Stránka 1 z 1

E39 525i výměna brzdové + chladící kapaliny

Napsal: ned 06.08.2017 16:28
od TommikE34
Zdarec klubáci ;)

potřeboval bych pár rad, co se týče výměny chladiva a brzdovky na své E39 2002 M54B25..

U výměny brzdovky mě zajímá hlavně, jak postupovat při odvzdušnění, když mám ABS+DSC systém

Co se týče výměny chladičky, tak na bimmerech a videích jsem pozjíšťoval, kde se nacházi vypouštěcí šrouby expanzky, chladiče + vypouštěcí šroub na bloku, Zajímaly by mě teda hlavně dvě věci:

1. Je tam něco, na co bych si měl dát pozor v případě, že mám v autě montováno od výroby original webasto ?
2. Jaká je podle Vás nejlepší metoda na odvzdušnění okruhu ?
Už jsem tuhle proceduru dělal na svém druhém autíčku, kde mám M30B35 :) ..tam je ten chladící okruh přecejen trošku jiný..

Sorry, že Vás tady takhle bombarduju dotazy, ale chtěl bych to vyměnit teďkom v nejbližší době, když je pěkně, ať už mám klid.. :)

Díky moc! 8-)

Re: E39 525i výměna brzdové + chladící kapaliny

Napsal: stř 09.08.2017 10:45
od Jergus
Tu brzdovku vyměníš snadno. Ideálně ve dvou. Připrav si dostatek nové kapaliny. Otevři nádržku na kapalinu, vezmi nějakou hadičku a nádobu (nejlíp obojí průhledné). Postupuj tak, že jeden z vás našlape a podrží pedál brzdy a druhý povolí odvzdušňovák u kola, odpustí kapalinu hadičkou do nádobky a zase ho zavře. Začni u pravého zadního kola. Když v nádržce ubyde skoro na dno, dolej novou brzdovku. Hlídej si, ať tam pořád nějakou máš, ať to nenasaje vzduch. Tenhle postup opakuj, dokud ti z toho PZ brzdiče nepůjde čistá nová kapalina. Pak přejdi na LZ brzdu a zase opakuj. No a potom PP a nakonec LP brzdu. Tímhle postupem to krásně vyměníš, nemusíš pak nic odvzdušňovat, modul ABS se ti nezavzdušní a stojí tě to možná o flašku dvě brzdovky víc, než kdybys to nějak vypouštěl a pak složitě přes diagnostiku odvzdušňoval.

Re: E39 525i výměna brzdové + chladící kapaliny

Napsal: stř 09.08.2017 11:36
od TommikE34
Dobře, díky!
A nepromíchá se to se starou brzdovkou ?

Re: E39 525i výměna brzdové + chladící kapaliny

Napsal: stř 09.08.2017 12:10
od Jergus
Ze začátku ti bude vytékat stará brzdovka, potom směs staré a nové a potom už jen čistá nová. Ty trubky jsou úzký, krásně se to vymění. Neboj se toho, dělám to běžně. Jen měj dost velkou zásobu nové brzdovky (cca o 2-3 lahvičky víc, než je náplň). Uděláš to normálně i na ulici, kdyžtak si každé kolo přizvedni heverem a sundej ho, ať můžeš líp k odvzdušňovacím šroubům. Není to vůbec těžký, ale jestli netušíš, o čem tu píšu a necítíš se na to, tak to radši dej do servisu. :-)

Re: E39 525i výměna brzdové + chladící kapaliny

Napsal: stř 09.08.2017 12:16
od TommikE34
Nene to vůbec nee, že bych se na to necítil..už jsem dělal různé věci, spíš mě to zajímalo jen aby to moc neznehodnotilo tu novou náplň :)) Co se týče toho chladiva.. předpokládam, že mi nikdo asi žádnou speciální radu nedá a udělám to klasicky...

Re: E39 525i výměna brzdové + chladící kapaliny

Napsal: čtv 10.08.2017 21:09
od Michal-E39
Starou kapalinu nejprve odsaj z nádobky, nalej novou a pak prováděj pumpování přes ventilky na třmenech dle návodu. Tím je promíchání zanedbatelné. Pumpování jde nahradit odsáváním z ventilku nebo pumpováním vzduchu do nádobky. Je potřeba dávat pozor, aby kapalina v nádobce nedošla, zavzdušnilo by se DSC.
Při pumpování přes ventilek spojky je potřeba dolejvat furt, spojka má vývod z nádobky u vrchu, aby jí došla kapalina mnohem dřív než brzdám. Nadruhou stranu při zavzdušnění spojky její odvzdušnění nic nekomplikuje.

Re: E39 525i výměna brzdové + chladící kapaliny

Napsal: úte 15.08.2017 00:41
od JaraX
ale když se zavzdušní spojka tak je to katastrofa to odvzdušnit.

jinak brzdy byly popsány, doporučuju kapalinu ATE DOT SL6 která je přímo určena pro auta s DSC

chladič vypust přímo na chladiči, na šrouby na motoru kašli, vytečeš 0,0 nic a ještě si zaděláš na problém povolovaním 100 letyho spoje.
až vyteče chaldič, mužeš foukat kompresorem do expanzky dokud z chladiče pujde vzduch, pak nalít novou směs.

Re: E39 525i výměna brzdové + chladící kapaliny

Napsal: úte 15.08.2017 09:57
od Vapinecko
Jen otázka. Proč je to katastrofa s tou spojkou? Odvzdušnovali jsme to vždycky hadičku k jednomu kolu a na spojku a pak šlapaním protlačit jako když se odvzdušňujou brzdy. Je to špatně? Myslím, že to byl postup dle DP.

Re: E39 525i výměna brzdové + chladící kapaliny

Napsal: pát 25.08.2017 09:44
od TommikE34
Díky moc za rady a zkušenosti! Původně jsem měl v merku obyčejnou BOSCH DOT4 brzdovku, ale pokad je to ATEcko přímo určené k DSC, cenově vychazí docela slušně.. Jinak vyplatí se kupovat chladici kapalinu origo z BMW ?

Re: E39 525i výměna brzdové + chladící kapaliny

Napsal: pát 25.08.2017 15:43
od mobilman
Ahoj kupuji origo chladící kapalinu BMW, nevím zda se vyplatí, ale aspoň mám jistotu, že mi nenaleptá gumičky ventilů topení (nové ventily) což u neorigo může hrozit.