Stránka 1 z 2

Problém E60 525d

Napsal: stř 02.08.2017 19:51
od OnBa
Ahoj, mám problém. Jedná se o bmw e60 525d 2004. Auto vůbec nejede (jak bez turba), motorová jednotka píše chybu 3F57 Ventil plnícího tlaku. Celý den se v tom hrabu a nejsem schopnej určit přesně chybu. Když smažu závady, tak auto chvíli jezdí normálně. Pak ho nechám běžet na volnoběh a zase to vyhodnotí stejnou chybu a přestane jet. Neřešil to někdo nebo nevíte co by to mohlo být? Regulace na turbu se hýbe, teď mám sundáne sání a koukám na podtlaky, ale už jsem v koncích. Předem děkuji za odpověď

Re: Problém E60 525d

Napsal: stř 02.08.2017 21:08
od mi00wa
DPF, váha vzduchu, hadice intercooleru, zanesený snímač karbonem, turbo + regulace, vakuová pumpa vč. hadic a diagnostiku BMW.

Re: Problém E60 525d

Napsal: stř 02.08.2017 21:55
od OnBa
Dpf prošlo regeneraci a v pořádku. Na hadicich a cooleru jsem nic nenašel. Váha vzduchu nová od Bosche. Vakuová pumpa funguje a vyměnil jsem všechny podtlakove hadice a beze změny. Jaké čidlo? Jak poznám správnou funkci regulace? A turbo je řízené jen elektronicky?

Re: Problém E60 525d

Napsal: čtv 03.08.2017 10:41
od Joshuax
MAP senzor jsi kontroloval ?

Re: Problém E60 525d

Napsal: čtv 03.08.2017 10:48
od mi00wa
A dělalo to už před výměnou či to začalo po výměně váhy vzduchu ? Protože se musí diag, vyresetovat.
Vypadáto že máš ovládane turbo EL regulací, takže zkontroluj zda to pěkně chodí.
čidlo tlaku neboli map je tenhle > http://forum.bmw5.co.uk/applications/co ... 675d9237ab a pěkně zanesen karbonem.
je přichycen na konci sáním.

Re: Problém E60 525d

Napsal: čtv 03.08.2017 11:44
od OnBa
Dělalo to i předtím a reset byl proveden. Po obědě vyndám čidlo tlaku a napíšu. Podtlaky opravit nepomohlo. Zítra jedu na lepší diagnostiku k někomu tady z klubu.

Re: Problém E60 525d

Napsal: čtv 03.08.2017 23:16
od starML
Jo, jo - dojeď s autem do depa na Dlouhé ploché dráze v ML, tam to napíchneme na BMW diagnostiku. Teď jde o to, jestli ta regulace geometrie lopatek turba :
- je řízená podtlakem přes elektroventil, ale vakuum se ztrácí např. netěsností ve zpevnění silenbloků motoru http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=22_0093 , turbo tlačí moc a proto to padá do nouzáku,
- nebo tam je elektrická regulace turba http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3873 a elektronika si postavila hlavu, koupe se v oleji atp. , tam už to funguje bez vakua takto https://www.youtube.com/watch?v=SUJs-i3k1a0
:D

Re: Problém E60 525d

Napsal: pát 04.08.2017 20:40
od OnBa
V pondělí nebo úterý zkusím rozebrat regulaci a napíšu.

Re: Problém E60 525d

Napsal: pát 04.08.2017 21:23
od Misanek
starML píše: - je řízená podtlakem přes elektroventil, ale vakuum se ztrácí např. netěsností ve zpevnění silenbloků motoru http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=22_0093 , turbo tlačí moc a proto to padá do nouzáku,
Jenom takový poznatek nebo spíš dotaz z mé strany, abych si eventuelně ujasnil své znalosti - turbo, resp. lopatky jeho regulace jsou ve výchozí pozici, tzn. bez podtlaku ve stavu plného otevření, tzn. v pozici, kdy turbo není schopno vyvinout plnící tlak a to z bezpečnostních důvodů např v situacích, kdy by bylo vedení podtlaku přerušeno tak ať nenastane overboost, ne? TAkže z toho by plynulo, že pokud by byl problém v těsnosti vedení podtlaku, tak by turbo netlačilo moc, utfíž by motor nepadal do nouzáku z tohohle důvodu ale naopak by motor neměl potřebný plnící tlak, ne? Resp. aktuální plnící tlak by nekorespondoval s tím požadovaným, který odpovídá danému spektru otáček a danému požadavku obsluhy, který je v mapách ecu.

