Stránka 1 z 1

BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?

Napsal: ned 24.09.2017 14:48
od koki
Ahoj, co si o tom myslíte? špatný (neorigo) regulátor na alternátoru? Dělal se repas alternátoru. Dobíjí jinak v pořádku, nepozoruji žádnou chybu dobíjení. Rozdíl napětí padá až k 12,8 V. Díky
https://www.youtube.com/watch?v=RXlXa1c ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=jxy4l6N ... e=youtu.be

Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?

Napsal: ned 24.09.2017 16:40
od starML
Z těch videí vidím, že to napětí příliš rychle kmitá okolo hodnoty 14 Voltů. Při normálním provozu to napětí klesá nebo stoupá cca 1-3 desetiny za vteřinu, někdy nahoru, někdy dolů, podle otáček a zapojených spotřebičů. Tím chci říci, že vlastní regulace sice pracuje rychle, ale nezpůsobuje takovéto kmitání na výstupu. Tedy problém bych hledal na výstupu alternátoru:
- jestli je dobře dotažena výstupní svorka alternátoru !! kontrolovat při odpojené baterii !!,
- jestli jsou správně dotaženy svorky na baterii,
- jestli není v autě zapojeno nějaké zařízení typu stroboskopy, duc-duc hudba atp.,
- jestli není vadná (zkrat nebo přerušená, odpojená) některá dioda usměrňovače altíku.

Ten digitální ukazatel na BC ukazuje nějakou efektivní hodnotu, ale není možno posoudit celý průběh napětí, který by měl vypadat takto http://josef.posta.sweb.cz/publik/Pub_1 ... age002.gif , kdy obsahuje pravidelné kladné půlvlny, jak je diodami usměrňováno třífázové střídavé napětí. Podle toho, co ukazuje ten měřič na BC by ale klidně skutečný průběh napětí mohl vypadat jako na obrázku níže, kdy je jedna z diod přerušená, "její půlvlna chybí" a efektivní napětí padá dolů, aby v následující půvlně znovu vyletělo nahoru. Podrobněji vysvětleno zde http://josef.posta.sweb.cz/publik/Pub_137.htm

Obrázek

Nebudu posuzovat obsah a kvalitu provedeného repasu, protože při tacho 347tkm se už něco pokazit může. Na altíku je potřeba provést měření v odborné dílně, např. osciloskopem a podle výsledku se rozhodnout o další postupu.

Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?

Napsal: ned 24.09.2017 17:05
od mi00wa
Repas či druhovýroba moc nefunguje vždycky byly problémy.

Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?

Napsal: ned 24.09.2017 18:29
od starML
Druhovýroba je problematická tím, že kvůli ceně bývají použity lacinější a automobilkou neodzkoušené nebo neschválené díly.

U repase je problematický především obsah, tedy co se kromě poškozených dílů preventivně mění. Cena se může lišit dle výrobce a druhu závady. Vždy je potřeba vyměnit ložiska, lůžko ložiska, uhlíky, snímací kroužek. Dále je potřeba zkontrolovat rotor, stator a víka alternátoru která při demontáži často prasknou. Dále je potřeba proměřit diodový blok a regulátor napětí. Některé regulátory napětí alternátorů řízených ECU nelze změřit ani na testovací stolici, ale je zapotřebí tester, který potřebné řídící signály podporuje a takový stroj stojí peníze.

- altík vyndaný z bouračky, očištěný benzínem a vyfoukaný vzduchem není repas, ale švindl,
- uhlíky regulátoru, cena 20 – 40,- Kč,
- sběrné kroužky rotoru, cena 90 – 150,- Kč,
- regulátor napětí, cena od 250,- Kč nahoru,
- usměrňovací diodový blok, cena od 350,- Kč nahoru,
- ložiska alternátoru za stokoruny podle typu,

Alternátor 140A 12V (AUDI, SEAT, ŠKODA, VW), repase stojí cca 4.400 + DPH, nový altík 5.200 Kč + DPH,
Alternátor Ford cena repase 3.500 Kč + DPH, nový altík 2.400 Kč + DPH,
a nový alternátor 12317542935 pro 550i stojí 17.767,- Kč + DPH = 21.500,-, ceny výše uvedených náhradních dílů pro repasi cca 3-5x dražší, protože se blbě shánějí. A teď se rozhodni - použitý díl z bouračky, repase nebo nový díl? Ale nepište o banánech pro opici, zkuste něco vlastního.
:D

Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?

Napsal: ned 24.09.2017 19:43
od JaraX
- nový valeo altík se dá sehnat do 10k
- nový valeo regulator je kolem 2ky,

už to valeo je shit, neorigo je megashit

Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?

Napsal: úte 26.09.2017 18:17
od airbone
koki píše:Ahoj, co si o tom myslíte? špatný (neorigo) regulátor na alternátoru? Dělal se repas alternátoru. Dobíjí jinak v pořádku, nepozoruji žádnou chybu dobíjení. Rozdíl napětí padá až k 12,8 V. Díky
https://www.youtube.com/watch?v=RXlXa1c ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=jxy4l6N ... e=youtu.be
Asi tam mas naprd regulator. Objednava sa tam jedine original od BMW, ziadny iny. Podobny regulatory maju ine modely (alebo trebarz aj E46), akurat s jednym rozdielom - ten pre E60 musi komunikovat s BSD zbernicou. Ak tam daly nejaky univerzal, tak tam v ziadnom pripade nemoze fungovat. Myslim ze steker ma nejaku malu odlistnost, alebo je otoceny na opacnu stranu ako povodny. Pichni to na diag a ak mas problem na BSD, tak nie je ani o com debatovat.

Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?

Napsal: úte 26.09.2017 19:55
od koki
airbone píše:
koki píše:Ahoj, co si o tom myslíte? špatný (neorigo) regulátor na alternátoru? Dělal se repas alternátoru. Dobíjí jinak v pořádku, nepozoruji žádnou chybu dobíjení. Rozdíl napětí padá až k 12,8 V. Díky
https://www.youtube.com/watch?v=RXlXa1c ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=jxy4l6N ... e=youtu.be
Asi tam mas naprd regulator. Objednava sa tam jedine original od BMW, ziadny iny. Podobny regulatory maju ine modely (alebo trebarz aj E46), akurat s jednym rozdielom - ten pre E60 musi komunikovat s BSD zbernicou. Ak tam daly nejaky univerzal, tak tam v ziadnom pripade nemoze fungovat. Myslim ze steker ma nejaku malu odlistnost, alebo je otoceny na opacnu stranu ako povodny. Pichni to na diag a ak mas problem na BSD, tak nie je ani o com debatovat.
super, díky moc ;)

Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?

Napsal: úte 26.09.2017 19:56
od koki
díky všem ;) :bigups:

Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?

Napsal: úte 26.09.2017 20:51
od Sweden
Pak napiš jestli byla diagnostika na dálku správná popřípadě kolik oprava cca. stála, myslím že to bude zajímat vícero lidí s N62. ;)

Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?

Napsal: čtv 28.09.2017 08:47
od airbone
Nielen n62, ale celkovo e60. Vsetky maju regler pripojeny a riadeny cez bsd interface (bit serial data interface) od dme/dde. Klasicke univerzalne repasovane altiky takyto regler nemaju. Treba ho objednat z bmw, stoji okolo 90eur. Navyse akykolvek problem na spotrebicoch pripojenych na bsd moze sposobovat problem s celym systemom dobijania. Casto vadny ibs senzor na baterii, alebo aj nezaregistrovana vymena baterie - alebo nespravne nakodovana kapacita.