Stránka 1 z 1
Nefunkcni posilovac E91
Napsal: ned 16.07.2017 03:23
od mykovec
Ahoj, dnes z niceho nic mi po nastartovani prestalo fungovat servo, kontrolka take sviti. E91 330i najeto 270tis.
Cim mam zacit krome diagnostiky? Co nejcastejs na tom u E91 odchazi kdyz to nastane, je zde nejaka chronicka zavada?
Predem diky za vsdchny rady.
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: ned 16.07.2017 10:46
od matiz
Pokud tam je klasicke servo tak remen, ale spis tam bude elektricke EPS a to je na nove rizeni pokud se dosere.
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: ned 16.07.2017 13:02
od mykovec
Diky za info. Dlouho jsem doufal, ze to je hydraulika, ale ted jsem v etk nasel, ze opravdu jeste 8/2007 N52 mela "Hydraulicka prevodovka rizeni" a od 9/2007 coz je ta moje N53 uz je "prevodovka rizeni elektricka EPS", acho.
Jestli se to vysralo vsechno, predpokladam, ze bude lepsi koupit vsechno novy? Nebo se to da nejak sehnat pouzity? Setrit na tom nechci, ale koukam, ze i jenom to cerpadlo stoji bez slevy 20tis, to jestli bude toho vic tak jsem tam za 50tis hned. Hlavne resim, komu to v C.budejovicich dat, aby vedel co s tim a nezkousel to pokusem a omylem a ja jen sypal prachy.
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: ned 16.07.2017 14:27
od matiz
Nejak jsem z toho zmateny, bud mas hydrauliku nebo eps. pokud EPS tak zadne cerpadlo nemas a mas jen rizeni za pajdu.
Ale nejspis budes mit eps, videl jsem jen jednu jedinnou trojku ktera mela aktivni rizeni.
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: ned 16.07.2017 15:06
od mykovec
Omlouvam se, uz to vidim, prehledl jsem to s tim akt.rizenim, ktere to ale nema. Cerpadlo tam opravdu neni. Jestli tomu rozumim, tak teda cele ssrvo by se dalo rozumet dil "Vymena prevodovka rizeni elektricka" 32106872478? Cena pred slevou 49888. Neskutecna raketa teda! To bych fakt necekal. Jestli je to tak, tak pro me je nesmyslny do toho dat tolik, hodne uz bych jen dilama co jsem vymenil zacal prevysovat cenu auta.
Nevite o nejakym odbornikovi, co se v tech servech vyzna detailne, jestli by se s tim dalo udelat jeste neco jinyho nez kus za kus? Diky.
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: ned 16.07.2017 17:23
od matiz
Je li ti zivot mily tak kup bud nove nebo jete. S trochou stesti bude funkcni a rovne. 270k na hrbu je jako ze docela dost, ja resil EPS ktere chciplo v necelych 60k km. To ze jsou na baworaka dily drahe vi kazde decko. Levne jsou jen dily ktere se delaji v druhovyrobe velmi casto s pochybnou kvalitou. Rizeni mam, ale hydro a jen na ctyrkolku, to tam samozrejme nedas ani omylem.
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: ned 16.07.2017 18:59
od mykovec
Diky za vsechny rady, s trochou stesti snad sezenu zanovni od kamose z 330d 2009 snad za rozum, podle vseho by cislo sedelo. Dam pak vedet, jak se to bude vyvijet.
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: ned 16.07.2017 21:53
od mykovec
Tak jsem s compem dojel tam, kde jsem to včera nechal. Ačkoliv to včera vypadalo jako konečnej stav, dneska jsem to natočil a kontrolka nikde, posilovač najel hned od začátku. Od tý doby jsem měl asi 5 startů a ticho po pěšině.
Řízení je opravdu EPS a chyby mi to vyjelo tyhle 2:
63EC Hardwarefeher Steuergeät
5D2D Endstufentest: Verdacht auf geschlossenes Sternpunktrelais vor Ansteuerung (FC 51)
To první je asi nějaká ECU, asi v tom servu?

