Stránka 1 z 1

novy uzivatel - pozdrav + 335i e92 termostat ?

Napsal: úte 24.10.2017 15:27
od cerstvej_bavorak
Ahoj vsem a BMW zdar !! (prosim omluvte, ze pisi bez diakritiky - DE klavesnice...)
ponevadz jsem tu novy, tak bych rad touto cestou nejprve pozdravil vsechny hrde majitele vozu BMW, ke kterym jsem se tez pred nedavnem pridal :)

asi pred mesicem jsem zakoupil nadhernou 335i e92, a v prubehu tohoto mesice jsem objevil par much (ja vim ja vim vsichni mi reknete auto je pri koupi nutne poradne proverit, zkusit vsechny systemy atd ... bohuzel jsem naposledy kupoval auto pred 10 lety, a vubec jsem nevedel co vsechno by toto nove melo umet ci jak by co melo fungovat .. nicmene pri koupi jsem zadny problem nenasel)

takze nejprve asi trosku nejake technicke specifikace:
335i e92 M-Packet
rok vyroby konce 2010, do provozu 2011
motor: N55B30M0
prevodovka: 7st DKG dvojspojka
downpipe, vyfuky eisenmann, vykon neco pres 400hp
(mozna jste na nej nekdo narazili na Tipcars, prodaval se v srpnu - cerny z Hodonina)

takze ted k tomu co jsem objevil:
1) po nastartovani, za studena i za tepla, kdyz pustim topeni, do pul minuty zapne ventilator na chladici .. nekdy stridave zapina/vypina, nekdy bezi porad naplno ...
nechapu, proc by se pri absolutne studenem motoru mel spustit vetrak na chladici ... olej (teplomer na vodu nemam) pak ohreji max na 70-80°C (ideal je pry 100-110°C).
nepomuze ani vypnuti topeni, vetrak bezi furt dokud auto nechcipnu a s vypnutym topenim opet nenatocim.
toto tema me momentalne dost tlaci, zima na krku a ja nechci jezdit se zamrzlymi okny/studenym motorem.
nevi nekdo prosim zda je toto chovani normalni (ja si nemyslim), jestli ne, kde by se dala hledat zavada ? pravdepodobne termostat ?

2) tohoto ukazu jsem si pri koupi rozhodne nevsiml, to bych to odpiskal, objevil se cca pred 2ma tydny:
pri zarazenem D a stani na brzde na miste vepredu v motorovem prostoru cosi "skrouta", je to takovy zvuk jako kdyz do sebe spatne zapadaji ozubena kola nebo jak bych to popsal ...
pri pusteni brzdy a rozjezdu se zvuk ozve znovu, vyrazneji, se studenym motorem pri prvnim rannim rozjezdu daleko hlasiteji, take jsem si vsiml ze pri rozjezdu do kopce se ozve daleko hlasiteji .. toto me vede k zavade na spojkach, coz me uprimne desi ...
pri ohratem motoru zvuk temer vymizi, ale ozyva se porad (pozor pouze pri rozjezdu, za jizdy ta prevodovka funguje famozne).
vcera jsem udelal servis prevodovky s pruplachem (dle stavu oleje predtim nebyl nikdy delan) + diagnostika prevodovky - bez zavad
tak nevim jestli je neco spatne, mozna jsem proste paranoidni kvuli nove veci, ale z toho zvuku mi beha mraz po zadech ..

to je zatim asi vse, omlouvam se za vycerpavajici popis, snad jsem vas neunudil k smrti .. kdyby mel nekdo zkusenost budu rad za jakykoliv nazor

dekuji vsem a tesim se vase prispevky