Stránka 1 z 2

X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce?

Napsal: pát 29.09.2017 18:30
od bucharb
Hojky Prosím poradit má seřadící páka při zastavení na křižovatce dát do polohy N nebo P nebo ponechat v poloze D děkuji za radu

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: pát 29.09.2017 19:24
od laik
Všeobecný názor tady je s ničím nekvedlat a nic nepřepínat. Od toho je to automat.
Pokud někde pojíždí kolona po 5ti minutách nebo na semaforu svítí 5min+ tak vyřazuji.
Běžně na křižovatce ne.
Je tu i vlákno jak jezdit s automatem a různý nástrahy, kdybys chtěl počíst...používání ručky s P ve svahu atd.,ale mám úplně to samé a max přehodím do sportu nebo manuálu z dlouhého svahu nebo s vozíkem a brzdím motorem, abych pošetřil brzdy. V extrémech.
Jinak manuál režim u 5q nepoužívám, řadí krásně lehce v otáčkách.
u 6q bych asi používal častěji, tam to řadí víc pod otáčkama a při akceleraci dýl trvá, než naběhnou otáčky.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: pát 29.09.2017 20:49
od vlastnemec
Laik
Nevím jak u předface ale u poface DSC fungovalo nezkutečně a krásně to podřazovalo z kopce, že by mě nikdy nenapadlo tam rvát sport nebo manuálně nižší kvalt.

Bucharb
Na křižovatkách nevyřazovat respektive nikdy nevyřazovat, nechat D a stát na brzdě. Pokud někde budu sát pět minut chcípnu motor a hlavně N je u automatu jen servisní poloha. Takže pokud si opravdu nemůžeš pomoct dej tam P.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: pát 29.09.2017 21:55
od laik
Vlasťo, DSC jsem nikdy nepoužil, takže nevím jak se chová. Bylo mi sděleno, že je to asistent jízdy ze svahu. Vydedukoval jsem, že někde z prudkého kopce třeba u Vás v drsném kraji v malé rychlosti. Takže pokud mi popíšeš, jak se DSC chová, byl bych rád ;)
Když letím s vozíkem 100kou z kopce a dole je nějaká zatáčka nebo stopka, tak vím, že na "S" podřadí jen jednou a pak ještě "-", kdy chci. A je to blbuvzdorné. Zkoušel jsem ve 30ce zařadit 5.stupeň a nešlo to. Opačně jsem to raději nezkoušel. DSC bude asi také blbuvzdorné, ale nějak mi to nedává smysl mačkat nějaké tlačítko netušíc jak ovládat stupně. Fofrklacek mi přijde komfortní -když zpomalí moc, dám plus, když musím neustále na brzdu, pomůžu si mínusem.
Ale opakuji, jen v extrémech a s vozíkem, abych pošetřil kotouče. Příklad třeba serpentiny z Červenohorskýho sedla, jedeš 60 - 80 - 100 a co chvíli brzdíš. Tak tam prdnu 3.stupeň natvrdo a pak nemusím tolik na brzdu.
Jinak pouze D, on ví co má dělat.
EDIT: s "N" si nedělám hlavu, při každým rozjezdu na "D" musíš dát i "N".
Takže já dávám na 5ti minutách jen "N", abych to nestěhoval ještě přes "R" na "P".
Doufám, že to moc nekun..ím, že je to servisní poloha mě nenapadlo ani ve snu. "N" byl pro mne odjakživa jen neutrál, u automatu mezipoloha mezi chodem vpřed a vzad, aby se stačily rovnat tlaky???

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: sob 30.09.2017 10:02
od vlastnemec
DSC = dynamik stability control nemá nic společného s asistentem sjíždění z kopce.

U předface to není tak vychytané jelikož nemá xdrive plus spojení s dalšími asistenty je u tak těžké stodoly bomba.