Já vím, jde jenom o slovíčkaření, ale rád bych si to ujasnil a případně se vzdělal :) Jde mi o to, že tyto poznatky jsem získal svými vlastními poznatky když jsem se vrtal v diag své e39 a četl hodnoty duty factoru solenoidu ovládajícího vgt a tento solenoid má na volnoběh téměř 100% duty factor, z čehož vyvozuji, že je naplno otevřen a na turbo jde plný podtlak z toho důvodu, aby vgt byla co nejvíce naklopena na max plnící tlak co nejdříve to bude možné.

Re: Problém E60 525d

Napsal: sob 05.08.2017 11:22
od starML
To OnBa:
Ta 525d má podle diagnostiky elektricky nefunkční elektrický regulátor turba. Respektive při inicializaci diagnostikou se regulátor pokoušel o pohyb, ale z důvodu mechanického zablokování lopatek se to nepodařilo - asi moc karbonu uvnitř mechanizmu geometrie lopatek.

To Misanek:
- základní poloha lopatek turba u podtlakové regulace je maximálně otevřeno,
- tj. bez vakua turbo netlačí, motor nemá výkon, jede jako "hladký diesel", ale nepadá do nouzáku kvůli "overboost",
- okamžitě po startu se vakuum vytvoří, podtlak přitáhne membránu a nastaví lopatky na maximální plnící tlak,
- po dosažení maximálního plnícího tlaku dojde k regulačnímu zásahu, který lopatky turba více otevírá a tím zamezuje dalšímu zvyšování tlaku - to dělá elektroventil pozice 1 http://static.bmwfans.info/images/epc/MTQ4OTI2X3A=.png ,
- tento ventil je trojcestný, tj. buď plně propojí rezervoár vakua s akčním členem (membránou), nebo uzavírá přívod z rezervoáru a upouští podtlak z akčního členu do atmosféry - ve skutečnosti mezi těmito polohami kmitá a tím uržuje plnící tlak na maximální povolené úrovni,
- tento ventil je stejný a tedy zaměnitelný, jako je u zpevnění silenbloků motoru, regulaci EGRu a vířivých klapek, možná se liší směr vývodů, směr montáže a rozdílné uchycení "bla-bla",
- pokud jsou všechny podtlakové hadice a rezervoár OK, jedná se o nejčastěji nefunkční díl,
- nejčastější problém je v přítomnosti olejové emulze, ta ucpe vlastní ventilek nebo vložené sítko a tím znefunkční průchod vakua do atmosféry, turbo vytvoří vyšší plnící tlak a motor spadne do nouzáku.
:D

Re: Problém E60 525d

Napsal: pon 07.08.2017 12:19
od OnBa
Tak jsem se dnes do toho zase trochu pustil a zjištění jsou zatím nulová.

Kabeláž k elektročlenu vypadá v pořádku, olej v ní nebyl a mechanický poškození jsem nenašel.
Poté jsem odpojil osičku na regulaci turbodmychadla a zkusil pohyb lopatek. Překvapilo mě, že to jde až tak volně - absolutně bez odporu a zadrhávání. Nikdy jsem to nezkoušel, tak nevím zda je to v pořádku. Přikládám video.

Turbo je tam Garrett, kód přečtu jen z expazní části, tudíž přesně označení nevím.

A teď jsem možná zklamán, že je to turbo nevypadá zanešené karbonem.

https://youtu.be/9McHfVAKcYw

Re: Problém E60 525d

Napsal: pon 07.08.2017 23:49
od starML
Jo, ta páčka má jít hodně volně, to je v pořádku viz video https://www.youtube.com/watch?v=SUJs-i3k1a0 asi ve 30 vteřině. Jenže mne s tím BMW diagnostika ani nepohnula, ale měla by!!

Jdeme dál:
- návod na demontáž už nepotřebujete, ale jak to vypadá s tím olejem a jak to vypadá uvnitř se hodí https://www.youtube.com/watch?v=iSEVwi3ulvI
- schéma zapojení jsem Vám dodal emailem, takže při zapnutém zapalování zkontrolujte napětí na pinu (1) toho 5-ti pólového konektoru a kostru na pinu (2) ohmetrem. Na pinu (4) se nepokoušejte nic měřit, to je ovládání z řídící jednotky motoru !! Jak vypadá konektor X2353 uvedeno níže.
- pokud nenajdete 12 Voltů na pinu (1), zkontrolujte všechny pojistky v bloku pojistek řídící jednotky motoru A8682, tj. pod filtrem klima před spolujezdcem musíte otevřít tu schránku s řídícími jednotkami, jak A8682 vypadá uvedeno níže, ale diagnostika žádnou absenci napětí nehlásila,
- pokud bude všechno OK, bude chyba uvnitř elektroniky, kterou by mohl prověřit kolega v Drmoulu, zbytek po telefonu. :D

