Stránka 1 z 1
E90 325i na co si dát pozor
Napsal: pát 06.10.2017 14:02
od dzusik
Ahoj Klubáci.
Zítra jedu do němec pro jedno BMW e90 325i 160kw 2005.
Chci Vás poprosit na co si při koupi dát pozor. Budu mít sebou diagnostiku. Sice delphi ale závady to načte. Chápu že spotřebu oleje nepoznám, ale zajímají mě na co si dát pozor a jde to poznat na místě.
Děkuji Moc.
Re: E90 325i na co si dát pozor
Napsal: pát 06.10.2017 15:08
od Totic
Checknout nějak funkci těch Vanos selenoidů a valvetronicu. Kámoš teď na N52 měnil cívky a svíčky.
Re: E90 325i na co si dát pozor
Napsal: pát 06.10.2017 15:32
od dzusik
Totic píše:Checknout nějak funkci těch Vanos selenoidů a valvetronicu. Kámoš teď na N52 měnil cívky a svíčky.
jak to myslíš. To poznám jak na diagnostice. Pokud nebude závada tak to asi jinak nezjistím ne?
Jinak děkuji.
Re: E90 325i na co si dát pozor
Napsal: pát 06.10.2017 15:40
od Skaletonz
Zdravim. Myslim si, že bez origo diag. Valvetronic neotestuje. Vanos se pak vetsinou da poznat podle houpajicich otacek na volnobeh. Problemy s olejem muze castecne ukazat spatny separator. Pri volnobehu staci otevrit vicko na dolevani oleje, kde by nemel byt podtlak. Hadice od separatoru by mely byt suche a nepopraskane. Kouknout taky na tesneni pod vikem ventilu. No a nakonec jiz zminovane svicky a civky. Ty se casto projevuji tak, ze pri rychlem pridani plynu bez podrazeni motor pada do nouzaku. Urcite jsem jeste na neco zapomnel, ale snad pomuze.
Re: E90 325i na co si dát pozor
Napsal: pát 06.10.2017 17:44
od dzusik
Super za informaci. Děkuji.
Jinak jak třeba poznám špatný setrvák? má to najeto 200tis.
Re: E90 325i na co si dát pozor
Napsal: pát 06.10.2017 18:03
od Skaletonz
Setrvák by se projevoval asi podobne jako u nafty, tzn. klapání z pod auta na volnoběh při studeném motoru, zachrastění při chípnutí motoru a případně horší řazení. Každopádně si myslím, že pokud nebyl předchozí majitel prase, tak bude setrvačník v pohodě. U atmosferické R6 přeci jen nedostává tolik zabrat jako u nafty.
Re: E90 325i na co si dát pozor
Napsal: pát 06.10.2017 18:11
od dzusik
Skaletonz píše:Setrvák by se projevoval asi podobne jako u nafty, tzn. klapání z pod auta na volnoběh při studeném motoru, zachrastění při chípnutí motoru a případně horší řazení. Každopádně si myslím, že pokud nebyl předchozí majitel prase, tak bude setrvačník v pohodě. U atmosferické R6 přeci jen nedostává tolik zabrat jako u nafty.
jo jo momentálně naftáka mám jiné značky a tam je setrvák totál ko.

takže zítra uvidím. vyjízdím v 01:00h ráno. je to daleko pokud chce člověk něco aspoň na foto hezkého.
Jinak jaká je normální spotřeba oleje. Pročítal jsem co se dalo i zde a někdo píše že klidne 1l na 1500km je v pohodě. někdo zase že to je motor ko. No je různých názorů.
Jinak jak se podívám kolik tam je oleje když to nemá měrku? nemá to ani ten idrive. Nějakým hmatem na budíkách? nebo to ukazuje jako e46. Ještě jsem v e90 neseděl.
Re: E90 325i na co si dát pozor
Napsal: pát 06.10.2017 21:57
od Tanpe
Pokud si dobře vzpomínám,je tam přímo nabídka přes bc,levou páčkou se tam proklikáš.Hodně štěstí.
Re: E90 325i na co si dát pozor
Napsal: sob 07.10.2017 00:03
od dzusik
dobře děkuji. už jen par minut a vyrážím. Snad to nebude popelnice
Re: E90 325i na co si dát pozor
Napsal: sob 07.10.2017 10:21
od dzusik
Takový rychlý dotaz. Když vysroubuji vicko oleje je tam podtlak a motor začne po otevření postupně houpat na otackach. Je to tedy špatný odlucovac oleje? Dekuji za rychlou odpověď
Re: E90 325i na co si dát pozor
Napsal: sob 07.10.2017 10:51
od Skaletonz
Nějaký podtlak tam bude vždycky, ale víčko by mělo jít bez problému povolit a zvednout bez nějakého většího úsilí, jakmile se s tím musíš prát, tak je separátor nejspíš ko. Lehké houpání po otevření by mělo být v normě. Hlavně by neměl motor chcípnout.