http://www.auto.cz/nove-funkce-dynamick ... mw-5-15588

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: sob 30.09.2017 11:07
od laik
Prosímtě, já už několikrát četl ty asistenty a nejsem z toho chytrý.
Mám tam HDC pro jízdu ze svahu. Ten by měl hlídat jen rychlost od 5 do 35 km/h jak si ji vůbec nastavím? A zbytek už hlídá DSC - když se mi to zkříží na ledu třeba. Takový tempomat pro pomalou jízdu s aktivací brzd při jízdě z prudkého kopce.
Mám tam i DSC, ano stability control, který přibrzďuje jednotlivá kola v zatáčkách, při akceleraci i brzdění a simuluje jakýmsi způsobem uzávěrku, možná upravuje výkon motoru. Takže zase česky - snaží se udržet vozidlo v požadovaném směru. (něco jako ESP?)
Ale nevím jak donutím DSC podřazovat z kopce. Já mám pocit u mého předface, že když nahoře na kopcu s 3.stupněm to pustím dolů bez brzd, tak to tam postupně naskáče až na 5. stupeň. Nebo se podřazování aktivuje až s brzdovým pedálem?
Já to zatím potřeboval 2x nutně, na nic jsem nečekal a hned nahoře jsem tam preventivně prdnul "S" a pak mínusem "3" a paráda. Když se z kopce rozjede 3 - 3,5tuny a dole to máš ustát....
My tady máme největší kopec nadjezd přes dálnici, :D tak to nemám jak vysledovat.
Děkuji za postřehy.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: ned 01.10.2017 08:04
od JaraX
motáte jablka s hruškama,
DSC se používá spíš až v krizové situaci, nezasahuje do běžné klidné jízdy, stejně jako sjezdu kopce, to je funkce převodovky a motoru a funguje to tak že když jedeš z kopca, auto používá nejvyšší možný kvalt na který vyjdou otáčky, třeba 5ku, jenže když začně z toho kopca brzdit, tak auto zjistí "aha, jedem moc rychle" a začně podražovat klidně na 4,3,2, prostě aby co nejvíc brzdilo motorem, jde to krásně poznat když člověk jede z kopce a zabrzdí jak vyletí otáčky, spousta lidí si myslí že to je chyba :D

no a HDC asistent pro sjezd kopce funguje tak že tě prostě nepustí přes nějakou rychlost, ale funguje jinak než tempomat, ten když je brzdný (E53 tuším brzdný nikdy neměla) tak prostě začně jen brzdit, jako když šlápneš na brzdu, HDC ne, to brzdí "jinak" snaží se auto držet v přímém směru, je to něco jako rovnou aktivované ABS, těžko se to popisuje, každý si to musí zkusit, nicméně žádný systém není dokonalý. pár let zpět jsem byl na nějaké xdrive akci od BMW, bohužel se změnili podmínky a na velkém prudkém zmrzlém kopci roztálo bláto, byl to nejkluzčí povrch co jsem zažil, já jako první a poslední auto s X1 ten kopec, nikoho už po nás nepustili, jenže otázka byla jak se dostat zpátky. i s ABS pomalinku to nejelo rovně ale do všudy přítomných plotů, s HDC to bylo o dost lepší ale furt hrozný, nakonec jsem to sjel bez škrábanečku s HDC a přerušovaně to spínal tak aby vždy auto srovnalo kurz,sice zrychlilo ale alespon jelo rovně, ale byl jsem spocenej až za ušima.
rychlost pro HDC se nastavuje tlačítkama tempomatu. já osobně HDC používám v terénu

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: ned 01.10.2017 13:39
od laik
Jardo, prosímtě, pro pořádek:
HDC asistent z kopce je tedy do terénu. Viz na horách na sjezdovku s řetězi a dolů se zatáhlou ručkou šusem (s koncernem). Tady by se hodil.
S DSC mě Vlastík zmátl(myslel jsem, že píše právě o HDC), protože když jedu z kopce nekopce u nás, tak tam to asi podřazovat nebude, a když jsem použil manuál v extrému, tak jsem byl možná rychlejší jak automat :D a nebo jak píše Vlastík, předface to moc neumí. Ikdyž jsem jel bez vozíku a dobržďoval pod kopcem, nic se nekonalo. Nevím, možná musí být ještě prudší.....?
Prosímtě, když to tedy někdy použiju z kopce, pro převodovku to nebude mít žádný negativní dopad?
Myslím, že je to pro ni to samé jak u face, jen to musím udělat rúčo. Nevidím v tom nic nekomfortního, naopak by mě to i bavilo :D - dát si kolik chci a kdy chci. Taková změna ;)
A to "N" při 5min.+ v koloně je špatně nebo může být?
Děkuji mooooc.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: ned 01.10.2017 21:22
od JaraX
když si řadíš manualně, tak je to převodovce jedno, je to normální řazení, stejný jak kdyby si řadila sama, jen manualně, otravovat to muže jen tebe, převodovce je to jedno, pokud tě to baví, tak to dělej.
staní 5min + na N je ok, ale dal bych rovnou P at nemusíš jak osel stát na brzdě.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: pon 02.10.2017 06:29
od laik
Děkuji, jsem klidnější, když mi to někdo posvětí. ;)

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: pon 02.10.2017 22:46
od vlastnemec
No nevím četl jsem že u e53 jelikož je to těžká kráva spolupracuje dsc s motorem a převodovkou akdy není nutné použít brzdy dá pokyn převodovce aby podřadila a motor se přidusil. Poznáš to podle toho že při jízdě z kopce bez plynu a jemně pohladíš brzdu aniž by jsi brzdil auto si podřadí a motor přidusí.