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Problém E60 525d

Napsal: úte 08.08.2017 15:25
od OnBa
Tak jsem provedl další měření. Na pinu č.1 a č.2 je jmenovité napětí baterie. Pak je ve štekru obsazen pin č.4 - ten jsem nechal být.

Kabeláž je mírně od oleje, ale po rozpojení jsem jsi nevšiml že by spoj a piny byly nějak nadměrně zaolejovaný.

Tudíž to vypadá na vadný regulátor a ten by uměl proměřit pan Voneš v Drmoule? Popřípadě co k tomu potřebuje za podklady? Děkuji

http://leteckaposta.cz/174206390

Re: Problém E60 525d

Napsal: úte 08.08.2017 21:12
od starML
OK, takže kabel je živej, teď jde o tu elektroniku a motorek. Petr bydlí "Za Hasičárnou", první neomítnutý domek vpravo. Tyhle podklady by mu měli stačit - už jsem mu je poslal emailem:

- návod a fotky na konci článku http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=44572
- zjednodušené schéma http://www.superturbodiesel.com/std/att ... p?aid=5880 a http://www.superturbodiesel.com/std/att ... p?aid=7561
:D

Re: Problém E60 525d

Napsal: stř 09.08.2017 09:56
od OnBa
Tak p. Voneš mě odmítl, údajně to neumí, nechce se mu do toho a nemá na mě čas. Je tady někdo z klubu, kdo by dokázal odzkoušet motůrek?

Re: Problém E60 525d

Napsal: pát 18.08.2017 12:42
od OnBa
Tak proběhla výměna elektrické části turbodmychadla za starší a zatím se vše zdá být v pořádku. Auto jede bez škubání a na plný výkon. Dnes jedu opět na kontrolu na diagnostiku, tak uvidíme.

Re: Problém E60 525d

Napsal: pát 18.08.2017 20:06
od starML
- jo, jo, motor jde krásně, turbo tlačí hezky od spoda a do nouzáku už nepadá - takže motor už je OK,
- zůstaly Ti tam ty výhřevy ostřikovačů a vadné přívody k čidlům PDC vpravo vzadu,
- pravděpodobně se zase projeví ta závada ohledně zvýšeného odporu k pyropatroně na baterii, více o tom je napsáno zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... ie&start=0 , tu závadu máš jako první na výpisu diagnostriky z minulého týdne,
- už se nepodařilo smazat olejový servis, respektive původně záporná hodnota byla nahrazena nulou, ale nenaskočí další kilometry do další výměny oleje, zkoušeno přes BC i diagnostikou - stav tacho je nad 380tkm a někde jsem četl, že při tomto stavu to už smazat nejde => může toto někdo potvrdit?

Je mi známo, že :
- kontrolka servisu, která se rozsvěcí v závislosti na ujetých kilometrech, může být resetována teprve po spotřebování více než deseti litrů paliva, tj. nejde to resetovat po pár kilometrech a Ty už jsi to jednou zkoušel. Jestliže se servis podle ujetých kilometrů zobrazí s indikací 'reset', resetování kontrolky je možné. Jestliže se zobrazí bez indikace 'reset', nebylo ještě spotřebováno minimální stanovené množství paliva - resetování kontrolky zatím není možné. Ale nám se RESET? zobrazil.
:D

Re: Problém E60 525d

Napsal: stř 30.08.2017 21:23
od OnBa
Vyřešeno. Auto najelo dalších 2tkm bez výpadku. Nastavit olejový servis by bylo super, ale nevím jak na to...

Re: Problém E60 525d

Napsal: čtv 14.09.2017 22:30
od starML
Při tacho nad 300tis km to už pravděpodobně nepůjde. Jedině deaktivovat ukazatel výměny oleje, aby nesvítila kontrolka přejetého intervalu výměny. Více http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 30&start=0 a tady http://www.bmwklub.cz/forum/download/file.php?id=95785
:roll:

Re: Problém E60 525d

Napsal: čtv 14.09.2017 23:16
od rhinos
to platí obecně na všech 5er?
Já resetoval při 301000 a šlo to...