerace
troufám si nesouhlasit.
Je to tak alespoň přímo uvedeno jako podmínka pro regeneraci v ISTA. U 6ti válce alespoň 4 funkční zhavicky.
Re: Opět problémy s DPF
Napsal: pát 05.01.2018 17:04
od voTon
U jakého to bylo motoru? Instrukce v ISTA jsem pročítal mnohokrát, stejně jako jsem řešil regenerece i žhavení a nikdy jsem neshledal souvislost. Tzn. auta s vadnou jednotkou žhavení a i žhavičkama normálně regenerovala, ale pravda je, že jsem je nepočítal
