Já asi před 2 měsícema koupil pro manželku E90 318i s N46 r.v. 3/2007 se 118tis najetejch od soukromníka z DE. Můžu sem teda postupně psát, jak to bude žít (a třeba se taky srát

K tý E90: po koupi jsem vyměnil kapaliny, baterku a pár drobností. Po změření teplot za jízdy, který dost divně kolísají vyměním preventivně termostat (je tam jen 1), ale jinak start je na ťuk, chod i otáčky krásně vyrovnaný, valvetronik ok a po dohodě s mechanikem jsme neměnili ani řetěz ani napínák, což jsem původně preventivně chtěl (otázka ale je, jestli už ho někdo neměnil přede mnou). Oproti E46, co jsem měl taky (N42 318i, 105Kw) je ta dynamika kvůli těm 10Kw rozdílu, ale i váze znát k horšímu a hlavně docela chybí žalostně krouťák (tady už jen 180Nm). Pro manželku na ježdění po městě a její občasný výjezdy za město je to ale úplně dostačující.
N52 je určitě lepší kvůli tomu výkonu a asi i spolehlivosti jak píše JaraX, spotřebou je ale podle mě ve všech režimech o 2l+/100km víc. Přes problémovej řetěz a napínák a valvetronik, kterej asi odejde jednoho dne, myslím, že ten motor do "druhýho auta v rodině", kde výkon ani nebude oceněn, to auto má smysl.
Oproti N52 tady není odcházející el.pumpa, kterou už bych teď ve 118tis musel měnit, lambdy tu jsou jen 2 (místo 4) a obecně všechny ty díly jsou o něco levnější (baterka jen 55ah, menší brzdy, atd., i když na úkor jízdních vlastností, např. brzdy celkem naprd. Navíc tu nepředpokládám takový problémy se žraním oleje, jako u některých 325i N52, což není pravidlem, ale když ano a výměna separátoru nepomůže, co pak dál.
Takže N46 bych se nebál, jen je to prostě na podvozek E90 dost podmotorovaný a jestli chceš alespoň nějaký výkon, tak Ti bude brzo chybět. N43 jsem vyloučil úplně, je to průser, proto jsem sháněl co nejnovější N46/N52 a zrovna se objevila krásná N46 3/2007, tedy skoro těsně před koncem nepřímovstřiku.