- 1.jpg (261.78 KiB) Zobrazeno 8388 x

- 2a.jpg (258.1 KiB) Zobrazeno 8388 x

- 2b.jpg (255.91 KiB) Zobrazeno 8388 x
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: pon 17.07.2017 07:24
od PetoK
Mal si veľmi nízke napájanie,cca 10V je moc malo... treba riadne dobiť bat. Preto sa zrejme servo vyplo.
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: pon 17.07.2017 08:00
od mykovec
To je zajimavej nazor, tech 10V mi taky prislo malo. Co je ale divny, ze baterka nikdy nezavahala, ani hlaska zvys.odber na dipleji, ani starty v zime, proto jsem ji neresil. Navic dobita byl musela byt, protoze tesne predtim jsem jel 2x 130km v kuse. No a pak taky mi je divny, ze kdyby melo cely auto jen 10V, tak by to asi vubec nechytnul motor ne? Myslel jsem, ze dno pro nastartovani by bylo tak 11.5V a pri 10V uz by se to ani nehlo. Kazdopadne vymeny baterky bych nebranil pokud by to bylo potreba.
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: pon 17.07.2017 08:20
od PetoK
Nemusí byť problém v samotnej bat ale v zlých spojoch, ohorene kontakty, kostra... prechodovy odpory... Proste jednotka má nízke napetie, viď ten výpis...
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: pon 21.08.2017 15:48
od mykovec
Tak jsem najezdil cca. 2tis a žádná další chyba serva se už v paměti neobjevila. Jakoby bylo to servo úplně v cajku. Hodně lidí mi doporučilo, že to nízký napětí může dělat ukostření a abych koupil případně nový kabely k baterce. Pokud se to ale znovu neobjeví, tak se v tom asi šťourat nebudu.
Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: pon 21.08.2017 22:55
od starML
Už nějakou dobu mne zlobí automatická převodovka, když v kopci nechce včas podřadit do otáček. Žádná závada v paměti není, live data motoru vypadají taky OK. Takže kromě černého oleje, který koncem září vyřeší
https://www.zf-pakra.cz/osobni-vozidla- ... ych-naplni tomu vlastně nic není- relativně. Ale když byla "akce" v německém autorizáku, tak jsem jim to minulé pondělí dopoledne dal na kontrolu. A dozvěděl jsem se to, co už vím, že by automat chtěl nový olej a víko s filtrem. Ale na faktuře jsem našel položku
dobití baterie - proč? Vždyť od soboty odpoledne do pondělí ráno to bylo na inteligentní nabíječce CTEK a baterka byla podle indikace nabíječky plně nabita, potom následovala 70km cesta do práce a předání do servisu. Že by tu baterku při kontrole automatu tak vycucli?
Tak jsem si dnes před cestou z práce pustil sledování palubního napětí v menu 9. Po startu to ukazovalo okolo 12,5 Voltu, při jízdě v otáčkách 2000-2500 rpm se to pořád pohybovalo v rozmezí 12,3 - 12,9 Voltu. Pouze při deceleraci (=brzdění motorem) se napětí vyhouplo na 14,5 - 14,8 Voltu => tohle jedinné chápu. Při deceleraci dostává alternátor řízený DME plné buzení a tím využívá kinetickou energii. Při jízdě pod plynem moc nedobíjí, aby neodebíral výkon. Ale pouze za předpokladu,
že je baterie podle IBS plně nabita. A to se při palubním napětí okolo 12,5 Voltu říci nedá. Extrémem bylo 11,9 Voltu při 2500 při jízdě do kopce, protože BMW Efficient Dynamics šetří výkon - ale až takhle? Na volnoběh při ukončení jízdy ukazoval BC 14,1 Voltu, bylo zkontrolováno i externím multimetrem.
Pointa, aneb proč to píšu.
Ty máš najeto 270tkm, já něco přes 200. Alternátor jsem na autě už viděl, ale uhlíky nebyly nikdy zkontrolované. A jestli se mi palubní napětí houpe mezi 11,9 - 14,8 Voltu, tak třeba proto se tomu automatu nechce řadit a Tobě stávkovalo servo - možná taky podpětí. U mne půjde altík na kontrolu do elektrodílny, přečistím kontakty na baterce a ukostření a potom si budu "povídat" s IBS, i když ještě nevím jak.

Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: úte 22.08.2017 00:35
od mykovec
Diky za zajimavou uvahu, treba na tom neco bude. U me to tedy muze byt vselijak a pozna se porouci i to samotny servo, kdo vi, jak uz tu nekdo psal, ze odchazi i mnohem driv...
Ale zpet k tomu napeti: vzhledem k tomu, ze mame stejnej motor spolecne s tim efficient dynamics a tim efficient rizenym alternatorem, zajimava je jedna vec. Za celou dobu co mam auto a kvuli zjisteni teploty motoru jsem hodnoty sledoval docela casto jsem nevidel pri nastartovanam motoru nic jinyho nez 14.8V nehlede na stav volnobeh, klidek, pedal. Proste porad stejny a ani se to nehne (mimo setiny). Nema zadny 12 nebo 10,9 jak pises. No a potom z niceno nic to hodilo chybu serva na 10.7V, ti chybu to ale hodilo jeste predtim nez jsem nastartoval (pak uz bylo servo stejne nefunkcni). Ta baterka ale podle me dobita fakt byla a podle tech voltu chyba nastala jeste driv nez zacal jet alternator. U me to fakt nejak vidim na ty kably. Budu kazdopadne rad, kdyz napises jak se posouvas v hledani

Re: Nefunkcni posilovac E91
Napsal: úte 22.08.2017 22:39
od starML
Jo, posouvám se stále ... v dubnu to byla "zamrzlá lambda" a za další dva měsíce jsem narazil hned na další dvě "kurvítka *)" - kmitající váha vzduchu tady
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=94648 http://vs31.sweb.cz/20170701_Air_Mass/LM_old.png a teď to houpající se palubní napětí.
Například u e39 se mi opakovaně stalo, že ihned po nastartování byl automat v nouzáku a po nějaké době bádání jsem přišel na příčinu - byla to dlouhodobě slabě dobíjená a častýmí starty vytrápená baterka. U Tebe je jasné, že tam ta závada skočila hned po zapnutí zapalování, respektive tam už čekala od vypnutí. Třeba jsi při vypínání motoru pohnul volantem, takže pohyb tam byl, ale napětí už ne. Nebo to relátko, které přivádí napětí už má trochu opálené kontakty a místo obvyklých 12,5 tam vlítlo jen 10,7 a ŘJ se blokla. Kdy se zase něco stane je ve hvězdách.
A co já? Už včera večer jsem znoval připojil nabíječku s tím, že ráno bude monitorování napětí opakováno. Ráno kontrolky na nabíječce zelené, menu 9 zapnuto, několik vteřin po startu napětí okolo 14,1 Voltu, ale po rozjetí dost rychle klesá na hodnotu 11,9 V. Na 14,8 V vystoupá pouze při jízdě z kopce bez plynu nebo při brždění. Takže uhlíky vedou a altík dobíjí, jen je blbě řízen. Posledních 12 km po dálnici dojíždím při napětí 10,8 Voltu -
tak takto tedy ne ! Místo polední pauzy jsem si vzal vercajk a šel jsem pokecat s IBS. Otevřel jsem si jen kufr a kvůli blbému přístupu ke konektoru IBS jsem musel odpojit "mínus pól" baterky. A protože jsem auto neodemknul, spustil se alarm - ani jsem netušil, že ta baterka v alarmu ještě žije. Od IBS jsem ten konektor odpojil (tj. + a ty dva dráty BSD sběrnice) a zajistil proti náhodnému zkratu. Po šichtě startuji auto, v menu 9 napětí 14 Voltů, občas to překmitlo o + nebo - 0,1 Voltu a takto to vydrželo 70km až domů. Takže zítra objednám nový kabel s IBS 12 42 7 603 567
http://www.bimmerscan.com/wp-content/up ... 596847.jpg
*)Pokud rozeberete nějakou věc a opět ji složíte, zbude vám nejméně jedna součástka, která nikam nepasuje a bez které dané zařízení normálně funguje. Takové součástce se odborně říká
kurvítko a čím dražší firma, tím luxusnější a více zraňující kurvítka...