DIY - manuální ovládání výfukové klapky
Napsal: sob 16.09.2017 14:55
Zdravím,
konečně jsem se dokopal k realizaci manuálního ovládání výfukové klapky, tak se s vámi podělím o krátký popis jak na to, třeba to někomu pomůže. Dopředu upozorňuji, že otevřená výková klapka ≠ brutální zvuk už od volnoběhu, takže pokud je to, co hledáte, tahle modifikace vám nepomůže
Nejedná se tedy o nijak drastickou změnu hlučnosti (někde jsem četl že rozdíl je asi 8db), nicméně zvuková kulisa deroucí se z výfuku sytější a mému sluchu libozvučnější.
Zpátky k provedení, klapku sem se rozhodl ovládat bezdrátově pomocí rádiově řízeného relé. Přijde mi to jednoduší, než tahat kabely někam do interiéru k tlačítku. Navíc lze auto v případě potřeby jednoduše vrátit do 100% původního stavu. Návod by měl fungovat na všechny modely EXX s řízenou klapkou výfuku. Osobně můžu potvrdit funkčnost na E60.
Seznam materiálu:
Bezdrátové relátko:
http://www.ebay.co.uk/itm/322476103466
EV1 konektor (samec + samice):
http://www.ebay.co.uk/itm/Electrical-2- ... OSwAf5XNfH~
2m dvoužilového kabelu (1,5mm)
TESA páska
kulatá zemnící svorka

1. Postup je velmi jednoduchý, na začátek je dobré zavést vodiče do obou EV1 konektorů a následně připojit k relé, dle schématu níže.V tuhle chvíle je taky vhodné připojit relé k napájení a naladit ho na stejnou frekvenci jako má bezdrátový ovladač.

2. Poté příchází na řadu práce s TESA páskou

3. Jakmile je toto hotové, je nutné odstrojit tapec na levé straně kufru a lokalizovat jednotku ke které se bude připojovat relé.

4. Pak už stačí nalézt vhodné místo pro uchycení relé (já využil volnou dutinu za samotnou jednotkou, kde jsem relé pomocí zafixoval pomocí zdrhovací pásky) a vrátit tapec zpátky.
That's all. Enjoy!
konečně jsem se dokopal k realizaci manuálního ovládání výfukové klapky, tak se s vámi podělím o krátký popis jak na to, třeba to někomu pomůže. Dopředu upozorňuji, že otevřená výková klapka ≠ brutální zvuk už od volnoběhu, takže pokud je to, co hledáte, tahle modifikace vám nepomůže

Nejedná se tedy o nijak drastickou změnu hlučnosti (někde jsem četl že rozdíl je asi 8db), nicméně zvuková kulisa deroucí se z výfuku sytější a mému sluchu libozvučnější.
Zpátky k provedení, klapku sem se rozhodl ovládat bezdrátově pomocí rádiově řízeného relé. Přijde mi to jednoduší, než tahat kabely někam do interiéru k tlačítku. Navíc lze auto v případě potřeby jednoduše vrátit do 100% původního stavu. Návod by měl fungovat na všechny modely EXX s řízenou klapkou výfuku. Osobně můžu potvrdit funkčnost na E60.
Seznam materiálu:
Bezdrátové relátko:
http://www.ebay.co.uk/itm/322476103466
EV1 konektor (samec + samice):
http://www.ebay.co.uk/itm/Electrical-2- ... OSwAf5XNfH~
2m dvoužilového kabelu (1,5mm)
TESA páska
kulatá zemnící svorka

1. Postup je velmi jednoduchý, na začátek je dobré zavést vodiče do obou EV1 konektorů a následně připojit k relé, dle schématu níže.V tuhle chvíle je taky vhodné připojit relé k napájení a naladit ho na stejnou frekvenci jako má bezdrátový ovladač.

2. Poté příchází na řadu práce s TESA páskou

3. Jakmile je toto hotové, je nutné odstrojit tapec na levé straně kufru a lokalizovat jednotku ke které se bude připojovat relé.

4. Pak už stačí nalézt vhodné místo pro uchycení relé (já využil volnou dutinu za samotnou jednotkou, kde jsem relé pomocí zafixoval pomocí zdrhovací pásky) a vrátit tapec zpátky.
That's all. Enjoy!