Co se týče N u automatu, dobře hoď to tam pokud stojíš ale pokud to děláš takhle několikrát za den akorát si zbytečně opotřebováváš spojky a brzdné pásy.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: pon 02.10.2017 23:07
od laik
Dííííííííííííííííííky.
N jsem použil za rok párkrát v Brně při zácpě. Nějak mi to nesedělo šibovat s tím hore - dole a že o zub to bude lepší. Příště už budu šibovat až na P, je to sice párkrát za rok, ale i tak.
Spojky a pásy předpokládám netrpí, pokud stojím 5min.na brzdě s D :shock:
Podřazování někde vyzkouším, kopec sice nemáme, ale rozjedu to a pak zkusím mííírně brzdit.
Je to tedy jako motorová brzda u kamionu nebo i na autobusu jsem to měl podobně.
Ťuknout brzdu a zapnula motorovka, Ťuknout plyn a pustila.
Vlasťo dík

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: úte 03.10.2017 20:54
od vlastnemec
Jak píšeš ale nevím jak je to u předface kde nebyl xdrive.

Pokud přeřadíš na P tak opotřebováváš stejně, když necháš D a stojíš na brzdě je sice převodovka v záběru ale na minimum oproti jízdě. Takže pokud mám stát pět a více minut zdechnu a je to.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: stř 04.10.2017 18:32
od laik
Nepochopil jsem, na mě musíš po lopatě. :)
Na P opotřebovávám stejně s čím? S Dčkem? P by měl odpojit nějak tlak z měniče do převodovky, alespoň podle chování motoru, že jde lehčeji. N tlak do převodovky nevypne a ta točí se přes ty pásy, jsem pochopil? Jinak to podřazování by měla umět SWrem převodovka, jestli to tedy umí, ale bez přibržďování xdrivem, ten tam jaksi nemám ;) I to by bylo dobrý. Jak potkám nějaký kopec, hned to otestuji.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: stř 04.10.2017 21:42
od vlastnemec
Jestli přeřadíš na N nebo na P vyjde to nastejno,spojka brzdné pásy.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: čtv 05.10.2017 07:58
od Arnie_one
Tak dneska budu mít konečně X5 zpět, "nová převodovka" , takže na křižovatce vyřazovat na N je prakticky k ničemu ?
Ta převodvka je přeci ale v "zatížení" tak z logiky věci je lepší vždy vyřadit, to je jak u manuálu stát na spojce, taky šaptně.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: čtv 05.10.2017 08:19
od Don
Neni lepsi vyradit... proc se vzdycky najde nekdo, kdo o tom znovu a znovu spekuluje. Prevodovka je permanentne v zatezi, pri vyrazovani zpetnemu razeni dochazi k razum. Takze bud nechat D a nebo pri dlouhem stani vypnout.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: čtv 05.10.2017 11:35
od Jaris330D
Automat je na to prizpusoben, aby bylo zarazeno D. U sedmy mas funkci autoP, coz je stejny, jako bys stal na brzde. Kdyby to prevodovce vadilo, tak tu funkci do sedmy nebudou ani davat.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: čtv 05.10.2017 12:17
od Arnie_one
Člověk na D cejtí "že auto jede" a ono taky jo :) Takže se mě vždycky zdálo lepší tam dát P/N. Hlavně ty převodovky jsou jiné u X5 a E65, obě se chovají úplně jinak, apspoň dle mě.
Když to řeknu pocitově E65 to tak nevadí, ale X5 jme na D přišlo jako utrpení, každopádně to jsem neměl repas převodovky, to je pravda, resp. druhý repas :) první vydržel 90Kkm a k úžasné společnosti vyhlášené už bych hydroměnicč nikdy nedal...ale to sem nepatří.

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

Napsal: čtv 05.10.2017 13:30
od laik
Nevím co máš, já 5q předface a když dám D, tak žádná trága se nekoná. Možná trošku padnou otáčky a je cítit, že motor je v záběru. Jinak se tu mockrát psalo od více klubáků - nekvedlat zbytečně, je to automat a ví co má dělat.
Já tedy vyřazuji při delším stání a hlavně v horku zkrze chlazení (motor i převodovka bych tipnul) na N cca při 5min+, pokud 10+ tak chcípnu motor pro lepší pocit ;) Tedy jsme se tu dá se říct shodli.
Vyřazovat při pojíždění je nesmysl a při dojíždění už vůbec ne!!