Stránka 1 z 2
Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: čtv 13.07.2017 18:10
od matal
Kolik km najezdíte na brzdy z druhovýroby.?
Moje zkušenost s origo brzdama je taková: E39 530i mám přes 10let, na origo brzdové kotouče jsem najel více jak 120.000,- a jednou měnil desky. Předpokládám,že na druhovýrobu najedete max 50.000km,, tj: 2,5x míň než na origo brzdy. Dnes jsem jednomu mládenci posílal cenu na origo kotouče s deskama Kotouč=3075,-kč/ks, desky 3300,-kč, celkem 9450,-kč=sleva 30% a když se dívám na ceny se slevou 10% Brembo 2830,- Ate= 2940,- Zimmerm.=3080, desky Brembo=2530,- Ate=2430,- Zimmer.2500,-, no a když vezmu např.ATE,tak dám za komplet 8310,- je to včetně slevy 10% kterou dostane většina lidí,když si o to řekne a jsme na ceně 8310,-Kč, jenže je musíte vyměnit po 50.000km,což je 2,5x častěji než origo brzdy, tj v penězích 20.775,-kč při nájezdu 125.000km. a to jen za materiál bez servisu, reklamací, nervů atd.. Samozřejmě je to jen moje teoretická úvaha podpořená vlastní zkušeností, protože každý jezdí jinak, jinak šlape na brzdy a taky má jiné možnosti slev.. Berte to jen jako úvahu k zamyšlení. 20.775,- Vs 9.450,-

Pěkný den..
PS:Je tu nuda,tak to trošku oživit, nicméně mě zkušenosti ostatních zajímají..
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: čtv 13.07.2017 20:31
od pavproch
Zapoměls na to, že jakékoli jiné brzdy než ty co jsou z autorizáku s hologramem na nerozlepené krabičce Ti začnou ihned po montáži (no, nejpozději po prvním brždění) kopat. Aspoň já doposud jinou (lepší) zkušenost nenabyl.
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: čtv 13.07.2017 20:48
od de-nitro
daj jsem 2x ate na 330d a pokazdy vydrzely pres 80tis a rozhodne jsem je nezkroutil.
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: čtv 13.07.2017 22:55
od johnyfly1
otazka je ci aj original brzdy su take kvalitne teraz ako pred 10timi rokmi

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: čtv 13.07.2017 23:45
od Joshuax
Moje zkusenost, dam brzdy a nez je stihnu sjet, tak to auto stejne uz davno nemam...
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: pát 14.07.2017 02:22
od matal
pavproch píše:Zapoměls na to, že jakékoli jiné brzdy než ty co jsou z autorizáku s hologramem na nerozlepené krabičce Ti začnou ihned po montáži (no, nejpozději po prvním brždění) kopat. Aspoň já doposud jinou (lepší) zkušenost nenabyl.
To tvrdit nemohu, brzdy se mají zajíždět aspoň 300km i origo, ale zkušenost mám,že začnou pískat..
Samozřejmě jsem taky zkoušel neorigo brzdy, to bych kecal,že ne,
ale vždy jsem se co nejdříve vrátil k origo brzdám, páč nemám nervy jezdit po servisech a prodejcích s reklamacemi..

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: pát 14.07.2017 03:03
od Thomeeno23
Mám na autě přes 80 tis. km vrtané zimmr. a po jedné výměně desek myslím že kilo hodně ostrého stylu dají bez problému. Akorát rychle reznou takže na víkendovku bych je nebral. Cenově to bylo lehce přes 3 tis. kč za kotouč. Vše ostatní krom originálu jsem zkroutil..
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: pát 14.07.2017 08:40
od Hoody4
Já můžu přihodit svojí zkušenost. Po koupi auta jsem dával ATE, vydrželi asi 2000km a zkroutili se. Proběhla reklamace dali se nové a vydrželi asi 8000km a opět se zkroutili.
Další brzdy budou origo BMW, protože konkrétně u brzd se mi potvrdilo, že nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci.

