Stránka 1 z 1

Koupě prvního bmw

Napsal: stř 19.07.2017 10:35
od adyje7
Zdar klubáci. Chtěl bych poradit,chci koupit E61 a jsem uplnej lajk v bmw. Něco málo jsem přečetl ale stejně prd vím. Představa 530d rok 2007 po faceliftu

Re: Koupě prvního bmw

Napsal: stř 26.07.2017 08:31
od Wozejk
Ahoj mam naprodej bmw e61 ,2005/6., 160kw ..najeto 198000 km v peknej vybave vsechno funguje a c bylo potreba se udelano vice info do sz.

Re: Koupě prvního bmw

Napsal: pát 28.07.2017 09:18
od Fucida
adyje7 píše:Zdar klubáci. Chtěl bych poradit,chci koupit E61 a jsem uplnej lajk v bmw. Něco málo jsem přečetl ale stejně prd vím. Představa 530d rok 2007 po faceliftu
Řešil jsem prakticky stejné zadání u sebe půl roku zpátky, navíc jsem kvůli manželce potřeboval automat. Když jsem procházel nabídky a následně osobně prohlížel i projížděl různá auta v různých místech naší krásné země, tak jsem byl až šokován, v jak zbídačeném stavu některá auta byla. Ve dvou případech mi bylo dokonce stydno za prodávajícího. Když jsem před lety kupoval E46, byla má zkušenost lepší. Nakonec jsem vzal 6. auto, ve kterém jsem seděl.

Hlavní je si uvědomit, že úplné zázraky se nedějí a že onen "Bavorák, se kterým jezdil důchodce jen občas na hřbitov a jednou měsíčně do nemocnice", prostě u řady 5 neexistuje. A také že pod 200 tisíc (jak kilometrů, tak korun) se faceliftové modely nedají sehnat. Jasně, najdeš kousek, který má na odometru 190 tisíc, ale pak se svezeš a řekneš si, že buď s ním majitel jezdil jen po tankodromu, nebo prostě nemá 190 tisíc. Stáčení u těchto aut je naprosto běžné a dávej si tedy pozor na ona magická čísla těsně pod 200 tisíci, což je oblíbená hodnota, kam se "Stáčející" snaží dostat. Ostatně kupovat auto jen podle kilometrů není rozumné.
Druhá věc je zmíněná cena: Našel jsem opravdu nádherný kousek za 220 tisíc (525d, 290 tkm), udržovaný, majitel měl všechny dokumenty, původní servisku a pak i vlastní, ve které pokračoval (včetně všech faktur). A protože byl majitel zcela otevřený, tak se zmínil i o tom, jak zatočil s filtrem pevných částic a že o něj tedy nemusím mít strach. Jinak krásný kousek byl najednou mimo. Projel jsem si hnůj za 170 i za 270 tisíc. Ten za 170 z Itálie začal hlásit závady už během testovací jízdy, auto pořád někam bočilo, převodovka haprovala a brzdy vydávaly divné zvuky. Byl jsem rád, že jsem se s tím vrakem dokázal vrátit (bez nadsázky). Osobně hodně dám na interiér, když je v pořádku a udržovaný, tak cítím, že se o něj majitel dobře staral. Nějaké odřeniny z venku vzniknou dost často na parkovištích a řídit se podle nich myslím nemá moc smysl. Auto by ale nemělo být bourané, u řady E60/61 to patří zvláště, protože oprava alespoň některých jejich částí byla složitá (prý).
A teď o tom kousku, co jsem už téměř na pokraji zoufalství zakoupil já: Na sauto dal inzerát na e61/535d jeden středně velký autobazar. Shodou okolností ve městě, kde pracuji, takže nebyl problém se tam jet obratem podívat. První dojem byl dobrý, auto vypadalo hezky. Sem tam nějaký ten škrábanec a na několika místech poškozený lak (zjevně ho ohmatal rukou někdo, kdo je měl potřísněné nějakou chemií). Venku bylo -10°C, tak jsem byl zvědavý na start svého času královského naftového motoru z nabídky BMW. Auto údajně zhruba půl roku stálo, kdy majitel (který finance příliš neřešil) již jezdil v F11 a tohle měl odstavené na zahradě. Průšvih - sice to nakonec v oblaku kouře naskočilo, ale žhavení zjevně nebylo v nijak dobré kondici. Motor se ale velice rychle stabilizoval, vibrace okamžitě odezněly a šestiválec jen jemně předl. Tak jsem si přičetl cenu za žhavicí relé a všechny svíčky a pokračoval jsem dál. Interiér byl parádní. Kožená sedačka řidiče byla sice celkem výrazněji prosezená, ale kůže samotná nebyla nikde poškozené. Na dvou místech v interiéru byl drobný škrábanec, jinak vše čisté a bez nadsázky skoro jako nové, navíc příjemně vonělo (žádný šílený Wunderbaum). Palubní systémy pracovaly všechny (včetně HUD, nočního vidění, vyhřívání i odvětrávání sedaček, kompletního nastavování sedaček...). Pak jsem si naklikal zobrazení aktuální teploty chladící kapaliny, abych si ověřil, že jsou termostaty v pořádku a teplota se bude držet mezi 80 - 90°C. No nedržela. Při zkušební jízdě jsem se dostal na 60° a výš to nešlo. Takže jsem si k ceně připočítal částku za oba termostaty (měnil jsem je i v E46, tak jsem věděl, v jaké jsem cenové relaci). Zkušební jízda samotná byla perfektní. Auto po všech stránkách fungovalo skvěle a výkon a síla motoru si mě rychle získaly. Zjistil jsem ale, že nefunguje pravá zadní směrovka. Tady jsem si já blbec přičetl k ceně 100 Kč za žárovku, aniž bych si uvědomil, že to má LEDky a že budu muset vyměnit celé světlo (3500,- Kč) :).
Servisní knížka byla poctivě vyplněna a následovalo její ověření v daném autorizovaném servisu (ostatně tamtéž bylo auto i prodáno). Tam mi až překvapivě ochotně vyjeli všechny zásahy, co za 8 let na autě provedli a technik mě ujistil, že tohle konkrétní auto zná, stejně jako jeho majitele a že nemá naprosto žádné obavy o celkový mechanický stav vozu. Viděl jsem, kdy se pro únik oleje měnilo jedno z dvojice turbodmychadel, že se dvakrát měnilo čelní sklo, jak přesně se měnil olej, že auto má téměř nejeté nové brzdy vzadu a cca dvě sezony jeté brzdy vpředu. Prostě udržované až do chvíle, kdy jej majitel nahradil modelem F11.

