Druhovýroba je problematická tím, že kvůli ceně bývají použity lacinější a automobilkou neodzkoušené nebo neschválené díly.
U repase je problematický především obsah, tedy co se kromě poškozených dílů preventivně mění. Cena se může lišit dle výrobce a druhu závady. Vždy je potřeba vyměnit ložiska, lůžko ložiska, uhlíky, snímací kroužek. Dále je potřeba zkontrolovat rotor, stator a víka alternátoru která při demontáži často prasknou. Dále je potřeba proměřit diodový blok a regulátor napětí. Některé regulátory napětí alternátorů řízených ECU nelze změřit ani na testovací stolici, ale je zapotřebí tester, který potřebné řídící signály podporuje a takový stroj stojí peníze.
- altík vyndaný z bouračky, očištěný benzínem a vyfoukaný vzduchem není repas, ale švindl,
- uhlíky regulátoru, cena 20 – 40,- Kč,
- sběrné kroužky rotoru, cena 90 – 150,- Kč,
- regulátor napětí, cena od 250,- Kč nahoru,
- usměrňovací diodový blok, cena od 350,- Kč nahoru,
- ložiska alternátoru za stokoruny podle typu,
Alternátor 140A 12V (AUDI, SEAT, ŠKODA, VW), repase stojí cca 4.400 + DPH, nový altík 5.200 Kč + DPH,
Alternátor Ford cena repase 3.500 Kč + DPH, nový altík 2.400 Kč + DPH,
a nový alternátor 12317542935 pro 550i stojí 17.767,- Kč + DPH = 21.500,-, ceny výše uvedených náhradních dílů pro repasi cca 3-5x dražší, protože se blbě shánějí. A teď se rozhodni - použitý díl z bouračky, repase nebo nový díl? Ale nepište o banánech pro opici, zkuste něco vlastního.