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: pát 14.07.2017 09:55
od pavproch
matal píše:pavproch píše:Zapoměls na to, že jakékoli jiné brzdy než ty co jsou z autorizáku s hologramem na nerozlepené krabičce Ti začnou ihned po montáži (no, nejpozději po prvním brždění) kopat. Aspoň já doposud jinou (lepší) zkušenost nenabyl.
To tvrdit nemohu, brzdy se mají zajíždět aspoň 300km i origo,
Já teda zajíždím na obou svých autech tak, že namontuju, vyjedu večer na Bumbálku a zajíždím z extra dlouhého kopca s minimem zatáček a bez provozu: napřed piánko brzdím v malé rychlosti, vychladnout, potom víc z větší rychlosti, vychladnout atd., při cca třetí jízdě dolů kopcem už na ně du natvrdo: kilopade+ do skoro zastavení (těsně před zásahem ABS) a to tak že 2x až 3x s mezi-vychladnutím.... a mám zajeto na nějakých 40 km....
OEM materiál se nikdy nezkoutil či nezačal kopat. Koupil sem ale jednou tady na klubu nové OEM brzdiče i s novýma deskama (krabička s hologramem, ale rozlepená, bůhví jak dlouho) a ty kopat začaly. Taxem koupil nové (ty samé) OEM desky v autorizáku (zalepená krabička s hologramem), zajel postupem viz výše a ... nekopou....
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: pát 14.07.2017 10:47
od Thomeeno23
Tak já ty zimmry nezajížděl a stejně nekopou, ale fakt je že fialovou barvu zatím nemají

... Osobně myslím že spoustu kotoučů lidi zkřiví tím že s rozpálenou brzdou vlítnou do louže (včetně mně...)
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: pát 14.07.2017 19:09
od Totic
A kope vám to i při nižších rychlostech? Při jakýmkoliv brzdění i nástupu, nebo drží jen leštění a lechtando ?

Dál taky otázka jak se na tom podílí vůle ložisek?
Myslím, že jízda v dešti a taky stání na pedálu na horkých brzdách přehřeje kotouč (nacementuje místo obtisku destičky) a pak to kope. Nechápu, ale jak tohle ošetřit při jízdě s automatem. Možná se pletu.
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: pát 14.07.2017 20:06
od MattyX
No...pokud někomu začnou kopat brzdy ihned po namontování/zajetí tak je buď lopata a nebo se stala chyba v instalaci případně zajetí. Ono pokud někdo nevycisti voditka v držáku trmene, nebo namaže tepelně neodolnou vazelínou, tak se deska klidne sekne a dělá paseku...
Ve většině kopající brzdy dělá naglazovana deska po kotouči, samotná litina se zkroutí až v případě velkého teplotního rozdílu

sice po stažení přestanou kopat, ale to jen kvůli tomu ,že se plocha treciho segmentu očistí

Už jsem to psal na ksichtoknize, ale tohle je naprosto neporovnatelny kdy je to nejenom zavisle na řidiči ale i na trasách apod... Pokud vezmu to jakym způsobem jezdí žena a já, tak ta by na origo brzdy najela i 200tis km a vyhazoval bych je zejména kvůli korozi

jezdí hodně setrvačně (a pak bych tu mohl valit klíny ó origo brzdach

)
A docela zásadní rozdíly jsou pokud porovnáváme desky z prvotní šarže, která byla montovaná i na lince a nebo už nekolikatej dokup skladu , kterej už má jine vlastnosti než prvotní šarže. To stejne platí jak u náhrady tak závodních brzd... Může se najít vadná série. Ale striktně trvat na OEM řešení me přijde trochu úzkoprse, obvzlaste pokud v náhradě či ekvivalentu existuje daleko lepší řešení