Vzhledem k objeveným závadám jsem se dostal na fantastickou cenu 245 tisíc + plnou nádrž. Auto (ročník 7/2008) mělo najeto asi 273 tkm. Od té doby jsem vyměnil oba zmíněné termostaty, žhavicí relé a všechny svíčky, pravé zadní světlo, veškeré olejové náplně a filtry a po čase ještě opravil poněkud zatuhlý (a vrzající) zadní stěrač. Jo a také jsem si vyměnil xenonové výbojky, když jedna asi před dvěma měsíci odešla. Dále ještě oba přední stěrače a nové letní gumy. Za půl roku najel asi 20 tisíc kilometrů bez problému (i když občas zazlobí jeden ze čtveřice zadních PDC senzorů). Po 15 tkm jsem znovu měnil (teď už jen motorový) olej a filtry, přičemž jsem nechal znovu celé auto u Pupíků prohlédnout, jestli se někde něco neobjevilo. Ale zdá se (klepu na dřevo), že je to vše OK. Tedy už to není takový sportovec, jako byla milovaná E46, ale zase do toho naložím kočárek, postýlku, dětskou jídelní židličku, metrák oblečení a plínek, manželku a dceru...a pořád to má dost výkonu na to, aby auto nechalo v oblaku prachu téměř vše, co na silnici potkám :). Jen to tedy nesmí být v zatáčkách, tam jsem asi tak hbitý, jako bitevní loď Bismarck :)

Z místní nabídky se mi opravdu hodně líbí tenhle kousek:
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=55&t=94650
(jen tedy já preferuji zadokolku místo xDrivu, ale jinak se mi fakt líbí)