Stránka 1 z 1
Teplota a tlak oleje - mereni
Napsal: stř 23.08.2017 10:58
od Joshuax
nejak si nemuzu pomoct, ale ta fukce hledat mi nevraci zadne pouzitelne vysledky
Neresil jste nekdo nahodou pridavani budiku pro teplotu a tlak oleje oleje ? Teplota vody je sice zajimavy udaj, ale o tom, jak moc zahrivam, ci prehrivam olej, nepovi zhola nic.
Proto jsem koukal po netu, abych dohledal nejake info, jak dodelat mereni techto hodnot, pokud jimi vozidlo neni z vyroby vybaveno a nenasel jsem v zasade jasne danou odpoved, protoze nekdo pouziva pro tohle vlozku mezi filtr a drzak filtru oleje (
http://www.2racing.cz/Priruba-pod-olejo ... d21529.htm) a nekdo to cpe na ruzna mista, v motoru, dle typu motoru.
Tak jestli jste to nahodou nekdo neresil, pripadne jaky s tim mate zkusenosti

Diky
Re: Teplota a tlak oleje - mereni
Napsal: stř 23.08.2017 12:23
od MattyX
Ten mezikus co jsi postnul používám třeba já v E30 - ale u e36, kde je filtr pouze jako vložka je toto nepoužitelné.
Každopádně řešení je jednoduché, stačí se inspirovat originálním řešením u M3.
Zabuduješ závit do domečku olejového filtru - stačí úprava stávajícího domečku, nemusíš kupovat nutně M3 a máš místo pro teplotu oleje.
Tlak je rovnoměrně stejný v motoru, takže u tlakového čidla můžeš řešit rozdvojku na seriové čidlo pro policajta na budíky
Samotné budíky bych volil nějaké značkové, která mají kalibrovaná čidla - za mě doporučuji zdvojené budíky od Innovate motorsport, které v jednom budíku umí signalizovat teplotu i tlak a da se s nimi potom násedně i dál pracovat

Re: Teplota a tlak oleje - mereni
Napsal: stř 23.08.2017 12:29
od Joshuax
No prave, kdyby to slo pouzit, tak bych to neresil a pouzil tohle. Videl jsem prave predelavky ve smyslu kupovani M3 domku, ale nejake vrtani diry do stavajiciho domku, to jsem nevidel.
U toho tlaku se obavam, jestli treba nemuze poveseni dalsiho zarizeni na to cidlo nejak zkreslit to vlastni mereni ?
Tlak se mi prave zda, ze je tam nejaky mensi (mam pred vymenou oleje), kontrolka po nastartovani nezhasina ihned, ale po cca 3-5ti vterinach, proto bych to rad mel i meritelne.
Btw cekal jsem, ze jestli se nekdo ozve, tak ty

Diky
Edit: Hmm, viditelne se tim uz nekdo zabyval

Tohle nevypada zle.
http://www.highperformanceparts.cz/adap ... tory.54886
Re: Teplota a tlak oleje - mereni
Napsal: stř 23.08.2017 12:45
od MattyX
Joshuax píše:U toho tlaku se obavam, jestli treba nemuze poveseni dalsiho zarizeni na to cidlo nejak zkreslit to vlastni mereni ?
Tlak je všude stejný, představ si to jako v pneumatice, je jedno jestli měříš nahoře, nebo dole
Čerpadlo maže nějaké množství oleje do kanálu, to teče středem do filtru směrem k vnější straně filtru, následně dole je odvod do hlavního mazacího kanálu, ze kterého jsou mazány hlavní loziska a následně ojniční potažmo hlavní kanál do hlavy. Ojniční čepy jsou vlastně to, co ti způsobuje protitlak proti čerpadlu (následně hlavní čepy, uložení vaček atd atd.) takže po nastartování, jak je olej dotlačen všude ti vznikne mazací tlak - jeho velikost je dána stavem excentrického čerpadla, celkového stavu motoru (klika,hlava atd.), použití typu oleje a v neposlední řadě teploty oleje.
Potom jsou v motoru i zpětné ventily - u filtru (integrován v domečku filtru) a někdy bývá ještě před čerpadlem, aby olej netekl po vypnutí zbytečně zpět (ale to je případ starších motorů, nevím jak to má e36, tu jsem nepitval... )
Re: Teplota a tlak oleje - mereni
Napsal: stř 23.08.2017 13:58
od Francis
Kup si filtrbox z M54, ten má šroubení (závitovou díru M10x1) pro čidlo teploty oleje. Nevymýšlej vymyšlené a vyráběné

Filtrbox z M54 je plně záměnný na M52, rozdíl je jen v díře pro čidlo a v lehce demontovatelných ucpávkách v technologických dírách.
Re: Teplota a tlak oleje - mereni
Napsal: stř 23.08.2017 14:44
od Joshuax
No neco s tim provedu. Diky za tipy