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: sob 15.07.2017 01:24
od matal
Tak jasně Vojto, každý jezdí jiným stylem a každý očekává něco jinýho..
i od Ate koupíš několik druhů brzd v jiných cenových relacích, tak samozřejmě i další výrobci.
Zřejmě někdo si koupí to levný blato a pak se diví, moje úvaha je v tom,že na Origo díly je prostě spolehnutí..
Třeba je zajímavé,že na řadu 3 prodávají v BMW dva druhy kotoučů,obyč a vrtané (desky jen jedny), ale na další řady ne. No, možná ano s tím programem Performance..
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: sob 15.07.2017 07:54
od pavproch
Nevím jak na 3er, ale na 2er (imho je tam ale rozdíl pouze v průměru kotoučů: 340 vs 380mm) nejsou přední kotouče vrtané ale pouze "ďolíkované" (dimpled) - mám na obou autech - má to kód S2NHA "///M Performance brakes"
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: sob 15.07.2017 21:37
od Misanek
Já osobně jezdím powerdiscy již několik let, měl jsem je na e34 (tam jsem na sadu desek a kotoučů najel cca 110t km), teď je mám na e39 a zatím s nima nemám absolutně žádný problém a do budoucna nebudu asi ani nic jiného kupovat, než jedině ATE Powerdisc
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: ned 16.07.2017 17:07
od Totic
To mám čímdáltímvíc pocit, že to co jde na linku v automobilce od dodavatele je v naprosto jiné super kvalitě, než to co pak koupíte u dealera jako "originální" náhradní díl popř. jako aftermarket OEM. Příklad hlavně jako ATE brzdy a SACHS tlumiče, díly podvozku, spojky atd.. Já to neměřil, ale výdrž a útlum, chrakteristiku to má oproti dílu co byl na novým autě podle mě docela jinou. To může prostě potvrdit jen někdo kdo v tý fabrice dělá a vyrábí tyhle díly. Takže různý šarže a úrovně jakosti určitě jsou.
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: ned 16.07.2017 20:02
od MattyX
To vidíš i dneska, když ti dojde díl, který byl několik let nedostupný... najednou je ten odlitek, že by jsi z toho blil - hrubější, otřepy atd.

a pak si budeme povídat, jen že OEM je prostě nejlepší...
Třeba když jsem viděl klikovku z N54 tak ti jako bonus přijde i se šponkama po upnutí z výroby...
Takže to co šlo v před deseti lety na auto, tak bylo určitě někde jide

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: ned 16.07.2017 20:31
od Pajk85
Já vás jen ujistím, že to, co píšete, je pravda. Mám známýho, co dělá do plastů a dodává plasty jistým automobilkám, který nebudu jmenovat. To, co prochází testem je jiný, to co je na autě má jinou kvalitu a originální díl koupený u dealara pak taky. Plasty mají úplně jiné procentuální poměry. Všichni šetří na kvalitě, aby vydělali víc, tak to prostě je.
Ty kotouče ATE jsou taky krásný příklad. Slyším to dost často, že na původní kotouče od koupi člověk najede hromadu a pak si koupí ATE v Kelly apod. a najede půlku. Nutno podotknout, že poláci vykupují originální obaly a balí pak do toho bůhví co a někomu z nás se to může dostat pod ruku.
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: ned 16.07.2017 22:03
od matal
Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha
Napsal: pon 17.07.2017 08:45
od Hoody4
MattyX píše:No...pokud někomu začnou kopat brzdy ihned po namontování/zajetí tak je buď lopata a nebo se stala chyba v instalaci případně zajetí.
To je pěkná blbost. Tohle možná platí pro menší lehký auta (E30/36/46) s manuálem. U těžších aut typu E60/65 to rozhodně není tak jednoduchý (třeba se zajíždení s automatem) a ta druhovýroba je dle mé zkušenosti tak 50/50, že to vydrží alespoň nějaký menší nájezd bez problému.