Stránka 1 z 1
BMW MOTORY 2005-2007
Napsal: stř 12.07.2017 22:31
od VAL0270
Zdravím vás , jelikož už se v tom neorientuji (všude píši něco jiného) prosím o radu zde.
Rád bych zakoupil BMW řady 3 . Idealně 330i popřípade 330xi.
Které motory (kodove označení popřípadě jak je poznat) jsou v nich nejlepší?
Respektive jsem se dočetl že u Naftovych od 2007 jsou problemy s rozvody tak zda je u těchto motoru podobný problém , popřípadě jiný ve stejné cenové relaci .
A zda je lepší RV 2005 nebo RV 2006 popřípadě RV 2007 ?
Popřípadě pokud by jste někdo o nějakém autě věděli (rozpočet 200.000+-) Byl bych rád za echo.
Díky moc

Re: BMW MOTORY 2005-2007
Napsal: čtv 13.07.2017 08:17
od El_Fuego
Rv 2005 a 2006 by dle mého názoru měly být stejné a to motor N52B30. Tenhle motor je poměrně spolehlivý - ještě to není přímovstřik, má doublevanos a valvetronic. Někdy od R2007 se začal dělat motor N53B30, který oproti N52 je přímovstřikový, takže má vysokotlaké čerpadlo, a problematický NOx senzor. Spotřeba oleje by měla být u obou motorů tuším +/- stejná
Re: BMW MOTORY 2005-2007
Napsal: čtv 13.07.2017 10:59
od Skaletonz
Podle mě je to tak, jak píše El_Fuego. V těhle letech se do 330i dával jenom motor N52B30. Dá se celkem snadno předělat na LPG. Jede hodně příjemně, zvuk lepší než u N53. Dát si pozor na spotřebu oleje, která hodně závisí na tom, jak se staral předchozí majitel a pak snad už jenom elektrická vodní pumpa, která když se pokazí tak následuje odtah. Jinak běžné problémy jako u osatních benzínů(cívky, svíčky, atp). Pokud je rozpočet 200k, tak se obávám, že budeš 330i v použitelném stavu shánět velice obtížně.
Re: BMW MOTORY 2005-2007
Napsal: čtv 13.07.2017 14:03
od matiz
znam tri auta s N52 kde byl plyn a VSECHNY tri maji na motoru generalku hlavicky, tak nevim jak moc ten plyn je bezproblemovy pro delsi provoz. Ja bych rekl jak, ale to by se plynovy guru asi osypal -)
Re: BMW MOTORY 2005-2007
Napsal: úte 18.07.2017 19:06
od Alki
LPG zkusenost: N52b25 predelavka na plyn (Lovato) koupil sem to uz predelany, po 30k km (cca 220k km) generalka hlavy (a uz to stoji treti mesic v servise).
Re: BMW MOTORY 2005-2007
Napsal: úte 18.07.2017 19:44
od TANN3R
Jenže to není problém plynu, ale plynare.. Na druhou stranu, stejně furt ten repas hlavy vyjde na půlku, co vstřiky a čerpadlo na naftě, takže je to pořád přijatelné riziko vzhledem k úspoře provozu na plyn. Že auto stojí tři měsíce v servisu taky nemůžeš dávat za vinu plynu.
Re: BMW MOTORY 2005-2007
Napsal: úte 18.07.2017 20:29
od matiz
No, vzhledem k tem vysmahlym katum bych to tak jednoznacne nevidel. Ty uz totiz stoji nejakou tu kacku. Sehnat starsi ve vybornem stavu je nadlidsky ukol a nove jsou opravdu drahe.
Ty vstriky na tech naftach natoci lehce pres 4 kila a drtiva vetsina tech aut porad jede... Muj osobni nazor je ze ty nafty jsou spolehlivejsi a ekonomictejsi. A plyn, ten bych do N52 NIKDY nedal. Prave kvuli te ekonomice, protoze se rozhasi a znici vse okolo.
Re: BMW MOTORY 2005-2007
Napsal: úte 18.07.2017 20:47
od JaraX
bohužel máš pravdu že s 90procentama českých plynařů to tak dopadne.
nedávno tu byla E91 a pán měl nádrž cca 5cm pod nejnížším bodem auta a už i trochu oškrtanou, tak jsem mu podal ruku a rozloučil se s ním.
Re: BMW MOTORY 2005-2007
Napsal: stř 19.07.2017 10:58
od TANN3R
matiz píše:No, vzhledem k tem vysmahlym katum bych to tak jednoznacne nevidel. Ty uz totiz stoji nejakou tu kacku. Sehnat starsi ve vybornem stavu je nadlidsky ukol a nove jsou opravdu drahe.
Ty vstriky na tech naftach natoci lehce pres 4 kila a drtiva vetsina tech aut porad jede... Muj osobni nazor je ze ty nafty jsou spolehlivejsi a ekonomictejsi. A plyn, ten bych do N52 NIKDY nedal. Prave kvuli te ekonomice, protoze se rozhasi a znici vse okolo.
Jenže já vidím problém prostě pořád jen v seřízení plynu. Pokud to není moc bohaty nebo chudy, není důvod aby se podpálily ventily nebo vyhořel kat. Btw. origo kat (druhovýroba nefunguje na ničem..) je velmi drahá sranda, plus mínus jako DPF u nafty. Přitom u dpf krom nového nebo vymlácení taky nemáš pořádně jinou možnost, jak to řešit, když odejde. Jasně, existuje profi čištění, vypalování a nevím co všechno ještě, ale ještě sem neviděl, že by po tom fungoval stejně dobře, jako novej.
Souhlasím, že naftovy vstřiky s čerpadlem v pohodě najedou 400tis (samozřejmě u nafty z doby N52, tj, M57N a N2, novější už ne), jenže problém je, že tady si to lidi právě kupují ve chvíli, kdy to umírá a pak je problém, když do auta za 200k mají dát 70k za čerpadlo se vstřikama. Argument, že pak můžou zase v klidu najet 300k na ně moc neplatí, oni nechtějí provozovat deset let stary auto dalších deset let. Tak se pak repasuje tady jeden vstřik, tady druhej, tady díra v pístu, repas se moc nepovedl, tak dáme druhej motor.. Prostě tohle není chyba nafty, že se sere, ale lidí, že do toho nejsou schopni dát prachy, když je třeba. Stejně jako není chyba plynu, že se někomu domrda hlava. Ventily si podpálíš úplně stejně chudou směsí na benzín, nebo na plyn.
Re: BMW MOTORY 2005-2007
Napsal: stř 19.07.2017 11:40
od JaraX
to je pravda, ja tu měl jednoho experta kterýmu kamarádi poradili at si dá sportovní filtr a odpojí váhu a taky se dělala hlava
